AndroidHealthClinic

Ron501 Bigger legs Log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Netjes hoor dat je toch nog zoveel spiermassa aanzet. Wat is het totaal in die 7 jaar?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Respect hoor!

Begonnen op 94kg met 35% vet en de laatste 87kg met 7% Dat is dus 61,1kg Vet vrije massa naar 80,9kg.
What the fuck :eek: dat is 19,8kg winst in bijna 7 jaar. Dat getal rond ik natuurlijk graag af naar boven.
Gestart op 48 jarige leeftijd en nu 54 jaar, 20 kilo pure spiermassa gewonnen. :oud: fuck :oud: still :eating::eatmeat: getting ready for :flexbiceps:

Vrijdag week 5 dag 3
Gym: BigGym Den Helder

Beentjes 3x deze week.
Legextensions om wat bloed in de beentjes te laten stromen.
Squats in smithmachine WU 10x40kg, WU10x60kg werksets nu eens geen 5x5 steady weight maar verzwaren. 90kg, 100kg, 120kg, 130kg en 140kg
Sissy squats 2x10 bw en 3x10xbw+10kg
Legextensions 2x10+10 35kg, 3x10+10+10 DS 54kg, 40kg en 20kg
Legcurls 5x10x45kg
SLDL 2x10x50kg, 2x10x70kg

Schouders ook maar gesloopt
Nek presses barbell 10x30kg, 10x35kg, 3x10x40kg
Machine shoulder presses 10x30kg, 3x10x50kg
Shoulder press machine nu staand 2x10x20kg, 2x10x30kg, 2x10x40kg
Dumbbell side raises SS upright row 10x10kg, 10x12kg, 10x14kg SS 3x10x30kg
Front plate raises 10x15kg plate + 10x10kg plate, 12x15kg plate + 12x10kg plate en 15x15kg plate + 15x10kg plate
 
Respect hoor Ron. Ik ben ongeveer gelijk met jou begonnen, op mijn 49e, maar slechts 10 kg VVM erbij. En het meeste daarvan in de eerste 3 jaar.

Pheww... die squats :thumb:
 
Respect hoor Ron. Ik ben ongeveer gelijk met jou begonnen, op mijn 49e, maar slechts 10 kg VVM erbij. En het meeste daarvan in de eerste 3 jaar.

Pheww... die squats :thumb:
Herkenbaar hoor die begin reactie van het lijf. Ik heb in de eerste jaar iets van 12kg gewonnen en met het klaarstomen voor de wedstrijd iets van 5kg verloren..
De winst was dus niet 100% kwaliteits spieren. En naarmate je langer traint maar zeker ook vaker aan wedstrijden meedoet krijg je meer spierhardheid en kwaliteit.

Ik ben ervan overtuigd dat er veel te winnen valt als je maar een cycles aanhoudt van gainen en cutten.
Althans dat is mijn gevoel.
 
Ik heb mezelf een cadeautje gegeven. Was aan het kijken voor Reebok Nano 7, die kon ik dan zelf een beetje pimpen via de site van Reebok.
Maar even wezen kijken bij Intersport in Schagen en ben naar buiten gegaan met INOV-8 Fastlift 325.
325 staat volgens mijn voor 325 LBS en dat is ongeveer 147,5 KG.
20171118_143610772_iOS.jpg
 
Ik lift gewoon op blote voeten (sokken in de winter). Lekker goedkoop :)
 
Ik lift gewoon op blote voeten (sokken in de winter). Lekker goedkoop :)
Ik heb een verhoging van de hiel nodig omdat mijn bekken (scheef en beïnvloed mijn hele posture :() flexibiliteit is beperkt.
En met een verhoging kan ik dieper squaten en meer druk zetten op mijn quads.
En dat ga ik nu ook op de legpress en lunges uitoefenen. :thumbs:
 
Dat hoor je idd vaak. Ik probeer mijn lichaam toch te leren de enkels en heupen te flexen....
 
Dat hoor je idd vaak. Ik probeer mijn lichaam toch te leren de enkels en heupen te flexen....
Tja dat lukt me dus maar beperkt. Bekken staan scheef doordat linkerbeen langer is dan de rechter.
En na jaren heb je dus met stijfheid te maken. Ruggengraat heeft een s afwijking daardoor.
Een giropraktor kan dit verhelpen maar duurt ongeveer een jaar.
Dan maar schoenen. :p
 
Is dat op te lossen met die schoenen denk je? Is je linkerhak dan lager dan rechts en hoeveel mm
Ik bedoel een Orthopedische schoen

Waarom SQ je dan in een Smit? Is dat wel ok voor je rug en bekken? (en knieen) :)
Ben een beetje nieuws (leer)gierig...
 
Is dat op te lossen met die schoenen denk je? Is je linkerhak dan lager dan rechts en hoeveel mm
Ik bedoel een Orthopedische schoen

Waarom SQ je dan in een Smit? Is dat wel ok voor je rug en bekken? (en knieen) :)
Ben een beetje nieuws (leer)gierig...
Die bekken instabiliteit is natuurlijk niet op te lossen door schoenen.
De beperkte bewegingsbaan onder normale omstandigheden is wel op te lossen door deze schoenen of door een hak-verhoging (kleine schijven of een speciale wig-vormige plaat).
Met deze nieuwe schoenen heb ik die verhoging niet nodig die zit in de schoen.
En daardoor is mijn diepte beter te controleren en de buttwing wordt beperkt/opgelost, want dat is wat er eigenlijk gebeurt met die bekken instabiliteit.

In het kort;
Door lengte verschil in mijn benen (veel mensen hebben dit) ontstaat bekken instabiliteit wat op zijn beurt zorgt voor buttwing en daarmee komt er meer kracht op de onderrug ipv op de quads. Ergo hak verhogen.

Smithmachine kan prima als je ietsjes voor de centerline of gravity staat.
 
Misschien dat een stukje immobiliteit ook meespeelt in heupen en enkels...

(geld bijna voor iedereen..we zitten gewoon veel teveel op ons gat)

bij mij ook hoor en dan bij mij nog vrij korte achilles en kuitspieren..

een verhoging onder de hiel is dan wel de gemakkelijkste manier dat wel ik had daar ook wel baat bij...vaak worden die

oefeningen overgeslagen omdat het nogal tijdrovend is
 
Zondag week 5 dag 4
Gym: BigGym Den Helder

Borst maar dan anders dan anders gedaan.

WU incline presses 5x10x40kg
Workout.
BP 10x10x50kg
Incline machine presses (free weights) 7x12x50kg
Peckdeck 7x12x76kg

Borst helemaal vol de volgende keer gaat er 10kg bij.
 
Godver 20kg gewonnen, dikke respect hoor Ron!.......
 
En? Hoe gaat het met de massa op je benen, Ron? Werkt je strategie?
 
Godver 20kg gewonnen, dikke respect hoor Ron!.......

Bedankt.:flexbiceps:

Je ogen staren naar het getal 20. Maar zoveel is het niet hoor.
Eerste anderhalf jaar heb ben ik toch zeker 25% in vet gezakt en mijn winst qua vet vrije massa was twee getallen groot.
En tevens de prep in gegaan van de eerste wedstrijd (YBF 2013). Dan knal je best wel weer naar beneden.
Opgebouwd en anderhalf jaar wezen trainen en in 2015 mijn tweede wedstrijd in Den Helder (lokale wedstrijd). Ik denk dat ik ongeveer 4 kg gepakt heb toen.
Ik kan verder gaan met de andere wedstrijden (6 tot nu toe) maar geeft geen juist beeld denk ik.

Bottum line ik denk dat ik in die jaren 30 kg aangezet heb en 10 kg verloren.
En het gaat natuurlijk maar om getallen van 8 bij + vet en 4 overhouden na vet afbraak.
Dus veel :dunno: het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het lastiger om elke keer weer vet aan te zetten om na 3/4 jaar er weer alles aan te moeten doen om het vet naar beneden te krijgen. Maar ja ik win er wel elke keer massa mee. :thinking:


En? Hoe gaat het met de massa op je benen, Ron? Werkt je strategie?
Nou het gaat eigenlijk wel goed. Ik zet volume aan, langzaam en natuurlijk voor mij veel te langzaam.
Mijn broeken zitten strak om mijn benen, rechts meer dan links overigens.
Met fietsen loop ik na een kilometer al vol en doet fietsen gewoon pijn. Mijn spijkerbroeken doe ik niet meer aan hahaha

Morgen ga ik Kill Bil bellen voor massage afspraak. :duh: :scratch: :fire:
 
Bottum line ik denk dat ik in die jaren 30 kg aangezet heb en 10 kg verloren.
En het gaat natuurlijk maar om getallen van 8 bij + vet en 4 overhouden na vet afbraak.
Dus veel :dunno: het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het lastiger om elke keer weer vet aan te zetten om na 3/4 jaar er weer alles aan te moeten doen om het vet naar beneden te krijgen. Maar ja ik win er wel elke keer massa mee. :thinking:


Morgen ga ik Kill Bil bellen voor massage afspraak. :duh: :scratch: :fire:
Je strategie werkt iig beter dan de mijne (gewoon constant vrij bescheiden in vet% blijven 12-13%), en je traint ook een stuk harder.

Kill Bill .... klinkt eng :D
 
Je strategie werkt iig beter dan de mijne (gewoon constant vrij bescheiden in vet% blijven 12-13%), en je traint ook een stuk harder.

Kill Bill .... klinkt eng :D
Deze strategie is vrij oud. Je kan het nog heftiger doen door echt dirty te bulken en tegen de 10k te eten.
Maar dan is de prep bijna een jaar.

Ik probeer laag te blijven in vet%. Zo rond de 15% max. Lukt niet altijd hoor.
En hard trainen is leuk.


Maandag week 6 training 1
Gym: Bodyfit Den Helder

Vandaag de eerste training met mijn nieuwe schoenen. Crossfit of echte squatschoen, i don't give a fuck. :p
Ik voelde veel meer quad activiteit tijdens de squat maar ook met de legpress.

Squats 3x WU, 5x5 100kg
Legpress 4x10x150kg burn 2x10x200kg gewoon trillende beentjes.
Legextensions 4x21'ers 40kg
Legcurls 4x12x45kg 4sec negatief
Seated calfraises 3x15x40kg
 
Woensdag week 6 training 2
Gym: Bodyfit Den Helder

Quads.
Squats 2x WU, 4x8 80kg
Legpress 4x15x150kg burn 1x20x175kg en 1x15x200kg met de squatschoenen voelt het toch dieper dan zonder.
Legextensions 5x10+5 35kg oploopend. Enorme trillende poten en branden als een malle

Schouders.
Seated db presses WU 1x15x12kg. Werksets 1x15x15kg, 1x12x17kg, 1x10x20kg en 1x10x22kg
Combi side/front raises. Startend met sideraises en in horizontale stand draaien naar front, laten zakken is halve rep omgekeerde ervan is andere halve rep.
Dit 5 reps gevolgd met 5 reps sides raises en 5 reps front raises. 4 setjes met 6kg dumbbells. :fire::fire::fire::fire::fire:
Unilateral side raises 3 sets 10 reps 5kg, 7,5kg, 10kg
Rope face pulls 4 sets 12 reps oplopend naar 50kg
Machine presses 10 reps + 5 reps unilateral. 4 sets met 30kg
Plate front raises 4 sets 15kg en 10kg rep/set 10/1, 12/2, 15/3, 20/4

Totaal gekke pomp in de schouders wezen douchen. Haren wassen, ook al heb ik niet veel, was killing. :roflol:
 
Totaal gekke pomp in de schouders wezen douchen. Haren wassen, ook al heb ik niet veel, was killing. :roflol:
Soms heb je dat.... dan heb je echt je best gedaan :)

Dit waren de nieuwe squat schoenen?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven