MuscleMeat

Sandorrr - Onwards with Wendler

We hebben het dan ook vooral over pull-ups en die kan jij niet. Fattie. :trollface:
:roflol: ik kan ze wel, ik verneuk er gewoon mijn linker schouder mee!

Laatste keer met jou ging die eerst set 10 reps redelijk easy. Nadien had ik wel epic last van schouder (dagen erna ook). Had er wel niets van gezegd because no beta :o

ik moet dringend terug naar het PL/SM hok :')

gisteren nog naar de wok geweest :trollface: mirin? approvin? jelly?

gisteren nog naar de wok geweest :trollface: mirin? approvin? jelly?
son-i-am-proud.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.688
Even mijn workout van gisteren nog neerpennen. Het was druk, blijkbaar een sportdag van een school, dus de training is een manusje-van-alles geworden. f the system.

Bench Press
2x10x40
5x60
3x5x70

Close Grip Lat Pulldown
2x15x50
2x12x70
10x75
10x80
8x85
-dropset-
12x55

Straight Arm Lat Pulldown
2x25x22.5
2x20x27.5
2x15x32

Machine Lateral Raise
40x10
25x20
25x25
20x30
15x35
-dropset-
12x20

Tricep Rope Pulldown
2x20x27.5
15x32
12x36
10x41
8x45.5

Dumbbell One-Arm Tricep Extension
15x6
12x8
10x10
8x8
-dropset-
12x6

Squat
2x10x60
5x90
3x5x100

Calf Press on Leg Press Plate Loaded
2x20x120
2x15x140 + 2x5x140 rest pause
15x160 + 5x160 rest pause
12x170 + 3x170 rest pause
12x180 + 3x180 rest pause

Pees in mijn linkerarm nog steeds pijnlijk, biceps trainen zat er nog steeds niet in. Hamstrings zijn ook nog altijd lekker stijf - schouders van hetzelfde.
post workout nog steeds mijn rijst, kipje & spinazie. Daarna ietwat dirty gegaan en wat vanille ijs met stukje kwarktaart gegeten. Die avond nog wat km's gewandeld op het werk - horeca.

Hee, een workout! Wat moet dat hier?! Haha nee, lekker getraind buddy!

• #1.690
Hee, een workout! Wat moet dat hier?! Haha nee, lekker getraind buddy!

Ja, ik begreep het ook even niet goed.
Geen getroll of slowchat, maar écht een 'workout' wat hier thuis hoort..
Thanks bro. Ondervind wel nu last aan mijn knie. Hoop dat het niets ernstig is..

Hehe..eindelijk weer een training ;)!

Ga je ook nog mee doen aan de contest?

Gewoon lekker mee doen man!

Degelijke training brah, jammer dat je lichaam op het moment wat ongemak heeft.
Gewoon meedoen met de contest brah, ik ben vorig jaar ook laatste geworden maar dat maakte me niks uit.
Het gaat ten eerste om de ervaring/fun van de contest onderling die het al waard is.

dus die pees, is het triceps of biceps?

• #1.696
Jij ook dan? :trollface:

Degelijke training brah, jammer dat je lichaam op het moment wat ongemak heeft.
Gewoon meedoen met de contest brah, ik ben vorig jaar ook laatste geworden maar dat maakte me niks uit.
Het gaat ten eerste om de ervaring/fun van de contest onderling die het al waard is.
Ja je hebt gelijk.
Als ik mee zou doen heb ik wel de winnaarsmentaliteit (er alles uithalen), terwijl ik weet dat winnen geen optie/mogelijkheid is.
Moet mezelf dus wat mentaal voorbereiden hierop zodat ik niet teleurgesteld ben in mezelf of wat dan ook. :)

dus die pees, is het triceps of biceps?
Biceps. Wreed lastig!

Ik had mezelf voorgenomen om mee te doen!

maar met leden als jij, bob, pinda etc. die meedoen.. :sad:
Gewoon meedoen..ik ben OOK(:trollface:) kansloos ;) Maar het werkt zo lekker motiverend en het is een reden weer een beetje te cutten ;) Of bulken..het gaat erom dat je een soort progressie weet neer te zetten!:D

en hoeveel deadlift je?

• #1.699
Gewoon meedoen..ik ben OOK(:trollface:) kansloos ;) Maar het werkt zo lekker motiverend en het is een reden weer een beetje te cutten ;) Of bulken..het gaat erom dat je een soort progressie weet neer te zetten!:D
Je hebt gelijk! Dat het motiverend kan werken, je een doel zet om te behalen & dat je progressie maakt.
Over dat je geen kans maakt ben ik het niet zo eens :D

150 dacht ik.
Denk je dat het van de deadlift komt? Ik heb er namelijk al last van sinds de strongman training..

nee ik denk net dat een sterkere deadlift de OPLOSSING kan zijn :)

bicep injuries zijn veel voorkomend bij zowel BB'ers als bij SM, maar voor verschillende redenen. De mixed grip is sowieso een grote boosdoener bij beide, BB'ers zouden het imo nooit of nimmer mogen toepassen omdat het gewoon teveel stress op de bicep tendon van de supinated hand plaatst, en als je toch geen wedstrijden draait heeft het geen zin. SM is natuurlijk een andere zaak omdat ze in competitie soms niet anders kunnen.

in het geval van BB'ers zijn bicep injuries vaak te wijten (allemaal persoonlijke mening dus feel free to discard) aan veel strenuous bicep en schouderwerk, zonder dat er al teveel aandacht wordt besteed aan structural integrity van de genoemde spieren. Veel BB'ers curlen tegen de sterren op en doen allerhande zware pulldown maar deadliften niet of met matige gewichten.

dus ik denk dat zwaaaare deadlifts (lees: deadlift als een 'main lift' beschouwen) maar dan met een double overhand en straps wanneer grip faalt een enorm gezonde oefening is voor de biceps (o.a.) omdat de bicepspezen aan enorme statische krachten worden onderheven en dus sterker worden zonder op een manier die je niet kunt nabootsen met curls oid.
als je dat dan ook nog combineert met heavy chins, een oefening die de directe en indirecte functies van de biceps inroept (shoulder extension en arm flexion)
de supination van de hand is ook een primaire functie van de biceps, dus als je dumbbell curls doet kun je best je hand draaien, jwz van hammer naar bicep curl

dus als je al dit doet zou je normaal sterke, maar bovendien GEZONDE biceps moeten kweken, en dan kun je alle exotische biceps oefeningen uitvoeren met verminderd risico :D

allemaal persoonlijke mening, voortgebouwd op wat ik lees dus feel free to criticize

Terug
Naar boven