XXL Nutrition

Simon zijn log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
benchen gaat erg goed man!

hoezo breidt je je borsttraining niet wat uit met schuindrukken en fly's om je overall chest development te verbeteren?

• Topic Starter Topic Starter
benchen gaat erg goed man!

hoezo breidt je je borsttraining niet wat uit met schuindrukken en fly's om je overall chest development te verbeteren?

Pfff ja, ik zit er ook aan te denken hoor, maar ik heb vroeger altijd split gedaan, met 2 press en 1 flybeweging doorgaans. Mijn borst loopt al van bij het begin achter samen met schouders en ik doe nu al een tijdje fullbody of UB/LB met nagenoeg enkel compounds. Het bevalt me wel beter, maar misschien zou 1 flybeweging wel geen kwaad kunnen zoals je al aangeeft, hoewel ik enkel in compounds geloof voor massa, hoewel een flybeweging de borst dan weer op een andere manier stimuleert. Ik houd het nog in beraad:D, want voor rug doe ik vaak 2 of 3 oefeningen.

Als je nooit schuindrukt dan krijg je onherroepelijk een achterlopende bovenkant borst op den duur. Andere spiergroepen idem.

Toch wel iets om gedachten te houden, in ieder geval wel als je streven een zo compleet mogelijke fysiek is...

Als je nooit schuindrukt dan krijg je onherroepelijk een achterlopende bovenkant borst op den duur. Andere spiergroepen idem.

Toch wel iets om gedachten te houden, in ieder geval wel als je streven een zo compleet mogelijke fysiek is...

Ik wil inderdaag een mooie complete fysiek. Normaal doe ik wel eens schuin en dan plat hoor. Maar schuin meestal in de smith, is ook niet optimaal, maar ik ga het bankdrukbankje daar dan maar eens verbouwen dat ik ook los kan schuindrukken. Verder wil ik ook sterk zijn, want als je er buff uitziet, moet je toch ook sterk zijn vind ik:D. Bovenkant is echt genetisch bij mij, als ik eens een foto van vroeger tegenkom post ik hem even, maar goed, er wordt aan gewerkt, volgende week zeker 1x schuindrukken;).

Zozo, vandaag goed gegeten en niet uit. Tweede week op rij dat ik maar 1 x zal uitgaan, deze week morgen dus:).

Dit weekend 1x uitgeweest, vrij dronken thuis, maar vandaag in weer ingevlogen, echt gevlogen:p.

Chins
2 x 10 x BW volume pr
7 x BW

Bent over rows
10 x 60 kg
8 x 70 kg
6 x 80 kg in dropset met
6 x 70 kg

Pulldowns behind neck
2 x 10 x 70 kg
9 x 70 kg

Seated cable row
3 x 8 x 70 kg

Upright rows
6 x 45 kg
gestaakt wegens tegenpruttelende schouder, maar no damage done, goed dat ik stopte

Crunches
3 x 20 loepzuivere herhalingen

Training was klaar op 35 minuutjes, 60-90sec rust tussen de sets, zo hoort het :thumbs: and now FOOD!

netjes :thumbs:

Wow je stond aardig in het zweet zeker. Als je alles er zo doorknalt op 35 min.

Wow je stond aardig in het zweet zeker. Als je alles er zo doorknalt op 35 min.

Nogal ja;), maar ik zweet snel:p.

Ik denk er trouwens over om binnenkort eens rippetoe te gaan volgen en zo mijn squat en DL wat op te schroeven qua kilo's.

Pfff ja, ik zit er ook aan te denken hoor, maar ik heb vroeger altijd split gedaan, met 2 press en 1 flybeweging doorgaans. Mijn borst loopt al van bij het begin achter samen met schouders en ik doe nu al een tijdje fullbody of UB/LB met nagenoeg enkel compounds. Het bevalt me wel beter, maar misschien zou 1 flybeweging wel geen kwaad kunnen zoals je al aangeeft, hoewel ik enkel in compounds geloof voor massa, hoewel een flybeweging de borst dan weer op een andere manier stimuleert. Ik houd het nog in beraad:D, want voor rug doe ik vaak 2 of 3 oefeningen.

Fullbody traint idd lekker en zorgt voor een flinke zooi massa op je grote spiergroepen. Om het compleet te maken moet je echter toch wel een paar dingen isolatie doen. Je kunt bijvoorbeeld 10 weken fullbody afwisselen met een paar weken split om dingen zoals armen, bovenkant borst, calves, traps en achterkant schouders weer bij te trekken..

Fullbody traint idd lekker en zorgt voor een flinke zooi massa op je grote spiergroepen. Om het compleet te maken moet je echter toch wel een paar dingen isolatie doen. Je kunt bijvoorbeeld 10 weken fullbody afwisselen met een paar weken split om dingen zoals armen, bovenkant borst, calves, traps en achterkant schouders weer bij te trekken..

Het is waar wat je zegt, bij mij moet de aandacht vooral gaan naar bovenkant borst. De rest valt goed mee, mijn armen vind ik persoonlijk bij mijn betere punten horen. Ik trainde die ook altijd in een fullbody, voor biceps 1 oefening per week, triceps 2 (dips+skullcrusher ofwel cgbp+skullcrusher). Traps kan je gelijk welk moment eens meepakken na de training.

Bovenkant borst is inderdaad een probleem bij mij, maar ik kan nu momenteel geen flies doen wegens een schouderblessure, dus zal het incline presswerk blijven.

Training van vandaag:

Bench press
20 x 60 kg
15 x 80 kg
2 x 8 x 100 kg
6 x 100 kg (Ik voelde me iets minder fit dan gewoonlijk en met 60-90 seconden rust tussen de sets viel het me zwaar vandaag om die rep 7 en 8 er nog uit te pressen. Rep 7had ik mss nog gekund, 8 ging ik moeten gespot worden, maar ik wou het risico niet lopen met mijn schouder, waarvoor ik morgen naar de dokter ga om te kijken hoe het er nu mee staat na mijn kinebeurten.)

Incline smith press (3 seconden opwaartse beweging - 6 seconden neerwaartse beweging)
10 x 50 kg excl. stang
8 x 50 kg "
10 x 50 kg "

Crunches
4 x 20 hh

Opmerking: ik merk het nu al, het zal een zware week worden, donderdag en vrijdag ga ik ook nog trainen. Ik ben nog een beetje stijf van gisteren, 6-7 uur slaap is toch net dat tikkeltje te weinig voor me. Het zal vannacht ook maar een uurtje of 6 worden, ik heb nog schoolwerk, waar ik overigens erg tegenop zie. Desnoods skip ik morgen de eerste twee uurtjes les:D.

Doel van deze week is eens wat variatie met gisteren rug, vandaag borst, donderdag armen, vrijdag benen. What's missing? Right, shoulders, maar die kan ik niet trainen! Voeding overigens wel 100% in orde vandaag met 320 gram eiwitten en 3200 Kcal.

Zozo, terug van de dokter. Mijn schouder is dus al beter, maar het litteken moet nog wat loskomen, het plakt nog wat en het weefsel is wat dikker en stroever, vandaar de pijn. Alles wat pijn doet nog mijden. Ik mag uiteraard nog niet lopen met mijn enkel, dus het zal nog even wachten worden voor cardio.

toch al een beetje goed nieuws :thumbs:

toch al een beetje goed nieuws :thumbs:

Ja idd:).

Zo vandaag biceps-triceps-nek-buik

Close grip bench press
20 x 40 kg
16 x 60 kg
3 x 8 x 80 kg

Skullcrusher
3 x 10 x 40 kg

Dips
20 x BW

Barbell curl
8 x 40 kg
2 x 10 x 40 kg

Bent over dumbbell curl
3 x 10 x 10 kg

Shrugs
3 x 20 x 70 kg (vanboven 2 seconden aangespannen houden)

Crunches
3 x 20

lekker, lekker :thumbs:

bent over dumbelcurls = staande concentration curl???

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven