Fitness Seller

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ziet er allemaal goed uit Sem! Low bar is inderdaad fijner dan high bar. Ik krijg het helaas niet voor elkaar vanwege mijn schouder, maar toen ik het probeerde merkte ik wel, dat de squatbeweging zelf veel vanzelfsprekender aanvoelde. Respect voor je Insanityvoornemen. Jij liever dan ik? Doet je pa daar ook aan mee?! :)

Dan moet ik ook maar eens zoete aardappels proberen! Klinkt erg smakelijk :D

Mooi dat je het leuk hebt gehad in Berlijn, ontspanning is ook belangrijk! Insanity is trouwens echt killing man, ik heb een conditie van een sigaret, niks voor mij dus.. :p je plannen zien er goed uit, dat moet je lukken.

En weer een nette training, jij eet onder je onderhoud met stronglifts? Dat zou ik dus niet kunnen he.. :eek:

Blij om te horen dat het filmpje je heeft geholpen. Eerst lukte low bar mij ook niet maar ik had gewoon geen idee waar die stang nou moest :p Na het filmpje gaat het prima.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er allemaal goed uit Sem! Low bar is inderdaad fijner dan high bar. Ik krijg het helaas niet voor elkaar vanwege mijn schouder, maar toen ik het probeerde merkte ik wel, dat de squatbeweging zelf veel vanzelfsprekender aanvoelde. Respect voor je Insanityvoornemen. Jij liever dan ik? Doet je pa daar ook aan mee?! :)

Dankje! Mijn pa doet ook mee inderdaad, maar hij weet nog niet of hij insanity mee blijft doen want het is toch wel heel erg zwaar in combinatie met stronglift, maar hij wil het wel proberen. Hij is alleen eigenwijs en wil geen calorien tellen of eiwit shakes nemen, dus denk dat ie het niet gaat volhouden. Want naar mijn idee eet hij veels te weinig! We zullen zien hoe lang hij mee kan ;)

---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 11:05 ----------

Dan moet ik ook maar eens zoete aardappels proberen! Klinkt erg smakelijk :D

Mooi dat je het leuk hebt gehad in Berlijn, ontspanning is ook belangrijk! Insanity is trouwens echt killing man, ik heb een conditie van een sigaret, niks voor mij dus.. :p je plannen zien er goed uit, dat moet je lukken.

En weer een nette training, jij eet onder je onderhoud met stronglifts? Dat zou ik dus niet kunnen he.. :eek:

Ik at tot nu toe 500 kcal onder "onderhoud" ja, 2200 kcal ongeveer en daarmee bleef ik redelijk op gewicht (rond de 82.5). Dus ik denk dat de calculators voor mij niet echt kloppen, of newbie gains dat kan natuurlijk ook. Nu heb ik de laatste 2 weken alleen ontzettend zitten junken en weeg ik inmiddels 85 (had te veel feestjes arg). Dus nu tijdens insanity extra de weegschaal in de gaten houden en kcal tellen (denk dat ik ongeveer 2600 nodig heb), want ik wil terug naar de 80. De bedoeling is per week een halve kilo er af!

---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 11:05 ----------

blij om te horen dat het filmpje je heeft geholpen. Eerst lukte low bar mij ook niet maar ik had gewoon geen idee waar die stang nou moest :p na het filmpje gaat het prima.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Insanity Training 2:
07-05-2013, 08:00

Tijd: 40 minuten
Hartslag gemiddeld: 150
Hartslag max: 177
Kcal burned:556

Cardio Strength & Resistance: Dit was een stuk erger dan gister, damn! Benen waren helemaal dood halverwege, gelukkig ging het toen over naar voornamelijk push-up achtige taferelen. Ben benieuwd of morgen het squatten nog lukt. Misschien is het beter om op de Stronglift dagen insanity pas later op de dag te doen en Stronglift sochtens. Zal er eens over nadenken!

Stronglift Training 36:
08-05-2013, 14:30

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg

Deadlift:
5 x 105 kg

tijdens de warm up setjes kreeg ik het niet voor elkaar lowbar te squatten, mijn schouder spieren zaten helemaal vast (waarschijnlijk waren ze te koud?) Kon de barbell niet fatsoenlijk vast houden op lowbar style zonder het gevoel te hebben dat al mijn schouder spieren op knappen stonden. Op 85 kilo lukte het me wel (spieren opgewarmt?) dus heb gelukkig alle 85 kg setjes op lowbar style kunnen doen. Overhead press ging echt makkelijk en kon de reps lekker vlot achterelkaar doen. Deadlift heb ik met een andere greep geprobeerd omdat ik de vorige keren het gevoel had dat de barbell uit mijn linker hand gleed. Dus ik heb mijn linkerhand reverse grip gedaan en rechterhand normaal. Deadlift ging perfect hierdoor en had geen gevoel van grip verlies!

---------------------------------------

Insanity Training 3:
08-05-2013, 08:00

Tijd: 30minuten
Hartslag gemiddeld: 111
Hartslag max: 144
Kcal burned:255

Insanity Cardio Recovery: Vandaag was het gelukkig een wat rustiger programma, veel rekken, strekken en langzame bewegingen die wel kracht kosten. Dus conditioneel was het een eitje, maar de verzuring was niet normaal omdat je steeds houdingen tot 30 a 40 seconden aan moest houden. Toen ik vanochtend op de weegschaal stapte (nog voor Insanity) woog ik 84.1, dat betekent dat er al 1,2 kilo af is in 3 dagen, maar Ik denk dat dit voornamelijk vocht verlies is vanwege de insanity workouts. Ik blijf deze week elke ochtend wegen en hoop dat het de rest van de week minder drastisch naar beneden gaat. Zo niet dan ga ik vanaf maandag wat extra kcal in mijn voedingsschema stoppen.

Laatst bewerkt:
Ik at tot nu toe 500 kcal onder "onderhoud" ja, 2200 kcal ongeveer en daarmee bleef ik redelijk op gewicht (rond de 82.5). Dus ik denk dat de calculators voor mij niet echt kloppen, of newbie gains dat kan natuurlijk ook. Nu heb ik de laatste 2 weken alleen ontzettend zitten junken en weeg ik inmiddels 85 (had te veel feestjes arg). Dus nu tijdens insanity extra de weegschaal in de gaten houden en kcal tellen (denk dat ik ongeveer 2600 nodig heb), want ik wil terug naar de 80. De bedoeling is per week een halve kilo er af

Netjes man, ik moet ver boven onderhoud eten wil ik progressie zien.. Haha met feestjes gaat het altijd averechts.. :p Dat gaat je vast wel lukken, nog maar 5 kilo eraf!

Mooie training ook weer, low bar wil bij mij helemaal niet lukken.. Voelt echt zo raar, alsof je helemaal geen controle meer hebt over de bar.. Je maakt nog steeds sprongen, die 90 ga je ook wel weer pakken man ;)

Stronglift Training 37:
10-05-2013, 14:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
3 x 80 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg

Barbell curls:
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Ik heb nog eens na zitten denken over insanity en heb besloten te stoppen en niet voor een tweede ronde te gaan, in combinatie met stronglift vergt het te veel tijd (gaat ten koste van studie + werk) en energie en ik ben bang dat mijn progressie met stronglift helemaal stil valt, wat ik toch wel heel zonde zou vinden. Wel wil ik nog steeds terug naar de 80 kilo dus ik ga gewoon minder eten om zo aan een tekort te komen waarop ik 0.5 kilo per week afval en misschien 1 a 2 x per week een rondje hardlopen. Waarschijnlijk betekent dit dat ik onder de 2000 kcal per dag moet eten (mijn leven is nogal inactief, ik studeer thuis communicatie & multimedia design via de LOI. Dus ik zit door de weeks veel achter de pc), maar we zullen zien. De training ging vandaag in ieder geval weer lekker, squats voelde lichter aan dan afgelopen woensdag (waarschijnlijk omdat ik vandaag dus geen insanity gedaan heb) en lowbar word steeds aangenamer. Had deze keer ook geen last van stijve spieren en kon gelijk de goede houding aan nemen. Bench was behoorlijk makkelijk en rows eigenlijk ook wel. Na volgende week zit ik weer op mijn oude PR's dus dan moeten we weer vol aan de bak, ik heb er nu al zin in! :D

Fijn weekend allemaal!

