wimmos
Huge Freak
- Waardering
- 198
Ik stel me toch zo langzaamaan meer vragen bij het overgebruik van eiwitten. Je spreekt in je laatste artikel over 2-3g EW/kg per dag. Ik heb dergelijke eiwitinname reeds met meerdere nefrologen besproken, en zij raden dit ten stelligste af. Sindsdien ben ik hier ook veel meer gematigd in. Hypertrofie OK, maar niet ten koste van nierproblemen.
Ik zou hier graag wel enkele studies van opzoeken (als deze er zijn), doch zit zelf weer in examens en ik neem zelf genoegen met de mening van nefrologen van een universitair ziekenhuis die hierin toch experts zijn.
PS Voor wie uit België komt, op donderdag 7 juni is er een bijscholing sportwetenschappen in UZ Gent (auditorium C). Thema van de avond is: "Sportvoeding: gericht eten om beter te presteren".
Spreker van dienst is Raf Van Dyck, Sportdiëtist, TopsportABC, KULeuven.
Ik neem aan dat hij het oa. hierover wel zal hebben, maar ik zal er zelf niet bij zijn.
Ik zou hier graag wel enkele studies van opzoeken (als deze er zijn), doch zit zelf weer in examens en ik neem zelf genoegen met de mening van nefrologen van een universitair ziekenhuis die hierin toch experts zijn.
PS Voor wie uit België komt, op donderdag 7 juni is er een bijscholing sportwetenschappen in UZ Gent (auditorium C). Thema van de avond is: "Sportvoeding: gericht eten om beter te presteren".
Spreker van dienst is Raf Van Dyck, Sportdiëtist, TopsportABC, KULeuven.
Ik neem aan dat hij het oa. hierover wel zal hebben, maar ik zal er zelf niet bij zijn.

. Maar ik zal hier verdere studies over raadplegen na afloop van mijn examens. Ik hoop in ieder geval wel dat JIJ gelijk hebt.