Terugkomend op het zijflappen probleem. Ik heb er even een pijl bij gezet. Die bolling aan weerszijden wordt steeds dikker/groter. Ik moet dat niet.
Wat is de beste strategie?
Schouders meer aandacht geven? Zo ja, wat/hoe?
Of borst in schema reduceren tot alleen benchen?
Ik kom er niet uit of ik nu iets moet laten, of juist meer moet doen.
Ik vrees dat hier niet zoveel aan te doen is. Dit is een onvermijdelijk effect van 'progressive overload'.
Je pecs hebben een genetische bepaalde vorm en hoe meer er sprake is van hypertrofie, des te meer zal deze vorm prevaleren.
Borstweefsel is natuurlijk voor het overgrote deel 'passief' vetweefsel en zal niet 'meegaan' daarin.
Hoe ouder je wordt, hoe erger het zal worden.
Opties?
- Pecs nauwelijks of helemaal niet meer trainen. (lijkt me geen optie, maar goed)
- Vetpercentage nog verder verlagen zodat je er uitgaat zien zoals je traint, als BB'er. (Wat dan vaak onvermijdelijk volgt is de siliconen 'oplossing'

)
- Focus vooral op het claviculaire deel van de pecs richten, dus exclusief incline press varianten doen.
Misschien, met de nadruk op
misschien helpt dit.
- Accepteren (net als met je traps) dat het is wat het is. Je ziet er goed uit, klaar!
Een hogelijks aanbevolen attitude overigens, ik heb zelf ook op bepaalde plaatsen van die ongedefinieerde 'flapjes' huid. Dat veert ook bij mij als ouder wordende lullo niet meer terug, de rek raakt er een beetje uit vanaf een jaar of 35.
Frankly, I don't give a damned **** and couldn't care less! Just lift and be happy!