Laatst bewerkt:
Stronglift Training 38:
13-05-2013, 12:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 80 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Deadlift:
5 x 60 kg
5 x 110 kg
1 x 120 kg
1 x 130 kg
1 x 140 kg
1 x 140 kg (fail, kwam wel rechtop maar toen schoot de barbell na 1 seconden uit mijn linkerhand)
10 x 60 kg (puur techniek verbeteren)

Heerlijke training, squats gingen goed, overhead press ging goed en deadlift ging goed. Nu was ik wel eens benieuwd wat mijn 1 rep max is op de deadlift. Zodoende na het setje 5 x 110 steeds 10 kg erbij gedaan voor 1 rep om te kijken hoever ik kwam. Nu heb ik maar 140 kg aan gewichten thuis en dat gewicht lukte decently. Wel een beetje bolling in de rug bij het optrekken, bij het recht op staan en zakken kon ik mijn rug wel netjes recht houden. No way dat me dit gewicht overigens 5x lukt, linkerhand houd het gewicht nog niet voor meer herhalingen. Tijd om maar vast meer gewichten te bestellen, beter dat ik ze alvast in huis heb dan er op moet gaan zitten wachten wanneer ik ze nodig heb.

Heb de afgelopen dagen 1850 kcal gegeten per dag (zonder sporttoeslag), 100% clean. Ik weeg nu 83.5, gewicht verlies (1,5 kg in 1 week) gaat te snel dus ga nu 2000 kcal per dag eten. Kijken hoe snel het nu gaat, gaat het deze week nog steeds te snel, dan doe ik er weer wat kcal bij.

Laatst bewerkt:
Sterke training Sem! Voeding gaat ook goed zo te zien. Stoppen met die Insanity lijkt me ook verstandig. Dat zal trouwens wel in de kCal-verbranding schelen denk ik.

Stronglift Training 37:
10-05-2013, 14:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
3 x 80 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg

Incline Bench Press:
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Decline Bench Press:
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg

Barbell curls:
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Hanging leg raises:
10 x
10 x
10 x

Nieuwe PR op de squat, maar techniek was echt ****ed! Mijn bovenlichaam gaat te ver naar voren, ziet er niet uit lol. Rug blijft overigens wel in een rechte lijn, maja. 95 kg woensdag gaat em dus echt niet worden als ik een nette uitvoering wil. Dus zit eigenlijk weer op het zelfde punt vast als vorige keer (okee +2,5 kg verschil). Nu is dit ook wel logisch omdat ik al vanaf begin stronglift onder onderhoud eet! Bench en rows gingen goed en had wat dat betreft wel energy over dus nog wat andere oefeningen geprobeerd die me wel leuk leken :D

Nu zit ik dus met een dilemma, want ik denk dat ik niet meer strength gains ga krijgen tenzij ik meer ga eten. Maar ik wil dus niet meer eten want ik wil vet verliezen om er in juli een beetje fatsoenlijk bij te lopen. Wat raden jullie mij aan om te doen, gewoon 5x5 aan houden en elke keer als ik vast loop gewoon weer 10% gewicht er af terwijl ik verder blijft cutten (en strength gains minimaal zullen zijn) of een andere schema gaan volgen en dan na de zomer weer 5x5 oppakken in combinatie met cleanbulken?

Wat is een ideaal schema voor in de cut als je 3 x per week wilt trainen? Gewoon de zelfde oefeningen (+ wat extra oefeningen?) als in stronglift maar met minder gewicht en meer reps? Bijvoorbeeld 3x10 op 80% van mijn huidige pr's? Is dit beter voor vet verlies?

Dus mijn opties zijn:
- Doorgaan met 5x5 terwijl ik cut, wetend dat strength gains nihil zijn (beetje demotiverend)
- Schema aanpassen naar iets wat beter werkt voor vetverlies (zo ja wat dan?) en na de zomer weer verder met 5x5 + cleanbulken.

What to do?!

Hulp en advies is van harte welkom!

Laatst bewerkt:
In principe train je in de cut hetzelfde als in de bulk, dus zelfde sets en reps. Je traint dan ook vooral voor spierbehoud met misschien nog wat gains, maar het krachttrainen is er dus niet voor bedoelt om je vetverlies te versnellen. Hiervoor doe je cardio en eet je op of onder onderhoud. Minder gewicht en meer reps zal je vetverlies dus niet doen versnellen. Wel denk ik dat het prettig is om op de bb manier te trainen en dan voor 3 dagen gewoon een 3-day split te gaan doen. Dit omdat je tijdens het cutten waarschijnlijk kracht zult winnen en dan is Stronglifts natuurlijk weinig aan.

PS: ik heb zelf nog nooit gecut, dit is puur uit informatie die ik wel al heb ingewonnen erover.

Ik heb ook nog nooit gecut, maar wat ik ervan begrepen heb, is dat de gewichten in ieder geval niet omlaag moeten, omdat je dan je lichaam het signaal geeft: minder brandstof + minder belasting, en dat wordt dan spierverlies. Dus als je het mentaal op kunt brengen, zou ik gewoon SL door blijven trainen met het doel krachtbehoud en vetverlies. Als het te zwaar wordt zou je evt op 3x5 ipv 5x5 kunnen overgaan.

.

Laatst bewerkt:
Stronglift Training 41:
20-05-2013, 15:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
3 x 80 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
1 x 100 kg (pr)
1 x 110 kg (pr)
1 x 120 kg (pr)
1 x 130 kg (pr)

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg

Ik voelde me de hele dag al moe en had eigenlijk helemaal geen zin om te trainen, uiteindelijk toch besloten gewoon 5x5 aan te houden. Squats gedaan op 90 kg ipv de geplande 95, om extra op techniek te letten. Dit ging toch wel heel lekker dus besloten om eens te gaan kijken wat mijn 1 rep max is op de squat. Ik had geen idee wat ik hierbij moest verwachten, maar ik hoopte enig zins in de buurt van mijn deadlift 1 rep max te komen van vorige week (140 kg, meer gewicht heb ik thuis niet op het moment). Na de 1 x 130 kg squat had ik niet de energie over om 140 nog te proberen. Maar ik denk dat als ik gelijk 140 had gepakt ipv 130 het waarschijnlijk wel gelukt was, dus over 2 weken vol vertrouwen de 140 kg eens proberen! Bench ging lekker en heb hier niet veel over te zeggen eigenlijk. Vrijdag staat 70 kg bench op de planning en dan ben ik dus weer waar ik gebleven was. Denk dat ik vrijdag eens ga kijken wat mijn 1 rep max is op de bench! Barbel rows eerst op 67,5 kg gedaan, maar dit voelde niet helemaal goed. Zodoende het gewicht maar naar 60 verlaagt en dit ging heerlijk met perfecte techniek! Al met al een heerlijke training en voel me nu een stuk fitter dan van te voren! :D

Laatst bewerkt:
Ik zit eens naar mijn jaar doelstelling te kijken en merk dat ik toch wel heel hard ga, op mijn 1 rep max tenminste. Hoe komt het dat ik bijvoorbeeld op de squat heel veel moeite heb met 5x5 95 kg, maar dat ik wel 130kg voor 1 rep haal? Is het verschil tussen je 1 max rep en je 5x5 gewicht altijd zo groot of komt dit omdat ik aan het cutten ben en mijn spieren misschien te weinig energie hebben voor 5x5, maar wel genoeg voor 1 rep max? Want volgens de stronglift website kun je 135 kg squat pas als je ongeveer 120 kg voor 5 reps kunt en dat haal ik bij lange na nog niet!

Was zo nieuwschierig naar mijn andere 1RM dat ik zo net de bench en overhead press geprobeerd heb :p

Bij de bench kwam ik tot 1 x 85 kg en bij de overhead 1 x 65 kg, nu bij de overhead alleen nog 5x5 55 kg en dan heb ik al 1 jaar doelstelling gehaald! :D

Damn bro, je foto's zien er goed uit! En ****ing nice je 1RM's vooral op je squat. Wtf man :p wat is je 1RM op deadlift? Ik gok toch wel 150 gezien je squat.

edit: ik zie net in je sig bij huidige stats 140 :D netjes, maar ik denk dat je er wel meer uit kunt halen!

Damn bro, je foto's zien er goed uit! En ****ing nice je 1RM's vooral op je squat. Wtf man :p wat is je 1RM op deadlift? Ik gok toch wel 150 gezien je squat.

edit: ik zie net in je sig bij huidige stats 140 :D netjes, maar ik denk dat je er wel meer uit kunt halen!

Thanks bro, maar heb nog niet meer gewicht thuis :p

Stronglift Training 42:
22-05-2013, 12:00

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 70 kg
5 x 80 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg

Deadlift:
5 x 60 kg
5 x 120 kg

Vergeten de workout van woesdag te loggen maar alles ging goed. Zometeen de workout van vrijdag doen, want gister had ik geen tijd!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven