MuscleMeat

Reset to Factory Default, but back on track!

88kg droog op 1,89m natty is echt wel netjes hoor, gefeliciteerd met je 3e plaats!

Gefeliciteerd. Mooi moment om met AAS te starten, dikke rebound knallen. Hopen dat je na je all in vakantie nog redelijk droog terug komt. Anders zou ik even terug de cut in gaan gevolgd door een rebound icm AAS.

500mg test met 200mg mast is een ideale starterskuur. Zou persoonlijk niet 250mg doen, gaat je hoe dan ook tegenvallen. Maar wie weet heeft Maarten hier een andere kijk op, ben wel benieuwd.

Gefeliciteerd. Mooi moment om met AAS te starten, dikke rebound knallen. Hopen dat je na je all in vakantie nog redelijk droog terug komt. Anders zou ik even terug de cut in gaan gevolgd door een rebound icm AAS.

500mg test met 200mg mast is een ideale starterskuur. Zou persoonlijk niet 250mg doen, gaat je hoe dan ook tegenvallen. Maar wie weet heeft Maarten hier een andere kijk op, ben wel benieuwd.

700 mg AAS is toch veel te veel als 1e kuur met TS z´n huidige fysiek man.

Goede prestatie wel op je wedstrijd TS!

• Like
Waarderingen: BB_
Lijkt me ook niet nodig om er gelijk masteron bij te knallen. Die 250mg is wel discutabel, maar goed luister naar je coach ;)

Mooi verslag, resultaat en fysiek Bert!

Geniet van je vakantie en IIFYM weekje :marvin:

• Like
Je staat er beter bij dan ik verwacht had van tevoren, chapeau! :thumb:

En wat betreft AAS ; blijft toch een persoonlijke afweging, maar luister idd goed naar je coach. Voor zover ik begrepen heb, hebben ze aardig wat ervaring met het neerzetten van goede fysieken.

Geniet van je vakantie! Wel verdiend imo na zo'n zware prep :thumbup:

• Like
14 weeks out had ik een foto gepost en kreeg een hoop negatieve shit dat ik te laat begonnen was met cutten en mijn VP te hoog was. Ik heb van nature niet snel blokjes, maar wie zegt dat ik hierboven vet ben kan echt de pot op. Ook het gezeur dat ik niet genoeg massa heb. Ik heb inderdaad niet superveel massa (nu 88 kg bij 1.89 m), maar verwacht je dan dat ik naturel even 100 kg weg zet on stage? :roflol:

Ben je nu aan het afrekenen met de leden die negatief gereageerd hebben op je foto 14 weeks out?

Hoeft niet Bert, je foto spreekt voor je. Gewoon doen waar jij en je coach je goed bij voelen en het loggen links laten liggen als je je stoort aan reacties van betweters (internet zit er vol mee).

Op gebied van AAS: Stel jezelf de vraag wat je er mee kan winnen. Je fysiek nu is ook al heel nice, misschien moet je gewoon in MAP blijven en het beperken tot lichte kuurtjes in je voorbereiding. Dat zal je fysiek net wat extra geven zonder dat je gezondheidsproblemen zal krijgen op termijn. Iets om te overwegen...

Qua abs sta jij er het strakste bij iig !

Respect man :thumbs:

• Like
  • Topic Starter Topic Starter

Thanks. 22 oktober krijg ik een kaakoperatie, dus eerst herstellen en dan bouwen. Voor die tijd paar kg pakken omdat ik na de operatie mogelijk iets afval.

700 mg AAS is toch veel te veel als 1e kuur met TS z´n huidige fysiek man.

Goede prestatie wel op je wedstrijd TS!
Wellicht. Vroeger werd hier 500mg test aangeraden, en tegenwoordig wat mast erbij zodat je minder sides krijgt. Vind het met zo'n gedachten niet echt teveel.

Leuk om je verhaal zo te lezen Bert!

Je hebt het erg goed gedaan en de dag afgesloten met een mooie 3rde plaats.
Wat ik eigenlijk veel belangrijker vind is de persoonlijke ontwikkeling die je in deze periode hebt ondergaan en dat deze je een
sterker persoon maakt in het dagelijkse leven.

