AndroidHealthClinic

Romy's log

Ik heb ook een hond nodig, dan lijkt het me echt stukken fijner om stukken te wandelen.

Nu ga ik maar rennen, des te eerder ben ik thuis ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook een hond nodig, dan lijkt het me echt stukken fijner om stukken te wandelen.

Nu ga ik maar rennen, des te eerder ben ik thuis ;)

Ook de reden waarom ik een hond wilde, als ik alleen wandel voelt het zo.. alsof ik de weg kwijt ben :D Als ik dan iemand tegen kom heb ik ook het gevoel dat ik een engerd ben zo alleen in het bos haha:D

Daarvoor liep ik vaak met honden uit de buurt. (nu nog steeds, als ik niet kan wandelen zij met mijn hond en ik met die van hun, scheelt weer uitlaatservice geld op werk dagen ;) )

Soms liep ik met 5 honden haha. Hele auto vol :P Tegenwoordig max 3.

Misschien ook een idee voor jou? :D

Vind het een sterke train hoor!! :)
Lees iets over een rughelft die lager is dan een ander.. Heb zelf dat als ik denk dat ik rechtop sta, mijn linkerschouder zichtbaar naar links zakt ten op zichte van mijn rechterschouder. Dit viel mij pas op sinds ik progressiefoto's laat maken. Heb jij hetzelfde of bedoel je iets anders?
(Vraag me namelijk af hoe het komt dan ik blijkbaar zo scheef ben.. Vind het ook opvallen wanneer ik dips of db shoulder presses doe, echt bizar scheef, zo scheef dat ik me serieus afvraag of het oefeningen belemmert).

Ik heb het als ik voorover buk, en m'n armen naar onder laat hangen. Dan is 1 schouder lager dan de ander omdat er een S-vorm in mijn ruggengraat zit. Dus 1 kant hangt eigenlijk meer naar link of rechts dan denk ik :S?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit. Als je er op googled ziet het wel een beetje uit zoals jij omschrijft ja. Maar zo zie ik het bij mezelf niet (meer)

--
PS: Spierpijn in biceps niet normaal :P Zometeen lower body.. Ik hoop dat ik de barbell bij squat enz kan vasthouden :D

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

Leg extension
3x12 met 50kg

Squat heup breedte / small stance
16x 40kg
12 x 50kg
10x 50kg

Forward lunges
3x20 10/10kg

Wall sit
3x 60sec Ik denk ik probeer het gewoon, ik kon tot 52sec en dan zie je nog 8sec... en dat doet zo'n pijn haha maar ik heb t gehaald :D Wel last van knieën gehad daarna :/

Standing calf raise
3x 12 40kg

Leg raise
1x20
1x12+8reps
1x15+5reps

Abdominal (machine)
2x12 30kg
1x12 25kg

Rotary torso (machine)
3x12 each side 20kg

Heb voor m'n gevoel meer dan m'n max gegeven. Ben kapot maar voldaan:P Hopelijk heb ik m'n knie niet overbelast ergens mee.

Ik heb dat ook wel een beetje.. die ongelijke schouder. Maar ik denk dat 100 symmetrie bijna bij niemand het geval is.

Nice train! inderdaad lekker zwaar! die zal je wel voelen! :D

Ik heb dat ook wel een beetje.. die ongelijke schouder. Maar ik denk dat 100 symmetrie bijna bij niemand het geval is.

Nice train! inderdaad lekker zwaar! die zal je wel voelen! :D
een beetje ongelijke schouders is iets anders dan een c- of een s-kromming in je ruggewervels die vaak ook nog om de as heen draait.

Uit welk gedeelte van Limburg komt je moeder eigenlijk?

een beetje ongelijke schouders is iets anders dan een c- of een s-kromming in je ruggewervels die vaak ook nog om de as heen draait.

Uit welk gedeelte van Limburg komt je moeder eigenlijk?

Ik heb de S kromming inderdaad. Ik heb er erg veel last en pijn van gehad door de jaren heen, fysiotherapie heeft nooit zo goed geholpen als kracht training nu. Ik heb het idee dat sterkere spieren toch het een en ander ontlast :P

Landgraaf, ik woon pas 2 jaar in Arnhem dus ik krijg regelmatig de : " jij komt niet van hier he? " Alsof ik een buitenaards wezen ben :D

Ik heb de S kromming inderdaad. Ik heb er erg veel last en pijn van gehad door de jaren heen, fysiotherapie heeft nooit zo goed geholpen als kracht training nu. Ik heb het idee dat sterkere spieren toch het een en ander ontlast :P

Landgraaf, ik woon pas 2 jaar in Arnhem dus ik krijg regelmatig de : " jij komt niet van hier he? " Alsof ik een buitenaards wezen ben :D

whaha Landgraaf...dat meen je niet ;)
Ik kom daar vandaag en bij mij hoort juist niemand mijn Limburgs meer (tot ze me dialect horen spreken)
(nijmegen gestudeerd, amsterdam gesport, enschede en tilburg gewoond en een hagenees getrouwd)

Ja schijnt goed zeer te doen, fijn dat de KT helpt! Nooit sprake geweest van brace of operatie gelukkig zo te lezen?

Seated Row
12-10-8 reps 35kg

Lateral front pulldown
3x12 30kg

Dumbbell press
12-10-8 reps 10/10kg

Incline Dumbbell fly
3x12 7/7kg

Dumbbell press standing
3x12 7/7kg

Tricep pushdown rope
3x10 20kg

Cable curl
3x10 25kg

Dumbbell pullover
1x16 met 7kg
1x16 met 11kg

21ers geprobeerd
1x met 10kg
1x met 14kg en toen wilde mijn armen echt niet meer

Wel echt een leuke oefening voor burn die 21!

Nice train!

lekker he die 21-ers!!! Ik hou wel van die burn bij de laatste oefening! :D

Wat zijn 21-ers? :rolleyes:

De uitleg stond al in mijn log. :D
21'ers is een combi curl oefening, met EZ-bar of gewone Barbell.
De eerste 7 doe je vanuit de ruststand naar onderarm horizontaal tov de grond.
De tweede 7 doe je vanuit de horizontale positie tot bovenin waar je extra kracht zet op je biceps. Dus knijpen zeg maar.
De laatste 7 doe je vanuit de ruststand tot helemaal bovenin.

De ruststand is armen helemaal uit laten zakken, zo lang mogelijk maken. Maar niet overstrekken.
Dit om de volle ROM (range of motion) van je biceps mogelijk te maken.
Vele filmpjes hierover (21 biceps google) laten slechte ROM zien.
Gewoon even terug naar de basis volle ROM. Onderstaand filmpje laat het goed zien.

Ik vind deze oefening de absolute bicep-bouwer. 3 of 4 sets met je zwaarst mogelijke gewicht.
Niet opbouwen maar gelijk je max. Dit kan je doen als 1e oefening en dan gebruik je 1 of 2 sets normale curls als opwarming en zo werkend naar je gewicht voor je werksets 21'ers.
Hierna hoef je in principe alleen nog maar een of twee biceps oefeningen te doen waarbij je de pomp tracht op te zoeken. Anyway dat is mijn manier.

http://www.youtube.com/watch?v=8YzaAwkjrM4

haha ik was degene die het in Marina's log vroeg :D Echt een aanrader :) Heel leuk :D

Wow ziet er vermoeiend uit :P Ik ga het eens proberen! Gisteren net biceps getraind, dus dat wordt pas over een week..

Training: wat doe ik mezelf aan?!:D

Leg Curl . (apparaat ging vorige keer zo makkelijk omdat die een dubbele katrol had, dus nu met minder gewicht, enkele katrol toch zwaarder gegaan. Snap je?:D)
3x 12 20kg

Squat wide stance
1x16 40 kg
1x12 50 kg
1x10 50 kg

Romanian Deadlift.
1x16 40 kg
1x12 50 kg
1x10 50 kg

Backward Lunges
3x20 10/10kg

American hip thrust
1x5 80kg
1x5 90kg JAJAJA bijna 100 :D
1x12 60kg voor burn

Barbell Glute bridge
3x8 80 kg

Bosu double crunch 20x

Seated core rotatian (russian twist) 1x30 7kg

Leg lift 2x20

Plank 3x : 60 sec

En toen kwam ik een meisje tegen die de 12min challenge ging rennen. Zo snel mogelijk (afstand) , 12 minuten lang.

Nu doe ik dus nooit cardio, en rennen vind ik dan ook het ergste haha:D Ik heb lichte astma en krijg snel een vieze smaak in m'n mond, moeite met ademen en pijntjes in m'n borst etc.

Ik denk weet je wat. We gaan ervoor! Als ik de 12 minuten uberhaupt uitloop ben ik al trots. Ik ben echt tot m'n uiterste gegaan en was kapot haha.

5minuten inlopen op snelheid 7 , en toen de 12 minuten op snelheid 9-9.5 , afstand 1780 gehaald. 1800 is "voldoende" volgens coopertest. Dus ik ben heel trots op mezelf:D

En dat n been training met recordjes :D Ik kon de trap bijna niet meer af na de training haha. En zondag 25km loop. Dat wordt feest ;)

Laatst bewerkt:
oeh goed rusten dan morgen haha

wel lekker hoor!

Wow, nice hip thrust!! :D

Nou dan zal je dat morgen wel merken. :D
Nice train!

We hadden autopech -.- dus ik durfde niet naar Wijlre met een vreemde auto. Besloten om bij m'n moeder in de buurt in het bos recreatief te gaan wandelen. Samen met de hond dus een stuk langzamer dan normaal.

Toch 20km+ gelopen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik had wel erg veel pijn aan m'n voeten (nu nog). Ik denk door het rennen vrijdag.

Morgen is upperbody gelukkig, mogen de beentjes lekker uitrusten :D

bekend rondje ;), lekker gewandeld hoor.

Terug
Naar boven