nee ik denk net dat een sterkere deadlift de OPLOSSING kan zijn
bicep injuries zijn veel voorkomend bij zowel BB'ers als bij SM, maar voor verschillende redenen. De mixed grip is sowieso een grote boosdoener bij beide, BB'ers zouden het imo nooit of nimmer mogen toepassen omdat het gewoon teveel stress op de bicep tendon van de supinated hand plaatst, en als je toch geen wedstrijden draait heeft het geen zin. SM is natuurlijk een andere zaak omdat ze in competitie soms niet anders kunnen.
in het geval van BB'ers zijn bicep injuries vaak te wijten (allemaal persoonlijke mening dus feel free to discard) aan veel strenuous bicep en schouderwerk, zonder dat er al teveel aandacht wordt besteed aan structural integrity van de genoemde spieren. Veel BB'ers curlen tegen de sterren op en doen allerhande zware pulldown maar deadliften niet of met matige gewichten.
dus ik denk dat zwaaaare deadlifts (lees: deadlift als een 'main lift' beschouwen) maar dan met een double overhand en straps wanneer grip faalt een enorm gezonde oefening is voor de biceps (o.a.) omdat de bicepspezen aan enorme statische krachten worden onderheven en dus sterker worden zonder op een manier die je niet kunt nabootsen met curls oid.
als je dat dan ook nog combineert met heavy chins, een oefening die de directe en indirecte functies van de biceps inroept (shoulder extension en arm flexion)
de supination van de hand is ook een primaire functie van de biceps, dus als je dumbbell curls doet kun je best je hand draaien, jwz van hammer naar bicep curl
dus als je al dit doet zou je normaal sterke, maar bovendien GEZONDE biceps moeten kweken, en dan kun je alle exotische biceps oefeningen uitvoeren met verminderd risico
allemaal persoonlijke mening, voortgebouwd op wat ik lees dus feel free to criticize