Fitness Seller

Rippetoe log Anubisss

Ik ga je volgen! Volgens mij gaat het de laatste tijd behoorlijk lekker hier :). Ik begrijp dat je naast deze 4 barbell lifts 0,0 assistance doet? Dus geen curls en facepulls etc.?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga je volgen! Volgens mij gaat het de laatste tijd behoorlijk lekker hier :). Ik begrijp dat je naast deze 4 barbell lifts 0,0 assistance doet? Dus geen curls en facepulls etc.?
Cool! Je mag zoveel mogelijk kritiek geven/klagen als je wilt. :D

Ik probeer de meest recente Rippetoe (3e editie boek) methode te volgen. Uiteindelijk zal ik ook Back Extensions, Chin-Ups en Pull-Ups toevoegen. Dit doe ik pas als ik merk dat de trainingen veel te zwaar worden en er meer variatie wordt vereist.

Ik doe dus (nog) geen isolatie werk. Ik wil eerst op kracht trainen en wellicht dat ik in de toekomst wat meer hypertrofie oefeningen toevoeg.

Ik zal je logje ook gaan volgen. Je doet ook behoorlijk wat compounds en het is lekker druk/gezellig daar ;)

Cool! Je mag zoveel mogelijk kritiek geven/klagen als je wilt. :D

Ik probeer de meest recente Rippetoe (3e editie boek) methode te volgen. Uiteindelijk zal ik ook Back Extensions, Chin-Ups en Pull-Ups toevoegen. Dit doe ik pas als ik merk dat de trainingen veel te zwaar worden en er meer variatie wordt vereist.

Ik doe dus (nog) geen isolatie werk. Ik wil eerst op kracht trainen en wellicht dat ik in de toekomst wat meer hypertrofie oefeningen toevoeg.

Ik zal je logje ook gaan volgen. Je doet ook behoorlijk wat compounds en het is lekker druk/gezellig daar ;)

Ik ga je nauwlettend volgen, huehue!

Heel verstandig. Gewoon eerst de basics onder de knie krijgen tot dat je op een punt komt dat je meer wilt/kunt doen. Het eerste waar je dan aan moet denken zijn inderdaad pull-ups, backextensions en evt. core/ab werk zoals leg raises, planks, weighted sit-ups, cable crunches etc.

You are welcome :D.

upload_2016-9-17_17-46-13.png

Ik heb een video gemaakt van mijn squat. Kwaliteit is slecht en de camera staat op een slechte positie. Ik ben eigenlijk niet tevreden over mijn squat. Ik kom niet zo laag als ik dacht. Dit is echter wel vaker zo op mijn laatste trainingsdag. Ik kon namelijk de vorige keer wel beter laag gaan. Ik wacht de (pittige) kritieken wel even rustig af... ;)

Press begonnen met wat ik zou moeten doen, maar het was echt loodzwaar. Na 2 keer merkte ik al dat het compleet ging falen. Ik kreeg dat kreng niet goed omhoog. Ik heb mijn vorige workout press gedaan en dat ging wel redelijk. Nog steeds loodzwaar, maar ik kon het wel afmaken. Ik vind het wel erg vroeg voor een reset en ik weet eerlijk gezegd nu even niet zo goed meer wat ik moet doen.

Power clean ging wel goed. Wordt nu wel zwaar, maar dat heeft meer met techniek te maken dan met het gewicht.

Beetje teleurstellende workout! :fire::scold::headbang:

Die squats zijn niet op diepte en je rug klapt dubbel.

Bekijk alle filmpjes met aandacht en probeer het opnieuw, allicht met lichter gewicht, zou ik zeggen.

Die squats zijn niet op diepte en je rug klapt dubbel.

Bekijk alle filmpjes met aandacht en probeer het opnieuw, allicht met lichter gewicht, zou ik zeggen.

Bedankt voor de tip. Ik ga squat schoenen kopen. Ik merk nu echt dat het nodig is. Ik moet even maten testen en dan ga ik ze kopen. Tevens heb ik het gevoel dat ik de bar veel te laag op mijn rug neem. Dit zorgt ervoor dat ik heel erg voorover sta. Ik ga proberen om de bar wat hoger te leggen op mijn rug. Hopelijk kan ik dan wat rechter staan en klap ik niet dubbel. Ik zal even proberen om dit te testen. Hopelijk zorgt dit voor verbetering. Echt bizar om jezelf zo terug te zien, want voor mijn "gevoel" doe ik het niet slecht, maar als ik het zo terug zie... man man man om te huilen.

Ik heb jouw squattechniek videos gezien en het ziet er erg goed en soepel uit. Ik ga dezelfde squatschoenen kopen. Merk jij dat je veel lager komt met je squatschoenen? Is je vorm ook verbeterd?

Ik zit nu een beetje op hetzelfde gewicht met de OHP. Ik vind het echt loodzwaar aan het worden. Wat doe jij om toch nog progressie te maken? Sorry voor de vele vragen! In ieder geval veel succes vandaag met jouw workout!

Die squat schoenen zorgen ervoor dat je steviger staat. Daarnaast hebben ze een verhoogde hak, wat handig is als je beperkte enkelmobiliteit hebt. Ik weet niet hoe dat met jou zit?

Bedankt. Mijn squat is verbeterd door het dragen van squatschoenen, omdat ik een verrotte enkel heb :P

OHP.. Blijft een kutoefening qua progressie joh. Ik zit er aan te denken om microplates aan te schaffen nu!

Die squat schoenen zorgen ervoor dat je steviger staat. Daarnaast hebben ze een verhoogde hak, wat handig is als je beperkte enkelmobiliteit hebt. Ik weet niet hoe dat met jou zit?

Bedankt. Mijn squat is verbeterd door het dragen van squatschoenen, omdat ik een verrotte enkel heb :P

OHP.. Blijft een kutoefening qua progressie joh. Ik zit er aan te denken om microplates aan te schaffen nu!
Ik heb ook een verrotte enkel. Dit zorgt er ook voor dat mijn squats er niet uitzien. Ik denk dat ik minimaal een schoen nodig heb met 5 cm verhoging. :suicide:

Ik zat er ook aan te denken om microplates te kopen, maar misschien eet ik gewoon niet genoeg. Ik vind het nogal teleurstellend dat ik nu al begin vast te lopen...
Ik zag op fitnesseller een paar goede goedkope microplates. Ik weet alleen niet zo goed hoeveel ik er moet kopen... in ieder geval 0.5 kilo lijkt mij het beste, maar ik weet niet zo goed hoeveel ik er dan van moet kopen. Ik vind het ook een beetje kut om elke keer zoveel zooi mee te moeten nemen naar de gym.

Ik zou er 2 kopen. Lijkt mij nogal logisch :o

Je smijt als eerste je komt naar achteren bij het squaten, dat is absoluut niet goed. Kont eerst "tucken" en dan je heupen en knieën tegelijk laten dalen zonder een holling in je rug te creëren. High bar gaan squaten is iets wat ik serieus zou overwegen, omdat je dat dwingt om rechterop te blijven en beter spanning op je bovenrug te blijven houden.

Met 8 microplates van 0,5 kg kun je ieder gewicht maken. Maar misschien niet echt handig voor in de sportschool...

Volgens mij zet je je rug niet op spanning. Bij het unracken is je rug slap, voor je de squat inzet trek je hem hol, en wanneer je zakt wordt ie bol. Je rug zou zo stijf als een plank moeten zijn, van unrack tot met rerack.

Probeer tijdens je set up je schouders/schouderbladen naar elkaar toe te trekken en je lats aan te spannen.

Ook lijkt het erop dat je de stang nog lager hebt liggen dan de rear delts. En iets hoger lijkt me dan ook een goed idee.

Ik zou er 2 kopen. Lijkt mij nogal logisch :o
Ja, dat snap ik, maar als je de volgende keer weer wilt verhogen dan heb je een probleem. Je hebt er dus minimaal 8 nodig indien je goed wilt verhogen, maar dat is nogal kut in de gym. :p

Je smijt als eerste je komt naar achteren bij het squaten, dat is absoluut niet goed. Kont eerst "tucken" en dan je heupen en knieën tegelijk laten dalen zonder een holling in je rug te creëren. High bar gaan squaten is iets wat ik serieus zou overwegen, omdat je dat dwingt om rechterop te blijven en beter spanning op je bovenrug te blijven houden.

Met 8 microplates van 0,5 kg kun je ieder gewicht maken. Maar misschien niet echt handig voor in de sportschool...
Het is voor het eerst dat ik mezelf zie squaten. Ik had geen idee eerlijk gezegd dat mijn beweging er zo raar uitziet. Ik zal nu hier ontzettend op gaan letten. Ik ben er ook achter gekomen dat ik de bar extreem laag plaats op mijn rug. Ik was in de veronderstelling dat dat ding behoorlijk laag moest, maar zo laag is ook weer niet nodig. Dit zorgt er ook voor dat ik heel erg voorover klap. Ik zal in ieder geval even experimenteren met het hoger leggen van de barbell. Bedankt voor de tips. :thumbs:

Volgens mij zet je je rug niet op spanning. Bij het unracken is je rug slap, voor je de squat inzet trek je hem hol, en wanneer je zakt wordt ie bol. Je rug zou zo stijf als een plank moeten zijn, van unrack tot met rerack.

Probeer tijdens je set up je schouders/schouderbladen naar elkaar toe te trekken en je lats aan te spannen.

Ook lijkt het erop dat je de stang nog lager hebt liggen dan de rear delts. En iets hoger lijkt me dan ook een goed idee.

Nu snap ik waarom mijn armen altijd zo'n verrekte pijn deden. En ik maar denken dat ik slechte mobiliteit had in mijn armen/polsen haha. :bang:

Je hebt gelijk met betrekking tot het aanspannen, maar dat komt ook omdat ik helemaal dubbel klap i.v.m. het te laag plaatsen van de barbell. Het is erg lastig aanspannen. Ik ga je advies opvolgen en hopelijk voelt mijn volgende squat beurt iets beter aan.

Laatst bewerkt:
Hi-Bar-Low-Bar.png

high bar vs low bar

Ik gebruik bij low bar ook graag de thumbless grip zoals rippetoe die aanraadt. Met rechte polsen zodat je geen gewicht draagt met je armen/polsen.

startingstrength3.jpg

Ik gebruik ook een thumbless grip. Dat is verreweg de fijnste manier bij Low-bar.
Film je volgende squat sessie weer zou ik zeggen en dan kunnen we je hier vast verder helpen :D

Hi-Bar-Low-Bar.png

high bar vs low bar

Ik gebruik bij low bar ook graag de thumbless grip zoals rippetoe die aanraadt. Met rechte polsen zodat je geen gewicht draagt met je armen/polsen.

startingstrength3.jpg
Ik denk serieus dat ik de bar 3 centimeter lager heb zitten dan op de onderste foto. Op zich vind ik het niet oncomfortabel, maar het vernachelt wel mijn houding. ;)

Ik gebruik ook een thumbless grip. Dat is verreweg de fijnste manier bij Low-bar.
Film je volgende squat sessie weer zou ik zeggen en dan kunnen we je hier vast verder helpen :D
Ik heb ook een thumbless grip, want geloof me, als je die bar zo laag hebt zitten, dan wil je niet nog je duim eromheen slaan. :roflol:

Ik zal proberen om weer een filmpje te maken, maar ik kan erg lastig mijn telefoon op een goede plek neerleggen om zo een goed filmpje te maken. Ik moet namelijk tegen zonlicht filmen. Ik zal het in ieder geval proberen!

upload_2016-9-21_20-4-34.png

Squat ging stukken beter (denk ik). Ik heb weer een paar filmpjes gemaakt. Diepte is volgens mij nog niet optimaal, echter kan je het slecht zien. Ik raak meestal pas goed op diepte als het gewicht wat zwaarder wordt. Helaas heb ik daar geen goed filmpje van.

Bench Press was verschrikkelijk zwaar. Ik had al verwacht dat het heel zwaar zou worden. Ik vraag me af of ik moet resetten of dat ik de volgende keer dit gewicht nog een keer moet proberen. Ik heb trouwens last van mijn elleboog gekregen sinds vorige week. Mijn elleboog is stijf, knakt en doet een beetje pijn. Meh.

Deadlift ging weer goed.

De squat gaan al wat beter, maar ze zijn nog niet perfect hoor. Denk aan het bracen van je core tijdens de eccentrische fase. Daarnaast is het een kwestie van de glutes goed aanspannen en de knieen naar buiten rammen.
Momenteel compenseer je nog behoorlijk met je onderrug om op diepte te komen zie ik. Op termijn ga je daar echt last van krijgen. I have been there!

De squat gaan al wat beter, maar ze zijn nog niet perfect hoor. Denk aan het bracen van je core tijdens de eccentrische fase. Daarnaast is het een kwestie van de glutes goed aanspannen en de knieen naar buiten rammen.
Momenteel compenseer je nog behoorlijk met je onderrug om op diepte te komen zie ik. Op termijn ga je daar echt last van krijgen. I have been there!
Thanx. Ik weet dat ze nog niet perfect zijn. Diepte is er nog niet. Ik ga volgende keer even proberen om wat onder mijn hak te leggen. Wellicht dat ik dan wat beter op diepte kom. Squatschoenen gaan natuurlijk ook helpen, maar ik weet mijn maat niet en ik ben erg druk de laatste tijd.

In ieder geval ben ik blij dat het er al wat beter uitziet. Ik weet nu wat ik moet doen om mijn positie te verbeteren. Nu ga ik werken aan het bracen en alles goed aanspannen. Ik merk dat ik dat erg lastig vind. Als er eenmaal een zwaar gewicht op je rug hangt dan gaat er bij mij een knopje om en dan is het "f**k thissss shit... wat moet ik ook alweer doen!".

Oefenen, oefenen, oefenen... En zware gewichten moeten je uitdagen, niet bang maken verdomme :D

Terug
Naar boven