AndroidHealthClinic

Reset to Factory Default, but back on track! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het was wachten op die reactie. :roflol: Ik snap wel dat het een grapje is, maar er zijn mensen die serieus reageren 'waarom ik cardio doe, want ik hoef niet af te vallen'. Ik heb geen hekel aan cardio (zoals veel BB'ers dat wel hebben) en vind hardlopen lekker. Daarnaast vind ik het belangrijk een beetje conditie te blijven houden, overall fit te zijn en is cardio goed voor je lichaam, hart, bloedvaten/-circulatie etc. :loopband::loopband:
Helemaal met je eens hoor, ook mijn redenen voor cardio. En buiten kan je lekker je hoofd leegmaken.
Maar het is nou eenmaal vrijdag en ik ben het verplicht aan mezelf en dit forum :D
 
Vandaag LB-training, of eigenlijk gewoon benen dus (ik doe geen Deadlifts), buik ook meegepakt:

Front Squat:
Warming-up 10 x 20, 40, 60 kg
2 x 10 x 65 kg
2 x 6 x 70 kg
2 x 3 x 75 kg, gaat lekker :cool:
1 x 1 x 80 kg, voelde goed en nog relatief gemakkelijk, dus op naar de 85 kg, maar...
Failure op 1 x 85 kg, helaas, toch wat te zwaar, dus even rust pakken en...
1 x 1 x 82,5 kg, deze was echt heel net aan en ik kon nog net de bar op m'n schouders/armen houden. :D

Paused Leg Press (Plate Loaded):
1 x 15 x 130 kg (easy)
4 x 10 x 170 kg

One-Leg Standing Leg Curl:
4 x 15 x 25 kg

Walking Kettlebell Lunges:
4 x 24-26 stappen per been x 16 kg

One-Leg Seated Leg Extension:
4 x 15 x 32 kg + dropset tweebenig 59 kg

Hanging Leg Raise:
4 x tot failure (ook zijwaarts)

Seated Calf Raise:
4 x 15-20 x ?? kg (begonnen op 45 kg, eindigend met 35 kg), langzaam en gecontroleerd met dropsets

Heerlijke training, morgen weer UB. :cheer:
:flexbiceps:
 
Vanwaar de keuze voor front squats
 
HUH. hoe kan het dat ik dit gemist heb?
DEFFO in hoor. Sorry dat ik zo laat kom kijken, Bert. ???
 
Vanwaar de keuze voor front squats
In het verleden altijd gewoon gesquat, maar enkele maanden geleden Front Squats geprobeerd en beviel een stuk beter. Ik krijg minder de neiging ver voorover te hangen doordat het zwaartepunt van het gewicht verder naar voren ligt. Daarnaast kan ik gemakkelijker dieper zakken, gaan mijn knieën iets minder gauw knikken en voel ik mijn quads veeeel meer. Dat laatste hoeft niets te zeggen, maar werkt mentaal wel goed. Sinds ik Front Squat, wil ik niet anders meer. :D
HUH. hoe kan het dat ik dit gemist heb?
DEFFO in hoor. Sorry dat ik zo laat kom kijken, Bert. ???
Geen probleem, welkom! Ik heb ook niet altijd even actief gelogd. :D

Gisteravond is de draad van mijn beugel uit één van de slotjes geschoten. Daardoor zit mijn tand ook los. Beetje extra kut met eten weer en vannacht werd ik er wakker van. :mad:
Verder moet ik buiten de maaltijden om nog steeds heel de dag met elastieken en gefixeerde kaken lopen en dat duurt nog wel wat weekjes. Ach, uiteindelijk heb ik er alleen maar profijt van. :cool:

Vandaag UB-training:

PWO: Limitless (Muscle Rage)

Cable Lat Pulldown (Pulley):
4 x 10 x 77 kg

Seated Cable Row V-Grip:
4 x 12 (volgens mij) x 68 kg

Wide-Grip Lat Pulldown:
3 x 12 x 58 kg (slow)

Low Incline DB Press:
1 x 10 x 30 kg
4 x 10 x 34 kg
1 x 7 x 38 kg

Low Incline DB Fly:
4 x 15 x 20 kg

Seated DB Shoulder Press:
1 x 10 x 24 kg
4 x ?? x 28 kg
1 x 6 x 30 kg

Incline DB Curl (Bench Supported):
4 x 12 x 20 kg

Standing DB Hammer Curl:
3 x ?? x 18,16,14 kg

Machine Dip:
5 x 12 x 77 kg

Machine Side Raise:
4 x 12 x 45 kg

Cardio: 15 minuten crosstrainer

Verder heen en weer fietsen, maar dat is 2 x 2,5 km en tel ik niet eens mee, net als boodschappen op de fiets. Het was wel weer pauperweer buiten.

