XXL Nutrition

Reset to Factory Default, but back on track!

Bezoekers in dit topic

Nou weer een beetje stevig eten he, Bert? :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Straks alles alles weer lukt met eten ga je gewoon weer vol gas!
Die massa die je nu kwijt bent is zo weer terug en inderdaad je staat nog steeds goed droog.

Top dat je er was 1st en 2de kerst dag! (ook al was ik veels te druk :( )
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Pittig trouwens z’n operatie. Moet er niet aan denken om alleen maar vloeibaar voedsel naar binnen te werken wekenlang. Maar wat hierboven ook is genoemd “na herstel” weer vol gas.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nou weer een beetje stevig eten he, Bert? :)
We doen ons best. Ook vloeibaar kun je aan je macro's komen hoor. Nu eet ik half zacht. :eating:

Straks alles alles weer lukt met eten ga je gewoon weer vol gas!
Die massa die je nu kwijt bent is zo weer terug en inderdaad je staat nog steeds goed droog.

Top dat je er was 1st en 2de kerst dag! (ook al was ik veels te druk :( )
Thanks, het was erg druk ja, maar ik heb lekker getraind. Heb Fox wel gemist. :D

Pittig trouwens z’n operatie. Moet er niet aan denken om alleen maar vloeibaar voedsel naar binnen te werken wekenlang. Maar wat hierboven ook is genoemd “na herstel” weer vol gas.
Ik train nu al weer vol gas, heb alleen wat minder kracht. Qua eten gaat het wel weer best, echter kauwen nog niet geweldig. :eating: Bovendien mag ik enkel tijdens de maaltijd elastieken uit mijn mond halen, waardoor tussendoortjes er niet inzitten.

Ik heb geen zin en tijd om alles te loggen, maar als ik het goed heb onthouden was onderstaand mijn training vandaag. :)
Ik wilde eigenlijk een rustdag houden of enkel cardio doen, maar had veel zin en energie, dus lekker getraind.

Warming-up:
2,5 km rennen naar gym

Front Squat:
Aantal opwarmsets tot 10 x 60 kg
5 x 70 kg, nog niet maximaal :)
2 x 5 x 75 kg, laatste rep net aan en knieën knikte weer naar binnen, dus iets lichter
2 x 5 x 72,5 kg

1 x 4 x 70 kg, ik faalde de vijfde, dus zat goed vol :flexgrin:

BB Row (BOR):
10 x 70 kg
5 x 8 x 80 kg

Bench Press:
Aantal opwarmsets tot 10 x 80 kg
1 x 5 x 90 kg
2 x 5 x 95 kg, laatste reps kwam m'n kont los, dus iets lichter
2 x 5 x 92,5 kg
1 x 5 x 90 kg
Beetje zelfde plaatje als Squat. 5x5 was ook mijn uitgangspunt voor vandaag

Cable Crossover:
4 x 12 x ?? kg (36 ofzo)

Lower Cable Chest Fly:

3 of 4 sets x 12 x volgens mij 16 kg

Standing Cable Crunches:
4 x 20 x 50-45 kg

Straight Arm Pulldown:
4 x 15 x 36 kg (volgens mij)

Seated Leg Extension:
5 sets van 15 reps (eerste 2 One-Leg 34-32 kg, laatste 3 Two-Leg 64 kg)

Nu lekker eten. Paar grote borden pasta! drool:
 
Vandaag lekker getraind. Even geen benen en borst, daar had ik gisteren wat meer focus op gelegd (benen elke dag getraind afgelopen week).

OHP:
Warming-up sets
1 x 5 x 50 kg
4 x 5 x 55 kg, net aan :wl:
1 x 4 x 50 kg

Small-grip Lat Pulldown (V-grip):
10 x ?? kg
5 x 8 x 86 kg

Cable Rope Face Pull:
4 x 15 x ?? kg (gewicht vergeten:duh:)

Cable Lateral Raise (Bayesian):
4 x 12 x 14 kg

Cable Front Raise:
4 x 12 x 9 kg

Cable Rope Biceps Curl SS Cable Rope Triceps Pulldown:
4 x 12 x 45 kg SS 4 x 15 x 50 kg

Smith Machine Shrugs:
4 x 20 x 90 kg (excl. BB)

Dead Lift:
Ik heb altijd moeite gehad met Dead Lifts en een correcte uitvoering hiervan en houding hierbij. Ik heb lang getwijfeld of ik deze wel/niet in mijn schema wil, maar heb besloten het toch weer een kans te geven. Daarom heb ik op het eind van mijn training even de tijd genomen om wat setjes de Dead Liften en mij op houding en techniek te focussen, zonder direct maximaal te gaan. Om de een of andere reden gaat het bij heel licht gewicht goed, maar zodra ik wat meer gewicht laad en meer weerstand krijg, gaat mijn rug bollen. Mijn uitgangspositie is goed, maar zodra ik het gewicht lift en mijn (onder)rug zich aanspant, lijkt het alsof mijn onderrug bolt of het is de spier die zich aanspant. Ik krijg dit maar niet goed onder controle. Vandaag heb ik ook sumo DL's geprobeerd; dit ging al iets beter. Wellicht als ik binnenkort ook weer coaching krijg dat ik met mijn coach kan kijken wat we hiermee gaan doen.

Momenteel heb ik vakantie. Qua ritme en voeding vind ik het fijn om als ik nu uit bed kom eerst wat op te ruimen en huishoudelijke dingen te doen, daarna licht te ontbijten en een PWO en blik Monster Ultra te nemen en te trainen. Dan ben ik pas later in de middag terug en neem dan mijn brinta/havermout met whey en fruit. Dan heb ik nog genoeg kcal over om uitgebreider avond te eten en wat lekkere dingen in mijn schema te passen (met name chocola :heart:, verder zoiets als een roomsoesje of protein muffin). drool:
 
Gisteren een voor mij doen snelle training (70 minuten).

Front Squat: 4 x 10 x 60 kg ATTG
One-Leg Leg Press (Plate Loaded): 4 x 15 x 40 kg
Standing Leg Curl: 4 x 15 x 25 kg
Nog een oefening die ik ben vergeten :roflol:
Seated Cable Row: 4 x 10 x ?? kg
Incline Bench Press: 4 x 10 x 80 kg
Hanging Leg Raises: 3 sets (stuk of 20 reps per set)

Daarna even rap boodschappen gedaan en een hartige taart gebakken met broccoli, ui, knoflook, wortel, champignons, prei, en een sausje van geraspte kaas, ei en kruidenmix eroverheen. :D Deze meegenomen 's avonds naar familie, waar we de jaarwisseling hebben gevierd. Aan het begin van de avond met mijn broer en drie neven een horror Escape Room uitgeprobeerd en weten te ontsnappen. :P
---

Vandaag een lange training (2 uur, waarvan 15 minuten cardio) @Fox.
O.a. Hack Squat, Pendulum Leg Press (benen tegen elkaar aan), Incline Machine Press, Lat Pulldown (Plate Loaded), High Rows (breed), Machine Shoulder Press, BB Biceps Curl, Cable Triceps Pulldown, Abs Machine, fietsen.

Verder lekker gegeten. Hier een aantal foto's gepost.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-842#post-10117409

Nu lekker zalm, broccoli, aardappelpuree en nog een stuk hartige taart die over was eten. drool:
 
Ik ben niet zo van de oliebollen, dus hierbij de foto's van de hartige taart die ik gisteren had gebakken voor de jaarwisseling:
(Met broccoli, ui, knoflook, wortel, champignons, prei,, kip en een sausje van geraspte kaas, ei en kruidenmix eroverheen.)
Voor de oven:
P1030403.JPG

Na de oven:
P1030404.JPG
 
Gisteren weer een lekkere training gehad. Deze week nog vakantie, dus een beetje freestylen en IIFIYM eten.

Training gisteren:
Front Squat:
WU-sets 20-40 kg
10 x 60 kg
10 x 65 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
3 x 75 kg
3 x 75 kg
1 x 80 kg, 2e gefaald
2 x 80 kg, nu wel net aan :D

OHP:
9 x 50 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
3 x 60 kg

Pendlay BB Rows (half-brede grip):
3 x 10 x 60 kg
3 x 10 x 70 kg, met pauzes indien nodig waarbij ik de BB op de grond legde

Wide-Grip Lat Pulldown SS Wide-Grip Pull-Up:
2 x ? x 68 kg SS 3 x BW
4 x 10-12 x 64 kg SS 3 x BW

Bench Press:
WU-set (60 kg)
10 x 80 kg
10 x 85 kg
6 x 90 kg
6 x 90 kg
5 x 95 kg'
5 x 95 kg
3 x 100 kg
3 x 100 kg
1 x 105 kg
1 x 110 kg (gecheat met kont (lost van bankje))
1 x 110 kg (gecheat)

Seated Calf Raise:
5 x 12-15 x 45-40 kg (+ dropset na laatste set)

Zometeen even trainen na mijn ontbijtje (oats, fruit, whey, tomatensoep en Monster Ultra). Iets meer isolatieoefeningen vandaag. Daarna naar de sauna (Thermen Binnenmaas) en daar lekker eten. Vanavond waarschijnlijk Thais afhalen. :D
 
Ojeee...sauna:windup:
 
Sterke bench hoor.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ojeee...sauna:windup:
Was prima deze keer. :P Zie mijn post die ik ook in het 'Wat maakte vandaag jouw dag goed'-topic heb gepost:
Vandaag maakte de volgende dingen mijn dag goed:

- Aangezien ik nog vakantie heb, ben ik om even te chillen voor het eerst sinds lange tijd (en de operatie) weer naar de sauna geweest. Daar is een einde gemaakt aan mij 'saunatrauma'. Deze keer geen homo gezien en geen mannen die in het bubbelbad met me wilden flirten. :D Er waren trouwens opvallend veel jongeren; vaak zit het voor meer dan de helft vol met bejaarden. Ook knappe dames gezien en niet alleen maar van die uitgezakte types. :grinny:
- Verder had ik vrijwel helemaal geen last meer van mijn kaak; ook niet bij het koude dompelbad. :)
- Tussen de middag een lekkere kop goulashsoep op met stukken vlees en een gestoomd warm broodje met Indonesische kip. Ik kon eigenlijk voor het eerst vlees en groenten goed kauwen. Ik had het nog wel klein gesneden, maar het gaat steeds beter. Ook zonder problemen weer met 'groot bestek' gegeten. :cheer:
Geen foto's van de lekkere maaltijd, want mobiele telefoons zijn in heel de sauna (gelukkig) verboden. Best lekker, zo'n dagje zonder telefoon.

Ik merk de laatste tijd dat ik door het lage VP het sneller koud heb, ondanks dat ik normaal het type ben dat het nooit koud heeft en de winter nog in een t-shirt loopt. De sauna was daarom heerlijk en ik ging aardig stuk tijdens de löyly (= opgieting). :zweet:
Sterke bench hoor.
Thanks; ben weer op de weg terug, maar voordat ik mijn PR 10 x 115 kg en 1 x 140 kg van een half jaar terug evenaar, zal nog even duren.
 
Bert volg jij trouwens nu een high frequency schema? Als in boven 4/5x per week fullbody?
 
Bert volg jij trouwens nu een high frequency schema? Als in boven 4/5x per week fullbody?
Ik volg momenteel geen specifiek schema, train 6-7 dagen in de week waarvan in ieder geval 5 x FB. M.n. omdat ik denk dat met FB en compounds ik zo snel mogelijk weer een beetje op krachten kom. Ik doe verder gewoon even waar ik zin in heb en wil even niet aan een specifiek schema vastzitten (betekent overigens niet dat ik de minder leuke oefeningen en of oefeningen waar ik slecht in bed oversla, in tegendeel); soms 5 x 5, som 10-10-5-5-3, soms 4 x 8-12. Gisteren heb ik overigens voor de verandering enkel wat isolatie-oefeningen gedaan en benen rust gegeven. Zo meteen wel weer een training met squats en BP. :D

Training gisteren:
- Hyperextension: 4 x 20 x BW+20kg;
- Reverse Fly SS Peck Fly: 4 x 15;
- Machine Side Raise SS DB Front Raise: 4 sets;
- Machine Dip: 4 sets;
- Incline DB Biceps Curl: 4 sets;
- Hanging Leg Raises (Abs): 4 sets;
- Cardio 20 minuten crosstrainer, relaxed.
 
Mijn log begint een beetje saai te worden, het verbaast mij dat er nog mensen volgen. :yawn:

Hier gebeuren geen spannende dingen, geen gemarvin (ondanks dat ik nu wel lekker Indiaas zit te eten drool:).

Training van vandaag (Full Body, met wat meer benenwerk):

Voor de verandering eens niet begonnen met squats, maar wel in het squatrack.

Strikte OHP (helemaal zakken en onderin en bovenin pauzeren):
Warming-up sets
12 x 40 kg (nog net niet maximaal)
9 x 45 kg
8 x 45 kg
8 x 45 kg
7 x 40 kg

Normal Squat:
12 x 80 kg (al redelijk maximaal)
3 x 10 x 85 kg (lekker, niet ontevreden :cool:, maar blijft een aandachtspunt, knieën gingen weer knikken :scold:)

Paused Incline BP:
12 x 60 kg (nog niet maximaal)
11 x 65 kg
3 x 10 x 70 kg, voelde lekker die stretch bij de pauzes onderin :)

One-Arm Cable Lat Pulldown (wel met twee armen tegelijk, maar met separate kabels en weerstand en handgrepen):
4 x 10 x 74 kg (of was het 72? :rolleyes:)

One-Arm Cable Row (zelfde principe als bij Lat Pulldown):
4 x 10-12 x 64-55 kg

Voelde me al aardig leeg, pfff.

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x 12 x 45 kg

One-Leg Seated Leg Extension:

4 x 15 x 36 kg + een tweebenige dropset

Nu lekker Indiaas eten afgehaald: :meal:
Mulligatawny (linzen- met groentensoep)
Lamb Tikka (voorgerecht)
Butter Chicken (medium pikant)
Basmati Rijst
De rest van de dag op 1500 kcal gebleven, dus had nog veel ruimte over.
IMG_20190104_202248.jpg
 
Eet jij wel uit een bord oid?
Zie alleen maar bakjes en pannen op foto's.
 
Eet jij wel uit een bord oid?
Zie alleen maar bakjes en pannen op foto's.
Ja, nu had ik afgehaald; vandaar de bakjes. Ik eet momenteel vanaf een kleiner bord (ben van de bejaardenbakjes af gelukkig :roflol:). Ik eet nog wel vrij traag en schep kleinere porties per keer op zodat mijn eten warmer blijft. Op mijn werk eet ik overigens wel altijd uit tupperware, aangezien ik dan mealprep.
 
Heb nog nooit een opgemaakt bord van je voorbij zien komen:roflol:
 
Heb nog nooit een opgemaakt bord van je voorbij zien komen:roflol:
Beter opletten. :P Onlangs nog de opmerking gekregen dat bepaalde dingen elkaar raakten wat niet gewaardeerd werd :P.
Ik maak het inderdaad niet heel netjes op, dus mijn 'bordfoto's' zijn niet echt te moeite. Ik eet doorgaans ook gewoon vanuit een diep bord voor de bank op de tv, omdat ik dat praktisch vind. Zo ben ik overigens niet opgevoed. :cool:
 
Beter opletten. :P Onlangs nog de opmerking gekregen dat bepaalde dingen elkaar raakten wat niet gewaardeerd werd :P.
Ik maak het inderdaad niet heel netjes op, dus mijn 'bordfoto's' zijn niet echt te moeite. Ik eet doorgaans ook gewoon vanuit een diep bord voor de bank op de tv, omdat ik dat praktisch vind. Zo ben ik overigens niet opgevoed. :cool:
Zal wel aan je skills liggen idd.

Zie nog geen bord. Of kommetjes dingen, pannen en rooster uit de oven moeten daarvoor doorgaan:P

Ieder zn ding.....
 
Back
Naar boven