Nu eerst even lekker genieten op vakantie en daarna gaan we plannen hoe we de volgende stap kunnen gaan aanpakken.

Nogmaals proficiat ,... :)

Nog gefeliciteerd Bert. Volgens mij heb jij erg veel talent, ongelofelijk hoe je van marathonloper een voortreffelijke natty bodybuilder bent geworden. Met zwaar trainen (hint) zou je m.i. nog veel meer kunnen bereiken.

Nog gefeliciteerd Bert. Volgens mij heb jij erg veel talent, ongelofelijk hoe je van marathonloper een voortreffelijke natty bodybuilder bent geworden. Met zwaar trainen (hint) zou je m.i. nog veel meer kunnen bereiken.
Thanks. In de bulk heb ik veel 5x5 op de compounds getraind en ook een lange periode bijv. 10-5-3-1-1 op de bench, 10-10-5-5-3 op de Squat en 5-3-1-1-1 op Rack Pulls. Einde bulk woog ik 102 kg, maar in de cut verlies ik gewoon weer veel kg's. Ik denk ook dat veel afhangt van genen en mijn duurloopverleden. Massa pakken gaat zeker lukken als ik besluit te gaan gebruiken.

Thanks. In de bulk heb ik veel 5x5 op de compounds getraind en ook een lange periode bijv. 10-5-3-1-1 op de bench, 10-10-5-5-3 op de Squat en 5-3-1-1-1 op Rack Pulls. Einde bulk woog ik 102 kg, maar in de cut verlies ik gewoon weer veel kg's. Ik denk ook dat veel afhangt van genen en mijn duurloopverleden. Massa pakken gaat zeker lukken als ik besluit te gaan gebruiken.

Herkenbaar en respect. Zelf ben ik voormalig 60 en 100m atleet en kogelstoter/discuswerper maar heb ook veel moeite met het vasthouden van massa. Een griepje en het is weer weg. Succes, ik ben erg benieuwd waar je enhanced carrière je gaat brengen.

Herkenbaar en respect. Zelf ben ik voormalig 60 en 100m atleet en kogelstoter/discuswerper maar heb ook veel moeite met het vasthouden van massa. Een griepje en het is weer weg. Succes, ik ben erg benieuwd waar je enhanced carrière je gaat brengen.
Ik heb het geluk dat ik nooit ziek ben (afkloppen is voor bijgelovige zwevers) en ik all year round train. Misschien op vakantie wat minder, maar dan nog steeds een paar keer Full Body en duursport.

Laatst bewerkt:
Diepe buiging Bert. Mooi verslag van de wedstrijddag en een fantastisch resultaat. Chapeau!

• Like
Ik heb lang niets meer van mij laten horen, dus hierbij een update! :D

Zoals sommigen wellicht al hebben vernomen, heb ik 22 oktober een (geplande) kaakoperatie ondergaan. Op zich is het allemaal prima verlopen; de eerste nacht in het ziekenhuis lekker veel bloed gekotst :kots:en 2 dagen niet gegeten :roflol:, maar daarna mocht ik naar huis en ging het snel beter. De operatie had toch wel flinke impact, maar gelukkig heb ik een kantoorbaan en kon ik snel weer aan het werk. Ik ben een kg of 6 afgevallen; aangezien ik al (/nog) wedstrijddroog stond, was dit met name spiermassa helaas, maar dat pakken we wel weer terug! :) Ik heb zes weken vloeibaar moeten eten en niet kunnen en mogen trainen. Sinds een kleine twee weken mag ik weer trainen, joepie. :cheer: Ik merkte aan het begin nog wel dat ik op moest passen met kracht zetten op mijn kaken. Ik had niet verwacht dat ik zo bizar veel kracht (en massa) zou verliezen, maar train normaal het hele jaar door met nooit meer dan 1 rustdag in de week, dus een pauze van 6 weken was ik absoluut niet gewend. Ik merk dat ik al snel geneigd ben maximaal te gaan tijdens de training, maar de laatste dagen merk ik ook dat dit wel gaat zonder dat ik mijn kaken erg voel. Ik ga mij verder niet druk maken om de gewichten die ik aankan (echt beginnersgewichten), maar focus mij gewoon lekker op een goede uitvoering, volledige ROM en wat meer op TUT en MMC dan voorheen.:flex:

Qua voeding moet ik weer langzaam proberen te kauwen, maar dit valt nog niet mee. Ik krijg amper een boterham weg, kan niet veel kracht zetten met mijn kiezen en maar 2 kiezen raken elkaar. Een aantal elastieken moeten de komende maanden de boel nog goed naar elkaar trekken.

Ik train nu met name Full Body of UB/LB. Deze week heb ik bijvoorbeeld als volgt getraind:

Maandag (Full Body met iets meer nadruk op benen):
- Front Squat 6 sets :D
- Pull-Up 5 sets
- BB Row (BOR) 4 sets
- OHP 5 sets :pressing:
- Dead Lift 5 sets
- DB Press (flat) 5 sets
- One-Leg Leg Curl (zittend) 4 sets
- One-Leg Leg Extension 4 sets
- Calf Raises (zittend) 4 sets

Dinsdag:
Weinig tijd, 45 minuten hardgelopen (rustig tempo, lang niet gedaan, ik schat een kleine 9 km en nog geen 12 km/h, dus niet erg snel :P)

Woensdag (Full Body):
- Front Squats 5 sets
- Bench Press 5 sets
- DB Press (zittend) 5 sets
- Lat Pulldown (brede greep) 4 sets
- One-Arm Cable Row (incline bench) 4 sets
- Spider Biceps Curl (op een verticaalgezette preacher bench, dus soort van Preacher/Scott Curl maar dan met bovenarmen verticaal ondersteund) 4 sets
- Cable Triceps Pushdown 4 sets
- 15 minuten crosstrainer

Vandaag/donderdag (Full Body):
- Plate Loaded Leg Press 2-benig 5 sets
- Plate Loaded Leg Press 1-benig 4 sets
- Incline Bench Press 5 sets
- Plate Loaded Machine Shoulder Press 5 sets
- Lat Pulldown (smalle V-grip) 4 sets
- Cable Row (smalle V-grip) 4 sets
- DB Hammer Curl 4 sets + dropsets
- Machine Dip 4 sets
- Calf Raise (zittend) 4 sets + dropset
- Hanging Leg Raise (abs) 4 sets
Moest naar de ortho, dus 14 km gefietst vandaag.

Vorige week heb ik een aantal UB/LB trainingen gedaan, waarbij ik wat meer ruimte had voor isolatie-oefeningen zoals voor-/zij-/achterkant schouders en nog wat andere oefeningen, dus bijvoorbeeld Front Raises of Lateral Raises, Inverse Flyes / Face Pulls, Machine of DB Flyes.

Al met al gaat het lekker en ben ik blij dat ik weer kan trainen en langzaam aan andere dingen kan gaan eten (en hier weer van kan genieten). :meal: Ik track mijn macro's ongeveer (in mijn hoofd) en eet deels cleane standaard-maaltijden (havermout/brinta met fruit en whey, rijst/kip/groeten etc.) en 's avonds iets vrijer. Het meest nog semi-vaste substanties, dus bijvoorbeeld aardappelpuree met hachee of curry of chili-con-carne of vleesstoof of stamppot; verder best veel soep en vaak een wat salade uit de blender (bijvoorbeeld hüttenkase / cottage cheese met paprika/komkommmer/augurk/tomaat/kruiden). Tussendoor sta ik mijzelf toe een beetje te snoepen (chocola, zuurtjes, strooigoed) en is het dus iets meer IIFIYM. Ik mag sowieso wel wat aankomen, dus dat geeft wel een fijn gevoel. :eating:

Zo, je hebt wel een goeie stap terug moeten doen. Welkom terug, en rustig weer opbouwen!

• Like
  • Like
Hedde gij gewoon een log!
Paar pagina's gelezen, interessant. In :D

Heb je nog een foto genomen (al was het alleen maar voor jezelf) om het proces van weer opbouwen vast te leggen?

Terug
Naar boven