Post WO Meal:
Whey Pancake (met melk bereid) + Nutella + banaan + kaneel:
IMG_20190113_173631.jpg


Nu lekker avondeten, Thaise woknoedels met saus, biefstuk, groenten. Hopelijk ene beetje te kauwen. :meal:
 
Het is wel een hele operatie met je mond zeg. Ik hoop dat het resultaat ook goed wordt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Het is wel een hele operatie met je mond zeg. Ik hoop dat het resultaat ook goed wordt.
Komt goed. :)
Het ergste is achter de rug. :P
Tijdens de maaltijden mag ik de elastieken uit mijn mond halen (kauwen gaat nog lastig), maar daar buiten loop ik dus nog steeds heel de dag met mijn tanden en kiezen op elkaar; de meeste kiezen raken elkaar niet dus ik heb nog weinig kauwvlak. Verder weinig last van, alleen praten is iets beperkter. De operatie is nu al 12 weken geleden en ik voel me allang weer top hoor. :cool:
De beugel houd ik komend jaar nog wel, maar na meer dan 2 jaar ben ik daar wel aan gewend.
 
Over een jaartje of wat zal je blij zijn nu door te hebben gebeten met een gentlemens gebit/aangezicht. Dus tanden op mekaar en doorbijten lukt jou.
 
Over een jaartje of wat zal je blij zijn nu door te hebben gebeten met een gentlemens gebit/aangezicht. Dus tanden op mekaar en doorbijten lukt jou.

:roflol::roflol:
Thanks, komt goed.

Ik kon gelukkig vanmiddag terecht bij de orthodontist. Mijn tanden zijn weer rechtgezet en een nieuwe draad door mijn beugel. Geluk bij een ongeluk / bijkomend voordeel: ik hoef komende vier weken geen elastieken meer in (wat eigenlijk wel gepland was), dus kan mijn kaken weer op en neer bewegen. :cheer:Dit scheelt bij het praten en ik kan tussen de maaltijden door weer wat eten. De druk is gelijk een stuk minder. De insteek van de ortho was ook dat de boel even 'ontlast' wordt, want afgelopen maanden heeft er constant veel spanning op gestaan. :D Nu hoop ik wel dat mijn kaken nog wat meer raakvlak krijgen.

Direct door naar de sportschool en goeie energie (ook dankzij de Monster Ultra Red :D). Leg Day (LB):

Front Squat:
10 x 20, 40, 60 kg, oei, ik voel mijn kont nog van de training van zaterdag :roflol:
2 x 10 x 65 kg
2 x 7 x 70 kg :cheer:
2 x 3 x 75 kg
1 x 2 x 80 kg
1 x 1 x 85 kg
Happy :cheer:

One-Leg Leg Press (Plate Loaded):
4 x ?? x 40 kg, langzaam en geconcentreerd :fire:

Leg Press (Plate Loaded):
1 x 10 x 160 kg
3 x 8 x 200 kg

Pfff, m'n benen voelen al goed.

Kettlebell Lunges:
2 x heen en weer met 16 kg :fire: Ik moest tussendoor echt even pauzeren en gaan zitten, aanstellerij :P

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x 15 x 45 kg

One-Leg Seated Leg Extension:

4 x 15 x 36 kg :fire:

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise:
4 sets 35 kg SS stand 21/25, langzaam, full ROM en geconcentreerd met hold :fire::fire:

Standing Cable Crunches (V-Grip):
4 x 20 x 50-45 kg

Nu dinner time. Soepje vooraf, dan aardappelpuree, visgratin uit de oven, spruiten, broccoli, roerbakgroenten, kaas, sambal. :meal:drool:
 
Direct door naar de sportschool en goeie energie (ook dankzij de Monster Ultra Red :D).
Waar is toch die tijd gebleven dat ik daar nog energie van kreeg?!:emo:

Lekker hoor die FSQ's!! DE rest ziet er ook uit als een pittige legday!:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ahaha ja lekker snugger dit idd hahah:P
Goeie woordgrap, ik heb overigens weinig last hoor. Mijn elastieken zijn nu ook verwijderd, kauwen gaat steeds beter. :cool:
Waar is toch die tijd gebleven dat ik daar nog energie van kreeg?!:emo:

Lekker hoor die FSQ's!! DE rest ziet er ook uit als een pittige legday!:thumbs:
Thanks! Ben op de weg terug, maar mijn gewichten zijn nog wel pussygewichten, wees eerlijk. :o Maakt me overigens niet uit, want ik voel het heerlijk en doe alles erg geconcentreerd en full ROM. :)
Misschien wat minder vaak een PWO nemen, gewoon een weekje niet ofzo. :P
Ik train doordeweeks doorgaans 's avonds en neem dan sowieso geen energy drink of PWO, enkel koffie.

