Ik heb alle gewichten naar beneden gegooid. Ik wilde te snel en ik was te gretig (lees: dom). Ik voerde de oefeningen verkeerd uit omdat ik lekker snel progressie wilde boeken en ik kreeg (nu al) teveel last van vage blessure-achtige verschijnselen. Ik had beter naar
@LeonM moeten luisteren blijkbaar...
Wellicht dat ik de volgende keer de press op 30 gooi want ik zat nog steeds te smokkelen met mijn techniek. Het boeit me niet meer dat ik met pussy weights zit te werken. Beter goed uitvoeren, dan stoer doen met gewichten die ik eigenlijk niet trek. Ik zie in de gym genoeg mensen die zitten te squatten met zware gewichten en maar 10 cm zakken. Dat wil ik niet.
Squat ging nu wel redelijk goed. Ik vind het alleen nog lastig om de barbell in een goede postie op mijn rug te krijgen. Het voelt gewoon ongemakkelijk soms. Ik ga squat schoenen kopen, want ik ben nu teveel bezig met heel diep te komen en daardoor let ik niet goed op het uitvoeren van de oefening. Ik kom nu parallel, maar daarvoor moet ik zeg maar me naar beneden duwen (beetje lastig uit te leggen) om diep te komen. Als ik met squat schoenen squat, dan kom ik waarschijnlijk makkelijker lager en kan ik beter op mijn techniek letten.
Ik ga nu vanaf heden elke training voor elke oefening 2.5 kilo omhoog en wellicht ga ik fractional plates kopen van 0.5 kilo(?).