AndroidHealthClinic

Sjorslog

65kg deadlift, goed bezig!

Sterk!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.323
Abs, delts en calves:

Weighted crunch ( plate )

4 x 10 x 10

Weighted leg hip raise ( liggend, db )

4 x 10 x 10

Side bends ( kettle )

1 x 10 x 16
3 x 10 x 20

Cable woodchops

1 x 10 x 20
3 x 10 x 25

Db lateral raise

1 x 12 x 5
1 x 10 x 6

Cable side raises ( ff proberen )

1 x 12 x 5
1 x 10 x 5
1 x 8 x 5

Upright row ( ez )

1 x 5 x 15
4 x 5 x 20

Op de een of andere, bijzonder vage manier is de ur met ez bar minder pijnlijk dan met db's . Schiet mij maar lek.

Donkey raise (smith)

4 x 10 x 80

Standing calf \/ stance

4 x 10 x 75

Standing calf /\ stance

4 x 10 x 75

One legged calf raise SS seated calf raise ( leg press machine )

20 x 30 : 20 x 75
15 x 30 : 15 x 75
10 x 30 : 15 x 75
15 x 30 : 10 x 75

Grow bitches, groooooooooooowwwwwwww

Cardio: 10 minuten op 20% helling @ 4.5 km/u

EricBowing234.gif

Op de een of andere, bijzonder vage manier is de ur met ez bar minder pijnlijk dan met db's . Schiet mij maar lek.

is niet bijzonder of vaag;)

gaat allemaal om de positie :eyebrow:

Dit is wel 'n d*ck & Rob waard, maar die zal ik maar niet hier posten.

• #2.326
Ik vind het wel vaag; db's zouden meer mobiliteit moeten geven dat is ook de reden dat ie zo in mijn schema staat.
Vandaag kom ik er achter dat de bar veel prettiger voelt. Ik snap het niet hoor, enige wat ik kan bedenken is dat positie van mijn polsen/onderarmen door de knik in de ez mij ontlast op de een of andere manier.

Ik vind het wel vaag; db's zouden meer mobiliteit moeten geven dat is ook de reden dat ie zo in mijn schema staat.
Vandaag kom ik er achter dat de bar veel prettiger voelt. Ik snap het niet hoor, enige wat ik kan bedenken is dat positie van mijn polsen/onderarmen door de knik in de ez mij ontlast op de een of andere manier.

meen jeniet??? :P:P

natuurlijk onlast een ez stang veel beter dan een dumbbell of stang die recht is :cool:

• #2.328
Dan had iemand die tip wel ff kunnen geven. Honderd pagina's aan trainingen en gejank over zijdelt issues en niemand die zegt: Hey k*t, gebruik de ez eens!

GODSAMME!!

Dan had iemand die tip wel ff kunnen geven. Honderd pagina's aan trainingen en gejank over zijdelt issues en niemand die zegt: Hey k*t, gebruik de ez eens!

GODSAMME!!

sorry, iedereen hier was in de veronderstelling dat je wel zo slim was.

Niemand zal die fout weer maken :D

GODSAMME!!

En dan weer een heel gezeik aan: "ik kan dat niet doen" of "waarom zou ik dat wel doen" of
"ik kan niet zwaarder dus moet met dumbbells" of etc etc ...

Hehe, wist ik veel dat je m met rechte stang deed :D
Had alleen gelezen dat t met db's moest vanwege je schouders en dat zal je zelf t beste weten.
Zoveel mogelijk uitproberen!

• #2.335
Hehe, wist ik veel dat je m met rechte stang deed :D
Had alleen gelezen dat t met db's moest vanwege je schouders en dat zal je zelf t beste weten.
Zoveel mogelijk uitproberen!

Jou vergeef ik hoor Fab.
Natuurlijk moet ik gewoon dingen uitproberen, is ook leuk!

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 08:47 ----------

En dan weer een heel gezeik aan: "ik kan dat niet doen" of "waarom zou ik dat wel doen" of
"ik kan niet zwaarder dus moet met dumbbells" of etc etc ...

Gezeik is inherent aan vrouwen, je doet nu net alsof dat een verrassing is ???

Fijn dat het beter ging!:)
Ik heb zelf upright row met EZ stange gedaan. Vond dat ook heel prettig. Maar omdat deze alleen maar per 6 kg in gewicht verspringt bij ons doe ik het nu met barbell en dat vind ik ook al minder lekker.

• #2.337
Vraag!

Ik heb moeite met de ontwikkeling van mijn zijdelts. Ik heb mijn logboek (gay, yes) er ook bijgepakt en kom tot de conclusie dat ik wat mogelijke fouten maak.

AL een paar keer meegemaakt dat ik na zijdelt oefeningen spierpijn in mijn traps heb. Gisteren weer.
Ik vermoed dat mijn traps bij de side raises en upright rows het werk overnemen en die zijkanten voor geen meter geprikkelt worden.

Heeft iemand advies? Zijn er andere oefeningen die ik kan doen; ofwel oplossingen voor de uitvoering zodat ik mijn traps niet de kans geef teveel mee te doen?

Ik kan zelf maar 2 dingen verzinnen; gewicht verlagen, oefeningen zittend doen?
Kan ik daar iets mee of is dat nutteloos?

Upright row breed nemen, ellebogen laten trekken
Upright row smal = biceps & traps vooral

Side delts:
- staan, doe een front lat spread. Dit is de uitgangspositie voor een goede side raise
- pinkje tegen de plate
- van voor je p*ssy of van naast je heupen vertrekken
(wat beste aanvoelt voor je, voor je p*ssy=grotere ROM, van naast je heup=strikter imo)
- bij de raise altijd opletten dat ook je side delt naar het plafond wijst
(het is ALTIJD de delt die naar het plafond wijst, die het werk doet)
- niet hoger als schouderhoogte raisen
- secje pauzeren on top
- en laten zakken (niet vallen)

Gewicht verlagen en pink naar boven draaien

@1.28
http://www.youtube.com/watch?v=02PjyIniUYo

Leaning side raise werkt bij mij ook goed
(ik had vroeger hetzelfde probleem en sinds ik het met minder gewicht doe zijn mijn schouders ronder geworden)

• #2.340
Wat is breed Rob? Ik heb mijn handen ongeveer 25/30 cm uit elkaar. Moeten ellebogen meer omhoog?

Bedoel je met front lat spread dat de raise meer via abductie van de schouder komt?

Terug
Naar boven