AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.323
Vandaag: hmmm, wat gaan we doen?

Platform deadlifts
8 x 60
3 x 110
3 x 150
2 x 190
1 x 230 hmm, voelde iets zwaarder als normaal

Deadlifts
1 x 260 easy, maar toch zwaarder als normaal...
1 x 290 RAW PR!!!! behoorlijk ugly en moest toch wel een paar keer hitchen maar hij is binnen!

Was vandaag niet optimaal in vorm voor te toppen op deadlifts. Had weinig gegeten en te weinig water gedronken vanaf opstaan.. Ook had ik me niet voorgenomen dit vandaag te doen, dus mentaal niet op ingesteld. Weet zeker dat ik op een geplande dag de 290 een stuk 'mooier' lift. Maar ach, hij telt voor een strongman.

Weinig tijd nog maar (moest in huishouden nog vanalles doen :D ), dus gauw wat voor de armen gedaan..

BB Curls
4 x 60
4 x 70
4 x 80
4 x 90
10 x 70

Seated DB Extensions
15 x 22
15 x 32
15 x 32
10 x 32

Nice maar wat ik niet van jouw zal begrijpen is dat je bij weinig tijd toch weer voor je armen kiest ipv rows ofzo...

Nice maar wat ik niet van jouw zal begrijpen is dat je bij weinig tijd toch weer voor je armen kiest ipv rows ofzo...

Sommige tradities moet je niet verbreken George, moet je niet willen :D

Verder lekker van die deadlift Ruben, toevallig ook gefilmd?

Hoe dik waren je armen na deze training?

Er is afgesproken in dit log dat er niet meer geklaagd mag worden over arm werk zolang deadlift en squat goed gaan. Vandaar ook een dikke chapeau naar jou met je Raw PR.

• #3.328

Stop de haat! I like to train my guns!!!

Sommige tradities moet je niet verbreken George, moet je niet willen :D

Verder lekker van die deadlift Ruben, toevallig ook gefilmd?

Thanks mate! Geen filmpje kerel. Was helemaal alleen met trainen in mn eigen garage en heb ook geen degelijke videocamera die filmpjes kan maken van langer dan 30 seconden. Zal wel ooit eens proberen om een vid te maken!

Hoe dik waren je armen na deze training?

Hater!!

Er is afgesproken in dit log dat er niet meer geklaagd mag worden over arm werk zolang deadlift en squat goed gaan. Vandaar ook een dikke chapeau naar jou met je Raw PR.

Mijn dank is groot oh mighty G-men!!! :D

Laatst bewerkt:
iemand moet het hier spannend houden :D

Ik mocht vandaag bijna een halve kg bij mijn lifts optellen. Maar gelukkig net niet.

• #3.331
Hahaha, snap wat je bedoelt Gijs. Ik dit keer niet. Het was een zuivere 290kg.. :D ;)

• #3.332
Nou mannen,

even kort samengevat, het is een goed jaar voor mij geweest. Naast het feit dat ik samen met mijn vriendin in ons nieuwe huis ben ingetrokken en mijn contract op het werk is verlengd, ging het qua trainen uiteindelijk ook wel lekker.

Hoewel ik in het begin van het jaar erg veel last heb gehad van mijn onderrug/si blessure, waardoor ik qua deadlift flink aan kracht heb ingeleverd, heb ik toch nog op de Sterkste Limburger in april een goede prestatie weten neer te zetten (werd toen 3e). Daarna ging het wat minder en op de SM van Zuid-Nederland heb ik niet veel van mij kunnen laten zien, behalve het deadlift onderdeel. Was voor die wedstrijd niet voldoende voorbereid en had ook niet genoeg drive om goed te presteren. Ik heb daarna ook een verstandige beslissing gemaakt en dat was effe geen wedstrijden meer doen, maar me volledig richten op mn gymlifts. Ook ben ik erachter gekomen dat al dat toppen absoluut geen effect had (zelfs het tegenovergestelde) en heb ik mijn trainingen drastisch veranderd door met Wendler 5/3/1 te beginnen. Dit is heel goed voor mij geweest en heb toch nog mn basislifts goed weten op te krikken.

Van 2008 - 2009:
squat 220 parallel - 225 full (beiden met kneewraps)
deadlift 285 raw - 290 raw en 300 suited
bench 160 raw - 165 raw
Pushpress 120 - 130

Meeste lifts zo'n 5kg vooruit gegaan, maar ben daar toch tevreden mee. Als non-juicer gaat het nou eenmaal op een begeven moment vrij langzaam. Meeste vooruitgang komt dan ook door Wendler, waarmee ik pas in oktober mee ben begonnen.

Ga dan ook vanaf volgende week weer verder met Wendler, omdat het tot nu toe nog goed heeft bevallen. Waarom niet zou ik zeggen.

Doelen voor 2010:

Deadlift 300 raw - 320 suited
Squat 240 raw (met kneewraps)
Bench 175 raw
Pushpress 140

Boom 135
Farmers 40m met 130kg
Yoke 20m met 340kg
Stones 170kg op 1m30

Gymlifts zijn denk ik wel goed te halen, de onderdelen vind ik moeilijk te zeggen. Komt erop neer om daar veel op te oefenen.

Dat was het dan, iedereen een fijne jaarwisseling gewenst en een gezond en sterk 2010!!!

Je hebt voor een naturel, maar sowieso eigenlijk hele mooie stats hoor en je hebt mooie doelen gezet voor 2010.

Ik wens je bij deze dan ook een heel sterk en PR-rijk 2010 toe. ;)

• #3.334
Thanks Mike!

• #3.335
Heel nice!
Hoeveel denk je uit het suit gehaalt te hebben?

Niet meer dan 10kg dus. That's all. Misschien de eerste 10cm van de grond zo'n 15kg, want bij de 300 suited ging de bar toch iets explosiever van de grond dan de 290 raw. Maargoed, kan ook weer aan de dag liggen dat je topt en allerlei andere factoren (herstel, hydratie, motivatie etc).

• #3.336
Vandaag: bedoeling om te toppen op MP

MP (1ste rep clean)...
5 x 60
3 x 70
3 x 80
1 x 90 pfff, voelde erg zwaar
F x 100
F x 100 wtf? beide attempts voelde als een ton. Kreeg er amper beweging in. Gelijk fail vanaf 5cm van de schouders.

snap er niks van. Pas nog 4x90 vrij easy en nu dikke fail. F*cking irritant. Weet niet of 5/3/1 voor MP me veel gebracht heeft. Squat en met name deadlift zijn goed vooruitgegaan, maar over de MP ben ik toch niet tevreden. Even kijken wat ik hiermee ga doen. Misschien voor MP en Bench gewoon lekker 5x5, 4x4, 3x3 en 2x2.

Close Grip Bench lockouts
12 x 60
10 x 100
5 x 140
5 x 160
3 x 170
7 x 140

Zo'n 1/3 ROM. Om wat kracht in de triceps te blazen.

EZ-bar Pullovers ss. with Skullcrushers
10 x 30 / 10 x 30
5 x 40 / 8 x 40
5 x 40 / 8 x 40

Lying DB Extensions
10 x 17
10 x 17

that's it. Bedoeling was een mooie PR op MP te zetten, maar had totaal geen kracht. Triceps moet ook dit jaar een pak sterker worden, want heb soms moeite met uitlocken. Hoop werk aan de winkel!

Ik heb hetzelfde met mp. Dat je aardig reps kan maken met een bepaald gewicht en je vervolgens met 10 of 15kilo meer gewoon failt. Bij mij hielp volume goed voor om hem omhoog te brengen.

Hmmz ik heb dezelfde ervaring met MP, ook niet echt in kracht toegenomen bij mij sinds 5/3/1. Wel dat ik meer reps maak met 60 en 70, maar top blijft rond de 1 a 2 x 100 hangen, zelfde als waar ik bij start 5/3/1 mee ingezet had. Ben nu aant experimenteren met meer MP als assistance, 5 setjes van 10 reps, als het niet werkt ga ik ook wat anders doen. Heb nog een schemaatje waar ik vorige keer tot 1 x 112,5 geklommen was.

Laatst bewerkt:
  • #3.339
Om ook de sleur te doorbreken ga ik vanaf volgende week voor MP en Bench een ander schema volgen, dan voor squat en deadlift (dit blijft 5/3/1).

Begin denk ik met 3 weken 5x5, 3 weken 4x4 en 3 weken 3x3. Kijken wat dat brengt.

Voor MP:
Week 1 5x5x70
Week 2 5x5x72,5
Week 3 5x5x75
Week 4 4x4x80
Week 5 4x4x82,5
Week 6 4x4x85
Week 7 3x3x90
Week 8 3x3x92,5
Week 9 3x3x95

Denk zeker realistisch en hoop dat op een 1RM van 105kg uit te komen.

Voor Bench:
Week 1 5x5x115
Week 2 5x5x120
Week 3 5x5x125
Week 4 4x4x130
Week 5 4x4x135
Week 6 4x4x140
Week 7 3x3x145
Week 8 3x3x150
Week 9 3x3x155

Hoop dan ook een makkelijke 170 1RM uit te komen. We shall see.

---------- Toegevoegd om 16:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Ik heb hetzelfde met mp. Dat je aardig reps kan maken met een bepaald gewicht en je vervolgens met 10 of 15kilo meer gewoon failt. Bij mij hielp volume goed voor om hem omhoog te brengen.

Hmmz ik heb dezelfde ervaring met MP, ook niet echt in kracht toegenomen bij mij sinds 5/3/1. Wel dat ik meer reps maak met 60 en 70, maar top blijft rond de 1 a 2 x 100 hangen, zelfde als waar ik bij start 5/3/1 mee ingezet had. Ben nu aant experimenteren met meer MP als assistance, 5 setjes van 10 reps, als het niet werkt ga ik ook wat anders doen. Heb nog een schemaatje waar ik vorige keer tot 1 x 112,5 geklommen was.

Hmmm, dat zijn er al 2 meer die hetzelfde hebben. Misschien is 5/3/1 idd voor kracht in de schouders niet optimaal. Zijn de schouderspieren toevallig voornamelijk slow twitch? Misschien ligt het daaraan.

Onderhand zou je wel een beetje moeten weten wat werkt voor jou voor een spiergroep. Ik volg al tijden niet meer echt een schema alleen maar wat richtlijnen. Ben op alle lifts gestegen afgelopen jaar. Ik weet gewoon dat Close grip bench en verder veel PP en boom mijn mp sterker maakt. In principe hoef ik geen mp te doen om daar op vooruit te gaan.

Terug
Naar boven