AndroidHealthClinic

Gesloten Recompositioning Punn - Slow 'n Steady (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
:D Yes! De eerste 2,8 kilo zijn weer history.. Eten is weer netjes..

Een voorbeeldje:

de lunch van Pun tegenover mijn lunch...... :treuren:

Heeft die kat Puns hgh ingeslikt of is dat een totaal ander dier achter die tafel?
 
Succes en sterkte met de revalidatie man :lifter:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
heel veel succes! En weg met die hernia's he!
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Succes met je herstel, kerel.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Thanks iedereen voor de liefde :kiss:

Gisteren heb ik nog even het bloedwerk resultaat opgevraagd van het prikken de dag voor de operatie. Was wel benieuwd wat de stand van zaken was en op welke waardes er allemaal gecheckt wordt. Toch nog best een waslijst, waarvan ze de resultaten dus binnen enkele uren al paraat hebben.

Vandaag moest ik constateren dat ik Tromboflebitis heb als een reactie van het lichaam op het infuus. Het stuk wat verhard is van de ader is ongeveer 6cm en zit precies op de plek waar alle middelen van het infuus mijn lichaam toetraden vanuit de naald. Na wat googlen en spitten in onderzoeken kom ik erachter dat dit regelmatig voorkomt. Ondanks dat heb ik morgen toch maar even een afspraak bij de dokter om het te laten controleren en om te horen wat ik er aan kan doen om de genezing ervan te bespoedigen (zwachtelen, drukkous, crème en warm/koud wordt overal genoemd online). Inmiddels ben ik al begonnen met 3x daags 400mg ibuprofen, daar dit bewezen helpt. Hopelijk valt het allemaal mee en ben ik in een aantal dagen tot max 2 weken weer gewoon van dat harde stukje ader af en behoor ik niet tot de <3% die met deze klachten een diep veneuze trombose ontwikkeld. Positief denken toch? :o

Hier nog even het bloedwerk voor de geïnteresseerden. Wat mij vooral opvalt is dat ondanks inmiddels zo'n 3 jaar blast/cruise mijn hematocriet op 50 staat. Overigens moet de liefhebber die ernaar kijkt even goed opletten in welke eenheid er gemeten is, anders kun je nog eens schrikken :p

Tot zo ver mijn lief dagboek, morgen even horen of ik hiermee gewoon kan gymmen. Bewegen is goed, maar ik kan nergens terugvinden of het kwaad kan om in de gewichten te hangen.

hw21fulps6rrr.jpg
 
Jaloers op je hb en ht bro :p

Ht is 55 van mij en hb 18.5
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik zie flebitis regelmatig voorkomen op mijn werk, en is inderdaad zo weer weg.
In enkele, ernstigere gevallen, >1 week en sommige zelfs >2 weken.
Maar wij doen er doorgaans niets mee, soms wat Bepanthen smeren of warmte/koude therapie.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Das mooi naadje broeder! Heel veel succes! Wel inderdaad vet jaloers op je waardes. Ik snap die HB waardes echt voor geen meter. Die van mij was 12.6 toen ik een trombose ontwikkelde en iedereen die hier zn HB waarde noemt zit echt heeeuuulll veel hoger dan dat.

Galen Get in here and explain this shit to me :P
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Das mooi naadje broeder! Heel veel succes! Wel inderdaad vet jaloers op je waardes. Ik snap die HB waardes echt voor geen meter. Die van mij was 12.6 toen ik een trombose ontwikkelde en iedereen die hier zn HB waarde noemt zit echt heeeuuulll veel hoger dan dat.

Galen Get in here and explain this shit to me :P

In Amerika en Belgie wordt de Hb waarde uitgedrukt in g/dl. Wij rekenen in mmol/l.
 
Das mooi naadje broeder! Heel veel succes! Wel inderdaad vet jaloers op je waardes. Ik snap die HB waardes echt voor geen meter. Die van mij was 12.6 toen ik een trombose ontwikkelde en iedereen die hier zn HB waarde noemt zit echt heeeuuulll veel hoger dan dat.

Galen Get in here and explain this shit to me :P

Klopt wat RFFNCK zegt, je moet het delen door 1,6 ;)
 
Das mooi naadje broeder! Heel veel succes! Wel inderdaad vet jaloers op je waardes. Ik snap die HB waardes echt voor geen meter. Die van mij was 12.6 toen ik een trombose ontwikkelde en iedereen die hier zn HB waarde noemt zit echt heeeuuulll veel hoger dan dat.

Galen Get in here and explain this shit to me :P
Andere eenheid zoals hierboven gezegd. Voor trombose is de hematocrietwaarde belangrijker (al is deze wel sterk gecorreleerd met de hemoglobinewaarde). Daarnaast spelen ook veel andere factoren een rol bij de ontwikkeling van een trombose.
 
RFFNCK Galen Trium

Kan 1 van jullie iets zeggen over het trainen met tromboflebitis? Ik heb het nog even aan de arts gevraagd, maar die had geen kennis paraat (fijne sport hebben we toch), maar wist wel te vertellen dat het theoretisch wel de kans vergroot op het losschieten van het stolsel. Wat overigens vrij logisch klinkt. Advies van hem is dan ook de arm niet te trainen voor de komende 3-4 weken :treuren: Dan zit trainen er dus eigenlijk helemaal niet in de komende weken nog :treuren:

Anyway als iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen? Mijn dank is groot!
 
RFFNCK Galen Trium

Kan 1 van jullie iets zeggen over het trainen met tromboflebitis? Ik heb het nog even aan de arts gevraagd, maar die had geen kennis paraat (fijne sport hebben we toch), maar wist wel te vertellen dat het theoretisch wel de kans vergroot op het losschieten van het stolsel. Wat overigens vrij logisch klinkt. Advies van hem is dan ook de arm niet te trainen voor de komende 3-4 weken :treuren: Dan zit trainen er dus eigenlijk helemaal niet in de komende weken nog :treuren:

Anyway als iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen? Mijn dank is groot!
Is in de regel nogal onschuldig, maar ik zou eerlijk gezegd het risico niet nemen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zou het niet goed weten eigenlijk. Lijkt mij inderdaad onschuldig, maar of je bereid bent het risico te nemen is twee...
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Helder, thanks heren! Voorlopig maar even rustig wandelen en wat mountainbiken op lage intensiteit :)
 
Benen trainen mag ook nog niet toch?
 
RFFNCK Galen Trium

Kan 1 van jullie iets zeggen over het trainen met tromboflebitis? Ik heb het nog even aan de arts gevraagd, maar die had geen kennis paraat (fijne sport hebben we toch), maar wist wel te vertellen dat het theoretisch wel de kans vergroot op het losschieten van het stolsel. Wat overigens vrij logisch klinkt. Advies van hem is dan ook de arm niet te trainen voor de komende 3-4 weken :treuren: Dan zit trainen er dus eigenlijk helemaal niet in de komende weken nog :treuren:

Anyway als iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen? Mijn dank is groot!


Das een goeie vraag. Ik weet daar het antwoord eerlijk gezegd ook niet op. Wat ik zelf heb meegemaakt was dat ik een trombose had meteen nádat ik mn pols had gekneusd bij t boksen (stootte volle kracht op de zak en knikte). De arts(en) waren het wel met me eens dat dit de mede-schuldige was. Hoofdschuldige was natuurlijk de situatie in mn bloed, maar dat terzijde. Niemand kon me vertellen of ik die bloedprop van een andere plek had losgetrild door die tik en uiteindelijk in mn arm terechtkwam, of dat ie ontstaan is bij de kneuzing van mn pols. Niet echt een heel behulpzaam antwoord, I know. Geen idee wat ik zou doen in jouw plaats, werkelijk niet.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Kleine update :cool:

Tromboflebitis is nog maar een kleine 25% van wat het was dus ik ga maandag weer de draad proberen op te pakken :D Can't fucking wait! Gisteren "even" een deel van de nieuwe bank 7 hoog de trap op moeten sjouwen :roflol: Dus met mijn hernia gaat het goed :o Nagenoeg geen last meer van :flexgrin:

Gewicht is ook stabiel tussen de 93-94kg, spiegel is me nog steeds redelijk goed gezind, VP blijft ook lekker stabiel.

Eerste twee weken wat lager gewicht nog op 4-5 sets en 15 reps. Daarna zal ik langzaam het volume iets naar beneden brengen en het gewicht wat omhoog.

Genoeg stilgezeten :kiss:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven