Fitness Seller

Romy's train+food log

• Topic Starter Topic Starter
ik deed alles via youtube filmpjes

www.bodyrock.tv voornamelijk (is nog steeds leuk om erbij te doen op de offdays, ik gebruik er alleen geen gewichten meer bij nu)

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 21:34 ----------

Lekker bezig.
Doe je nog mee aan de contest?

misschien als ik ooit op 15% vetpercentage kom lol:P eerder denk ik er nieteens aan haha :P

Ik heb een nieuw schema waarmee ik Maandag ga beginnen op advies van trainer daar.

alles 3 rounds, 12-15 reps (liefst 15 zei hij omdat ik voor slank gespierd ga ipv gepompt)
Maandag en Donderdag:
Squat
Lunges met dumbbell
Standing calf raise
Bench press
Cable cross
Tricep extension DB
Triceps pull forward, rope
Bosu crunch (op zo'n halve bal crunch)

Dinsdag en vrijdag:
Full deadlift barbell
Lat pull down , front
Bent over row, reverse grip
Front press standing
Upright row ez-bar
Barbell curl
Standing core rotation up
plank 30-60sec

Woensdag en zondag waarschijnlijk alleen wandelen/fietsen/pilates of yoga. Geen HIIT, zaterdags blijf ik denk ik wel ZWOW's doen, zonder gewichten als cardio. (tenzij ik het gevoel heb dat ik wel HIIT kan, doe ik dit waarschijnlijk op woensdag nog) :P

Wat vinden jullie van dit schema?
Maandag laat ik mijn vetpercentage meten, en daarna elke 4-5 weken. En ik ga 3x per week de infra rood sauna erbij pakken, is gratis bij mijn sporthal, misschien helpt het haha:P

ik kwam er vandaag achter dat ik 2x20kg deadlift kan, ik was 10kg romanian deadlift aan het doen, en kreeg het advies om gewone deadlift te doen op matjes, omdat je eigenlijk vanuit hoger moet tillen , en probeerde deadlift naast mij en die had 20kg aan elke kant en dat ging ook xD Dus mijn dag is weer helemaal goed hahah ^^ voel me trots:P (weet niet of ik het 12x kan :P, heb maar 5x ofzo gedaan om te proberen) maar toch!:D

Dus een stang met 20kg aan beide kanten, is gewoon 60 kg, nette eerste keer! :eek:

Verder heb ik al genoeg advies gegeven, als jij zelf toch liever traint met veel reps bijvoorbeeld, veel succes ermee. De gegeven full-body schema's zijn in ieder geval niet slecht.

ik weet niet of de stang wat weegt, die lijkt me niet 20 kg :P dus ik tel het liever als 40kg haha. Ik kijk het eens een week aan, als ik het gevoel het dat 15 reps niet werkt kan ik weer naar 12 gaan of lager natuurlijk.

Goed schema zo te zien
Zit van alles in en je pakt dus 2x p/week je hele lichaam aan.
15 reps is ook goed als je niet voor extreme krachtwinst gaat (als die laatste reps maar moeilijk gaan) als je meer als 15 reps kan dan moet je gewoon iets zwaarder trainen.
Dus je zal na een tijdje ook best sterker worden

Persoonlijk doe ik liever 8 tot 12 rep dan zit je er een beetje tussen in. (massa / kracht en spierconditie)

ik heb nu al moeite vaak om 12 reps te doen eerlijk gezegd:P ik pak zo zwaar als ik maar kan.. Ik krijg soms ook comentaar dat ik boos kijk of geluid maak haha, maar anders lukt het helemaal niet :P

zweet loopt me langs de kop tijdens kracht training, dus ik denk niet dat ik te licht til :P Denk wel dat als ik 15reps moet gaan maken, iets minder gewicht weer moet pakken om tot die 15 te komen lol :P Maar in het schema staat 12-15 reps, dus als ik maar 12 haal is het ook geen probleem :P
Met lunges kan ik wel makkelijk 15+ met 2x 10kg.. maar als ik 15kg pak vind ik 12 al weer moeilijk , dus zit beetje te twijfelen bij lunges wat ik dan moet:P , meestal pak ik 10, en ga ik door tot fail

In het begin is het zoeken naar het juiste gewicht en aantal reps
Je kan je training even in het klein printen en op papier meenemen en daarachter met een pen het gewicht en aantal reps schrijven. De volgende training weet je dan of je zwaarder of lichter moet.
Zo heb ik het zelf pas nog gedaan met een nieuw schema en dat werkt goed.

boos kijken en/of geluid maken dat maakt toch niet uit .. als je staat te training met een hele grote lach op je gezicht dan train je te licht :)

I'm in :)

Vorige week was een drukke week.. slackslackslack :P moest thuis blijven voor de schutting die geplaatst moet worden (ging vanalles al mis hier in de buurt, dus wilde er graag bij zijn.. is nog steeds niet gezet) en mn hamstertje kwam etc :P Nja smoesjes smoesjes.. heb alleen wat gewandeld en beetje HIIT. Resultaat: 1kg erbij :P

Vandaag begonnen met mijn nieuwe schema en vetpercentage meting laten doen voor de 1e keer..

65,1kg *cry* xD
vet percentage: 24,5%
VVM: 75,5%
vocht: 55,4%
bmi: 24,6

5min warmup , 10min stretch
15 reps, 3x:
squat 10kg
lunges 20kg
calf raises 20kg
bench press 10kg
cable cross 20kg
tricep extension 7kg
tricep pull forward rope 15kg
hanging knee raises bodyweight
bosu-ball crunches bodyweight

20min crosstrainer

hopelijk volgende maand 1% vetpercentage minder :P ik ga voor de per maand 1% eraf-strategie.. lukt dit niet moet ik dus minder eten of meer bewegen haha :P Is dit realistisch/gezond? of kan er zelfs meer af nu ik nog zo hoog zit? eind doel zou onder de 20 zijn, liefst dus voor de winter, zodat ik in de winter op onderhoud kan blijven (heb heel erg moeite met dieeten dan:P) en dan de zomer weer met 20% ingaan zou mooi zijn :P

Moet te doen zijn
Gewoon er in geloven en volhouden
Ik zou over een week of 2 nog even je gewicht wegen en kijken of je iets lichter ben geworden. Als dat niet zo is dan nog iets minder koolhydr eten.

Die ene kg er bij dat is vast die hamster - volgende keer bij het wegen dat beets ff in zijn kooi gooien :)

haha :P nou ik ben meestal dat "extra" gewicht binnen 1-2 dagen weer kwijt als ik opeens een kg meer weeg.. volgens mij is dat als ik te zout heb gegeten ofzo:P ik geloof niet dat, dat blijvend is.. denkd at ik het eind van de week weer 63kg weeg als ik clean blijf eten nu. :P
en dan als ik niet lager kom dan 63kg moet ik inderdaad minder eten.. vanavond eet ik bijvoorbeeld als avondeten alleen kipfilet en sperziebonen, dus geen rijst of iets erbij nu.. alle beetje helpen xD ben nog aan het denken om te gaan hardlopen 's ochtends 20min.. maar ik ben zo bang dat ik niet kan rennen door mn astma :P misschien ga ik interval-rennen, 10sec lopen, 50sec rennen :P of touwtje springen (als de schuttingen er eindelijk staan:P)

ben wel blij dat mn vetpercentage is gemeten.. heb heel lang uitgesteld omdat ik bang was dat het heel hoog zou uitvallen, maar 24% naar 20% vind ik nog wel reeël om voor te vechten haha :P dus lets do this!

24% valt best mee daar is ook nog genoeg aan te doen.
Kan zijn dat je meer vocht vast houd door iets zouter eten
Zou me er niet te druk om maken
Cardio nuchter in de ochtend is erg goed voor vetverbranding maar ook zwaar dus de meeste mensen houden dit niet vol
Als je echt wil dan moet je het gewoon eens in het weekend proberen (ik heb het afgelopen zondag gedaan - neem dan wel iets te drinken voordat ik ga lopen)

De laatste keer dat mijn vet is gemeten was ik juist teleurgesteld, was maar 1% van af terwijl ik toch zichtbaar veranderingen aan mijn lijf zie en niet alleen ik :)

We gaan gewoon verder RowyW, die 20% is zeker haalbaar voor je, ik hang hier de spreekwoordelijke vlag uit als ik op de 25 % zit en liefst in kilo's niets kwijt, maar dat is misschien wel een utopia ;)

De laatste keer dat mijn vet is gemeten was ik juist teleurgesteld, was maar 1% van af terwijl ik toch zichtbaar veranderingen aan mijn lijf zie en niet alleen ik :)

We gaan gewoon verder RowyW, die 20% is zeker haalbaar voor je, ik hang hier de spreekwoordelijke vlag uit als ik op de 25 % zit en liefst in kilo's niets kwijt, maar dat is misschien wel een utopia ;)

Als je duidelijk veranderingen ziet heb je toch juist reden om blij te zijn? :) Wat maakt dat getal dan nog uit?

Hey, leuk, jij kent ook bodyrock, heb weleens de 550 reps gedaan, heerlijk :)
Ik heb iets meer percentage om te laten zakken, zat de laatste keer op 26, dus ik lees lekker mee, kijken hoe het bij jou gaat, snelle spieropbouw heb je zo te zien :)

Hey, leuk, jij kent ook bodyrock, heb weleens de 550 reps gedaan, heerlijk :)
Ik heb iets meer percentage om te laten zakken, zat de laatste keer op 26, dus ik lees lekker mee, kijken hoe het bij jou gaat, snelle spieropbouw heb je zo te zien :)

de 550 heb ik nu 4x gedaan :P blijft leuk! de nieuwe bodyrock is niet zo leuk meer.. kun je beter ZWOW gaan doen :P
http://www.youtube.com/user/ZuzkaLight

Ik denk wel dat ik aanleg heb voor extreem gespierd te worden eerlijk gezegd.. mijn moeder heeft ook super gespierde armen van poetsen en boodschappen dragen enzo :P en ik heb precies haar armen merk ik nu ik KT doe... ik vind dat ik heel snel spierverschil zie als ik echt mn best doe:P alleen fail ik zovaak met eten helaas:( Met discipline had ik mn eind doel al een jaar geleden kunnen behalen haha :P

elke keer is het van "ah 1 suikerwafel/brosje/lion etc etc :P vooral als ik ongesteld ben heb ik er een zwak voor.. t gaat allemaal perfect tot mn vriend thuis komt.. en dan komen de snoepjes tevoorschijn ;) toen straks was ik bijv tv aan het kijken, en gooit hij een suikerwafel naar me toe... maar ik heb hem terug gelegd:P vandaag is 100% clean gelukkig:D Met warm weer vind ik het makkelijker haha.

heb ook nog 45 min 5km gewandeld vandaag in het zonnetje :D (zonder hond, dan kon ik goed doorlopen, hond trekt t niet met dit warme weer.. dat kun je niet meer wandelen noemen, ik hoef haar nog nét niet te dragen haha)

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 22:57 ----------

ja we kunnen het wel! gewoon gezond blijven eten en trainen!:D 15% zal niet zo makkelijk zijn misschien maar 20% moet te doen zijn! YES WE CAN xD

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 22:58 ----------

Als je duidelijk veranderingen ziet heb je toch juist reden om blij te zijn? :) Wat maakt dat getal dan nog uit?

ik ben inderdaad nu al blij in de spiegel, en vorig jaar niet.. terwijl ik nu 5kg meer weeg.. ik zie nu elke vetpercentage % minder als "extra" om blij mee te zijn:D ben allang blij dat er niks meer wiebelt als ik loop etc:D

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 23:00 ----------

24% valt best mee daar is ook nog genoeg aan te doen.
Kan zijn dat je meer vocht vast houd door iets zouter eten
Zou me er niet te druk om maken
Cardio nuchter in de ochtend is erg goed voor vetverbranding maar ook zwaar dus de meeste mensen houden dit niet vol
Als je echt wil dan moet je het gewoon eens in het weekend proberen (ik heb het afgelopen zondag gedaan - neem dan wel iets te drinken voordat ik ga lopen)

ja ik denk dat ik inderdaad eens in de weekenden ga proberen, anders moet ik wel heel vaak douchen op een dag:P ik douche nu thuis en bij de gymzaal, maar dan zou ik nog een keer moeten douchen na het rennen :P Dan blijf je aan de gang xD moet alleen nog fatsoenlijke schoenen halen ^^

dan heb je mazzel als je al spieren krijgt van boodschappen doen en poetsen, das fijn!! Lekker, he? Lekker weer; lopen, wandelen, fietsen, skaten, trampoline en straks ook lekker zwemmen buiten :)
Thanks voor je tip, blijft leuk met filmpjes trainen :)

dan heb je mazzel als je al spieren krijgt van boodschappen doen en poetsen, das fijn!! Lekker, he? Lekker weer; lopen, wandelen, fietsen, skaten, trampoline en straks ook lekker zwemmen buiten :)
Thanks voor je tip, blijft leuk met filmpjes trainen :)

m'n moeder heeft wel heel laag vetpercentage ook altijd gehad volgens mij, en ze eet ongeveer zo:

10:00 pan havermout pap (3 borden?:P)
12:00 2 stuks fruit
15:00 6 boterhammen met kaas en 3 tomaten
18:00 2 borden met groente/vlees/aardappelen en alle restjes die over zijn:P
20:00 chocola, soms hele reep zelfs of hele zak chips

ik snap niet hoe ze het doet! :P ze wandelt wel ook 3 uur per dag, verder niks van sport haha (jaloers)

ik heb inderdaad skates gekocht vorig jaar, maar ik ben in nieuwbouw gaan wonen, dus dan moet ik eerst 10min lopen voordat ik kan skaten :P overal die bouw zooi hier :P

vanmorgen kon ik bijna mn bed niet uit van de kuit-spierpijn haha:P duidelijk dat ik nog nooit calf-raises gedaan heb! ik dacht dat ik best sterke kuiten had :O :$
0,4kg is er alweer van af door gister 100% clean eten, als ik het volhou ben ik zo weer op 63:P

vandaag: alles 3x12 reps
Full deadlift barbell (deed ik blijkbaar verkeerd, ik deed hem meer als squat, ging te diep in benen) , doe hem nu met 20kg (stang is iets minder dan 10kg zei de trainer)
Lat pull down , front 25kg
Bent over row, reverse grip 18kg
Front press standing 14kg
Upright row ez-bar 14kg
Barbell curl 14kg
Standing core rotation up niet gedaan , trainer was bezig, weet niet hoe die moet:P, multistation? wat is een pully? xD)
plank 60sec 3x

20min roeien

wow jouw moeder eet wel veel. Had ik dat ook maar...

goeie training trouwens. Succes verder

Terug
Naar boven