XXL Nutrition

Romy's log

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel allemaal!:)

Ik ga komende 3 weken even geen training posten omdat die hetzelfde blijft.

Ik hou het even bij filmpjes/fotos/vragen tot er iets veranderd. Zo heb ik meer tijd om jullie logs te lezen :) Daar leer ik veel van.

Hey Romy, je filmpje gezien van je hip trust..knap hoor. Dat zijn behoorlijke kg's!

Even een kleine update :)

Sorry dat ik zo weinig actief ben, ik lees wel nog heel vaak mee voor tips!

Ik train op het moment veel zwaarder, ik ga enorm vooruit in kracht en zie mijn spieren ook heel goed tijdens het trainen. M'n vet percentage is ook vrij hoog en daar ga ik vanaf januari hard aan werken :)

Ik train nu 5 dagen per week en eet ongeveer zo:

50gr havermout, 10gr rozijnen, 1 ei of 1 schep whey
2 rijstwafels met notenpasta
50gr(ongekookt gewogen) rijst, 100gr kip/vis, 150-300gr groente
banaan+whey
trainen
50gr rijst of 1 zoete aardappel, 100gr kip/vis, 150-300gr groente
50gr rijstof 1 zoete aardappel, 100gr kip/vis, 150-300gr groente en gezonde vetten (olijfolie/noten)
handje noten
kwark/huttekase (met slimpie siroop:P) of caseine shake

Ik weet alleen niet goed waar ik in januari op moet gaan cutten :P ik eet nu rond de 2000-2300kcal en wil dit richting de 1700 brengen. Dus alle maaltijden minderen of 1 maaltijd skippen.

Tussen de maaltijden zit 2-3 uur ekv verhouding 35-45-20 soms 40/40/20
supp: whey/multivit/omega

Iemand tips?

edit: foto is van dit weekend flexcup , toepasselijk flexen met mn gymbuddy maar die heb ik even eraf geknipt :P

unnamed.jpg

Laatst bewerkt:
Nice pic :D.

Ik heb me laten meten, echt om te huilen xD

Ik ben bijgekomen, vet en spier verloren :/ ik zit nu op 29% vet! In de spiegel heb ik juist het idee dat ik meer massa heb gekregen (spier!) maar goed.

Ik ben gelijk weer met mn voeding aan de slag gegaan. Bijlage is hoe het nu is, iemand tips? Ik eet volgens iifym teveel eiwitten maar volgens mij zit ik nog laag in de eiwitten nu. Ik weet het even niet meer :(

Ik ga varieren in witvis/kip en in alle soorten groenten
's avonds eventueel magere kwark/huttekase ipv casseine shake
-----

handig om te vermelden:
65kg/29% vet /163cm / 25 jaar
IIFYM calc zegt:
GRAMS per day 231.8 carbs | 101.5 eiwit | 40.6 vet | 1699kcal

ik eet nu rond de 2300 en hiermee kom ik dus aan (was ook het plan "bulken" maja is dus vet) Vandaar nu 1700 om te cutten tot ik rond de 20% vet zit

ik train 5x per week 1.5-2uur waarvan 1 uur KT en rest cardio xD

eetschema romy cut.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb me laten meten, echt om te huilen xD

Ik ben bijgekomen, vet en spier verloren :/ ik zit nu op 29% vet! In de spiegel heb ik juist het idee dat ik meer massa heb gekregen (spier!) maar goed.

Ik ben gelijk weer met mn voeding aan de slag gegaan. Bijlage is hoe het nu is, iemand tips? Ik eet volgens iifym teveel eiwitten maar volgens mij zit ik nog laag in de eiwitten nu. Ik weet het even niet meer :(

Ik ga varieren in witvis/kip en in alle soorten groenten
's avonds eventueel magere kwark/huttekase ipv casseine shake

ik zit op ongeveer hetzelfde aantal kcal (1700-1800)
verdeling van mijn E/K/V is 135/185/50 (ongeveer)
ik zit dus iets hoger in koolhydraten.
zie dat je avonds geen koolhydraten eet; heb je daar een bepaalde reden voor?
ik heb namelijk enorme honger als ik dat niet doe.

begrijp ik goed dat je begeleid wordt?

Ik heb gehoord vooral koolhydraten om je training eten, en dat ze verder niet zo belangrijk zijn. Ik train meestal tussen 12 en 2 dus vrij vroeg.

Ik denk wel dat ik misschien minder vetten en meer koolhydraten moet eten inderdaad. De verhoudingen kloppen wel in % maar niet in grammen bij mij geloof ik.
--

Ik krijg train schema's vanuit de gym waar ik zit, verder geen begeleiding. Wel veel tips daar, erg goede gym met veel hulp maar ik denk dat jij andere begeleiding bedoelt?

--
trainingen:
gister lower body

12minuten fietsen

Forward lunges met barbell
3x10 40kg

leg extension
3x20 35kg

trx one legged squat
3x12

trx glute bridge
3x12

calf raise met 1 been op step en 15kg dumbbell
3x12 elk been

jump squats trx
25-20-15x met 45sec rust

12minuten crosstrainer

Vandaag bijv upperbody

8min armfietsen

40 push ups

cable seated fly
3x12 5/5kg

bodyweight dippen tot max
2x6 reps
1x10 reps met 10kg assist

TRX tricep push back
3x12

standing side raises 12 reps (2x6kg dumbbell )combo met 10x seated barbell front raise (20kg barbell)
3 sets

hammer curl
1x12 9kg
2x12 8kg

trx bicep curl

8min arm fietsen

Kan zijn dat ik een oefening vergeten ben, ik heb t schema pas 1 week en niet thuis :P

Laatst bewerkt:
vandaag upperbody/cardio/abs

1250meter roeien , +- 8min

chin ups bodyweight en met hulp. Ging niet heel goed, 3x 2-3 reps bodyweight en tot burn met 15kg hulp.

one arm cable row 15kg 3x10

pull down machine 35kg 2x10 en 1x10 37.5kg
(foto)
standing lat pushdown 3x12 20kg

12minuten interval rennen

TRX in and outs 3x20

side abdominals 3x20

bicycle 3x50

v-up 3x 25sec hold op bosu (lukt mij niet, dus die doe ik op de grond)

15min met helling rennen (hier ben ik echt kapot op dus dat loop ik grotendeels)

3-4 maanden geleden had ik 0 rugspieren en nu begin ik ze wel al te zien, vandaar de foto :) Ik ben er blij mee:)

unnamed (2).jpg

unnamed (3).jpg

Ziet er mooi uit meid, je bent lekker aan de weg aan het timmeren!

Dankjewel!!

Ik ben wel wat druk geweest dus niet zo actief hier maar ik ben wel al die tijd blijven trainen en steeds beter gaan eten :)

Hopelijk snel tijd om alle andere logjes weer bij te lezen. Ik vond het altijd leuk maarja, de computer is 1 van de 1e dingen die ik laat vallen als ik het druk heb :P

vandaag benen dag , nog lichte spierpijn van maandag dus dat ging zwaar

12minuten fietsen

Forward lunges met barbell
3x10 30kg

leg extension
3x20 25kg
1x10 35kg

trx one legged squat
3x12

trx glute bridge
3x12

calf raise met 1 been op step en 15kg dumbbell
3x12 elk been

jump squats trx
25-20-15x met 45sec rust

(deze was ik vergeten maar vorige keer ook gedaan)
Good morning 2x10 en 1x20 met 20kg

12minuten crosstrainer

Ben weer dood op :D Het lijken makkelijkere trainingen maar die TRX is dodelijk haha

Je trainingen gaan erg lekker zo te zien en die rug ziet er goed uit!
wel lekker dat de gym begeleiding goed is.

Hoe is je vet gemeten? Ik zou daar weinig van aantrekken (tenzij je vet% met een dexascan is gemeten). Zegt de spiegel meer spiermassa, ben je sterker? Zoja, dan heb je spiermassa erbij!

Nice pics btw! Je hebt echt wel aanleg voor spiergroei :)

zooooo.. flinke schouders en rug!

Je trainingen gaan erg lekker zo te zien en die rug ziet er goed uit!
wel lekker dat de gym begeleiding goed is.

Ja de gym waar ik bij zit is echt geweldig.

2 trainers hebben zelfs een keer een hele training met ons (ik train samen met een ander meisje) meegetraind in hun eigen tijd om er zoveel mogelijk uit te halen.
Spierspanning voelen geoefend, meer mezelf leren pushen , betere vorm etc

Ze vinden het zelf normaal dat ze zoveel helpen maar volgens mij gebeurd dit in andere gyms echt niet haha. En dan nog niet te spreken over hoeveel vragen wij hebben en eeuwig geduld vereisen.

Dus we hebben aan t begin van de week een mandje gevuld met protein bars en cookies gegeven als bedankje.

Ik ga daar nooit meer weg hahaha , als ik verhuis reis ik wel verder ^^

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Hoe is je vet gemeten? Ik zou daar weinig van aantrekken (tenzij je vet% met een dexascan is gemeten). Zegt de spiegel meer spiermassa, ben je sterker? Zoja, dan heb je spiermassa erbij!

Nice pics btw! Je hebt echt wel aanleg voor spiergroei :)

Het is gemeten met een weegschaal xD

Ik had vorige keer 27% vet en ik had het idee dat ik nu meer spieren zag. Maar ik zou dus een kilo vet zijn aangekomen en spier zijn verloren en vet erbij dus naar 29% :P

Ik wil wel graag afvallen nu want 29% klinkt wel richting obesitas :P Dat vind ik moeilijk dus ik denk dat ik beter eerst wat vet verlies en dan weer opnieuw voorzichtiger bulk

En dankjewel allemaal :D

helpt het je als ik zeg dat er 10% verschil in kan zitten tov de werkelijkheid :) Mijn vet% is ook 29% via de weegschaal (zelfs met zo'n dure tanita een x laten meten). met de huidplooi meting 20%. Ook destijds een dexascan gehad en dat was toen 22% (huidplooi toen ook 22).

helpt het je als ik zeg dat er 10% verschil in kan zitten tov de werkelijkheid :) Mijn vet% is ook 29% via de weegschaal (zelfs met zo'n dure tanita een x laten meten). met de huidplooi meting 20%. Ook destijds een dexascan gehad en dat was toen 22% (huidplooi toen ook 22).

Nou ik slaap hier een stuk beter door hihi :D Ik wil wel een keer huidplooi proberen. Ik heb die gratis huidplooimeter van bodyenfit. Maar was ik niet zo'n held in. Ik ga het binnenkort nog een keer proberen.

Goed bezig! Mooie rug en ook mooie armen :)
Mij zeggen de cijfertjes verder niet zo veel, ik ga zelf amper op de weegschaal staan (jaren helemaal niet, nu eens per maand), vetpercentage al helemaal niet. Ik zie op de foto's een mooie vrouw, ongeacht cijertjes ;)

Hoe gaat het ondertussen met je man in de achterbak van de auto laden? Zou voor mij niets zijn... Ik heb geen rijbewijs, dus ik heb hem nodig om te rijden :P

Nou ik slaap hier een stuk beter door hihi :D Ik wil wel een keer huidplooi proberen. Ik heb die gratis huidplooimeter van bodyenfit. Maar was ik niet zo'n held in. Ik ga het binnenkort nog een keer proberen.

Ik laat het om de 2 maanden meten door een trainer maar zelf hou ik 1 buikplooi bij.. ff om te checken of ik op de goede weg zit:)

Goed bezig! Mooie rug en ook mooie armen :)
Mij zeggen de cijfertjes verder niet zo veel, ik ga zelf amper op de weegschaal staan (jaren helemaal niet, nu eens per maand), vetpercentage al helemaal niet. Ik zie op de foto's een mooie vrouw, ongeacht cijertjes ;)

Hoe gaat het ondertussen met je man in de achterbak van de auto laden? Zou voor mij niets zijn... Ik heb geen rijbewijs, dus ik heb hem nodig om te rijden :P

Dankje :D

Mijn auto doet op dit moment ook niks :( de fiets is weer uit de schuur gehaald hihi.

(iets met cilinder, vocht, bakje? die vervangen moet worden? xD) Volgende week zal ik hem er eens ingooien als de auto weer werkt ^^ Wat ook meehelpt is dat hij veel is afgevallen, ik hoef nu nog maar 70kg erin te kunnen gooien, vorig jaar 90. Ik kan hem er wel al in hip thrusten maar of dat de meest praktische manier is ?

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Ik laat het om de 2 maanden meten door een trainer maar zelf hou ik 1 buikplooi bij.. ff om te checken of ik op de goede weg zit:)

Ik weet niemand in de buurt die dit bij mij kan doen, dat ga ik eens uitzoeken :)

Die buikplooi is in ieder geval al een goed idee!:) dankjewel!

Terug
Naar boven