ok, ik train nu denk ik een anderhalf jaar en een klein jaartje hoofdzakelijk met losse gewichten etc. die oefeningen die ik dus opnoemde zijn ongeveer de oefeningen die een ex-bodybuilder die nu dus werkt in de sportschool, aan mij en ook anderen geeft. zoals deadliften en military press nog nooit gedaan. en van waar die raises eruit? maakt niet uit maar hoor graag je reden hiervoor.. alvast bedankt
Ik hou niet zo van raises voor schouders, maar dat is gewoon iets van mij persoonlijks. Ik deed vroeger ook altijd front raises, side raises en bent over raises, maar echt goed groeien deden m'n schouders niet. Nu doe ik alleen maar pressing movements, en mijn schouders groeien nu als kool, beginnen misschien wel mijn beste lichaamsdeel te worden.
Die ex-bodybuilder die je noemt, waarom is hij een ex-bodybuilder? Hij traint nog steeds neem ik aan. Is dat echt een instructeur daar, of gewoon iemand die anderen helpt? Bij mijn sportschool lopen ook wel wat flinke gasten, maar als ik zou geloven wat die allemaal zeggen zou ik er binnen 2 jaar net zo aan toe zijn als zij zelf, namelijk met kapotte knieen, schouders e.d. Ik respecteer die gasten wel, maar ik zou nooit blind aannemen wat zij zeggen.