Fitness Seller

Ron501 Bigger legs Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je bent een Mirakel Ron. Afvallen en toch spiermassa aankomen. Fysiologisch onmogelijk, maar jij krijgt het voor elkaar en ook nog eens met een overschot aan kcal.

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Dat is wat anders dan:

Dat is van 62,4 naar 76,4 naar 81,8 kg VVM.

Welk merk vitaminepillen en vit. B12 injecties krijg je van je coach, die wil ik ook!

Wat wil je nou eigenlijk horen dan? De metingen zijn gewoon twijfelachtig.

Tik het nog wel even kort uit:

Meting 1:
96kg @ 35% = 33,6kg vet

Meting 2:
91kg @ 16% = 14,7kg vet
- 5kg lichter als meting 1, maar 18,9kg vet kwijt, dat zou betekenen dat je in dezelfde periode 13,9kg VVM aan moet zijn gekomen.

Meting 3:
87kg @ 6% = 5,2kg vet
- 4kg lichter als meting 2, maar 9,5kg vet kwijt, dat zou betekenen dat je in dezelfde periode 5,5kg VVM moet zijn aangekomen.

Zijn opzich vrij opmerkelijke prestaties is het niet. Ik denk eerder dat bepaalde metingen niet kloppen, zeker meting 2, waar je bijna 20kg vet kwijt speelt en bijna 14kg VVM aankomt, lijkt me nogal veel.

Maakt me verder ook vrij weinig uit hoor, maar zou toch eens naar die metingen kijken dan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.042
Je bent een Mirakel Ron. Afvallen en toch spiermassa aankomen. Fysiologisch onmogelijk, maar jij krijgt het voor elkaar en ook nog eens met een overschot aan kcal.

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Dat is wat anders dan:

Dat is van 62,4 naar 76,4 naar 81,8 kg VVM.

Welk merk vitaminepillen en vit. B12 injecties krijg je van je coach, die wil ik ook!

Geinig he.
Ik heb 14 maanden gevolgd wat mijn trainer voorschreef. Trouwens ik volg zijn voorstellen nog steeds. :p
Maar goed, in de begin periode van de +35% naar 16% heb ik rond de 4500kcal gezeten. Verhoudingen 45/30/25 (e/k/v) ongeveer.
In de periode 16% naar 6% was het aflopend vanaf ~3500kcal naar 2500kcal. Weet het niet meer precies hoor. En pas daar werd cardio een onderdeel van mijn trainen.

Wat mij hier opvalt en in de gym, waar met regelmatig gasten naar mij toekomen, is dat alles gebaseerd wordt op het zogenaamde onderhoud.
Als ik me daaraan vasthoud dan kom ik alleen maar aan. En dat is het gevolg van mijn verbranding die dan in elkaar duikt. Ik verbrand gewoon minder dan.
In mijn +35% periode werd alles wat ik innam direct omgezet naar vet, althans zo zie ik dat.

Je verwondering snap ik hoor. Haha die was en is bij niet minder. Maar ik kan niet om mijn resultaten heen. Het is wat het is en als je denkt "tuurlijk Ron" tja dan is het maar zo. ;)

Ik weet dat ik enorm veel spiermassa ben aangekomen. Zie deze foto. Dit is de transformatie van 14 maanden.
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 09:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Wat wil je nou eigenlijk horen dan? De metingen zijn gewoon twijfelachtig.

Tik het nog wel even kort uit:

Meting 1:
96kg @ 35% = 33,6kg vet

Meting 2:
91kg @ 16% = 14,7kg vet
- 5kg lichter als meting 1, maar 18,9kg vet kwijt, dat zou betekenen dat je in dezelfde periode 13,9kg VVM aan moet zijn gekomen.

Meting 3:
87kg @ 6% = 5,2kg vet
- 4kg lichter als meting 2, maar 9,5kg vet kwijt, dat zou betekenen dat je in dezelfde periode 5,5kg VVM moet zijn aangekomen.

Zijn opzich vrij opmerkelijke prestaties is het niet. Ik denk eerder dat bepaalde metingen niet kloppen, zeker meting 2, waar je bijna 20kg vet kwijt speelt en bijna 14kg VVM aankomt, lijkt me nogal veel.

Maakt me verder ook vrij weinig uit hoor, maar zou toch eens naar die metingen kijken dan.

Ach het zal. Wat ik weet is wat ik zie. :D En ik zie vooruitgang. En die cijfers, joh die maken mij geen reet uit. Net zo min als een BP van 200kg of die van mij met 80kg.
Het gaat erom hoe je eruit ziet toch.

Ik hoef me hier niet te verdedigen toch. Zoals gezegd het is wat het is. Zie het resultaat.
Ik ben er trots op. ;)

Is ook allemaal zo, maar enigszins realistische metingen zijn toch sowieso niet verkeerd? Zie dit verder ook niet als een aanval of zo, was meer benieuwd hoe jij hier over dacht.

Natuurlijk hoef je je niet te verdedigen Ron en het is hoe dan ook een knappe (cleane) prestatie en een voorbeeld voor velen, maar er staan cijfers en die roepen vraagtekens op.

Als ik de foto van je bekijk voordat je bent begonnen met trainen was je al een stevige kerel. Ik denk dat je vetpercentage van toen (veel) lager was dan die 35% en dat er onder dat laagje vet al een pak spieren heeft gelegen. Wellicht door genetische aanleg en werkzaamheden die je verrichte.

Hoe is destijds (en nu) je vetpercentage gemeten en door wie als ik vragen mag?

Kan me voorstellen dat als je meer spiermassa krijgt dat je ook meer verbrand
Je hoort ook vaak dat een persoon na een cut periode behoorlijk wat spiermassa er bij krijgt omdat alle voeding rechtstreeks naar de spieren gaat dan kom je dus aan in massa maar je slaat minder vet op

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------

Je hoort ook vaak dat een persoon na een cut periode behoorlijk wat spiermassa er bij krijgt omdat alle voeding rechtstreeks naar de spieren gaat dan kom je dus aan in massa maar je slaat minder vet op

Meer spiermassa is idd meer verbranding (in rust).

Echter kan je fysiologisch gezien alleen afvallen als je minder kcal tot je neemt dan je verbruikt dus een kcal overschot en toch afvallen is imo onmogelijk. Teveel aan vet wordt vet, teveel aan koolhydraten wordt vet en teveel aan eiwitten wordt eerst suiker en dan nog teveel dan vet.

Vet en koolhydraten kunnen niet omgezet worden in eiwitten en voor spiergroei zijn eiwitten nodig dus dien je deze uit je voeding te halen, kan dus niet uit je lichaamsreserve suiker en vet.

Voor spiergroei heb je een overschot nodig aan eiwitten, je moet namelijk in een positieve stikstof balans verkeren.

Kortom, in mijn beleving is het onmogelijk wat Ron heeft gepresteerd. In elk geval met zijn cijfers.

Daarbij gaat alle voeding nooit naar de spieren, maar naar organen en andere vitale lichaamsdelen. Grote spieren is het laatste wat je lichaam wilt dus als je net aan of onder onderhoud eet (de enige manier imo om af te vallen) zullen je spieren nooit voldoende voedingsstoffen krijgen om te groeien.

Dat je na een cut of ziekte snel (de hierdoor verloren) spiermassa aanzet is vrijwel niets anders dan dat de glycogeen voorraad in de spieren wordt aangevuld (enkele honderden grammen) en iedere gram glycogeen is gekoppeld aan 4 gram vocht. Reken dus maar uit ;)

Laatst bewerkt:
  • #3.047
Is ook allemaal zo, maar enigszins realistische metingen zijn toch sowieso niet verkeerd? Zie dit verder ook niet als een aanval of zo, was meer benieuwd hoe jij hier over dacht.
Ik voel me niet aangevallen. Maar ga niet alles uitleggen wat ik zelf als "het is zo" betitel. ;)
Natuurlijk hoef je je niet te verdedigen Ron en het is hoe dan ook een knappe (cleane) prestatie en een voorbeeld voor velen, maar er staan cijfers en die roepen vraagtekens op.

Als ik de foto van je bekijk voordat je bent begonnen met trainen was je al een stevige kerel. Ik denk dat je vetpercentage van toen (veel) lager was dan die 35% en dat er onder dat laagje vet al een pak spieren heeft gelegen. Wellicht door genetische aanleg en werkzaamheden die je verrichte.

Hoe is destijds (en nu) je vetpercentage gemeten en door wie als ik vragen mag?
De vraagtekens die het oproept is verder niet aan mij. Bij de eerste meting was mijn vet% niet te meten en dan gaat men ervan uit dat deze boven de 35% ligt. :o
En ja ik heb heel wat spiermassa gepakt. Maar wel in een tijdsbestek van een jaar, want dat is het traject van 35% naar 16%. :rolleyes: En ik kan je melden dat ik echt een Duitse bierbuik had. Waarvan 24cm verdwenen is in het eerste jaar. :p
De vetmeting is gedaan met een manometer en 4 puntsmeting. Door een en dezelfde man keer op keer.
En de cijfers, ach het zijn maar cijfers. :D
Ik ben gewoon lekker doorgegaan met keihard trainen in mijn periode vanaf 16%. :D

Meer spiermassa is idd meer verbranding (in rust).

Echter kan je fysiologisch gezien alleen afvallen als je minder kcal tot je neemt dan je verbruikt dus een kcal overschot en toch afvallen is imo onmogelijk. Teveel aan vet wordt vet, teveel aan koolhydraten wordt vet en teveel aan eiwitten wordt eerst suiker en dan nog teveel dan vet.

Vet en koolhydraten kunnen niet omgezet worden in eiwitten en voor spiergroei zijn eiwitten nodig dus dien je deze uit je voeding te halen, kan dus niet uit je lichaamsreserve suiker en vet.

Voor spiergroei heb je een overschot nodig aan eiwitten, je moet namelijk in een positieve stikstof balans verkeren.

Kortom, in mijn beleving is het onmogelijk wat Ron heeft gepresteerd. In elk geval met zijn cijfers.

Daarbij gaat alle voeding nooit naar de spieren, maar naar organen en andere vitale lichaamsdelen. Grote spieren is het laatste wat je lichaam wilt dus als je net aan of onder onderhoud eet (de enige manier imo om af te vallen) zullen je spieren nooit voldoende voedingsstoffen krijgen om te groeien.

Dat je na een cut of ziekte snel (de hierdoor verloren) spiermassa aanzet is vrijwel niets anders dan dat de glycogeen voorraad in de spieren wordt aangevuld (enkele honderden grammen) en iedere gram glycogeen is gekoppeld aan 4 gram vocht. Reken dus maar uit ;)
Het verhaal wat hier staat is over het algemeen tekstboeken uitleg. En zo zitten mensen niet in elkaar.
Een goed begeleiding begeleidt op basis van kunde en ervaring en niet enkel nav een studie.
Dat maakt ook het verschil in begeleiding door een gemiddelde gym-PT'er en begeleiding door een wedstrijd sporter.
Waarvoor denk je dat je alleen maar coach/trainer kan worden in de Ere-divisie als je zelf daar gespeeld hebt. Ik bedoel, alles is te leren toch.
btw als ik brood of melk in mijn voeding opneem met dezelfde Kcal's dan zet ik vet aan en wordt mijn pens groter. Helaas gaat bij mij, vanuit mijn ervaring, het simpele cal's tellen niet op.
Net zo min het innemen van alcohol. ;)

Ik weet wel dat dit soort discussie zullen blijven bestaan. Maar ik weet wat ik heb gedaan en met welk resultaat. Liegen doe ik er niet over, trouwens waarom zou ik. ;)
Het is wel leuk om verschillende gedachtes erover te hebben.

Het verhaal wat hier staat is over het algemeen tekstboeken uitleg. En zo zitten mensen niet in elkaar.

??? Zo zitten mensen niet in elkaar? Dit is de fysiologie, feiten...

Een goed begeleiding begeleidt op basis van kunde en ervaring en niet enkel nav een studie.
Dat maakt ook het verschil in begeleiding door een gemiddelde gym-PT'er en begeleiding door een wedstrijd sporter.

Hier > 30 jaar ervaring in het veld en uit de boeken, maar nog nooit iemand meegemaakt als jij, zal ik het waarschijnlijk altijd verkeerd hebben gedaan. Daar ga ik vanaf nu maar van uit :)

En een natural begeleiding door een wedstrijdsporter die zelf niet natural is daar zou ik mijn bedenkingen bij hebben, imo zegt dat niet zo heel veel.

Over deskundige begeleiding gesproken. Heb je Jodie Marsh gezien? Een Ierse BB'r onder begeleiding van een ervaren BB'r, aan de AAS en hij is ervan overtuigd dat het absoluut geen kwaad kan om op een 'veilige' manier (lees: zoals zijn coach voorschrijft) AAS te gebruiken. In één zin zegt hij dat hij zijn coach blindelings vertrouwt en dat diezelfde coach al 5x een hartaanval heeft gehad....

Ik weet wel dat dit soort discussie zullen blijven bestaan. Maar ik weet wat ik heb gedaan en met welk resultaat. Liegen doe ik er niet over, trouwens waarom zou ik. ;)
Het is wel leuk om verschillende gedachtes erover te hebben.

Ik denk ook niet dat je er over liegt. Het zal wat anders zijn, maakt niet uit. Volgens mij gaat het jou om het uiteindelijke doel en niet zozeer om de weg daar naar toe, en daar ben ik altijd ïn geïnteresseerd.

Afijn, ik zal je topic niet langer vervuilen.

Trainse!

Laatst bewerkt:
  • #3.049
??? Zo zitten mensen niet in elkaar? Dit is de fysiologie, feiten...

Hier > 30 jaar ervaring in het veld en uit de boeken, maar nog nooit iemand meegemaakt als jij, zal ik het waarschijnlijk altijd verkeerd hebben gedaan. Daar ga ik vanaf nu maar van uit :)

En een natural begeleiding door een wedstrijdsporter die zelf niet natural is daar zou ik mijn bedenkingen bij hebben, imo zegt dat niet zo heel veel.

Over deskundige begeleiding gesproken. Heb je Jodie Marsh gezien? Een Ierse BB'r onder begeleiding van een ervaren BB'r, aan de AAS en hij is ervan overtuigd dat het absoluut geen kwaad kan om op een 'veilige' manier (lees: zoals zijn coach voorschrijft) AAS te gebruiken. In één zin zegt hij dat hij zijn coach blindelings vertrouwt en dat diezelfde coach al 5x een hartaanval heeft gehad....

Ik denk ook niet dat je er over liegt. Het zal wat anders zijn, maakt niet uit. Volgens mij gaat het jou om het uiteindelijke doel en niet zozeer om de weg daar naar toe, en daar ben ik altijd ïn geïnteresseerd.

Afijn, ik zal je topic niet langer vervuilen.

Trainse!

Jij mag mijn topic bevuilen hoor. Trouwens dat heb je toch al gedaan. :D
Jij hebt je mening al helemaal klaar. :p

Mijn weg ernaartoe was een simpele. Eten wat wordt voorgeschreven, trainen wat wordt voorgeschreven. En dan wel keihard trainen. Zo heb ik mijn pad bewandelt.
En onderweg heb ik geleerd wat MIJN lijf allemaal doet op de verschillende zaken zoals voeding training en methodieken.
En die hebben bij mij weer een andere uitwerking dan bij iemand anders. En dat is gebaseerd op feiten, namelijk de uitkomst die het gaf.

Wat ik nu niet snap dat er plotseling AAS in naar voren komt. Wil je dat graag horen. Snap totaal het doel er niet van.
Ik heb evenmin iets over jou gezegd. Daarbij ken ik je niet en heb al helemaal geen oordeel over je.
En of jij het niet goed doet is een eigen conclusie niet het mijne. Sterker nog misschien had jij wel meer bereikt bij me.
Maar daar gaat het toch niet over.
En de zin over begeleiding door een wedstrijdsporter vind ik zelfs misplaatst.
Wat ik heb proberen uit te leggen is dat begeleiding door jonge onervaren PT'ers, waarvan de meeste gym's vol mee zitten je niet zo ver krijgen als iemand die de sport al een tijdje beoefend.

Mijn eg is mijn weg en ik ken die als geen ander. En ik ben en blijf er trots op. ;)
En discussie erover is toch prima, daar hoef je echt niet van weg te lopen. Toch! :D

Niet van plan, maar toch nog even reageren. Het AAS verhaal heb ik geplaatst omdat jij het hebt over deskundige begeleiding en het voorbeeld wat ik gaf heeft daar betrekking op. De relatie AAS en Ron leg ik hiermee niet en als dit wel zo lijkt dan is dat niet de bedoeling.

Het is ook niet mijn bedoeling om je coach aan te vallen op zijn AAS gebruik, dat moet hij helemaal zelf weten. Wel heb ik mijn bedenkingen over begeleiding van een natural atleet door een atleet die niet clean is.

En voor de rest wens ik je nog heel veel spiermassa toe met een laag vetpercentage en nog vele jaren podiumervaring in een goede gezondheid. ;)

• #3.051
Niet van plan, maar toch nog even reageren. Het AAS verhaal heb ik geplaatst omdat jij het hebt over deskundige begeleiding en het voorbeeld wat ik gaf heeft daar betrekking op. De relatie AAS en Ron leg ik hiermee niet en als dit wel zo lijkt dan is dat niet de bedoeling.

Het is ook niet mijn bedoeling om je coach aan te vallen op zijn AAS gebruik, dat moet hij helemaal zelf weten. Wel heb ik mijn bedenkingen over begeleiding van een natural atleet door een atleet die niet clean is.

En voor de rest wens ik je nog heel veel spiermassa toe met een laag vetpercentage en nog vele jaren podiumervaring in een goede gezondheid. ;)

Dank voor je verontschuldiging. :thumbs:
Mbt tot mijn begeleiding, ieders mening is legitiem. :D
En het laatste, daar ga ik keihard aan werken. ;)

Ray simon is toch ook true natural

• #3.054
207vpfb.jpg

Deze weg was lang, nu ga ik voor strakker en harder.

Rug
Pull down, wide grip 65kg ;)
Reverse pull down, small grip 65kg :D
Cable row small 60kg :p
One arm machine row 90kg ;)

Biceps
EZ-curls 48kg :eek: Was een foutje. Dacht dat het 38kg was hahaha 8 reps gepakt. :p
Rope cable curls 50kg :p
Preacher curl dumbbell 14kg ;)
Cross over cable curls 25kg per kant. ;)

Onderrug
DL 120kg
Hyper extension. BW pffff giga pomp :eek:

Nice train!
en ja.. je weg is je weg. Daar kan niemand omheen. :)
Op naar de volgende wedstrijd he!

Hey Ron, is je tweelingbroer Jelly op jouw progressie? Leuk horloge heeft hij trouwens om, kan je vragen waar hij gekocht heeft?

Haha goed foutje was het dan, volgende keer dus weer zo hoog ;)

• #3.057
Hey Ron, is je tweelingbroer Jelly op jouw progressie? Leuk horloge heeft hij trouwens om, kan je vragen waar hij gekocht heeft?

Haha goed foutje was het dan, volgende keer dus weer zo hoog ;)

De watch was uit mijn hardloop periode. 10Engelse mijl en halve marathons. :D
En weer zo hoog. :( wil strakker en droger.

Pff het testosteron viert weer hoogtij hier! Whoehaa!
Ik dacht 'ik kom weer eens bijlezen' maar heb er maar snel doorheen gescrolld!

Hahaha...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven