Fitness Seller

Sandorrr - Onwards with Wendler

weetge, dingen als wide grip pulldown of pull ups hebben weinig nut tov van regular grip, het enige wat je doet is je biceps in een zwakke positie zetten waardoor er minder effort naar je lats kan gaan, en ik neem aan dat je ze voor je lats doet. Je kunt dus best gewoon de oefeningen doen met een zo sterk mogelijke grip, dus close grip pronated of supinated of neutral grip, just ma two cents

+ je ROM verkleinen. Makes sense.. Zelf bedacht of heb je dit ergens gehoord of gelezen?

+ je ROM verkleinen. Makes sense.. Zelf bedacht of heb je dit ergens gehoord of gelezen?

je ROM verkleinen was het volgende punt dat ik ging maken :D damn telepathie en shit

nee ik heb het allemaal in the nautilus principles gelezen, Arthur Jones legt het uitstekend uit in lekentaal wat bijvoorbeeld de funtie van de lats is :)

weetge, dingen als wide grip pulldown of pull ups hebben weinig nut tov van regular grip, het enige wat je doet is je biceps in een zwakke positie zetten waardoor er minder effort naar je lats kan gaan, en ik neem aan dat je ze voor je lats doet. Je kunt dus best gewoon de oefeningen doen met een zo sterk mogelijke grip, dus close grip pronated of supinated of neutral grip, just ma two cents

Daar kan ik niet helemaal met volgen.
Als je je biceps in een zwakke positie zet, moeten je lats toch harder werken? en aangezien je je lats wilt trainen en niet je biceps is dit toch net goed?
En die rom verminderen snap ik ook niet helemaal. Je wilt toch goeje form= full rom? Je doet toch ook geen halve bench press?
Niet om je te dissen bedoelt, ik kan je gwn niet volgen :D

wel er is een verschil tussen een lift moeilijker maken en een lift anatomisch ongemakkelijk maken. In zowel Starting Strength als in The nautilus principles staat dat een te brede grip voor de meeste compounds (pull ups, bench, rows, etc.) meer voordelen als nadelen heeft. met een te brede grip

verklein je de ROM waarin de betrokken spieren kunnen contracten, dat is het geval voor zowel de voorname spiergroepen alsd de synergisten.

zoals al gezegd, zullen de lats, (in het geval van pull ups) minder hard kunnen werken omdat de synergisten in een zwakke positie staan en omdat de ROM verkleind is, de lats zijn uitzonderlijk sterke spieren, een Nautilus pullover machine toont dat goed aan, dus waarom zou je dan die spieren niet op de hardst mogelijke manier trainen?

Dus wide grip pull ups voelen mss moeilijk aan, maar voor de verkeerde redenen, normal grip pull ups met 20kg aan je middel gebonden zijn moeilijk voor de juiste redenen ;)

wel er is een verschil tussen een lift moeilijker maken en een lift anatomisch ongemakkelijk maken. In zowel Starting Strength als in The nautilus principles staat dat een te brede grip voor de meeste compounds (pull ups, bench, rows, etc.) meer voordelen als nadelen heeft. met een te brede grip

verklein je de ROM waarin de betrokken spieren kunnen contracten, dat is het geval voor zowel de voorname spiergroepen alsd de synergisten.

zoals al gezegd, zullen de lats, (in het geval van pull ups) minder hard kunnen werken omdat de synergisten in een zwakke positie staan en omdat de ROM verkleind is, de lats zijn uitzonderlijk sterke spieren, een Nautilus pullover machine toont dat goed aan, dus waarom zou je dan die spieren niet op de hardst mogelijke manier trainen?

Dus wide grip pull ups voelen mss moeilijk aan, maar voor de verkeerde redenen, normal grip pull ups met 20kg aan je middel gebonden zijn moeilijk voor de juiste redenen ;)

ok nu snap ik het :D ik had niet door dat het ging om een te brede grip, ik dacht dat je het hat over het verschil van een smalle grip en een brede grip.
Foute interpretatie van me maar nu kan ik je volledig volgen ;)

Voor je lats kan je beter smalle(re) grip hanteren ja, maar voor je rear delts, lower traps, rhomboids etc doet dat weer een stuk minder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.667
Bedankt voor de uitleg jongens, even Starting Strenght en The Nautilus doornemen en bestuderen :thumb:

En wordt er hier nog getraind? :scratch:

---------- Post toegevoegd 5 May 2013 om 11:41 ----------

Voor je lats kan je beter smalle(re) grip hanteren ja, maar voor je rear delts, lower traps, rhomboids etc doet dat weer een stuk minder.

Boven- of onderhands? Of gewoon close grip hendel?

Laatst bewerkt:
  • #1.669
Persoonlijk paralelle smalle greep, maar gewoon met welke grip je het sterkst bent.

Duidelijk! :)

Gisterenavond dus iets gaan eten met vriendin & mijn familie (ouders stiefvader vertrekken binnenkort weer voor een halfjaar naar hun huis in Italië).
Waren met ongeveer 14 personen, konden dan maar kiezen uit 4 verschillende gerechten die in onderling overleg werden gekozen.
Ik had gelukkig kunnen kiezen voor de kipfilet met groentjes, helaas waren het frietjes en geen rijst/pasta/brood dus die heb ik zo laten staan.
Dessertje een stukje cheesecake, en dat stukje mag je letterlijk nemen want in 3 happen was het op :grumble:

Met honger van tafel gegaan dus.
Thuisgekomen nog paar boterhammen met kip en salade, portie kwark met oats en lepel honing + eiwitpannenkoek ter compensatie :roflol:

Hahaha, discipline will be rewarded bro. Al ingeschreven voor de contest? ;)

• #1.671
Hahaha, discipline will be rewarded bro. Al ingeschreven voor de contest? ;)

Ik vond het zonde om na een zware training onvoldoende te eten & er een verloren dag van te maken.
Nee, nog niet. Mogelijk vanaf vandaag dan?

spanning & twijfels slaan toe!

Inschrijven brah!

• #1.674
Laat ik maar beginnen met de voorwaarden & het reglement te lezen..:fluit:

Yessssssssssssss jij gaat meedoen.

Heb vorig jaar alleen Bob zijn log gevolgd. Dus nu jouwe er ook bij. Ik ben je nummer 1 fan. Ik ga je stalken.

Semi-srs

9ibuqu.gif

• #1.676
Bedankt voor de support bro! :D

planning vandaag - rustdagje met eventeel nog lichte cardio
2uh7pqp.png

Om een V-rug te krijgen moet ik dus meer close-grip pull-ups doen? :scratch:

Doe al jaren de wide-grip pull ups, damn it! :mad:

OT: Congrats met je geen-frieten-eten! Heb vanavond mooi twee keer opgeschept bij de frietjes :) En zelfs 3x bij het vlees!

• #1.678
Om een V-rug te krijgen moet ik dus meer close-grip pull-ups doen? :scratch:

Doe al jaren de wide-grip pull ups, damn it! :mad:

OT: Congrats met je geen-frieten-eten! Heb vanavond mooi twee keer opgeschept bij de frietjes :) En zelfs 3x bij het vlees!

Schijt aan alles & iedereen en tegen alle regels ingaan.
Een v-rug krijgen met close grip, shredded met koekjes & ijs. De mogelijkheden zijn eindeloos tegenwoordig :roflol:

Bedankt bro. Geen schaamte ook niet, je mag ook eens normaal eten zonder constant aan macro's te denken.
Ik eet gewoon al niet zo graag frietjes dus voor mij was het gemakkelijker om nee te zeggen.
Wel 2 glazen rode wijn gedronken en van genoten :D

Ik doe nooit closegrip pulldown en ik heb geen slechte V? :dunno:

of dat denk/hoop ik toch :o

Terug
Naar boven