Na dagen van zuipen/vreten/weinig slaap en de katabole pieken vandien heb ik mezelf vandaag eens stevig bij mijn kloten gepakt en naar de gym geweest:
Bench
12 x 50 kg
5 x 90 kg
3 x 5 x 110 kg

(lekker traag laten zakken)
Bent over row (strikt)
10 x 60 kg
3 x 5 x 90 kg (op het laatst begon mijn vorm te verminderen)
Rack pulls (van net onder de knie)
3 x 5 x 130 kg ((telkens weer dood op het bankje gelegd)easy, was de eerste keer dat ik dit deed, ik ga dit doen i.p.v. deadlifts tot mijn enkel weer stabiel genoeg is naar mijn aanvoelen)
Chins
2 x 8 x BW (met deadhang)
Met de fiets naar de training, wat voelde dat lekker, weer een aerobe beweging (na bijna 2 maand) en die koude lucht tot diep in mijn longen en de slechte lucht eruit.
Het voelde lekker aan, ik moest mezelf wat pushen om te beginnen, maar eens ik op de bank lag, kwam het oude vertrouwde gevoel terug.
De rack pulls voelen überlekker aan, I think I'm already hooked on them.
Dit is een voorbereidingsfasetje op rippetoe dat ik besloten heb te volgen. Die zielige SQ/DL moeten maar eens omhoog en ik hoop het hiermee te klaren. De keuze werd ook deels bepaald dat je met rippetoe je training op 30-45 minuutjes kan afronden wat mij goed uitkomt i.v.m. de o zo leuke examenperiode die het nieuwe jaar met zich meebrengt.
Het is een fullbody, compound only workout, zo heb ik ze graag. Het enige wat balen is dat ik nog geen treffelijke squats/deadlifts kan doen en mijn schouder is nog wat gaar, maar wel al beter(toch nog geen MP/OHP). Voorlopig dan maar boxsquats en rack pulls, daarna knallen met het echte werk, FullSQ en DL.
Daarna komt er weer een periode van meer detailwerk zoals shrugs, side/rear raises, incline werk, enz...
Verder zou ik graag de kaap van 500 totaal bereiken dit jaar (nu 405?) en nog wel wat voornemens i.v.m. mijn fysiek, maar 500 is toch wel bij de grootste doelen.