AndroidHealthClinic

Romy's log

Heerlijke training!!

Nice train weer! :)

• Topic Starter Topic Starter
Training 2
Borst/triceps

6min armen infietsen

Dumbbell press , palms low out, high in
1x8 11kg
2x8 12.5 kg
1x8 15kg

Incline Bench press
1x10 30kg
1x10 35kg
1x10 30kg

Incline Dumbbell Fly
3x12 7/7kg

Dippen met easy power station
1x8 20kg hulp
1x8 15kg ""
1x8 10kg "

Front press, standing
3x8 20kg

Upright row cable
3x10 25kg

Lying front raise
3x10 10kg

French press met EZ bar
1x10 12kg
2x10 14kg

Triceps pushdown (rope)
3x10 25kg

12min crosstrainer

Spierpijn van gister, maar wel lekkere spierpijn. Ik merk dat ik met trainingsbuddy meer geef dan alleen. Ook omdat we elkaar continu kunnen spotten. Dat is erg fijn.

We zijn wel bij beide trainingen zo'n 2 uur bezig. Dat moeten we even zien in te korten :P

Sterke training!
pfff.. 2 uur bezig zijn.. das wel erg lang inderdaad.

samen trainen is ook reuze motiverend!

Ik kom hier ook even gluren.
Samen trainen is chill he! Doe dat ook altijd het liefst.
Goeie incline bench trouwens

Sterke training, sterkte borst!
En ja, dat samen trainen en beter presteren, dat herken ik ook erg. Sowieso heerlijk om voluit te kunnen gaan omdat je over een spotter beschikt, en daarbij: iemand kapot zien gaan doet je motiveren hetzelfde te willen doen :O.

- Dankjewel yvn :) Samen trainen is inderdaad fijn , ik zag eerst niet echt de voordelen ervan in. Ik dacht dan moet je op tijd gaan letten, niet je eigen tempo etc. Maar dat werkt helemaal niet zo. Juist fijn op deze manier :) Heb het idee dat ik mezelf echt een stuk meer push.

- @SanneF Mijn trainingsbuddy is gelukkig ook heel serieus :) Ze haalt echt alles eruit en daarom ik ook. Als je trainingsbuddy niet zo gespierd/groot wil worden als jou denk ik dat het niet zo positief werkt. Ik krijg ook fijne tips van haar als mijn vorm niet goed is, of we filmen elkaar. Dat is ook weer erg fijn. (Misschien laat ik morgen m'n hip thrust filmen )

Vandaag was de training korter, zo'n anderhalf uur.

Rug/biceps:

6min armfietsen

chin up easy power station

1x8 20kg hulp
1x8 15kg hulp
1x10 20kg hulp
1x6 (+ 2 failed) 15kg hulp

Vertical row brede greep op machine
1x10 30kg
3x10 35kg

Lat pull down (small)
1x8 30kg
1x8 35kg
1x8 40kg

Cable straight arm pull down (voelde niet goed, vorm klopt nog niet helemaal)
3x12 10kg (15 was te zwaar, en met 10 voelde ik niks)

Bend over side raises seated
4x12 4/4kg dumbbells

Barbell curl
1x10 14kg
1x8 18kg
1x10 16kg

Preacher curl EZbar
3x10 (we hadden 7kg erop gedaan, ik weet niet hoeveel de stang weegt)

Onderarmen hebben we een beetje wazig gedaan haha:
Wrist barbell curl, back
2x10 15kg

"wrist roller" http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/CBRollerWristExtention.html
2x2.5kg

Preacher wrist curl, barbell
3x10 10kg

We laten die laatste 2 onderarm oefeningen voor wat 't is en doen alleen dat oprol touw op advies van iemand anders. Die voelde we veel beter.

en 12 minuten loopband (interval lopen/rennen gedaan)

Die shake schudden net !:O oehhh m'n rug en schouders :O
---
Morgen is weer benen dag en we voelen onze benen allebei nog van maandag haha :P Dat wordt wat :)

Benen/buik dag

10min glute activation als warming up (alles 1 min:)
side lying leg raise l+r/clam l+r/bird dog/ glute bridge/ leg raise on knees l+r/ fire hydrants l+r

Leg raise bodyweight
3x20

Leg Curl
1x8 25kg
1x12 20kg
1x12 15kg

Wide stance squat
3x10 40kg

Smith machine Lunges
3x10 30kg

Hip thrust
1x8 90kg
1x8 80kg
1x15 40kg + hold tot burn

Leg exension (om en om met calf press om training korter te maken)
3x12 40kg

Calf raise leg press
2x16 120kg
1x16 110kg

Abdominal machine
3x16 25kg

Rotary torso
3x16 20kg

Plank
3x45sec

12min interval rennen/lopen

Ik heb de 90kg hip thrust gefilmd, ik probeer m te uploaden

Wow, nette training! :) lijkt me ook fijn om het te laten filmen, volgens mij word je je dan veel meer bewust van je houding en uitvoering.

ha ik weet niet zkr of ik t moet posten maar goed :D:D:D

[Link niet meer beschikbaar]

Niet gemeen zijn alsjeblieft :) Ik zie dat ik iets te hoog doorga omdat ik zoveel kracht moet zetten omdat dit echt mijn max is. Met 80kg hou ik mooiere vorm dus ik ga terug naar 80/85kg om te trainen. Ik had geen pijn en voelde mn glutes echt goed dus ik ben nog steeds blij met het resultaat :)

(ik denk ook dat het lijkt of ik verder doorga omdat ik mn buik uit duw met al die kracht die ik erin moet stoppen haha, ik zie een paar reps die wel goed zijn)

Na die set was ik echt buiten adem en aan t zweten :P Meer zat er ook echt niet in lol

- Het is American hip thrust, vandaar dat m'n rug hoger op de bench ligt.

Sterke training en leuk om dat filmpje te zien. :)

ik krijg al pijn als ik ernaar kijk

Dankjewel Marina :)

ik krijg al pijn als ik ernaar kijk

Daarom ga ik met m'n nek mee. Op filmpje van Bret Contreras zegt hij dat je beter je nek mee kan bewegen dan stil houden , ik heb geen nekpijn op deze manier, ik steun op m'n bovenrug denk ik maar alle kracht komt vanuit m'n glutes op deze manier. Ik kijk wel naar de zijkant of ik recht blijf in vorm in de spiegel maar ik zie wel wat verbeterpunten uiteraard. Zoals eerder beschreven ben ik ook beter in lichter gewicht vs vorm :P Maar was wel trots dat ik 90kg omhoog kan krijgen :)

Wat zou jij veranderen? ik neem aan dat je het er niet mee eens bent, tips zijn altijd welkom :)

Ps ik zal , dinsdag denk ik is volgende leg workout) de lichtere versie filmen :)

Bedoelde niet dat het slecht uitgevoerd was, bedoelde dat 'ik' er pijn van zou krijgen :D

Tof filmpje, ziet er zwaar uit :D Ff 90 kg hoppaaa.

Ik heb Bret Contreras ook om advies gevraagd/verbeter punten

"Romy, form is perfect. Except for one thing. Don't look to the left or right ever! Look straight ahead and don't twist your neck. Everything else looks great. Nice job. I'm very proud of you "

:) Weet ik dat ook weer, niet naar de spiegels kijken dus :) en mn dag is weer goed hihi Super cool om een berichtje van je idool te krijgen. Hij is zo behulpzaam! Heb al eerder met m gesproken.

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Vandaag laatste training:) nu 2 dagen lekker rust.

Borst/triceps

6min armen infietsen

Dumbbell press , palms low out, high in
1x8 15kg
3x8 12.5 kg

Incline Bench press
3x10 30kg

Incline Dumbbell Fly
3x12 7/7kg

Dippen met easy power station
3x8 15kg hulp

Front press, standing
2x8 20kg
1x10kg max reps, ik gok 15 :$

Upright row cable
2x10 25kg
1x10 30kg

Lying front raise
3x10 10kg

French press met EZ bar
3x10 14kg

Triceps pushdown (rope)
2x10 25kg
1x10 30kg

12min crosstrainer

---
Ben blij dat ik 2 dagen rust heb, mn benen zijn echt on fire xD Lekker met de beentjes hoog ^^. Waarschijnlijk ga ik wel nog een flink stuk wandelen met de hond. Maar dat helpt alleen maar positief voor de spierpijn.

En even de tijd weer om alle logs bij te lezen dit weekend :D Ik lig achter, erg druk gehad.

Leuk inderdaad om een berichtje terug te krijgen. Je form is denk ik ook wel goed alleen inderdaad je nek recht houden ;)
Nice train

Mooie trainingen zeg, je timmert lekker aan de weg!
Erg leuk om eens een filmpje van je te zien. Zoals je wellicht weet ben ik inmiddels ook erg fan van de hip thrusts, geen leg day zonder hip thrusts!
Ook echt supergaaf om dan een berichtje terug te krijgen van Contreras. Vind dat echt een overgrote plus van social media, je komt gewoon op een gemakkelijkere manier in contact met mensen waar je normaliter echt geen contact mee zou kunnen krijgen..
Geniet van je daagjes rust! :).

lekkere train om de week af te sluiten. !
lekker genieten van je rust he! het weer is er wel naar. :p

Terug
Naar boven