MuscleMeat

Recomposition log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zou dan een fullbody met alleen MP bp sq en DL met wisselend volume en intensiteit dan niet ideaal zijn dan?

• Topic Starter Topic Starter
Cool filmpje. Die Squats van jou zijn echt insane aan dat BW.

**** je doet die 200kg dl alsof het niks is.
En je ziet er niet uit alsof je zo sterk bent.
Complimenten.

Grappig dat je wel een profi lamp hebt staan voor het filmen haha

Thanks. Lean zijn en er groot uitzien is voor een naturel een zeldzame combinatie.

Zou dan een fullbody met alleen MP bp sq en DL met wisselend volume en intensiteit dan niet ideaal zijn dan?

Ja klopt inderdaad. Om je maximale kracht uit te melken is dat een van de beste dingen wat je kan doen. Over 4 weken stap ik over naar een 3xfb opzet om mijn kracht gains uit te melken.

11-10-2012

paused bench press
3x95kg
3x102.5kg
3x3x97.5kg

incline bench press
10x60kg
10x72.5kg

flat db press
12x30kg
12x32.5kg

ring flyes (partials)
2x15xbw

meadows row
10x20kg
10x32.5kg

wide grip pull-up
12xbw
11xbw+1 chain

band pull aparts
2x15xmini band

band side raise
3x15xmini band

one-arm band curl + v-bar push down
3x15

Comment:
Het benchen ging wel aardig soepel. Ik ga de kcal nog wat uppen om mijn herstel en mijn progressie nog wat te versnellen. Het zal nu eerder een lean bulk i.p.v. een recomp bulk worden, gezien er wel wat vet gains zullen plaatsvinden. Goed sterker worden vind ik op dit moment belangrijker. Dit logje gaat ook dicht wanneer ik klaar ben met dit blok.

Waarom log dicht? :(

Aangezien vetverlies niet meer het hoofddoel is. Ik blijf gewoon nog wel loggen, maar niet meer in deze sectie.

12-10-2012

squat (30cm box)
3x175kg
3x195kg
3x3x185kg
11x145kg (voornamelijk paused) vanaf rep 2/3 overgegaan naar paused

step-ups
12xlight bands
2x12xlight bands + mini bands

romanian deadlift
10x100kg
10x120kg
10x135kg

standing band leg curl
3x12xlight band

one leg calf raise
15x40kg
3x15x60kg

standing band crunch
3x15xdouble average bands

pull throughs
3x15xlarge band

Comment:
Aan het begin van de rep out voelde ik dat het niets zou worden. De neurale training van te voren maakt het onmogelijk om degelijk te presteren. Vandaar dat ik voortaan maar 10/8 reppers paused ga doen. Wellicht dat ik na een 1rm test een rep out ga doen. Dan zal de voor vermoeiing niet heel groot moeten zijn, en is mijn CNS optimaal geprimed.

Goed om te horen dat je blijft loggen want ik lees je log altijd graag :) Trainingsfilm ook altijd leuk om te zien!

Wat betreft dat filmpje: je vorm is natuurlijk prima bij de deadlift, maar waarom kies je er bij je nekpositie voor om naar de horizon te kijken? Ik citeer Chivo even: "Een van de problemen van opkijken, zoals gorilla's doen, is dat je de diepe nekflexoren remt. Een cervicale extensie lokt ook een thoracale flexie uit, waardoor de scapulae minder goed gepositioneerd raken. Dit leidt mogelijk tot een verdere dominantie van de bovenste trapezius en een verdere verzwakking van de lage trapezius (asc). Dit heeft uiteindelijk invloed op de kwaliteit van bewegen van de schouders."

Ben benieuwd naar je mening. Meer info hierover staat trouwens op http://www.chivo.nl/node/143

Goed om te horen dat je blijft loggen want ik lees je log altijd graag :) Trainingsfilm ook altijd leuk om te zien!

Wat betreft dat filmpje: je vorm is natuurlijk prima bij de deadlift, maar waarom kies je er bij je nekpositie voor om naar de horizon te kijken? Ik citeer Chivo even: "Een van de problemen van opkijken, zoals gorilla's doen, is dat je de diepe nekflexoren remt. Een cervicale extensie lokt ook een thoracale flexie uit, waardoor de scapulae minder goed gepositioneerd raken. Dit leidt mogelijk tot een verdere dominantie van de bovenste trapezius en een verdere verzwakking van de lage trapezius (asc). Dit heeft uiteindelijk invloed op de kwaliteit van bewegen van de schouders."

Ben benieuwd naar je mening. Meer info hierover staat trouwens op http://www.chivo.nl/node/143

Ja dat verhaaltje klopt, maar je moet het wel in de goede context zien.... Lees 40 uur achter een bureau zitten, starend naar een pc scherm.

Ik ben geen guru op dat gebied, dus m.b.t. de traps heb ik geen idee. Over de techniek: zover is je hoofdpositie in een neutrale houding wanneer je naar voren kijkt. Naar beneden kijken zorgt er bij de meeste mensen voor dat het moeilijker wordt om de borst hoog en de bovenrug recht te houden. De techniek verandert en de hamstrings raken meer betrokken. De kans dat de onderrug gaat bollen wordt dan ook steeds groter. Vooral wanneer de intensiteit aan de hoge kant is.

Een neutrale houding aannemen of iets naar boven kijken zorgt ervoor dat mijn rug gewoon recht blijft. Een bovenrug die wat bolt maakt in principe niet veel uit. Maar gezien mijn blessureverleden neem ik liever geen risico om mijn onderrug er meer in te betrekken.

Thanks voor je uitgebreide uitleg m.b.t squatten.

Ik PM je nog wel even. Als je dan een keer de tijd hebt om hem te beantwoorden: graag :thumb:

15-10-2012

bench press
5x90kg
5x97.5kg
3x5x92.5kg

chins
5x30kg
5x37.5kg
3x5x32.5kg

axle floor press
7x70kg+6chains+(5x2)

axle row
8x82.5kg+5x2

incl db flyes + face pulls
12x15kg + 12xaverage band
12x17.5kg + 12xaverage band

ez bar upright row
10x40kg+5x3.. misload

axle jm press
10x20kg+8chain+(3x3)

ez bar curl
10x45kg+3x3

Comment:
Helaas was ik gisteravond ziek geworden. Ik was toch maar gaan trainen, aangezien ik liever geen training wil missen. Ik voelde me niet zo sterk. Alles voelde wel zwaar aan. Morgen verwacht ik me wel beter te voelen.

Toch lekker getraind hoor, die chins zijn die hammer grip? Beterschap, hopelijk ben je er sneller van af dan ik.

Thanks. De grip is gewoon supinated.

16-10-2012

squat (30cm box)
3x170kg
5x185kg
5x175kg

deadlift
3x210kg

paused front squat (30cm box)
8x100kg
8x120kg

assisted body curl
2x8xbw

hanging leg raise
2x10xbw

band good morning
20xdouble large bands

Comment:
Tijdens het trainen had ik wel barstende koppijn. Ik had het volume maar wat beperkt. Gelukkig heb ik het broodnodige kunnen doen. Vanaf de derde oefening had ik de intensiteit maar een stuk omlaag geschroefd, om niet te veel naar de klote te gaan. Het deadliften ging trouwens nog makkelijker dan vorige week. Dat zal wel door het geringe volume van de squats komen. Nu maar even goed uitzieken tot en met donderdag (hopelijk).

18-10-2012

paused bench press
3x97.5kg
3x105kg
3x3x100kg

incline bench press
10x65kg
10x75kg

flat db press
12x30kg
12x35kg

ring flyes
2x15xbw (partials)

meadows row
10x25kg
10x35kg

wide grip pull-up
12xbw
12xbw+7.5kg

band pull aparts
2x15xmini band

band side raise
3x15xmini band

one-arm band curl
15xmini band
2x15xsuper mini band

v-bar push down
3x15xdoubled light band

Comment:
Mooi, ik voel me al weer voor 90% goed. Het benchen ging ook best aardig.

Hey Victor. Ken jij POF (position of flexion training) én zo ja, wat is jouw mening erover?

Nope, nog nooit van gehoord. Heb je misschien een goede link ervan?

Jij hebt na je vorige trainingsblok toch een korte, soort van PSMF (eigenlijk gewoon een aantal dagen low cal, carb) gedaan, he? Kan je misschien daar wat over uitbreiden hoe je het hebt aangepakt, hoe het je bevallen is, wat je volgende keer anders zou doen, etc.. ). Want, zoals je waarschijnlijk weet, zit ik al lang met het idee te spelen om na elke trainingsblok waar de focus lag op 'lean gain/bulk' zo een korte cut van ongeveer 10 dagen in te voegen om het gegainede vet te oxideren.

Jij hebt na je vorige trainingsblok toch een korte, soort van PSMF (eigenlijk gewoon een aantal dagen low cal, carb) gedaan, he? Kan je misschien daar wat over uitbreiden hoe je het hebt aangepakt, hoe het je bevallen is, wat je volgende keer anders zou doen, etc.. ). Want, zoals je waarschijnlijk weet, zit ik al lang met het idee te spelen om na elke trainingsblok waar de focus lag op 'lean gain/bulk' zo een korte cut van ongeveer 10 dagen in te voegen om het gegainede vet te oxideren.

Het waren in principe gewoon 4 low carb dagen (<100g carbs, +-40g vet en eiwitten iets boven de 200g). Zover had ik een beetje vet verloren. Persoonlijk zou ik het niet langer doen met een laag lichaamsvetpercentage. Maximaal een week met een refeed erachteraan. Als je ervoor zorgt dat je overschot op trainingsdagen niet te groot is, dan is het eigenlijk niet eens nodig. 1x per week kan je dan voor een low carb dag gaan met wat cardio en dan is het al gecompenseerd. Je kan er ook voor kiezen om meer los te gaan en dan gewoon voor 4-6 weken te recomp cutten.

[/FONT]
Was na aanleiding van een post van 3XL. Vooral armen hebben baat bij deze training volgens hem. Wat ik al had gevonden:

http://www.bodybuilding.com/fun/xrep17.htm
http://diamondtraining.nl/pof-schema/
http://www.teenbodybuilding.com/callum19.htm

[/FONT]Ik ben er niet zo een voorstander van. Progressief laden is uiteindelijk de belangrijkste factor dat ervoor zorgt dat je spieren in omvang toenemen. Letten op de spanning, stretch reflex, snelheid, etc is zinloos als de gewichten op de bar hetzelfde blijven. Zover zorgt een full rom ervoor dat zowat alle spiervezels aangesproken worden. Partials kunnen zo wel zijn functie hebben m.b.t. spanning op de spiervezels houden. Maar uiteindelijk draait het erom dat er na een tijd gewicht op de bar bij moet komen. Anders wordt er namelijk geen spiermassa aangezet. Deze methode kan uiteraard werken als de oefeningen na een tijd verzwaard worden.

19-10-2012

squat (30cm box)
3x180kg
3x200kg
3x190kg
2x190kg
3x190kg
9x150kg+1 (paused)
15x100kg+doubled choked super mini's

step-ups
2x15xlight bands

romanian deadlift
10x100kg
10x120kg

standing band leg curl
2x12xlight band

one leg calf raise
15x40kg
15x60kg
15x70kg

standing band crunch + pull throughs
2x15xdouble average bands + 2x15xlarge band

Comment:
Het valt me op dat ik bij de eerste twee reps altijd veel snelheid heb met het squaten. Vanaf de derde rep gaat er best veel snelheid verloren.
Waarschijnlijk dat ik er meer profijt bij heb als ik doubles doe i.p.v. triples met de back off sets. De snelheid blijft dan gewoon top en mijn CNS kan dan meer aan. Ik kijk het de komende 3 weken nog wel even aan om te zien of het zich blijft aanhouden.
[/FONT][/FONT]

22-10-2012

paused bench press
5x100kg
3x5x95kg

chins
5x40kg
3x5x35kg

axle floor press
6x72.5kg+6chains+(5x2)

axle row
6x87.5kg+5x2

incl db flyes
10x15kg
10x18.5kg

face pulls
2x10xaverage band

ez bar upright row
8x47.5kg+8x2

axle jm floor press
8x22.5kg+6chains+(5x2)

ez bar curl
8x47.5kg+5x2

Comment:
De training ging toch weer iets zwaarder dan verwacht. Deze intensiteit was goed geweest voor week 5. Begin van het volgende blok ga ik de intensiteit maar met 5% omlaag schroeven. Dan verwacht ik na 5-6 weken wel goed te kunnen peaken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven