MuscleMeat

Recomposition log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik ook, want ik ga vanaf volgende week ook recomp cutten. En wel heel lichtjes, want op een regulieren cut van -3000-4000 kcals verlies ik geen nauwelijks kracht, dus bij een recomp van rond de -2000 zou ik kracht moeten kunnen winnen en vet verliezen :)

Zeer goed! Ook fijn dat je je gewenste shape hebt behaald.
Misschien kan je even vermelden hoe je de laatste procentjes hebt verloren? Want als ik het goed begrijp was dat toch niet zo evident.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks allemaal! Het plan voor de aankomende twee weken is om mijn lichaamsgewicht als het ware te verharden. Geen extreme post binge gebeuren, maar gewoon controle blijven houden. Door glycogeen en vocht zal er dan uiteindelijk +-1kg bijkomen (mijn carb inname is nu gewoon medium/high). Vanuit daar maak ik dan weer een overstap naar een slow bulk/recomp. Het overschot zal op de trainingsdagen niet meer zo groot zijn als +20%. Met het calorietekort op rustdagen ga ik nog wat experimenteren. Waarschijnlijk dat ik het weekend dan gebruik om het aangezette lichaamsvet van doordeweeks te verbranden.

Ik stap dan binnenkort weer over naar een UB/LB routine. Het wordt een soort van power/hypertrofie routine. De power trainingen zijn er om sterker te worden en potentie te geven tot een betere spiermassagroei, de hypertrofietrainingen zijn er voor spiermassagroei en om mijn CNS wat te ontzien. Ik heb het afgeleid van Layne Norton zijn routine. Alleen prop ik alles in 4 dagen i.p.v. 5 dagen.

Om door het laatste vetverliesplateau te breken had ik gebruik gemaakt van interval trainingen. Dit deed ik na een trainingsdag op een lege maag. 10 korte sprints van circa 15s met 45s rust tussendoor, gevolgd door een cardiosessie van 20-30 minuten. Het volume van mijn beentrainingen had ik nog meer teruggeschroefd. Het calorietekort op cardio/rustdagen was inclusief de cardio zo een 30%/800kcal.

Vandaag komt er nog een krachttraining, morgen een intervaltraining en vrijdag dan de laatste FB training van mijn cut.

Goeie shape man en achterlijk sterk. De hoop aller ecto's.

Waaruit bestond dan die cardio-sessie van 20-30min? Medium intensity fietsen ofzo?

Goeie shape man en achterlijk sterk. De hoop aller ecto's.

Thanks. Het heeft wel een tijdje geduurd om die twee te kunnen combineren. Consistentie is het gene waar het uiteindelijk om draait.

Waaruit bestond dan die cardio-sessie van 20-30min? Medium intensity fietsen ofzo?

Hardlopen op een tempo waarbij je gewoon goed kan blijven ademhalen. Er zit trouwens 5 min pauze tussen de interval en de slow steady cardio.

15-08-2012

bench press
3x60kg
2x80kg
1x100kg
5x102.5kg
18x77kg (wide grip)

pendlay row
2x60kg
1x80kg
5x92.5kg
12x77kg (snatch grip)

incl db flyes
12x15kg
12x17.5kg

face pulls
12xlight band
12xaverage band

step-ups
10xlight bands
10xaverage bands

band leg curl
2x10xaverage band

one leg calf raise
12x40kg
12x60kg

Comment:
Lekkere training. Ondanks de geringe pre workout meal had ik wel meer energie dan normaal.

Abbo hier. Zeer informatief log dit...

En stevige krachtstats ook!

Thanks!

Ik heb net weer een interval en cardio sessie gedaan. Het is me wel opgevallen dat mijn onderste buikspieren en mijn onderrug ijskoud aanvoelen tijdens de hele sessie. Dat komt dan ook wel door het intens zweten. Maar de vraag is dan of de vrije vetzuren weg getransporteerd kunnen worden i.v.m. de kou. De doorbloeding is namelijk ruk wanneer het koud aanvoelt.

Het zou ook wel een verklaring kunnen zijn voor het nieuwe vetverliesplateau. Ik zal er nog wel onderzoek naar doen. Maar zover ik weet kan yohimbine en een rubberen band om je core nog de doorbloeding stimuleren. I.i.g. was dit voorlopig de laatste cardiosessie. Morgen nog de laatste FB training en daarna overstappen naar UB/LB.

Wat meten je huidplooien nu (op buik, triceps, quads etc..)?

Victor je moet cliënten hebben voor je onderzoeken :D

Waarom die pauze van vijf minuten?

Ben ook bezig intervalcardio toe te voegen. Heb t idee dat het juist qua doorbloeding van vette/koude lichaamsgedeeltes veel doet. Maar moet het eerst eens langere tijd proberen.

Hey Vic, dit is Chris - ik heb al een tijdje je blog hier bijgehouden, en ga dat ook zeker doen voor je volgende fase. Mss dat ik er hier ook maar eentje opstart :) Succes ermee, en je hebt damn goede resultaten geboekt met je cut!

Waarom die pauze van vijf minuten?

Ben ook bezig intervalcardio toe te voegen. Heb t idee dat het juist qua doorbloeding van vette/koude lichaamsgedeeltes veel doet. Maar moet het eerst eens langere tijd proberen.

Het duurt ongeveer 5 minuten voordat de vrije vetzuren in het bloed vrijgelaten zijn. Wanneer je te lang rust worden ze weer opgeslagen op de plekken waar ze vandaan kwamen.

Intervaltrainingen en cardio verbeteren uiteraard de doorbloeding naar de hardnekkige plekken. Maar mijn gevoel zegt dat er weinig gebeurt als die plekken ijskoud aanvoelen wanneer je cardio aan het doen bent. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me het meest logisch zo. Dat wil ook niet zeggen dat iedereen hetzelfde hoeft mee te maken wat ik nu meemaak.

Hey Vic, dit is Chris - ik heb al een tijdje je blog hier bijgehouden, en ga dat ook zeker doen voor je volgende fase. Mss dat ik er hier ook maar eentje opstart :) Succes ermee, en je hebt damn goede resultaten geboekt met je cut!

Jo Chris, thanks! Het zou cool zijn als je er ook eentje opstart hier :)

18-08-2012

deadlift
3x100kg
1x140kg
1x180kg
1x200kg
1x220kg.. Voelde wel zwaar
12x180kg

chins
8xbw+40kg+5x2.. Laatste rep niet heel mooi

ring dips
8xbw+40kg+5x2.. Idem

wide grip pull-up
12xbw+3chains

bulgarian ring dips
15xbw

Kleine depletion

front squat
15x60kg
3x15x100kg
2x10x100kg

band good morning
4x15x

ring push-ups + inverted row
15xbw + 15xbw
30xbw +30xbw (op het einde de ROM verkleind)
15xbw + 15xbw (idem)

plate side raise
20x5g
2x15x5kg

band push down + band curl
3x15 + 3x15

Comment:
Leuke training. Hierbij wat body/posing pics.

ozcb5.jpg

34opsbc.jpg

2ahd4ld.jpg

2metheb.jpg

iwn2iv.jpg

Mijn lichaamsgewicht was gisteren zo een 77kg. Ik zal binnenkort wel een evaluatie van mijn cut maken. Tijd om weer flink sterker te worden :)

Nice fysiek. Ik vind zo'n relatief breed middel ook altijd wel bruut staan.

Brute pics! Zit flink wat vvm op zeg, je ziet waar wel de kracht vandaan komt. Tatsu staat er ook goed bij.

Ik zag de foto s al op fb. Je ziet er goed uit, komt vele male beter over als op de contest foto s. Volgend jaar 3 kg erop en prof. foto s. Dan heb je een top 3 plaats!

Als jij een recomp-cut doet, dan doe jij toch ook om de 6-8 weken 1 week dat je terug rond onderhoud eten, he? Om alle hormonen terug te laten normaliseren, neem ik aan.
Voel jij dat op een bepaalde manier aan wanneer het daarvoor tijd is (vb. dat je je heel slap begint te voelen) of doe je dat gewoon standaard? Ik weet dat je dat normaal doet als je vetverlies stalt, maar dat vind ik nogal moeilijk om exact te bepalen van week op week.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven