MironT
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 274
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van fasted cardio te doen?
Is het trouwens aan te raden om na een trainingsdag een rustdag te lassen met cardio of pas 2 dagen nadien met cardio?
Thanks. De reden dat ik maar 1 werkset doe voor mijn squat is omdat ik daarmee gewoon progressie kan boeken. Daarnaast speelt de cut natuurlijk ook een rol (mijn herstel is een stuk minder). Ik reageer over het algemeen erg goed op lage volume trainingen met een hoge intensiteit. Vooral met oefeningen voor mijn onderlichaam.
5x5 is bijvoorbeeld al te veel voor me. Ik moet er te lang van herstellen en ik heb gemerkt dat ik er sneller blessures mee oploop. 3x5 is echt de bovengrens. Dit dan voor een ‘bulk fase’. Met hogere herhalingen kan ik over het algemeen wel iets meer volume draaien.
Voor spiermassabehoud moet het volume i.i.g. nu wel voldoende zijn. De split squats en de squats op maandag helpen ook met het onderhouden van mijn spiermassa. Om te zien of ik er ook nog sterker van word zullen we over een aantal weken pas te weten komen. Mijn front squat pr staat op 6x160kg.
Heb enquête ingevuld!
Vroeg me trouwens af wat voor full body schema naast kracht, tevens geschikt is voor het zetten van spiermassa? Moet je dan richting madcow/bill star 5x5 denken?
Ik ben nu ondertussen (beginnend) gevorderde, maar met squatten terug af naar beginner door vervelende blessures. Dit wil ik weer op peil brengen door 3x te squatten per week om zo mijn techniek te verbeteren en LB weer bij te trekken.
Ik heb op je blog gelezen over je ervaringen met full body schema's, o.a. the texas method, maar je benadrukt vaak dat het geschikt is voor intermediairen en mensen die naar kracht streven.
Heb je trouwens ervaring met HST?
Heb de enquête ingevuld, beetje kort maar wel leuk. Gezien mijn paleo/weston price invalshoek op het gebied van voeding krijg ik aardig wat verzadigd vet binnen. Ga je nog iets met de resultaten van het onderzoek doen op je website/dbb?
Thanks, duidelijk. Heb je het over progressie in gewicht van de oefening of ook massa gains? Het lijkt me logisch dat je sterker bent op 1 x 5 dan op 5 x 5, maar ik vraag me af of iets dergelijks voor mij ook zou werken (voor massa gains). Ik doe op dit moment eigenlijk voor alle oefeningen 3 sets van 8 reps, maar het zou dus kunnen dat dat met 3 à 4 oefeningen per spiergroep (2 voor de kleine) al teveel is?