MuscleMeat

Range of motion: to full ROM or not to full ROM.

Bezoekers in dit topic

Juist zeer zware reps. Van erg veel reps zou je een hogere kans op spierblessures krijgen.
eens, daarnaast ook erg oefening afhankelijk. Ik denk dat een deadlift bv. altijd vrij belastend is voor je CNS, in welke (op kracht gerichte) rep range dan ook (40 reps is natuurlijk gewoon cardio en lijkt me een stuk minder belastend voor je CNS, meer voor de spier an sich en form breakdown)
Check ff wat dr. Mike Israetel en John Meadows hierover zeggen. Die gaan daar tegenin en zeggen dat meer herhalingen hetzelfde kunnen doen. Ik heb alleen geen directe verwijzing.. als ik die tegenkom geef ik een link.
 
Als je zelf (zeg maar als dilettant) kennis vergaart is de kans wel groot dat deze incompleet of verouderd/onjuist is.

Dat kan zo zijn, maar de mate waarin dat het geval is hangt mede af van de scholingsbasis die je reeds hebt.
Misschien zijn de ervaringen hier verschillend in, maar ik ben tijdens mijn studie behoorlijk gedrild in het denken in en toepassen van de wetenschappelijke methode.
Voeg daar een flinke portie wetenschapsfilosofie, logisch en inductief/deductief redeneren aan toe,
Plus docenten die daar kritisch op hameren en zelf een flinke dosis ervaring aan onderzoek en veldwerk achter de rug hadden.

Niet dat ik hiermee wil beweren dat ik nou zo'n geweldige wetenschapper ben, maar het heeft me wel enigszins geleerd het kaf van het koren te scheiden.
Als ik niet op die manier gevormd was, had ik veel vaker "last" gehad van zaken als logical fallacies en dat soort valkuilen.
 
Dat kan zo zijn, maar de mate waarin dat het geval is hangt mede af van de scholingsbasis die je reeds hebt.
Misschien zijn de ervaringen hier verschillend in, maar ik ben tijdens mijn studie behoorlijk gedrild in het denken in en toepassen van de wetenschappelijke methode.
Voeg daar een flinke portie wetenschapsfilosofie, logisch en inductief/deductief redeneren aan toe,
Plus docenten die daar kritisch op hameren en zelf een flinke dosis ervaring aan onderzoek en veldwerk achter de rug hadden.

Niet dat ik hiermee wil beweren dat ik nou zo'n geweldige wetenschapper ben, maar het heeft me wel enigszins geleerd het kaf van het koren te scheiden.
Als ik niet op die manier gevormd was, had ik veel vaker "last" gehad van zaken als logical fallacies en dat soort valkuilen.
Jij was dan waarschijnlijk wel een ideale student voor mij geweest.

Toen ik eens op verzoek van Paul Brakefield (wat Richard Dawkins voor Oxford was, was PB voor Cambridge en eerder voor Leiden) een cursus onderzoekmethoden en statistiek gaf aan tweedejaarsstudenten in de evolutiebiologie, was het antwoord op mijn vraag:
"Willen jullie weten hoe het werkelijk zit?",
"Liever niet, we willen alleen een voldoende halen voor de module".
 
Dat kan zo zijn, maar de mate waarin dat het geval is hangt mede af van de scholingsbasis die je reeds hebt.
Misschien zijn de ervaringen hier verschillend in, maar ik ben tijdens mijn studie behoorlijk gedrild in het denken in en toepassen van de wetenschappelijke methode.
Voeg daar een flinke portie wetenschapsfilosofie, logisch en inductief/deductief redeneren aan toe,
Plus docenten die daar kritisch op hameren en zelf een flinke dosis ervaring aan onderzoek en veldwerk achter de rug hadden.

Niet dat ik hiermee wil beweren dat ik nou zo'n geweldige wetenschapper ben, maar het heeft me wel enigszins geleerd het kaf van het koren te scheiden.
Als ik niet op die manier gevormd was, had ik veel vaker "last" gehad van zaken als logical fallacies en dat soort valkuilen.
En dan toch nog een wappie worden?

:p
 
En dan toch nog een wappie worden?

:p

Lieve schat, deze opmerking zegt alles over jouw gebrekkig vermogen tot deductief redeneren en verder helemaal niets over mij.
:kiss:
 
Jij was dan waarschijnlijk wel een ideale student voor mij geweest.
Misschien, maar ik ben ook wel een eigenwijze en eigenzinnige lastpak.

Toen ik eens op verzoek van Paul Brakefield (wat Richard Dawkins voor Oxford was, was PB voor Cambridge en eerder voor Leiden) een cursus onderzoekmethoden en statistiek gaf aan tweedejaarsstudenten in de evolutiebiologie, was het antwoord op mijn vraag:
"Willen jullie weten hoe het werkelijk zit?",
"Liever niet, we willen alleen een voldoende halen voor de module".

Een ding is zeker, ik wil per definitie weten hoe het werkelijk zit, de rest zie ik als bijzaak inclusief mij egootje..
 
Lieve schat, deze opmerking zegt alles over jouw gebrekkig vermogen tot deductief redeneren en verder helemaal niets over mij.
:kiss:
Jij hebt nog minder gevoel voor humor.
 
Omdat haast geen enkele spier een constante kracht kan leveren over de hele range of motion van het/de gewricht(en), kan full ROM met een constante belasting niet de ideale manier van trainen zijn.
 
Omdat haast geen enkele spier een constante kracht kan leveren over de hele range of motion van het/de gewricht(en), kan full ROM met een constante belasting niet de ideale manier van trainen zijn.
Yes. Dus aanvullen met partials. Zo. Einde discussie, doei. :roflol:
 
Omdat haast geen enkele spier een constante kracht kan leveren over de hele range of motion van het/de gewricht(en), kan full ROM met een constante belasting niet de ideale manier van trainen zijn.
Maar geen enkele beweging (die je in de sportschool traint) wordt uitsluitend uitgevoerd door een enkele spier.
 
Back
Naar boven