XXL Nutrition

Sjorslog

pics van je traps? :) ben wel benieuwd wat "pokke-dominant' is.

En waarom doe je niet mee met de compo sjors?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.363
Robke probeert je uit te leggen dat als je te hoog komt in de abductie je schouderblad mee gaat bewegen, dan heb je dus trap activatie. Je moet dus je schouderblad vast zetten en dan tot zo'n 70-80 graden liften. Op een bankje zoals Mac zegt is beter vind ik, vooral zoals deze held het doet:

http://www.youtube.com/watch?v=FhemQY_2IV0

Lees zijn (Børge Fagerli) uitleg onder de video ook even aub.

Niet zo dwingend ja :mad:

Ga ik doen. Zoals deze held. Vandaag nog.

Robke probeert je uit te leggen dat als je te hoog komt in de abductie je schouderblad mee gaat bewegen, dan heb je dus trap activatie. Je moet dus je schouderblad vast zetten en dan tot zo'n 70-80 graden liften. Op een bankje zoals Mac zegt is beter vind ik, vooral zoals deze held het doet:

Lees zijn (Børge Fagerli) uitleg onder de video ook even aub.

Thanks Neus. Dat was het inderdaad.

Bruut filmpje wel. Zo ga ik hem ook weer terug een tijdje doen :D

• #2.365
Robke probeert je uit te leggen dat als je te hoog komt in de abductie je schouderblad mee gaat bewegen, dan heb je dus trap activatie. Je moet dus je schouderblad vast zetten en dan tot zo'n 70-80 graden liften.

De 'mental cue' die me hier altijd enorm heeft geholpen is bij de concentrische abductie denken: "elbows out" of "naarbuiten en opzij" en niet "up" cq. "omhoog".

Daardoor blijft scapula-elevatie veel langer onderdrukt....

Doelde je op deze foto sjors?
2vmec08.jpg

Laatst bewerkt:
  • #2.371
De 'mental cue' die me hier altijd enorm heeft geholpen is bij de concentrische abductie denken: "elbows out" of "naarbuiten en opzij" en niet "up" cq. "omhoog".

Duidelijk, dit gaat ook voor mij werken.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 14:07 ----------

Doelde je op deze foto sjors?
2vmec08.jpg

Jij bent snel :o

PS: ik heb geen tat op mijn zij ;)

Denk dat het beter te beoordelen is als je gehele bovenlichaam op de foto zet. Zoiets moet je in geheel zien en niet een stukje van je lichaam.

+1.

Maar om nou te praten over dominantie vind ik wat ver gaan.

Dominant in beweging natuurlijk. Ik weet ook al waardoor dat komt, alleen niet hoe ik er vanaf kom.

Comme d'habitude gewoon. Ze zeggen dat het ongeveer een 1000 reps kost om een fout aangeleerde
techniek te corrigeren. Gewoon focus erop houden en het lost zich vanzelf wel op

• #2.377
Comme d'habitude gewoon. Ze zeggen dat het ongeveer een 1000 reps kost om een fout aangeleerde
techniek te corrigeren. Gewoon focus erop houden en het lost zich vanzelf wel op

Het is niet zozeer fout aangeleerd; het is zo gemaakt. In dans zijn alle ub bewegingen trap-dominant, ik kom er nu pas achter hoe ingebakken dat zit. Uppertraps zijn gewoon altijd aangespannen en ik doe dat blijkbaar nog steeds.

1000 reps valt nog mee ^_^

Focus Sjors ;) ;) ;)

Dit idd en voor de beweging je schouderblad omlaag en naar binnen knijpen en vast houden. :thumbup:

Goeie training , succes verder........

Terug
Naar boven