XXL Nutrition

Rick's homegym log

Bezoekers in dit topic

Homegym toch? Lekker zonder shirt trainen, tussen sets door ff bijbruinen in de tuin
Yes, wel op zolder. Wel trainen zonder shirt, maar niet tussen sets door twee trappen af en op. Dat lijkt te veel op cardio :bang:

Ooit train ik in een garage met roldeur!
 
Di 1 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W1D1)

Bench press TnG
3x10x70@8

Dumbbell flyes
4x12x13,6@8

OHP
3x10x43,5@8

Pendlay rows
3x10x75@8

Dumbbell front raise
2x12x11,2@8

23,7 graden, 50% luchtvochtigheid. No shirt, no shoes, still got service.
 
Laatst bewerkt:
Wo 2 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W1D2)

Deadlift
3x10x126@8

SSB Good morning
3x10x62,5@8

Banded leg curls
4x12x blauw @8

Calf raise
4x15x100@8

Vandaag beetje beperkte tijd dus de deadlift sessie gedaan ipv de squat sessie, daar ga ik doorgaans sneller doorheen. Comp deadlifts terug in m'n schema gestoken, die voelde lekker en sterk.

Banded leg curls beginnen me wel wat te vervelen, maar hamstring isolatie is lastig thuis. Ik wil de aanschaf van een bankje met leg curl/ext optie en een high/low pulley liever uitstellen tot nadat ik ben verhuisd maar misschien toch maar eens overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Die komt toch niet meer binnen voor je verhuisd bent :trollface::D
 
Die komt toch niet meer binnen voor je verhuisd bent :trollface::D
Right in the feels.

Punt is dat ik zelf ook niet weet wanneer ik verhuis, we hebben een optie op een nieuwbouwproject maar de bouw kan nog niet starten door vergunningen en bezwaren. Heb al wel een ruimte van 2,90m bij 5,15m (en 2,60m hoog :heart:) voor de gym ingetekend!
 
Gewoon alvast bestellen, denk dat het huis eerder klaar is dan het materiaal van fitness seller geleverd is :P
 
Right in the feels.

Punt is dat ik zelf ook niet weet wanneer ik verhuis, we hebben een optie op een nieuwbouwproject maar de bouw kan nog niet starten door vergunningen en bezwaren. Heb al wel een ruimte van 2,90m bij 5,15m (en 2,60m hoog :heart:) voor de gym ingetekend!
Wauw das wel een hele mooie ruimte. Super dat je ook die hoogte zal hebben. Heb zelf ook al getwijfeld om dit bankje met leglift te kopen... zo kan je thuis toch makkelijk je benen isoleren zonder dat je die full body barbell erbij moet pakken of sukkelen met bands
 
zo kan je thuis toch makkelijk je benen isoleren zonder dat je die full body barbell erbij moet pakken of sukkelen met bands
Inderdaad, en wat extra volume kunnen draaien in situaties zoals vandaag. Na de deadlifts en good mornings kunnen de hamstrings nog best wat trainingsarbeid aan, maar is de rug wel ongeveer klaar.

Bands werk vind ik eigenlijk maar niks. De weerstandscurve is niet over de hele beweging gelijk en slecht te overloaden. Unilateraal kan je evt. nog wat extra volume toevoegen zonder bijvoorbeeld 100kg in je nek te hoeven leggen, maar feitelijk verdubbel je dan weer je aantal reps.
 
Vr 4 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W1D3)

Pull up
3x10x assisted groen-6 @8

DB seal row
4x12x24,9@8

DB bench press
3x12x27@8

DB lat raise
3x15x7,8@8

DB shrug
3x12x27@8

25 graden, 60% luchtvochtigheid
 
Zo 6 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W1D4)

SSB squat
3x10x95@8

DB goblet squat
3x10x31,8@8

Banded leg extension
4x12x blauw @8

Calf raise
4x12x110@8

Was even vergeten hoe kut zware SSB's zijn voor je core, hahaha. Verder heb ik een setup bedacht voor banded leg extension, zo mogelijk nog meer ghetto dan m'n leg curl setup. For the time being kan dit wel, maar kost wel wat tijd om op te zetten en ook slecht te overloaden. Ik hoop dat de (tweedehands) fitnessapparatuur markt snel wat afkoelt!

19 graden, 72% luchtvochtigheid. Flink gezweet.

 
Laatst bewerkt:
Zo 6 juni 2021 (BBM Bodybuilding B1W7D4)

SSB squat
3x10x95@8

DB goblet squat
3x10x31,8@8

Banded leg extension
4x12x blauw @8

Calf raise
4x12x110@8

Was even vergeten hoe kut zware SSB's zijn voor je core, hahaha. Verder heb ik een setup bedacht voor banded leg extension, zo mogelijk nog meer ghetto dan m'n leg curl setup. For the time being kan dit wel, maar kost wel wat tijd om op te zetten en ook slecht te overloaden. Ik hoop dat de (tweedehands) fitnessapparatuur markt snel wat afkoelt!

19 graden, 72% luchtvochtigheid. Flink gezweet.

Ssb zijn idd heavy ja :) ik doe men leg extentions ook zo. Maar mijn bankje staat op lagere blocks die ik gebruik voor block pulls. Houd len voeten net van de grond. Werkt wel goed maja tis weer een hele setup he :p
 
Ssb zijn idd heavy ja :) ik doe men leg extentions ook zo. Maar mijn bankje staat op lagere blocks die ik gebruik voor block pulls. Houd len voeten net van de grond. Werkt wel goed maja tis weer een hele setup he :p
idd. Ik had tot een tijdje geleden een reverse hyper die ik in het rack moest hangen, daar kon ik ook zittend leg extensions op doen. Maar die had ik uiteindelijk ook verkocht omdat het veel te veel tijd kostte en reverse hypers deden eerlijk gezegd niet zoveel voor me.
 
Grappig, ik train ook alleen thuis en loop tegen dezelfde uitdaging aan wat betreft hams trainen. Bij band curls wissel ik vaak hoe breed ik m'n benen houd of waar ik m'n voeten heen wijs. Heb het gevoel dat het op die manier toch telkens iets anders is. Verder deed ik ook ooit negatieve reps 'glute ham raise' (zo noem ik het maar ff) door m'n voeten onder een bar met 15kg plates te schuiven en de barbell dus als ankerpunt te gebruiken. Met 80kg gewicht aan de barbell en twee schijfjes om rollen te voorkomen ging dat eigenlijk best goed.
 
ik doe men leg extentions ook zo.
Ik bedacht me net, jij hebt toch een pulley (met weight stack)? Als er ook een low row aan zit kan je hem toch met kabel/gewicht doen ipv banded? Hetzelfde geldt voor leg curls, liggend met bankje ervoor.

Da's ook één van de redenen dat ik miss eerder een high/low pull aanschaf dan een leg curl/extension, kan je met wat creativiteit wat meer mee doen.
 
Ik bedacht me net, jij hebt toch een pulley (met weight stack)? Als er ook een low row aan zit kan je hem toch met kabel/gewicht doen ipv banded? Hetzelfde geldt voor leg curls, liggend met bankje ervoor.

Da's ook één van de redenen dat ik miss eerder een high/low pull aanschaf dan een leg curl/extension, kan je met wat creativiteit wat meer mee doen.
Yes nu wel. Toen ik ze nog deed had ik die pulley nog niet :)
 
Yes nu wel. Toen ik ze nog deed had ik die pulley nog niet :)
Jij had hiervoor de ATX Wall Pulley toch? Die lijkt mij wel wat, juist flexibel omdat er geen bankje aan vast zit. Pulldowns met een flat bench ervoor, evt. met plate op schoot voor contragewicht. En ik had met die twee krukjes of met blocks ook een belt squat in gedachten.

Alleen heb ik liever steekgewichten ipv plate loaded, maar daarvan is er geen standalone model zonder bankje.
 
Di 8 juni 2021 (BBM Bodybuilding B2W2D1)

Bench press TnG
3x10x70@8

Dumbbell flyes
4x12x13,6@8

OHP
3x10x43,5@8

Pendlay rows
3x10x75@8

Dumbbell front raise
2x12x11,2@8

✌️
 
Waarom de kies je voor front raises? Ik dacht altijd dat je al meer dan genoeg front delt stimulatie krijgt van al die presses
 
Back
Naar boven