MuscleMeat

Sjorslog

Wat is breed Rob? Ik heb mijn handen ongeveer 25/30 cm uit elkaar. Moeten ellebogen meer omhoog?

Bedoel je met front lat spread dat de raise meer via abductie van de schouder komt?

Ik neem aan dat je schouders toch wel breder dan 25cm zijn dus ik zeg, net buiten schouderbreedte ;)
Je moet eigenlijk de beweging inzetten met je ellebogen zeg maar. Dus niet met je biceps ofzo. Een beetje zoals je een
winkelhaak maakt bij zo'n robotdansje ;)

Nee, niet vanuit het gewricht... Het is gewoon een check.
Als je een front lat spread doet, en kijkt hoe je schouders dan staan,
heb je eigenlijk de ideale positie van de schouder om je raise te starten.

Ik neem aan dat je schouders toch wel breder dan 25cm zijn dus ik zeg, net buiten schouderbreedte ;)
Je moet eigenlijk de beweging inzetten met je ellebogen zeg maar. Dus niet met je biceps ofzo. Een beetje zoals je een

Doe eens voor :D

Maar idd iets breder pakken dan schouder breedte (+/- duim,wijs,middelvinger)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.343
Gewicht verlagen en pink naar boven draaien

@1.28
http://www.youtube.com/watch?v=02PjyIniUYo

Leaning side raise werkt bij mij ook goed
(ik had vroeger hetzelfde probleem en sinds ik het met minder gewicht doe zijn mijn schouders ronder geworden)

Hmmm, dan is het toch niet mijn uitvoering. Dit is wat ik doe.
Kan het zijn dat ik 'm te zwaar doe en mijn delts dat helemaal niet aankunnen en traps dus overnemen?

Pause tip van Rob is ook wel een goede trouwens, dat doe ik natuurlijk niet :rolleyes:

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 12:10 ----------

Ik begrijp wat je bedoelt ^_^

Gooi vandaag wel even een rondje schouders na mijn armtraining; neem ik alles even mee. Thnx a bunch!

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 12:11 ----------

Doe eens voor :D

Maar idd iets breder pakken dan schouder breedte (+/- duim,wijs,middelvinger)

Dan deed ik 'm zeker weten te smal.

Kan het zijn dat ik 'm te zwaar doe en mijn delts dat helemaal niet aankunnen en traps dus overnemen?

Zou zeggen verlaag je gewicht eens goed en focus je op uitvoering dan voel je heel goed wat wel en niet meewerkt!

;)

Zo dus :P

http://www.youtube.com/watch?v=Ys3ni7b5UqM

Pause tip van Rob is ook wel een goede trouwens, dat doe ik natuurlijk niet :rolleyes:
Als je het boven niet kan houden met goede vorm is het imo te zwaar

Probeer het anders eens op de manier van 3XL? Die heeft schouders ook verspreid over 3 dagen
-Lateral rais: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

natuurlijk doe je hem te zwaar;)

iedreen doet side raises hier met 20+ wat ik lees in logs.

alleen maar gezwaai.

wat ik wel fijn vind is gewoon zittend op een bankje.
rustig omhoog 2sec vasthouden (als je dat niet kan is gewicht te zwaar) en weer rustig zakken.

spiercontrole,spiercontrole,spiercontrole :D

• #2.347
Doe ik, ik pak de roze dumbbells wel :P

• #2.348
Zo dus :P

Als je het boven niet kan houden met goede vorm is het imo te zwaar

Probeer het anders eens op de manier van 3XL? Die heeft schouders ook verspreid over 3 dagen
-Lateral rais: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Genoteerd. Ga het zometeen uitproberen.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 12:41 ----------

alleen maar gezwaai.

rustig omhoog 2sec vasthouden (als je dat niet kan is gewicht te zwaar) en weer rustig zakken.

Ik dacht dus ook dat zitten goed voor mij zou zijn; zo merk ik bij mijn shoulder presses al een wezenlijk verschil door 'm zonder rugleuning te doen. Is met sprongen vooruit gegaan.

Verklein je de rom niet door te zitten? Ik bedoel, dan zitten mijn benen in de weg :o

het zijn toch side raises?

En niet dumbbells voor je lichaam houden en achterover leunen en door je knieën gaan om momentum te maken omdat het veel te zwaar is;)

• #2.350
Helder.

Succes sjors.

En niet vergeten je schoudergewricht vast te zetten eigenlijk. Als je je schouderblad gaat meebewegen,
heb je gegarandeerd traps erbij.

En af en toe op je laatste setje wat cheaten is heus geen zonde. Mensen zijn vaak te zeer met strikt
trainen bezig dat ze vergeten dat ze ook gewicht nodig hebben om iets te bereiken.

• #2.353
En niet vergeten je schoudergewricht vast te zetten eigenlijk. Als je je schouderblad gaat meebewegen,
heb je gegarandeerd traps erbij.

En af en toe op je laatste setje wat cheaten is heus geen zonde. Mensen zijn vaak te zeer met strikt
trainen bezig dat ze vergeten dat ze ook gewicht nodig hebben om iets te bereiken.

Huh? Maar een side raise veroorzaakt toch altijd abductie van de schouder ? Hoe kan ik mijn gewricht nou vastzetten?

Huh? Maar een side raise veroorzaakt toch altijd abductie van de schouder ? Hoe kan ik mijn gewricht nou vastzetten?

Zal ik het dan zo zeggen, probeer niet een soort van mini shrug erbij te doen on top :p

En als je hand per hand doet, kan je beter focussen op je techniek. Plus je kan wat meer gewicht pakken ;)

alleen maar gezwaai.

broscience, broscience, broscience.

Alsof je met gecontroleerd cheaten geen spiercontrole zou kunnen hebben en alsof er met explosieve reps geen hypertrofie zou optreden.

Alsof je met gecontroleerd cheaten geen spiercontrole zou kunnen hebben en alsof er met explosieve reps geen hypertrofie zou optreden.

Nee dat kan je niet. Kijk maar naar Johnnie Jackson, Branch Warren of Jason Huh

Wait...

Whut ???

;) dat kunnen de meeste niet nee.

Beginners hoeven dat niet nee.
Eerst de basis, later de rest.

• #2.358
Zal ik het dan zo zeggen, probeer niet een soort van mini shrug erbij te doen on top :p

En als je hand per hand doet, kan je beter focussen op je techniek. Plus je kan wat meer gewicht pakken ;)

Ah zo. Ik shrug niet, maar mijn traps zijn nu eenmaal pokke-dominant.

De one-arm versie zou idd nog weleens slim kunnen zijn, zeker qua trap betrekking.

Upright row lijkt me dat met breder pakken en ellebogen hoger houden ik traps voldoende buiten spel zet toch?

Upright row lijkt me dat met breder pakken en ellebogen hoger houden ik traps voldoende buiten spel zet toch?

Zolang je je schouderbladen niet gaat samentrekken wel ;) Zelfde geld ook bij een facepull, rear delt row
of rear lateral raise. Van het moment als de schouderbladen samen komen, kan je er donder op zeggen
dat je traps aan het werk zijn

Robke probeert je uit te leggen dat als je te hoog komt in de abductie je schouderblad mee gaat bewegen, dan heb je dus trap activatie. Je moet dus je schouderblad vast zetten en dan tot zo'n 70-80 graden liften. Op een bankje zoals Mac zegt is beter vind ik, vooral zoals deze held het doet:

http://www.youtube.com/watch?v=FhemQY_2IV0

Lees zijn (Børge Fagerli) uitleg onder de video ook even aub.

Terug
Naar boven