Vandaag UB training.

OHP:
1 x 10 x 40 kg
3 x 10 x 45 kg (of was het nou 50? vergeten, maar het zal wel 45 kg geweest zijn.)

BB Row (BOR):
4 x 10 x 75 kg

Pull-Up (Wide Grip):
5 x 5 + 3 negatieve

Bench Press:
10, 9, 8, 7, 7 x 85 kg

Seated DB Front Raise:
4 x 12 x 9 kg

Preacher Spider Curl (verticale bench):
1 x 13 x 33 kg
11, 11, 10 x 35 kg

Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x 15 x 22,5 kg

Peck Deck:
4 x 15 x 60 kg

Nu eten :meal:
Tomatensoep
Pasta met Thaise groenten, kip, ketjap, Thaise kruiden en XXL Light Sauce Thai Green Curry
Jalapeñoburger met jalapeñopepers, kaas, tomaat, rode ui, champignon, komkommer, knoflook, pepertje
IMG_20190115_195006.jpg
IMG_20190115_194959.jpg
 
Thanks! Ben op de weg terug, maar mijn gewichten zijn nog wel pussygewichten, wees eerlijk. :o Maakt me overigens niet uit, want ik voel het heerlijk en doe alles erg geconcentreerd en full ROM. :)
Misschien wat minder vaak een PWO nemen, gewoon een weekje niet ofzo. :P
Ik train doordeweeks doorgaans 's avonds en neem dan sowieso geen energy drink of PWO, enkel koffie.
Ik ben niet resistent voor PWO hoor. Maar een blikje monster geeft mij net te weinig kick om echt lekker op te trainen. Ik vind overigens 85kg FSQ best netjes..zeker wanneer je ze uitvoert zoals je aangeeft!:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ben niet resistent voor PWO hoor. Maar een blikje monster geeft mij net te weinig kick om echt lekker op te trainen. Ik vind overigens 85kg FSQ best netjes..zeker wanneer je ze uitvoert zoals je aangeeft!:thumbs:
Snap ik. Ik heb overigens vaak ook genoeg energie zonder PWO of Monster. Het was trouwens wel een halve liter (150 mg cafeïne, dus valt wel mee op zich). Het feit dat ik happy was na mijn geslaagde bezoek aan de ortho scheelde ook. En ik kon mijn mond weer openen, dus kreeg veel meer lucht en zuurstof binnen. :D

Vandaag met twee collega's 10 km hardgelopen op het werk. Morgen denk ik full body, want mijn benen te veel belast vandaag voor een beentraining. Ben hardlopen niet echt meer gewend en we liepen in het bos met wat kleine klimmetjes. :cool:

Mealprep @ work vanmmidag en avondeten nu:
IMG_20190116_133800.jpg
IMG_20190116_194150.jpg
 
Hoe blijf jij zo droog met al dat gevreet bro?
Jelly.
Valt wel mee, ik zit op 3600 kcal.
Ik eet niet heel veel maaltijden. De pasta die je hierboven zit is bijvoorbeeld 100 gram pasta, 300 gram kipfilet en 600 gram groenten met XXL Light Sausje. 900 kcals in totaal en 20 gram 30+-kaas is 60 kcal.
De mealprep daarboven is maar 650 kcals en champignon- of kippensoep is helemaal weinig (100 kcal voor 300 ml).

Vorig jaar bulkte ik op 4400 kcal, toen kwam ik wel goed aan. Ik train trouwens elke dag 1,5 uur.
 
Ow, en gezond blijven eten natuurlijk. Een collega trakteerde vandaag deze, maar ik heb netjes bedankt. Meeste collega's vragen mij niet eens meer of ik ook gebak wil. :P
img_3483.jpg
 
Valt wel mee, ik zit op 3600 kcal.
Ik eet niet heel veel maaltijden. De pasta die je hierboven zit is bijvoorbeeld 100 gram pasta, 300 gram kipfilet en 600 gram groenten met XXL Light Sausje. 900 kcals in totaal en 20 gram 30+-kaas is 60 kcal.
De mealprep daarboven is maar 650 kcals en champignon- of kippensoep is helemaal weinig (100 kcal voor 300 ml).

Vorig jaar bulkte ik op 4400 kcal, toen kwam ik wel goed aan. Ik train trouwens elke dag 1,5 uur.

Valt wel mee zegt ie.
3600 kcal, bro daar moet ik 2 dagen mee doen.:(
 
Valt wel mee zegt ie.
3600 kcal, bro daar moet ik 2 dagen mee doen.:(
Oké, dan zit je wel erg laag. Ik ben in de prep trouwens 15 kg afgevallen en na mijn operatie nog eens 6. Ik eet overigens wel 1 kg groente per dag, is een berg en maar 300 kcal .:D
 
Back
Naar boven