MuscleMeat

Reset to Factory Default, but back on track! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mijn log begint een beetje saai te worden, het verbaast mij dat er nog mensen volgen. :yawn:
We wachten op een rel :p
3 x 10 x 85 kg (lekker, niet ontevreden :cool:, maar blijft een aandachtspunt, knieën gingen weer knikken :scold:)
Heb je wel eens met een elastiek of hip-circle om je knieen gewerkt?
Zal wel aan je skills liggen idd.

Zie nog geen bord. Of kommetjes dingen, pannen en rooster uit de oven moeten daarvoor doorgaan:P

Ieder zn ding.....
:haha::schoot::hamer:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
We wachten op een rel :p

Heb je wel eens met een elastiek of hip-circle om je knieen gewerkt?

:haha::schoot::hamer:
Haha, met mij valt best van mening te verschillen en ik ga overal op in, dus rellen moet wel lukken.
Ik doe weleens wat met elastieken. Ik heb ooit weleens geprobeerd met een elastiek om mijn knieën te squatten, maar dan kost het alleen nog maar meer moeite. Nu moet ik namelijk al mijn knieën naar buiten pushen. Ik weet ook niet of het juist beter is met een elastiek mijn knieën naar elkaar toe te trekken of uit elkaar. Ik denk (en mijn coach ook) dat het het belangrijkst is gewoon te squatten en vanzelf wordt het wel sterker. Ik draag powerliftschoenen en zorg dat mijn tenen goed naar buiten wijzen. Ik zou sumo-squats kunnen proberen, misschien ga ik dat vandaag eens doen. Ik heb wel een tijd de ab-/adductor machine gedaan; best een lekkere oefening, maar gek genoeg kon hier heel zwaar gaan en is mijn squattechniek er niet direct beter door geworden.

Bedankt voor de tip in ieder geval! :thumbs:
 
Dat naar buiten pushen van je knieen wil je juist bereiken. Het idee van het elastiek of hip-circle strak houden is dat je jezelf dwingt om druk naar buiten te blijven zetten. Als je knieen naar binnen vallen (wat bij jou blijkbaar makkelijk gebeurt) komt die circel los en gaat glijden zodat je meteen een signaal krijgt om meer naar buiten te drukken. Tot het tussen je oren zit en automatisch gebeurt.
Dat is althans de theorie :p
 
Gewoon net als ik helemaal stoppen met die kutsquats!:woot:
 
Dat naar buiten pushen van je knieen wil je juist bereiken. Het idee van het elastiek of hip-circle strak houden is dat je jezelf dwingt om druk naar buiten te blijven zetten. Als je knieen naar binnen vallen (wat bij jou blijkbaar makkelijk gebeurt) komt die circel los en gaat glijden zodat je meteen een signaal krijgt om meer naar buiten te drukken. Tot het tussen je oren zit en automatisch gebeurt.
Dat is althans de theorie :p
Ik moet nu al naar buiten pushen, dus met een elastiek zou het alleen maar lastiger worden.
Gewoon net als ik helemaal stoppen met die kutsquats!:woot:
Squats zijn heerlijk, maar momenteel doe ik meestal Front Squats.

Gisteren geen tijd gehad om te loggen en weet ook niet alles meer, in ieder geval de volgende oefeningen gedaan:
- Low Incline DB Press;
- One-Arm Standing DB Shoulder Press;
- Wide Grip Cable Row;
- Wide Grip Lat Pulldown;
- Cable Triceps Pulldown;
- DB Hammer Curl;
- Front Squat (wide stance, dus sumostyle zeg maar, dat beviel goed): 4 x 10 x 60 kg, 2 x 5 x 70 kg, was lekker leeggegaan en kreeg goede pomp op het einde, ondanks dat ik hiervoor al aardig vermoeid was;
- Machine Abs.

Gisteravond een kaartavondje gehad met de familie. Lag half 3 in bed, ben ik niet gewend.

Vandaag toch even lekker getraind met Black Booster PWO:

Wide Stance (sumostyle) Front Squat:
10 x 60 kg, ging prima
10 x 62,5 kg, niet verwacht dat ik het zomaar zou halen
10 x 65 kg, yess :banana:
8 x 67,5 kg
5 x 70 kg, de zesde faalde ik en heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de safety's (de halve gym kijkt bij F4F als je de BB laat vallen :D)
3 x 75 kg, pff, leeg

Behind the Neck BB Shoulder Press:
12 x 40 kg (nog niet max.)
6 (volgens mij, kan ook 8 geweest zijn) x 50 kg (te zwaar)
3 x 10 x 45 kg (lekker)

