AndroidHealthClinic

Romy's train+food log

Snap dat advies van triceps bij borst en biceps bij rug niet zo goed. Veel liever andersom, je hebt dan het voordeel dat je biceps of triceps nog helemaal "vers" zijn, tevens belast je dan twee keer in de week deze spiergroepen. Je kan nog wel 1 triceps oefening bij borstdag en 1 biceps oefening bij rugdag doen. Het is dat het bij niet anders kan, maar heeft wel absoluut mijn voorkeur.

Mijn eerste echte gym training *jeej*:D Trainer is netjes met me alles nagegaan om en gekeken of alle oefeningen goed gingen. Alle oefeningen uit mijn trainschema gaan ook in de sportschool dus dit wordt m ook :P Erg gemoedelijke sfeer, ik ben verkocht:P 3x per week Kt here i come

Mooi dat is lekker voor de motivatie;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik kreeg trouwens ook advies om full squat ook met dumbbells te doen, en niet met zo n lange barbell stang aan de smith machine, omdat ik dan vast sta. En met dumbbells al kan en dat zou dan beter zijn volgens de adviseur daar.

En dat cables net zogoed (beter?) werken als dumbbells dus af en toe afwisselen met cables ( zelfde oefening doen, maar ipv db, cable gebruiken) ?
Wat denken jullie? dumbbells/cables/barbells?

Afwisseleng in cable's, dumbbells en barbell oefeningen is sowieso voor bb doeleinden goed. Squatten in de smithmachine is inderdaad af te raden, is het niet mogelijk om los te squatten?

beetje afwisselen kan idd geen kwaad
Maar de meeste spieren spreek je toch wel aan met losse gewichten dus dat moet je basis zijn.
Dumbbellsquat kan natuurlijk ook (bij de Smith kan je soms de beweging niet geheel lekker uitvoeren omdat de stang in 1 vaste verticale pos beweegt)
Voorlopig kan je lekker trainen en dat zou ik dan maar eerst een week of 6 tot 8 doen

Vrijdag 13-4-12 Benen en shouders

Romanian deadlift 20kg 3 rounds 12 reps
Full squats 10kg 3 rounds 12 reps (kon wel zwaarder denk ik ik maar wilde meer aan form werken nog)
Walking lunges 15/15kg-10/10kg-5/5kg dumbbells 3 rounds : reps tot fail +- 12-16 denk ik
Arnold press (staand op advies trainer)3/3kg 3 rounds 12 reps
Lateral raises 3/3kg 3 rounds 12 reps
Front raises 3/3kg 3x12
Voorover gebogen lateral raises 3/3kg ook 3x12

Toen tabata cardio 4x5min 10/50 interval : high knees- burpees- jump lunges- forward jump squat + 2x backward jumps

Kaputt wie hund!

Ik heb ook nog flink spierpijn gehad in biceps/rug van woensdag, dat vond ik wel heel fijn!:D Hopelijk kan ik nu ook in t weekend niet meer lopen:P

Echt zoooo fijn hoe de trainers bij SHK Arnhem zijn.. Ze komen vaker langs om te kijken hoe je de oefeningen uitvoert (bij iedereen) en of je verbeterpunten hebt.. Ze kijken je schema met je door hoe je alles het best kan doen.. Voelt echt zoveel beter dan de fitness die ik vroeger had.. zaten ze alleen maar achter de pc een beetje patience te spelen e.d.
Ga nu echt met goede zin naar de sportschool door de sfeer daar *blij*

Nou dat is inderdaad een lekkere been en schouder training
Reken maar dat je het gaat voelen dit weekend ;)
Leuk om te lezen dat je nu een motivatieboost krijgt

spierpijn in benen was niet meer normaal zaterdag, zondag ging het gelukkig al wat beter en nu is het over :P Benendag vind ik het leukst van de drie.. Vandaag vond ik niet leuk :(
(had trouwens barbell verkeerd vast gehad met full squats, te hoog in nek = blauwe plek in nek gevoel.. ik oefen nu thuis met bezem volgens rippetoe boek-tips "how to squat" :P, zodat ik goede vorm heb :$)

Maandag borst en biceps alles 3x12reps

Dumbbell Bench press 4kg-6kg-9kg per arm
Flyes 5kg per arm elke ronde
Pullover 6kg ""
Bench dip bodyweight
Tricep extension 9kg
20min crosstrainer heuvel programma, 254kcal

Flyes vielen enorm tegen.. voelde extreme pijn in mijn handen (als blauwe plekken) Trainer zei dat ik de DB wel goed vast hield, maar hij dacht aan carpaal tunnel syndroom? omdat ik sinds de verhuizing (nieuwbouw=veel poetsen:P) een slapende arm ook heb gehad voor 2 maanden :P Is pas over...

Kan ik Flyes vervangen voor iets anders? waarbij ik de druk van de DB niet op de onderkant van mijn hand leg?

Ik wil misschien ook 2x per week buik toevoegen, doe dit nu op de "rustdagen" Maar ik vind het leuk om knee raises te doen, en dat kan ik thuis niet:P Waar zou ik die het best bij kunnen toevoegen? of aparte dag voor naar de gym gaan?

Genoeg vragen weer denk ik:P

Laatst bewerkt:
Buik kan je gewoon na elke training doen
Het is gewoon een spier dus hou daar ook de gewone rust voor aan
dus na buiktraining minimaal 1 a 2 dagen rust

Bij de squat moet de stang niet in je nek maar op je bovenrug liggen
Als je daar nog niet zo veel spier hebt dan kan dat pijn doen
Anders een handoek om de stang rollen

Hebben jullie een Peckdeck machine?
dat zou je als vervanger kunnen doen en dan spaar je je grip/handen

url]http://www.youtube.com/watch?v=PJg1jXSyKzY[/url]

Ok dan doe ik na elke training gewoon 10 basic crunches , 20 bicycles voor warm up, en dan knee raises/side raises tot fail denk ik. Wilde ook wel die cable crunch die ik had gezien in een topic (volgens mij door jou gepost zelfs haha)
http://www.buy.com/prod/champion-barbell-bar-wrap-pad/217327136.html
maar moet even vragen bij sportschool of ze dat wel hebben, zo'n kabel etc om te crunchen, of hoe ik dat moet doen:P)

Ze hebben zo'n wrap band om de barbell heen voor de squat, dus dat scheelt wel aan pijn, maar ik weet nu door rippetoe wat ik fout deed, dus hopelijk volgende keer niet zelfde fout.
( http://www.buy.com/prod/champion-barbell-bar-wrap-pad/217327136.html )

Peckdeck hebben ze volgens mij wel ja, maar omdat ik aangegeven had geen machines, heeftie me dat niet aangeraden denk ik :P Ik zal eens kijken volgende maandag!

Dankjewel voor het advies weer!

Ga over 6 weken denk ik voor split schema. Dat ik fullbody train, denk, dat ik dat leuker vind , ook qua spierpijn ^.^

ooow ik dacht dat ie perse met zo'n bankje moest, dat touw heb ik gezien! die hebben ze wel. Dankjewel voor de video.. voel me wel een beetje dom nu hahaha:P Maar beter dom, dan dat ik de oefening nieteens had kunnen proberen:P

De ab bench pull bedoelde ik denk ik, ik dacht dat je dan op zo n bankje moet zitten, en met je handen omhoog achter je, zo'n kabel naar voren moest trekken in een crunch zeg maar:P Maar kan het niet meer vinden, dus weet niet hoe ik daarbij kom:P

ooow ik dacht dat ie perse met zo'n bankje moest, dat touw heb ik gezien! die hebben ze wel. Dankjewel voor de video.. voel me wel een beetje dom nu hahaha:P Maar beter dom, dan dat ik de oefening nieteens had kunnen proberen:P

De ab bench pull bedoelde ik denk ik, ik dacht dat je dan op zo n bankje moet zitten, en met je handen omhoog achter je, zo'n kabel naar voren moest trekken in een crunch zeg maar:P Maar kan het niet meer vinden, dus weet niet hoe ik daarbij kom:P

domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

Woensdag: rug en biceps alles 3x12
5min warm up (tabata)

Bent over row 9kg DB(super trots, ik dacht dat ik 6 vast had, maar kwam erachter dat het 9 was :$, op de kop gelezen haha, ben trouwens niet trots op mn stupidity:P)
Lying row 2x 6-7-8kg DB
Underhand inverted row Bodyweight
Preacher Curl 5kg
Hammer Curl 6kg
+
20min cardio "heuvel klimmen op crosstrainer
+5-10min stretch

Ging al heeel stuk beter dan vorige keer, denk dat ik redelijk snel met gewichten ga klimmen bij de rug oefeningen. Misschien ben ik ook wel veelste laag begonnen haha:P.

Bij preacher curls vind ik 5kg wel nog heel zwaar, op het eind moet ik mn andere hand erbij houden omdat ik bang ben dat ik het niet trek de laatste 3 reps:P

Abs heb ik niet gedaan vandaag(zoals wel geplanned) omdat ik ZWOW#13 tabata heb gedaan gisteren, en daar zaten al 40 weighted leg raises bij dus dacht aan de minimum rustperiode en hou abs maar voor Vrijdag dan :p

De BOR kan je nu dan ook met een stang doen
Die weegt 20 kg (2x9 is 18 dus stang dat moet dan ook lukken)

is met stang beter? en dan kan ik dus gewoon aan elke kant 10kg hangen en dan zelfde beweging neem ik aan?

ik doe nu BOR steeds met 1 arm per ronde (3x links 12x en 3x rechts 12x) , en daarna doe ik eigenlijk weer BOR staand voorover gebukt , omdat ik niet fatsoenlijk lying rows kan doen daar zonder een circus ervan te maken ( trainer was bezig met bench schuin zetten op andere bench ofzo?:P vind ik eng) dus in principe doe ik 2x BOR denk ik? alleen 1x met arm support, en 2e keer staand met beide armen tegenlijk dus.

Maar ik denk dat ik die ook wel met 20kg zou kunnen, want 2x 8kg was nog redelijk goed te doen

Romanian deadlift 20kg 3 rounds 12 reps
Full squats 10kg 3 rounds 12 reps (heb nu wel goede form volgens mij, geen pijn meer in nek, begrijp nu hoe barbell moet liggen)
Walking lunges 15/15kg-10/10kg-10/10kg dumbbells 3x12
interval : 10sec rest/20 sec jump lunges, 5 rondes (auwa!)
Arnold press 3/3kg 3 rounds 12 reps
Lateral raises 3/3kg 3 rounds 12 reps
Front raises 3/3kg 3x12
Voorover gebogen lateral raises 3/3kg ook 3x12

abs meegepakt deze keer:
Hanging knee raises 12 reps, 3 rounds
Cable crunch 15kg 12 reps, 3 rounds
normal crunch 10x
side crunch: 10 each side
butt lift 10x
knee hugs 10x
bicycle 10x
leg lift toe touch 10 each side
leg lift both legs same time 10x
reptile 10x
knee to elbow plank 10x

cardio: +20min roeien op max weight(10?)

Morgen heb je pijn in je beentjes (ik ook nu) :)
Lekkere training dus.
Veel verschillende buikoefeningen doe je hoor

ja ik had nog niet echt pijn aan mn buikspieren na die 3x12.. dus ik d8 dan ga ik mezelf nog een beetje torturen.. Ik heb nooit meer buikspierpijn, zelfs al zit ik een uur te emmeren :P Ik denk dat ik het tevaak train door interval training. Ik ben nu aan het proberen om 48-96uur rust tussen ab training te houden, dus hopelijk morgen wél spierpijn:P

De hanging knee raises gingen ook echt makkelijk, met heup omhoog erbij + niet volledig laten zakken @ knieën. Opzich goed denk ik, dat het makkelijk gaat... maar stiekem vind ik pijn wel fijn :p

Probeerde crunches met 20kg, maar merkte dat ik dan meer met armen ging trekken dan buik op de een of andere manier. Dus maar weer naar 15 gegaan.

Soms voel je met lichtere gewichten de spieren toch nog beter.
Hoe zwaarder je gaat hoe minder je die groep kan isoleren (merk ik zelf)
Verder moet je gewoon ff zoeken wat voor jou het beste werkt met rusttijden.
Misschien ben jij wel een superwoman die stalen abs heeft :) en maar door kan blijven gaan.
Ik zelf wil minimaal 48 uur aanhouden

en bij deze sport is de leus - pijn is fijn (maar niet overdrijven hoor)

Terug
Naar boven