Ik ga mijn log weer bijhouden en weer wat meer op DBB vertoeven in de hoop mijn tot-een-nieuw-dieptepunt-gezakte discipline weer wat op te krikken. Ik heb de laatste weken achterlijk veel gezopen. Het valt me niet makkelijk om het uitgaan bij 1x/week te houden. Zeker niet als er 2 verlengde weekends elkaar opvolgen, waarvan het eerste weekend de heropening van mijn vroegere stamcafé inhoudt en het tweede weekend zomers warm was waardoor de chicks vanzelf uit de grond ontsproten.
Het eerste verlengde weekend ben ik de donderdag, vrijdag en zaterdag uitgeweest. Elke avond een beetje zatter en later thuis tot op het punt dat mijn dieptezicht beter was door met 1 oog te kijken dan met 2, wetende dat ik zelfs dan nog niet echt kan inschatten als iets nu 1 of 5 meter van me verwijderd is. Bacardi cola, bier, wodka red bull, whatever, giet maar binnen. Om daarna door de alcohol opgewekte schijnhonger tot het besef te komen dat het stilletjesaan tijd wordt om de hersenceldodende alcoholkraan toe draaien en even een bakje frietjes achterover werken om ze dan de volgende ochtend nog 5 keer te herkauwen.
Helemaal te gek wordt het dan als je 2 x gaat trainen de week erop en eigenlijk begint te beseffen dat je vetpercentage veel te hoog is, je conditie tot ongekende diepten gedaald is omdat je vermoeid bent en gewoonweg in weken niet langer dan 10 minuten gejogd hebt en dat de snelheid waarmee je jogt trager is dan die van een slakje in achteruit.
Maar goed, ik geef niet op, er komt weer een verlengd weekend aan en ik volhard, toon karakter en uithoudingsvermogen. De gedachte alleen al om totally waisted aan de toog te staan en met een grijns op mijn gezicht te zeggen "doe me nog maar eentje" denkende dat ik toch niet zatter meer kan worden en de meiden niet meer knapper, doet mijn spier- en levercellen al dagen op voorhand kriebelen van plezier.
De vrijdag viel nog behoorlijk goed mee, even een terrasje gedaan aan de zee in de hoop wat mooie meiden tegen te komen dachten we. Dus we trokken zeewaarts, eenmaal daar aangekomen had niemand echt zin om door te zakken, op mezelf na, ze wilden zich sparen voor de dagen erop. Ik keek even in mijn woordenboek en sparen stond er niet in. Dus ik dronk hier en daar een Leffe en een pilsje. Eenmaal tot het besef gekomen dat de meesten naar huis wilden en de chicks daar niet liepen gaf mijn GPSi aan landinwaarts te gaan, richting stamcafé('s). Daar nog een paar pilsjes gedronken, maar het was er vrij dood, dus ben ik maar huiswaarts gegaan, geen nood, de zaterdag kwam eraan.
De zaterdag was even lamlendig. Zoveel mooie meisjes dat er overdag rondliepen, zo weinig waren er 's avonds. Ik liet me niet kennen en slaagde er hoe dan ook in om toch een acceptabele hoeveelheid alcohol moeiteloos in mijn bloedbanen binnen te leiden, hoewel ik niet dronken, niet eens aangeschoten was. Aangezien ik de slaap best kon gebruiken heb ik goed geslapen, de volgende dag op Moederdag goed gegeten om er 's avonds weer tegenaan te gaan.
Wat moet je anders doen als je de dag erna toch vrij bent? We gingen gewoon even biljarten, tot we een ander café opzochten waar er stampensveel volk was en ik er ongelooflijk raar maar waar, zoals een duif telkens haar weg terugvindt, mij een weg wist te banen door de jungle van karaokezingende mensen, zatlappen en chicks tot aan de toog. Hij glinsterde zoals een oase in de woestijn, alleen was hij echt. Het bier vloeide rijkelijk, tot er eentje moest kotsen en we buiten dan maar wat gekletst hebben en een frietje gegeten hebben om het weekend af te sluiten.
Wanneer ik begin te vermoeden dat ik nu niet meer trager jog dan een slakje in achteruit, maar zelfs trager dan een slakje in achteruit en bergop, begin ik te denken dat het toch stilletjesaan tijd wordt om meer te gaan joggen en maar weer eens op mijn voeding te letten en volgens een strak schema ga trainen. Ik ga nu wel even weer wat minder zuipen, zeker en vast ook omdat de examens er aan komen. 3x/week is gewoon te veel voor een bodybuilder. 1keertje kan je nog goed praten, eet voldoende ervoor en erna en de schade blijft verwaarloosbaar imo, zeker als ik er nu weer cardio ga bij doen. Ik heb al veel gezegd dat ik ga cardioën, maar deze keer zeg ik het niet alleen, ik doe het ook.
Op hoop van zege hou ik mijn log nu terug bij om zomerklaar te raken. Huidige stats:
91 kg
1,79-1,80 m groot
140 kg BP
140 kg SQ
160 kg DL
80 kg OHP