AndroidHealthClinic

Recomposition log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Super interessant artikel weer!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!

16-04-2012

squat op 31cm box
3x5x170kg

bench press
5x5x95kg

pendlay row
5x5x90kg

band leg curl
3x8xaverage band

upright row
10x45kg+5x3

one leg calf raise
10x92kg+5x3

floor extension
10x40kg+3x3

barbell curl
10x40kg+3x3

Comment:
Het verliep iets moeizamer dan vorige week. Volgende week ook de laatste grote stap met het verhogen van de gewichten. Vanuit daar worden het dan kleine stapjes.

Ik ben nu zelf al een tijdje IF aan het toepassen voor me cut, en ik moet zeggen het bevalt me goed!
Nu zitten mijn ouders al een tijdje aan te klote om af te vallen.
Zou IF aan te raden zijn voor mensen van rond de 50-55?

Ja hoor, ze zouden het gewoon kunnen proberen. Het kan 0-14 dagen duren voordat ze er aan aangepast zijn. Mocht het ze daarna niet bevallen, dan kunnen ze beter frequenter eten.

18-04-2012

box jumps
5x90cm
5x102cm
5x114cm

squat op 31 cm box
5x60kg
5x100kg
2x5x130kg

overhead press
3x5x65kg

chins
8xbw+35kg+6x2
20xbw+6kg

ring flyes + band face pulls
3x12xbw + 3x12xlight band

band good morning + hanging leg raise
3x12xdouble large bands + 3x12xbw

side raise + reverse band push down + band curl
2x20x10kg + 2x20xaverage band + 2x20xsuper mini band

Comment:
Gisteren en vandaag had ik een klein beetje last van mijn linker quad aanhechting. Ik verwacht dat het morgen of overmorgen wel weg is.

114 cm is NICE man, maar wel logisch met zo'n squat bij dat BW.

Nette training! Ik zal proberen om er vrijdag om 12:30 uur te zijn. Als ik het niet red stuur ik je wel een sms.

Victor, goed artikel weer, erg nuttig. Wat ik me afvroeg, je bent momenteel aan het cutten toch? Ik dacht dat jij er dan ook voorstander van was om een laag volume aan te houden, als ik naar jou training kijk tel ik zo al 25 sets.

114 cm is NICE man, maar wel logisch met zo'n squat bij dat BW.

Thanks. In jouw log zag ik een 125kg incline bench, ook goed bezig!

Nette training! Ik zal proberen om er vrijdag om 12:30 uur te zijn. Als ik het niet red stuur ik je wel een sms.

Is prima. 12:45 zou in principe ook nog kunnen.

Victor, goed artikel weer, erg nuttig. Wat ik me afvroeg, je bent momenteel aan het cutten toch? Ik dacht dat jij er dan ook voorstander van was om een laag volume aan te houden, als ik naar jou training kijk tel ik zo al 25 sets.

Thanks. Deze training is een soort van herstel training op de jumps, overhead press en chins na. Het volume wat ik bij de overige sets draai is op 50-60%. Voor je lichaam is dat bijna geen belasting en het bevordert juist het herstel. Veel reps zorgen voor een goede blood flow. High rep dingen tel ik meestal ook niet echt als effectief volume aangezien het je herstel niet belemmerd. Tenzij je dus 10-20 sets van 10-15 herhalingen gaat doen.

20-04-2012

squat op 31cm box
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x170kg
3x190kg

bench press
3x60kg
2x80kg
1x100kg
3x105kg

deadlift
3x100kg
2x140kg
1x180kg
1x200kg
2x1x220kg

ring dips
10xbw+40kg+3x3+2
25xbw

barbell shrugs
10x240kg+3x3
25x160kg

step-ups
10xbw+light bands
10xbw+light bands + super mini bands

body curl
2x10xbw (assisted)

Comment:
Deadliften viel iets zwaarder dan verwacht. De training was ook weer aan het begin van de middag. Een tijdstip waarbij ik altijd wel slechter presteer dan als ik later in de middag train.

http://www.youtube.com/watch?v=hWgNy5iFoY8

Lijkt me dat je gewicht naar voor shift tijdens de concentrische beweging van de squat ?

Klopt inderdaad. Ik squat sinds kort op die oly schoenen, dus wankel ik af een toe wel wat naar voren. Ik verwacht dat het in de loop van de tijd wel minder zal worden. Dat er een box is kan ook wel een invloed hebben.

Mooie squats!

Waarom Deadlift je met straps?

Straps gebruik ik normaliter als ik meerdere herhalingen ga maken. Mixed grip zorgt namelijk voor een asymmetrische spanning langs de wervelkolom en schouders. Voor mijn onderrug wil ik het dus op 'safe' spelen. Mixed grip lift ik i.i.g. niet meer. Hook grip gebruik ik bij al mijn andere setjes of als ik ga maxen.

Straps gebruik ik normaliter als ik meerdere herhalingen ga maken. Mixed grip zorgt namelijk voor een asymmetrische spanning langs de wervelkolom en schouders. Voor mijn onderrug wil ik het dus op 'safe' spelen. Mixed grip lift ik i.i.g. niet meer. Hook grip gebruik ik bij al mijn andere setjes of als ik ga maxen.

Ok, thanks. Op vrijdag is het toch max-dag bij Texas Method, he? Daarvoor gaan je setjes wel erg vlot, niet? Of zat er nog redelijk wat in de tank?

Hoi Victor, toffe log en zeer informatief!
Heb ook al even je site doorgenomen, knappe progressie :thumb:
Maar ik heb een vraagje, ik houd me heel de week aan mijn schema.
Maar zondag, net zoals gisteren, heb ik me wat laten gaan (wel met clean food), maar over mijn macro's.
Ik IF, maakt het uit als ik nu de komende dagen iets 'strenger' ben en wat cardio erbij doe om dit goed te maken?
Bedankt!

Ok, thanks. Op vrijdag is het toch max-dag bij Texas Method, he? Daarvoor gaan je setjes wel erg vlot, niet? Of zat er nog redelijk wat in de tank?

Ja klopt inderdaad. Ik heb lager ingezet zodat ik niet te snel ga stallen. Ik heb nog zo een 5 weken te gaan.

Hoi Victor, toffe log en zeer informatief!
Heb ook al even je site doorgenomen, knappe progressie :thumb:
Maar ik heb een vraagje, ik houd me heel de week aan mijn schema.
Maar zondag, net zoals gisteren, heb ik me wat laten gaan (wel met clean food), maar over mijn macro's.
Ik IF, maakt het uit als ik nu de komende dagen iets 'strenger' ben en wat cardio erbij doe om dit goed te maken?
Bedankt!

Thanks! Ik zou je er niet zo druk om maken als zoiets maar zelden gebeurt. En anders zou je inderdaad op je rustdagen tijdelijk het calorietekort kunnen vergroten om het te compenseren. Of je dit met cardio of voeding doet maakt niet veel uit.

24-04-2012

squat
3x5x180kg

bench press
5x5x100kg

pendlay row
5x5x95kg

band leg curl
3x8xaverage band

upright row
8x50kg+7x2

one leg calf raise
10x98kg+5x3

barbell floor extension
8x45kg+4x2

barbell curl
8x45kg+4x2

Comment:
Deze training was best zwaar. Vanaf volgende week ga ik langzamerhand het volume afbouwen.

Thanks! Ik zou je er niet zo druk om maken als zoiets maar zelden gebeurt. En anders zou je inderdaad op je rustdagen tijdelijk het calorietekort kunnen vergroten om het te compenseren. Of je dit met cardio of voeding doet maakt niet veel uit.

Oké, top. Bedankt!
Btw: sterke squats :eek:

Het gewicht van de maandag en vrijdag ligt ook wel erg dicht bij elkaar? Vrijdag nog een zware 3 repper en 3 dagen later 3 sets van 5 reps met maar 10kg lichter.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven