Gisteravond toch nog even nagedacht over wat ik ga doen, verder cutten na 4 weken, of clean bulken. Ik heb gekozen om te gaan clean bulken, waarom? Omdat ik van mening ben dat Cyclisch bulken geen extreem slecht resultaat oplevert kwa vetmassa, terwijl je er wel goed mee kunt gainen, zolang alles clean blijft kan ik redelijk strak blijven tot de zomer, tegen die tijd kan het overtollige vet er nog vanaf worden getraind in een week of 4. Waar gaat in de bulk de nadruk op liggen? Vooral op de squat ( again? jep again ) omdat ik die oefening nogal graag doe, en er goed op groei. Wel pak ik het dit keer anders aan dan gewoon 3x per week squatten. Op maandag pak ik een reguliere squat, dit omdat je na het weekend vol met energie zou moeten zitten. Woensdag pak ik een front squat om de supercompensatie in m'n benen en onderrug goed te benutten en m'n hamstrings nog wat extra aan te spreken omdat die op het moment wat achterlopen. Vrijdag ga ik voor overhead squats... wat zegt u? Ja, overhead squats, niet voor het gewicht, maar wel voor de coördinatie en de balans. Massa en kracht zijn essentieel, maar ik wil een compleet lichaam, dus daar hoort meer bij. De aandachtspunten gaan tijdens de bulk verder bij m'n kuiten, lats, chest, bi/triceps liggen. Dat omdat m'n upperbody moeilijker groeit dan m'n lowerbody. Abs ga ik ook serieus trainen ( denk ik ) omdat ik die eigk nog nooit echt heb gedaan, word tijd dus.