AndroidHealthClinic

Romy's log

• Topic Starter Topic Starter
Bent over row
2x10 30kg
1x10 40 kg
1x10 40 kg
1x6 45kg (deze was echt mn max, jammer dat ik m niet kon afmaken )

Chin ups easy power station met hulp in kg
12x 25 kg
10x 25 kg
8x 20 kg
6x 20 kg

Bench press
12x 35kg
10x 35kg
8x 37kg
6x 37kg

Cable cross
1x10 met 10/10 kg
1x10 15/15
1x10 10/10kg
1x8 15/15kg (deze was ook belachelijk zwaar :()

Upright row Ez-bar (deze ging minder)
4x12 16kg

bodyweight dips.
3x12 bodyweight

Biceps
3x12 met 14kg.

21ers
3x10kg

Ik ben weer vooruit gegaan op gewicht in sommige oefeningen maar merk dat ik nu toch wel aan m'n max zit. Ik ga niet meer zo hard vooruit als tot nu toe. Ik moet ook een stuk bozer kijken om de oefeningen af te krijgen :P

Ben wel meer voldaan nu ik merk dat ik m'n max geef. Ik ben ook klaar met mezelf qua slecht eten. Ik ga er weer 100% voor. Geen sausjes even, geen gepaneerde vis , geen jam in de kwark/huttekase etc :P Ik eet in principe al 100% clean dus waarom zou ik het verpesten met die kleine onzin dingen.

Ik kijk gewoon hoelang ik het vol hou en wat ik eruit haal om net iets cleaner te eten.

Wat motivatie voor mezelf : <3
https://www.youtube.com/watch?v=uL1jnEv9Vcc&feature=youtu.be

Lekkere training!
vergeet niet dat je niet op kan blijven hogen. Soms zit je gewoon tegen je max aan en gaat het langzamer. Maar niet kunnen ophogen wil niet zeggen dat je niet goed traint en massa opbouwt he! ;)

Lekker doorgaan. Komt het zeker wel goed.

Leg extension
1x12 45kg
1x12 50kg
1x12 45kg

Squat heup breedte / small stance
16x 40kg
12 x 45kg
10x 50kg

Forward lunges
3x20 9/9kg

Wall sit
1x 45sec
1x60 s
1x30+20 sec -.-

Standing calf raise
1x 12 40kg
2x12 45
3x12 50kg

Leg raise
3x20

Abdominal (machine)
3x20 25kg

Rotary torso (machine)
2x12 each side 20kg

Ik had echt zin om te trainen, maar de training zelf liep helemaal niet zo lekker. Een aantal gewichten zijn achteruit gegaan (vooral begin oefeningen) en die op t eind vooruit.

Als ik zwaarder ging voelde het als overbelasten ipv burn dus dat heb ik dan maar gelaten. Was m'n energie ook kwijt omdat het niet lekker ging in 't begin.

Kan dit ook zijn omdat ik gister minder kcal heb gegeten? Ik ben van 2300 semi-clean terug naar 1700 clean , als m'n vet percentage genoeg gezakt is ga ik met 50-100 weer erbij proberen. Klinkt opzich wel logisch dat ik daarom minder energie heb vandaag, is toch stuk minder calorin. (geen honger gelukkig)

ik had precies hetzelfde afgelopen zondag....ook op een dag dat ik flink geminderd was in kcal...

Dan zal dat het wel zijn, ik probeer maar te denken dat ik m'n max heb gegeven en als dit betekent minder gewicht dan is het maar zo :) Eerst even die vetjes weg.

Ik denk dat ik beter heel rustig kan clean bulken vanuit lager vet percentage dan nu gelijk. Dan zie ik ook beter of ik spieren bij kweek of vet denk ik en dan kan ik aan de hand daarvan weer dieet aanpassen.

Zal wel even ego breken als ik omlaag ga met alle gewichten :P

Dan zal dat het wel zijn, ik probeer maar te denken dat ik m'n max heb gegeven en als dit betekent minder gewicht dan is het maar zo :) Eerst even die vetjes weg.

Ik denk dat ik beter heel rustig kan clean bulken vanuit lager vet percentage dan nu gelijk. Dan zie ik ook beter of ik spieren bij kweek of vet denk ik en dan kan ik aan de hand daarvan weer dieet aanpassen.

Zal wel even ego breken als ik omlaag ga met alle gewichten :P

haha heel herkenbaar hoor! ik ben ook bang voor mijn egoknak nu...maar troost je: een volgende train kan soms zomaar ineens weer heel lekker gaan hoor. En hoewel je nu gewicht gaat verliezen, zie je wel langzaam steeds meer spieren doorkomen. Tot hoe ver wil je gaan?

Teruggang in kracht door minder kcal is inderdaad een plausibele verklaring.. Rationeel bekeken is het niet meer dan logisch, maar gevoelsmatig voelt het inderdaad prut, alsof je jezelf niet genoeg pusht ofzo, er niet genoeg uit kan halen. Het is in ieder geval heel normaal, even je ego opzij zetten, gemakkelijk gezegd dan gedaan, I know :D.

Goed van je dat je nu klaar met minder schoon eten. Ik heb dezelfde insteek als jij, als je voor jouw standaarden al honderd procent clean eat, en je mist de kleine, minder schone toevoegingen niet, waarom zou je die dan niet gewoon weglaten? Zeker in de cut, het is het eerste verdiend :).
Het helpt mij daarbij eens per maand een vreselijke, vieze, uitbundige cheatdag te halen. Elke dag on point clean eten is voor mij dan verder totaal geen probleem.

Uiteindelijk moet je blijven doen waar jij je goed bij voelt!
Maar doet doe jij wel, zeker als je naar de progressie kijkt, je bent lekker bezig :).

haha heel herkenbaar hoor! ik ben ook bang voor mijn egoknak nu...maar troost je: een volgende train kan soms zomaar ineens weer heel lekker gaan hoor. En hoewel je nu gewicht gaat verliezen, zie je wel langzaam steeds meer spieren doorkomen. Tot hoe ver wil je gaan?

In principe hoef ik maar 3-4kg kwijt om m'n spieren weer goed te zien denk ik. Maar ik blijf even naar de spiegel kijken.

Ik vertrouw de vetmeting bij de fitness niet helemaal. Ik heb het idee dat mijn thuis -25 euro- weegschaal hetzelfde aangeeft. Ik heb zo'n gratis meter van body&fit maar daar kom ik zelf ook niet uit haha.

Dus ik blijf de spiegel kijken en met meetlint meten. Als ik denk dat ik m'n spieren genoeg zie , ga ik langzaam proberen kcal toe te voegen zonder bij te komen. (Ik heb gelezen dat bij reverse dieting je zo het best kan cleanbulken)

Dus heel langzaam toevoeren tot je op je onderhoud zit. Waarschijnlijk val ik met 1700 te snel af. Dus kan ik langzaam opvoeren tot 2300 weer want nu kom ik ook niet echt bij in gewicht (ik blijf hobbelen tussen 64 en 66 ) Dus ik denk niet mijn onderhoud daar ver vandaan zit.

En hopelijk met minimale vet toename. Klinkt dit logisch? :P

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

Teruggang in kracht door minder kcal is inderdaad een plausibele verklaring.. Rationeel bekeken is het niet meer dan logisch, maar gevoelsmatig voelt het inderdaad prut, alsof je jezelf niet genoeg pusht ofzo, er niet genoeg uit kan halen. Het is in ieder geval heel normaal, even je ego opzij zetten, gemakkelijk gezegd dan gedaan, I know :D.

Goed van je dat je nu klaar met minder schoon eten. Ik heb dezelfde insteek als jij, als je voor jouw standaarden al honderd procent clean eat, en je mist de kleine, minder schone toevoegingen niet, waarom zou je die dan niet gewoon weglaten? Zeker in de cut, het is het eerste verdiend :).
Het helpt mij daarbij eens per maand een vreselijke, vieze, uitbundige cheatdag te halen. Elke dag on point clean eten is voor mij dan verder totaal geen probleem.

Uiteindelijk moet je blijven doen waar jij je goed bij voelt!
Maar doet doe jij wel, zeker als je naar de progressie kijkt, je bent lekker bezig :).

Ik kan niet heel erg genieten van slecht eten eigenlijk. Ik eet al 3-4 jaar clean, elk jaar weer stuk cleaner dan daarvoor. Ik hou echt van gezond eten nu. De cheats hou ik voor sociale gelegenheden zodat ik mee kan doen zonder commentaar. Zoals verjaardagen, kerst etc ;) Mij kun je niet blij maken met koek/ijs/chocolade/chips/friet/pizza etc.

Ik zou hoogstends iets cheaten als een ovenschotel omdat ik nu geen gehakt of aardappel eet :P Of van die queens gepaneerde knoflook vis <3

Dit weekend had mijn moeder bijvoorbeeld zuurvlees met friet en sperziebonen gemaakt. Ik heb denk ik een halve kilo sperziebonen gegeten en 2 hele kleine schepjes zuurvlees/friet. (ik had sinds februari geen friet meer gehad, maar om nou te zeggen woohoo.. nee:P)

-------

update: in de tuin gewerkt (veel bukken/squatten:P), met hond gewandeld (die in zooi heeft gerold) , hond gedouched in squatvorm..

Anyway... ik voelde toch bij alles m'n benen enorm ! Ik heb dus toch wel goed m'n best gedaan, wat waren die dingen zwaar zeg. Nu toch wat meer tevreden :)

Laatst bewerkt:
Lekker getraind. En ja een dag minder eten merk je zeker wel.
Maar je hebt een doel voor ogen en dan zal je toch ook even de wat mindere kracht moeten accepteren.
Maar dat komt vast wel weer goed als je eenmaal gewend bent aan het minder eten.

Vandaag HIIT, dezelfde als altijd.

Handstand en diamond push ups gingen stuk beter opeens. Cardio was wel erg zwaar omdat ik dat niet meer zovaak deed als voor de KT.

Ik wilde ook progress foto maken maar weer extreem *** licht. Ik ben er ook klaar mee nu haha. Dus ik doe 1 foto erbij en daar moeten we het dan maar even mee doen. Op de foto zie je alleen been-progressie terwijl ik in het echt juist meer upperbody progressie zie en been bijna niet. Ik wordt er vrij chagerijnig van haha (misschien ook omdat ik minder eet lol , ik heb een snickers nodig ;) )

--
+- 1min rust tussen A-B-C etc

A.
1 minute Squat-Thrust-Burpee
1 minute Strict Push Ups
1 minute Alternating Abdominal Bicycles

4 Rounds:
30 seconds Handstand
30 seconds Air Squats

1 minute Double Raised Legs

B
4 Rounds:
30 seconds of Bird Pickers (Right leg)
30 seconds of Bird Pickers (Left leg)
10 unbroken Knees to Elbows

1 minute Janda Sit Ups

D.
4 Rounds:
30 seconds Plank to Push Up, alternating arms
30 seconds Star Jumps

1 minute Alternating Abdominal Single Leg Lift Twist

E.
2 Rounds:
1 minute of Inchworm Push Ups
1 minute of Lunges

1 minute Kimura Sit Ups

F.
2 Rounds:
1 minute of Alternating Air Squat with a kick
5 Diamond Push Ups
20 seconds Plank

+ glute activation (clams/donkey kicks/ glute bridge etc) en warm up ervoor, stretch erna.

IMG_20141016_130816.jpg

hey kijk nou, quads :D

wow mooi figuur!!
ja slecht licht, maar die abs zijn volgens mij in goed licht al behoorlijk impressive!

Dankjewel!

Vanmorgen zag ik m'n abs heel goed ja. Ik denk omdat ik 2 dagen heel clean eet dat ik veel vocht kwijt ben weer. Ik zie ook aan mezelf dat ik dus breder ben bij m'n rug/borst, dat ik meer V shape krijg dan ik hiervoor had. Ik verwacht natuurlijk geen wereld van verschil in 3-4 maanden maar ik zie wel duidelijk verschil al en dat motiveerd :)

Ik ben alleen heel bang dat als ik nu zo clean/weinig blijf eten ik al m'n spiermassa weer kwijt raak en afgelopen 3 maanden voor niks zijn geweest. Maar dat moet ik er dan maar op gokken:P En dan weer opnieuw cleanbulken hoe het echt hoort ^^. Ik probeer het te zien als een leerproces. Sucks als het voor niks is geweest maar doormodderen heeft dan ook geen zin he. Nieuw plan:D

Wat een heerlijk filmpje zeg! En goed dat je zo clean gaat eten :)

Mooi figuur heb je idd al! :D

Nice quads en mooie abs hoor! Je gaat goed!

Quads!!
Meid, vind echt dat je super uitziet, leuk om een progressiefoto van je te zien!

En je training ziet er heftig uit.. :).

Oh ik had enorm goed nieuws dus m'n training ging super lekker daarna haha. Heb ook een klein vreugde dansje gedaan ^^

De meting!: in 3 maanden tijd 1,4kg bijgekomen aan spier en vetpercentage (27.5% *schaam*) is gelijk gebleven!

Ik ben dus denk ik goed aan het cleanbulken , aangezien ik geen vet bijkom maar wel spier. Gemiddeld dus 0,4-0,5 per maand erbij. Nu weet ik alleen niet of ik dan toch moet gaan cutten of terug naar het originele plan van eerst spier opbouw en vanaf januari cut.

Wat zouden jullie doen?

Aanpassing schema vanaf maandag:
*5x training ipv 4x per week
*6min warm rennen en 12min na de training rennen (deed nu nooit cardio)
*buik/benen - borst, schouders triceps - rug, schouders , biceps verdeling (T1, T2, T3, T1,T2 - rust - rust, T3, T1, T2, T3, T1- rust - rust, T2, T3, T1, T2, T3- rust- rust etc.)
*10-11 oefeningen per dag ipv nu 6-7.
*Met trainingsbuddy :D

Het wordt dus een stuk intensiever dan ik gewend ben, maar daar heb ik ook echt zin in. Ik kijk ernaar uit :)

--
Training vandaag upperbody:

Seated Row
12-10-8 reps 35kg

Lateral front pulldown
1x12 30kg
1x12 35kg
1x12 30kg

Dumbbell press
12x 10/10kg
10x 10/10kg
8 reps 11/11kg

Incline Dumbbell fly
3x12 7/7kg

Dumbbell press standing
3x12 7/7kg

Tricep pushdown rope
3x10 25kg

Cable curl
1x10 25kg
1x10 30kg
1x10 25kg (mensen maakte me aan t lachen, dus 30 lukte niet meer)

Dumbbell pullover
1x16 met 11kg
1x16 met 15kg (eigenlijk te zwaar dus niet vloeiend 16x achter elkaar, met veel ge"ghhhhnnnn" maar er was geen tussengewicht)

Eigenlijk wilde ik zondag lowerbody doen, maar maandag begint het nieuwe schema waarschijnlijk met benen/buik dus ik pak lekker een dagje extra rust :) Misschien ga ik weer ver wandelen met de hond :P

Wat een mooie meting, minimaal aan vet bijgekomen maar wel aan spier, dat is juist een fantastisch resultaat :D.

Mijn mening is dat 0,4-0,5 kg per maand erbij voldoende is om dan gewoon lekker te blijven bouwen tot januari. Ik pak het zelf op dezelfde manier aan, en wil dan zelf pas in de lente weer gaan cutten.
Als je opeens te hard gaat kan je altijd nog wat kcal terugschroeven..
Zelf maakte ik vorig jaar bij mijn grandioos mislukte clean bulk de fout te snel te gaan cutten. Af en toe even die twijfels opzij zetten en gewoon het plan volgen wat je had opgesteld lijkt me goed. Je hebt het plan toentertijd niet voor niets gemaakt :)

De eerste dag van het nieuwe schema. Was wel heftig zeg. Ben niet gewend zoveel oefeningen te doen haha.

Benen/buik dag

6min infietsen

Leg raise bodyweight
3x20

Leg Curl
2x12 25kg
1x12 20kg

Wide stance squat
1x10 40kg
2x10 50kg

Smith machine Lunges
3x10 30kg