AndroidHealthClinic

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
training 32:
24-04-2013

Squats:
Geen squats deze week ivm kleine lies blessure, voelde afgelopen maandag steekjes bij het uitstrekken. Aankomende maandag weer beginnen met 90 kg kijken of het dan over is.

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
4 x 55 kg
5 x 55 kg
2 x 55 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Deadlift:
4 x 115 kg

Wat een schijt training, niks lukte vandaag! Bij de overhead pres was het gewoon te zwaar, kreeg de gewichten na een x aantal reps niet verder dan boven men hoofd. Dus bij de laatste twee setjes maar terug gegaan naar 50 kg om toch setjes af te maken. Bij de deadlift voelde men rug en benen gewoon goed, maar bij de laatste rep had ik gewoon geen grip strength meer. De barbell gleed zo uit mijn handen, niks wat ik er tegen kon doen. Aankomende 2 dagen goed eten en 100% focussen op de 70 kg bench en row, die wil ik gewoon zo graag halen. Hoop dat het me lukt, maar wordt wel echt een grote uitdaging. Ik heb het gevoel dat ik de afgelopen 2 training echt op mijn max heb gewerkt (zoals ook blijkt uit de training van vandaag). I'M MAKING ALLLLL KINDSSSS OF GAINS!! :D

Damn jij gaat lekker man, echt niet treuren om deze training! De volgende keer doe je het gewoon ;) Je OHP heb je ook netjes gedaan, een keer iets minder gas geven is niet erg. De volgende training kom je er sterker uit, deadlift heb ik ook nog vaak problemen mee, blijft een lastige oefening. En squatten komt wel weer, ik had laatst ook last van lies en dat ging na een weekje wel weer weg. Je gaint zeker wel goed! :D

.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Sem, alles gaat wel goed mee als ik het zo bekijk. En je armen zijn behoorlijk verbrand haha :p

edit: ik zie zelfs je abs, dus reken maar dat je wel onder de 20% zit. Als je er boven zit en aanspant zie je niks..

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit man
ga zo door

Training 33:
26-04-2013

Squats:
Geen squats deze week ivm pijntjes in mijn rechter lies, maandag weer beginnen op 80 kg.

Bench Press:
5 x 20 kg
3 x 30 kg
3 x 40 kg
3 x 50 kg
3 x 60 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
3 x 30 kg
3 x 40 kg
3 x 50 kg
3 x 60 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg

YES! 70 kg bench en row gehaald, ben hier zo blij erg blij mee! Op de row was mijn techniek wel echt crap al na het 1 setje. Omdat we nu voor ons gevoel al 2 weken op onze max aan het werken zijn en de trechniek er nu echt onder begint te lijden. Hebben we besloten vanaf maandag het gewicht op alle oefeningen te verlagen. Vanaf Maandag beginnen we dus met 80 kg squats, 45 kg overhead press, 100 kg deadlift, 60 kg bench en 60 kg row en gaan we weer per training verhogen. Dit om ons lichaam een klein beetje extra herstel te geven en techniek te verbeteren.

Fijn weekend allemaal! :cool:

Gaat lekker Sem! Goede training, en verstandig bezig door je lies te ontzien, en een deload te doen voor de techniek. Je hebt toch alle tijd. Ik denk trouwens ook dat je onder de 20% staat.

Gaat lekker Sem! Goede training, en verstandig bezig door je lies te ontzien, en een deload te doen voor de techniek. Je hebt toch alle tijd. Ik denk trouwens ook dat je onder de 20% staat.

Thanks man, maar ik heb nog te veel vet op men chest om onder de 20% te komen, buikt gaat aardig de goede kant op gelukkig. :)

Maar zal binnenkort eens laten meten met een bodyfat caliper, eens kijken of daar een ander % uit komt!

Laatst bewerkt:
training 34:
29-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 70 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg

Deadlift:
5 x 100 kg

Pull ups:
5 x bodyweight
5 x bodyweight
5 x bodyweight
5 x bodyweight
5 x bodyweight

Barbell curls:
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Insanity:
30 min Insane Abs oefeningen

Vandaag dus weer begonnen met squatten. Gelukkig heeft een week niet squatten me goed gedaan en heb ik geen steekjes in mijn lies meer. Het was wel weer ff wennen, maar de setjes gingen allemaal goed. Overhead press was behoorlijk makkelijk, maar dat is ook niet zo raar aangezien het 10 kg minder is dan vorige keer. Deadlift ging met goede techniek (al zeg ik het zelf), wel merk ik dat ik echt meer grip strength nodig heb met name in mijn linker hand, daar heb ik het gevoel dat het gewicht uit mijn handen glijd. Aangezien ik deze week waarschijnlijk geen tijd meer om te trainen, heb ik nog wat extra oefeningen gedaan. Mijn biceps zijn echt dood na de pull ups en curls en de 30 minuten insanity abs was een lekkere finisher voor wat core and cardio work. Morgen nacht vertrek ik naar Berlijn samen met mijn vriendin, lekker een midweek city trippen! Wie weet heeft het hotel wel een gym, maar dat is nog ff afwachten! Zo ja dan log ik op woensdag en vrijdag gewoon een geïmproviseerde workout :D

Nu naar de supermartk, verrek van de honger! 300 gram kip, 1 grote zoete aardappel, brocoli, paprika, ui en dan lekker roerbakken in een klein beetje ketjap nomnomnomnom!

Laatst bewerkt:
Lekkere training bro! En het eten wat je beschrijft lijkt mij ook wel nomnomnomnom! :D Eetsmakelijk man, en ook veel plezier met je city trip, niet teveel gaan trippen he! ;)

:D

Dinner time :D

250 gram Zoete aardappel
275 gram kip
150 gram broccoli
1 hele gele paprika
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel ketjap

716 kcal, 74 gram carbs, 17 gram fat, 65 gram eiwit.

2h3veig.jpg

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er lekker uit man, is dat oranje zoete aardappel? Hoe smaakt dat?

En het is idd bodyweight. ;)

Yo Leute!

Berlin war wirklich super toll!!

Maar vanaf morgen weer back on track met my trainingsschema, er gaat zelfs het een en ander veranderen: Ik ga vanaf morgen beginnen met mijn 2e ronde Insanity (2 maanden lang 6 dagen in de week HIIT), maar deze keer ga ik doen in combinatie met mijn 5x5 stronglift programma. Ik blijf dus gewoon aan de ijzers hangen. Ik verwacht dat ik hierdoor de aankomende 2 maanden minder snel progressie zal maken met het omhoog gaan van de gewichten of zelfs op mijn huidige gewichten blijf hangen, maar ik denk dat het mijn uiterlijk ten goede komt en dat ik er hierdoor van de zomer strakker bij zal lopen. Mijn doelstellingen voor het einde van dit jaar blijven zoals ze zijn, want door het boven verwachting goede begin van stronglift denk ik dat ik me de 2 maanden met minder vooruitgang wel kan permiteren zonder mijn oorspronkelijke doel uit het oog te verliezen.

In mijn 1e ronde Insanity ben ik 9 kilo afgevallen, zo rigoreus wil ik het deze keer niet aanpakken (at toen maar 1900 kcal per dag ofzo, had weinig kennis over voeding). Bovendien blijf ik stronglift doen, dus ik zal mijn kcal verhogen naar ergens tussen de 2500-2800 (40%k/30%e/30%v). Mijn doelstelling is om over 2 maanden precies 80 kilo te wegen (weeg nu rond 85).

Verder ben ik van plan te eten op de volgende tijdstippen: 09:00, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30 en dus intermittent fasting toe te passen.

trainingstijden zijn als volgt:
Insanity op maandag t/m zaterdag rond 08:00
Stronglift 5x5 op maandag, woensdag, vrijdag rond 14:00 of 16:00

Heb er nu al zin in! :cool:

scgqi0.jpg

Laatst bewerkt:
Stronglift Training 35:
06-05-2013, 16:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
13 x 60 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
12 x 60 kg

Heerlijke training, omdat ik op alle oefening 10 kilo deload heb gedaan ging het allemaal lekker soepel. Bij het laatste setje van de bench en row er nog 13 en 12 reps uit weten te persen, gewoon omdat ik voelde dat ik veel energie over had. Bij de squat ga ik dat soort geintjes niet doen, want 3x in de week 5x5 squatten en elke dag insanity (heel veel springen en squatten) word dat sowieso al killing de aankomende 2 maanden! Maar denk dat het door mijn nieuwe voedingsschema een heel eind goed gaat komen. Gaande weg misschien nog een beetje in kcal omhoog of omlaag, we zullen het zien wat de weegschaal elke week aangeeft. Doel is 0.5 kilo per week er af! Ik heb trouwens dankzij het filmpje wat marcel in johan's log plaatste besloten low bar te gaan squatten en moet zeggen dat dit prima beviel. Vorige keer dat ik dit probeerde had ik zere polsen en schouderbladen, bleek dus dat ik totaal verkeerde techniek gebruikte. Nu had ik helemaal nergens last van en het voelde zelfs natuurlijker dan highbar!

---------------------------------------

Insanity Training 1:
06-05-2013, 08:00

Tijd: 40 minuten
Hartslag gemiddeld: 154
Hartslag max: 184
Kcal burned:640

Wat is Insanity toch weer killing de eerste keer dat je dit doet (lees: eerste week waarschijnlijk), uiteraard ging het wel veel beter dan de eerste keer 5 maanden geleden. Mijn conditie is aardig op peil gebleven, kon Shaun T redelijk bijhouden en maar 1 keer de dvd op pauze gezet voor 1 minuut extra rust. Mijn t-shirt kon ik naderhand uitknijpen, it was soaked of sweat :p Bedoeling is dus Insanity elke ochtend rond 08:00 uur te doen en alleen een banaan vooraf te eten, de rest van het ontbijt komt direct na de workout. Voelde me de rest van de dag wel lekker fit, hoop dat dit altijd zo blijft!

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven