MuscleMeat

Rippetoe log Anubisss

Bezoekers in dit topic

upload_2016-9-23_12-44-57.png


Squat ging goed. Helaas geen video gemaakt. Ik heb een rubbermatje gebruikt om mijn hiel te verhogen. Ik raakte hierdoor below parallel en dat zorgde ervoor dat het toch iets zwaarder was dan normaal. Ik heb mijn eerste set verhoogd naar 62.5, maar ik merkte dat het zwaarder was dan normaal en mijn techniek begon het te begeven. 2e en 3e set maar gewoon weer 60 gepakt en dat ging goed. Volgende squatsessie naar 62.5 hoop ik en dan weer met het matje werken. Niet optimaal, maar ik moet nog steeds squatschoenen kopen....

Ik had sinds mijn vorige press sessie last van mij rug. Toen ik ging opwarmen werd de pijn wat heviger. Dat komt omdat ik behoorlijk hol met mijn rug ga staan wanneer ik zwaar press. Ik merk dat er dan behoorlijk wat druk op mijn rug komt te staan. Tevens was 45 zo loodzwaar dat ik maar een belt heb gebruikt. Wat een verademing is dat zeg. Ik had opeens geen last meer van mij rug en het pressen ging mij ook (iets) makkelijker af. Ik kwam elke keer tot 4 reps. Ik ga vanaf heden voor de press een belt gebruiken, want het verbetert ontzettend mijn houding. Ik probeer de volgende keer alle 5 reps af te maken op dit gewicht.

Power clean ging wel goed. Het wordt wel zwaar, maar nog steeds te doen. Techniek is redelijk. Af en toe zit er een repje bij die niet optimaal gaat ivm vermoeidheid, maar dat houdt je daarna weer scherp.
 
Bracen bracen bracen... Laat die belt nou maar even voor wat het is :P
 
Bracen bracen bracen... Laat die belt nou maar even voor wat het is :P
Ja dat deed ik ook altijd wel, maar ik kreeg toch last van mijn rug omdat ik een beetje hol ging staan. Ik merk dat het voor mij rug beter is, want de riem houd mijn rug recht. Maar als ik het zo hoor, dan denk jij dat ik beter zonder kan...? Gebruik jij eigenlijk een belt? Zo nee, waarom eigenlijk niet?

Ben jij eigenlijk al wat minder gaan fietsen? Als ik je logje zo lees, dan ben je een behoorlijk opgewekt actief persoontje. Heb je zoveel energie? :loopband:
 
Ja dat deed ik ook altijd wel, maar ik kreeg toch last van mijn rug omdat ik een beetje hol ging staan. Ik merk dat het voor mij rug beter is, want de riem houd mijn rug recht. Maar als ik het zo hoor, dan denk jij dat ik beter zonder kan...? Gebruik jij eigenlijk een belt? Zo nee, waarom eigenlijk niet?

Ben jij eigenlijk al wat minder gaan fietsen? Als ik je logje zo lees, dan ben je een behoorlijk opgewekt actief persoontje. Heb je zoveel energie? :loopband:

Je zou, door je glutes en abs aan te spannen, absoluut geen belt nodig hebben met de juiste techniek in mijn ogen :).
Ik gebruik zelf geen belt, omdat ik graag een sterke core wil ontwikkelen.

Ik fiets dagelijks, omdat het OV een grote grap is hier in het Brusselse. Echter zou ik liever wat minder fietsen, want het fuckt echt met mijn herstel.
Ik heb inderdaad veel energie. Heel veel. :o
 
upload_2016-9-26_9-48-5.png


Ik voelde me een beetje zwak en ziek, dus ik had er niet veel zin in.
Squat ging wel goed. Beetje zwaar aan het worden, maar wel te doen nog. Volgens mij kom ik nu wel op diepte hopelijk! :angstig:

Bench Press was verschrikkelijk, maar dat had meer met mijn stupiditeit te maken. Het ging allemaal wel redelijk, dus na mijn warmup setje gooide ik de laatste gewichten op de bar. Ik had alleen niet goed gekeken en ik verhoogde naar 65 kilo in plaats van 62.5. Ik vond het al zo verrekte moeilijk gaan. Ik vond de vorige keer 62.5 al zo waar en ik wilde dus dit gewicht opnieuw proberen. Ik kwam er in mijn laatste set achter dat ik 65 kilo had gebruikt, dus in mijn laatste set probeerde ik nog 62.5, maar ik was op en zwaar gedemotiveerd. Ik ga nu even een reset doen naar 55/57.5 kilo, want ik heb een beetje last van mijn elleboog.

Deadlift ging ok, maar was wel zwaar. Ik ga ook een keertje mijn DL techniek filmen.

 
Zie je zelf niet dat je rug compleet bol klapt onderin de squat? Hier moet je echt wat aan gaan doen, want het is geen goed idee om op deze manier verder de gewichten te gaan verhogen..
 
Probeer eens met de 2 hints van Eliot Hulse:
- show your crotch (dus knieën verder uiteen, misschien eerst heup stretch doen)
- show your boobs (dus borst omhoog houden, zoals een fiere soldaat)
 
Zie je zelf niet dat je rug compleet bol klapt onderin de squat? Hier moet je echt wat aan gaan doen, want het is geen goed idee om op deze manier verder de gewichten te gaan verhogen..
Ja ik zie het wel. Alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen. Je vertelde mij dat jij hier ook last van had. Hoe heb jij dat in hemelsnaam kunnen oplossen dan?
 
Probeer eens met de 2 hints van Eliot Hulse:
- show your crotch (dus knieën verder uiteen, misschien eerst heup stretch doen)
- show your boobs (dus borst omhoog houden, zoals een fiere soldaat)
Ik zal proberen mijn borst meer omhoog te houden. Dat moet wel lukken.

Knieën verder naar buiten wordt erg lastig, aangezien ik ze niet verder naar buiten kan rammen.
 
Zoals ik al zei, veel stretches + de cues gebruiken zoals bovengenoemde! Kijk daarnaast de filmpjes van Thrall en Candito
 
youtube: Alan Thrall - squat with terrible mobility

Zo een beetje paaldansen waarbij je met je ellebogen je knieën uiteen duwt
(gelukkig heb ik een homegym want zie mij dat nog niet in een commerciële gym doen :) )
 
youtube: Alan Thrall - squat with terrible mobility

Zo een beetje paaldansen waarbij je met je ellebogen je knieën uiteen duwt
(gelukkig heb ik een homegym want zie mij dat nog niet in een commerciële gym doen :) )

Ah joh, de rare blikken die je krijgt wennen snel genoeg ;). Het zijn toch vaak de machinehoppers en cardio fanaten die je aanstaren en daar maak ik mij om eerlijk te zijn niet echt druk om!
 
youtube: Alan Thrall - squat with terrible mobility

Zo een beetje paaldansen waarbij je met je ellebogen je knieën uiteen duwt
(gelukkig heb ik een homegym want zie mij dat nog niet in een commerciële gym doen :) )
Jammer genoeg heb ik geen homegym, maar gelukkig heb ik dan weer geen schaamtegevoel. :p
Lijkt me heerlijk om een thuisgym te hebben. Ook zo veel voordeliger.

De perfecte manier om te stretchen lijkt mij om gewoon in een diepe squathouding te zitten. Ik doe het af en toe wel eens, maar dan ga ik al stuk na 10 seconden. Ik ga proberen om zo lang mogelijk te zitten in zo'n houding. Ik moet me ook altijd vasthouden, anders val ik achterover.

Ah joh, de rare blikken die je krijgt wennen snel genoeg ;). Het zijn toch vaak de machinehoppers en cardio fanaten die je aanstaren en daar maak ik mij om eerlijk te zijn niet echt druk om!

Precies. Dan kom ik maar te boek te staan als de dorpsgek... ;)
 
upload_2016-9-28_12-30-19.png

Ik moest met de press beginnen omdat de squat bezet was. Press ging goed. Alle reps goed kunnen afmaken. Was natuurlijk wel teringzwaar, maar gehaald. Volgende keer 47.5. Zal wel een opgave worden. Ik was wel kapot na de press.

Squat was loodzwaar. Dat komt 1. omdat ik kapot was na de press 2. omdat ik aan het oefenen was met de juiste houding en plaatsen van de barbell op mijn rug. Ik heb ook geprobeerd om mijn benen verder uit elkaar te zetten, maar dat voelt niet echt lekker. Waarschijnlijk was het daardoor ook stukken zwaarder. Ik heb een setje highbar gedaan... was even wennen. Ik vind lowbar toch iets fijner. Volgens mij houd ik mijn rug een stuk meer recht in the hole, maar is mijn diepte niet uitstekend. Ik wil gewoon diep gaan, maar dan merk ik dat mijn rug krom gaat staan. Zo frustrerend. Ik zal elke dag oefenen met stretchen.

Power clean was zwaar, maar dat kwam omdat ik het deed na mijn squatsessie. Mijn benen waren behoorlijk op.

Ik merk nu wel dat de verhoudingen in mijn lifts compleet niet meer kloppen. Mijn squat demotiveert me ontzettend.


 
Post eens een filmpje van je Power Cleans anders! Ik zit er aan te denken daar bnnenkort ook mee te beginnen. :D

Dit al gelezen trouwens? http://stronglifts.com/squat/
 
Post eens een filmpje van je Power Cleans anders! Ik zit er aan te denken daar bnnenkort ook mee te beginnen. :D

Dit al gelezen trouwens? http://stronglifts.com/squat/
Ja toevallig heb ik dat gisteren helemaal doorgenomen. Niks helpt hahaha. Je hoeft niet bang te zijn om kritiek te leveren he ;)

Ik zal proberen om een filmpje te maken van mijn power clean. Lastige oefenen omdat je het niet langzaam kan aanleren, maar het is echt de beste oefening ooit. Het is uitdagend, zwaar en goed voor je conditie en explosieve kracht. Ik zou er echt mee beginnen als ik jou was! Lijkt me een perfecte oefening voor jou, aangezien je zo actief bent haha.
 
Ja toevallig heb ik dat gisteren helemaal doorgenomen. Niks helpt hahaha. Je hoeft niet bang te zijn om kritiek te leveren he ;)

Ik zal proberen om een filmpje te maken van mijn power clean. Lastige oefenen omdat je het niet langzaam kan aanleren, maar het is echt de beste oefening ooit. Het is uitdagend, zwaar en goed voor je conditie en explosieve kracht. Ik zou er echt mee beginnen als ik jou was! Lijkt me een perfecte oefening voor jou, aangezien je zo actief bent haha.

Ik kan je louter wat tips geven, maar in principe zou je aan dat soort artikelen genoeg moeten hebben.
Het probleem momenteel is in ieder geval het feit dat je bovenlichaam naar voren zakt zodra je parralel komt. Heb je al paused squats geprobeerd? Langzaam zakken en jezelf forceren om onderin 2-3 seconden met een rechte rug te blijven 'zitten'. Dit heeft mijn buttwink (of hoe je het ook wilt noemen) in ieder geval verholpen.
Succes!

Mwhaha in b4 3-plates power clean voor eind dit jaar :D
 
Ik kan je louter wat tips geven, maar in principe zou je aan dat soort artikelen genoeg moeten hebben.
Het probleem momenteel is in ieder geval het feit dat je bovenlichaam naar voren zakt zodra je parralel komt. Heb je al paused squats geprobeerd? Langzaam zakken en jezelf forceren om onderin 2-3 seconden met een rechte rug te blijven 'zitten'. Dit heeft mijn buttwink (of hoe je het ook wilt noemen) in ieder geval verholpen.
Succes!

Mwhaha in b4 3-plates power clean voor eind dit jaar :D
Ik oefen nu elke dag met paused squats (10 minuten). Ik moet mezelf alleen wel vasthouden anders val ik om. :rolleyes: Dit gaat me zonder problemen af. Ik kan dan ook lekker diep gaan zonder kromming in mijn rug.

Als ik een barbell op mijn rug heb, dan kan ik niet makkelijk diep komen en moet ik voorover leunen, anders val ik om. Ik ga binnenkort squatschoenen kopen. Want het heeft 100 % met mijn enkelflexibliteit te maken. Ik stretch mijn enkels, maar het helpt niet echt. Ik ga denk ik powerperfects kopen, maar ik zat ook nog te twijfelen of deze misschien beter zijn (erg hoge hak) https://www.strengthshop.de/clothin...rschuhe/coyotes-weightlifting-shoes-1099.html

Je hebt een erg sterke deadlift en BOR, dus de powerclean gaat je straks makkelijk af! Ik zou meteen de volgende tren alvast gaan powercleanen. Geloof me, je gaat het echt een coole oefening vinden. Ik sta er echt van te kijken dat je het nog nooit hebt gedaan. Dit is een oefening bij uitstek voor jou. Hier alvast een instructiefilmpje.

 
Back
Naar boven