BB Row:
?? x 60 kg (nog niet max.)
4 x 12 x 70 kg

Small Grip Lat Pulldown:
5 x 12 x 77 kg

Bench Press:
10 x 80 kg
6 x 90 kg (te zwaar)
3 x 8 x 85 kg
5 x 90 kg

Hanging Leg Raise:
4 sets

Smith Machine Shrugs:
3 x 20 x 80-100 kg
 
Ik moet nu al naar buiten pushen, dus met een elastiek zou het alleen maar lastiger worden.
Duhhh.. daarom moet je het juist wel doen :p
Front Squat (wide stance, dus sumostyle zeg maar, dat beviel goed)
Doe ik ook vrij wijd ja, dan kan je beter vertikaal naar beneden zakken
de halve gym kijkt bij F4F als je de BB laat vallen :D
nog geen klachten van de staf dat dames in leggings geintimideerd raken door die herrie?
 
Duhhh.. daarom moet je het juist wel doen :p

Doe ik ook vrij wijd ja, dan kan je beter vertikaal naar beneden zakken

nog geen klachten van de staf dat dames in leggings geintimideerd raken door die herrie?
Haha, nee, maar bij de F4F kijk ik nergens meer van op.
Dus als ik nu al tegen mijn limiet aanloop doordat mijn knieën naar buiten moet pushen en dat dus volop train, moet ik met een elastiek nog lastiger maken, zodat ik nog eerder faal. Ik kan best BW-oefeningen doen met een elastiek, maar echt niet met 60 kg squatten. Het gaat wel steeds beter, zeker als ik breed sta met mijn tenen naar buiten. :D
 
Vandaag weer lekker gewerkt. :D
Na het werken getraind, zit nu aan de avondmaaltijd.
Vermoeidheid viel mee; had ik wel verwacht na het kaartavondje zaterdag. Ik kan slecht tegen laat naar bed gaan en het lukt mij dan niet uit te slapen. Vanochtend ging de wekker weer 06:10. Ik weet het, het valt wel mee, maar na de vakantie is het toch altijd weer even vroeg. :P

Training:

Front Squat (brede stand voeten):
1 x 10 x 60 kg (easy)
1 x 10 x 65 kg (lekker)
3 x 5 x 70 kg (oef)
1 x 3 x 75 kg (kreun :P)

Pull Up:
5 sets (eerste set 11-12 reps, laatste set 5 normale + 3 negatieve)

OHP:
1 x 10 x 40 kg
4 x 10 x 45 kg (oef)

Bench Press:
4 x 10 x 85 kg (net aan)

Straight-Arm Lat Pulldown:
3 x 15 x 37,5 kg

Triceps Cable Pushdown:
4 x ?? x 22,5-20 kg (stuk of 12-15 reps per set, niet geteld, gewoon tot failure gegaan :cool:)

Biceps Preacher Spider Curl (bankje in verticale stand, met EZ-bar):
4 x 12 x 33 kg

20 minuten crosstrainer

Nu lekker eten en tv kijken (erwtensoep en pasta met De Slimste Mens op de tv :D).
 
Prima workout. Je doet fullbody nu??
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Prima workout. Je doet fullbody nu??
Ja, ik wil weer even op kracht komen en focus mij daarom meestal op de compounds. Ik heb nu een kleine twee maanden full body getraind. Ik denk dat ik binnenkort UB/LB ga trainen.

Vandaag even een dagje geen krachttraining na afgelopen weken dagelijks te hebben getraind. Met een collega spinningles gedaan op het werk :loopband:, dat was weer eens lekker. Wilde eigenlijk een rondje gaan rennen. Normaal laat ik me niet tegenhouden door het weer, maar spinning had ik echt lang niet gedaan en is bovendien ook goed voor sterkere benen (ja, ik weet het, squats of leg presses zijn beter; daarom pak ik ook 5x p/w benen mee). Daarna nog een kwartiertje buikspieren. :cool:
 
Vandaag op het werk voelde ik mij een beetje gaar en duf, ondanks dat ik gisteren wel op tijd op bed lag. Volgens mij is er iets mis met de luchtcirculatie, want meer mensen hadden er last van en de lucht leeg vrij droog en zuurstofarm.:yawn:
Ondanks dat heb ik uiteindelijk toch lekker gewerkt. Tussen de middag zoals meestal een rondje gewandeld. :)

Training van vandaag. Ik was van plan het kort te houden, maar uiteindelijk ging het lekker en toch lang getraind:

Bench Press:
1 x 10 x 80 kg
3 x 8 x 85 kg
1 x 6+1 x 90 kg (na de zesde even de BB 1 sec. laten rusten en toen een zevende rep eruit geperst :wl:)

Front Squat:
1 x 10 x 60 kg, voelde al best zwaar
1 x 9 x 65 kg, de tiende faalde ik en liet ik de BB op de safety's vallen. Het voelde zwaarder dan vorige trainingen, dus wellicht had de spinningles van gisteren toch z'n impact. Ik had de rest van de dag geen spierpijn gemerkt, maar ongemerkt waren m'n benen toch blijkbaar wat vermoeid. Toch mezelf opgepept dat ik de volgende set wel gewoon 10 reps moest halen, dusss...
3 x 10 x 65 kg met veel moeite, maar gehaald :woot:
1 x 5 x 70 kg, de zesde faalde ik, maar deze keer wel gepland, aangezien ik het aan voelde komen, maar tot failure wilde gaan :cool:

Lat Pulldown (breed):
4 x 10 x 70 kg

Machine Row (smal):
4 x 15 x 75-80 kg

DB Arnold Press:
(uitgangspositie met mijn handpalmen voor mijn lichaam, handpalmen richting lichaam en dan 180 graden draaien tijdens de omhooggaande beweging)
4 x 12 x 18 kg

Seated DB Lateral/Side Raise SS Alternating Front Raise:
4 x 12 SS 10-12 x 7 kg

Bayesian Cable Crossover:
4 x 15 x 12,5 kg

Cable (Bar) Biceps Curl SS Triceps Pushdown:
4 x 11-12 x 32,5 kg SS 35 kg

Abs Machine (Crunches):
4 x 10 + 5 met hold x 60 kg + dropset na laatste set

Geen cardio vandaag.

Misschien dat ik morgen eens een rustdag houd, dat doe ik vrijwel nooit. Of ik ga enkel een rondje hardlopen.
Vrijdag wil ik even knallen met benen (of zaterdag, want in de gym waar in in het weekend train is betere beenapparatuur). :D
 
Mijn log begint een beetje saai te worden, het verbaast mij dat er nog mensen volgen. :yawn:
Bekijk bijlage 438942

Nee man dit is een goed logje. Lekker veel trainingen af en toe beetje discussie mbt tot training i.p.v. alle andere onzin. :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Hoop oefeningen alles bij elkaar :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
47 minuten hardgelopen. Geen krachttraining.
 
Deze had ik even gemist, word hier ook nog gereld? Het is vrijdag namelijk.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Deze had ik even gemist, word hier ook nog gereld? Het is vrijdag namelijk.
Helaas niet, beetje saai hier. :p
Ik moet overigens gewoon werken op vrijdag, dus geen tijd om te rellen. Dadelijk wel lekker trainen.
 
je vond jezelf weer te dik worden? :D
Het was wachten op die reactie. :roflol: Ik snap wel dat het een grapje is, maar er zijn mensen die serieus reageren 'waarom ik cardio doe, want ik hoef niet af te vallen'. Ik heb geen hekel aan cardio (zoals veel BB'ers dat wel hebben) en vind hardlopen lekker. Daarnaast vind ik het belangrijk een beetje conditie te blijven houden, overall fit te zijn en is cardio goed voor je lichaam, hart, bloedvaten/-circulatie etc. :loopband::loopband:

Beentjes rust gegeven, ik overweeg om UB/LB te gaan trainen en elke week een keertje hard te lopen en/of spinning te doen.

Training vandaag:
Zo aan het eind van de werkweek (een beetje vermoeid) weer eens een PWO genomen: 1 scoop Limitless (Muscle Rage).

Bench Press:
1 x 10 x 80 kg
2 x 10 x 85 kg
3 x 6 x 90 kg
1 x 3 x 95 kg
1 x 3 x 100 kg
2 x 1 x 110 kg

OHP:
1 x 10 x 40 kg
5 x 6 x 50 kg :lifter:

DB Row (borst op incline bench, armen tegelijk):
5 x 10-12 x 30 kg

Machine Lat Pulldown:
5 x 10 x 110-112,5 kg

Machine Peck Deck:
4 x 14-15 x 60-62,5 kg

Face Pull (Rope):
4 x 15 x 37,5 kg

Preacher Spider Curl (verticale Preacher/Scott bench EZ-Bar):
1 x 10 x 28 kg
3 x 10-12 x 33 kg + 1 dropset (28 kg)

BW Dips:
4 x ??

Was toch al gauw weer 1 uur 40 minuten bezig (zonder ouwehoeren). Ik train gewoon te langzaam :P.
Morgen de beentjes aanpakken.



 
Deze had ik even gemist, word hier ook nog gereld? Het is vrijdag namelijk.
Ow, welkom trouwens. :cool: Geen gerel, mag overigens wel hoor.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven