XXL Nutrition

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.601
Die bolling zit er ook zonder shirt, dat shirt zit niet bepaald strak. Het is ook gewoon hard ( als ik vel opzij duw zie je de bolling alleen nog maar meer )
Ik ga nog wel wat dieper cutten, maar dit is geen vetprobleem helaas.

Die bolling zit er ook zonder shirt, dat shirt zit niet bepaald strak. Het is ook gewoon hard ( als ik vel opzij duw zie je de bolling alleen nog maar meer )
Ik ga nog wel wat dieper cutten, maar dit is geen vetprobleem helaas.

Het valt je zelf meer op dan een ander denk ik. Heb het zelf ook, maar stoort mij niet. Wordt inderdaad steeds harder.
Dan zou je anders moeten trainen zodat je die spier minder ontwikkelt maar tja dan kun je de meeste oefeningen wel gaan schrappen;)

• #2.603
Ik vrees dat hier niet zoveel aan te doen is. Dit is een onvermijdelijk effect van 'progressive overload'.

Je pecs hebben een genetische bepaalde vorm en hoe meer er sprake is van hypertrofie, des te meer zal deze vorm prevaleren.
Borstweefsel is natuurlijk voor het overgrote deel 'passief' vetweefsel en zal niet 'meegaan' daarin.
Hoe ouder je wordt, hoe erger het zal worden.

Opties?

- Pecs nauwelijks of helemaal niet meer trainen. (lijkt me geen optie, maar goed)

- Vetpercentage nog verder verlagen zodat je er uitgaat zien zoals je traint, als BB'er. (Wat dan vaak onvermijdelijk volgt is de siliconen 'oplossing' :rolleyes:;))

- Focus vooral op het claviculaire deel van de pecs richten, dus exclusief incline press varianten doen.
Misschien, met de nadruk op misschien helpt dit.

- Accepteren (net als met je traps) dat het is wat het is. Je ziet er goed uit, klaar!

Een hogelijks aanbevolen attitude overigens, ik heb zelf ook op bepaalde plaatsen van die ongedefinieerde 'flapjes' huid. Dat veert ook bij mij als ouder wordende lullo niet meer terug, de rek raakt er een beetje uit vanaf een jaar of 35.

Frankly, I don't give a damned **** and couldn't care less! Just lift and be happy! :)

Hi Peps :)

Als ik borst helemaal skip ben ik bang voor musculaire onbalans.
Kreeg gisteren de tip om borstoefeningen te reduceren tot enkel bench en flyes. Hoe denk jij erover?

Die dingen zijn ook pas zichtbaar geworden in de 3e maand van mijn cut en het lijkt erop dat hoe meer mijn vp dropt, hoe dikker die bollingen worden.
Accepteren vind ik ook niet onoverkomelijk, maar als er iets aan te doen is dan doe ik dat liever. Ik vind het echt niet mooi namelijk.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 10:29 ----------

Het valt je zelf meer op dan een ander denk ik. Heb het zelf ook, maar stoort mij niet. Wordt inderdaad steeds harder.
Dan zou je anders moeten trainen zodat je die spier minder ontwikkelt maar tja dan kun je de meeste oefeningen wel gaan schrappen;)

Laat eens zien? Dan kan ik kijken of ik me aanstel.

Ik denk dat je ze met flyes juist mee pakt. Maak die beweging eens met 1 arm en voel maar hoe de spier beweegt met je andere hand. Oefeningen zoeken waarbij je dat minst belast.

Zal zo ff pic plaatsen.

Hierbij mijn zijflapjes foto:cool:

13b32af4-40c7-44bf-8a4f-9638055c45a0_zps08eee464.jpg

Jij hebt guns zo groot als mijn benen ; ik zie geen enkel ****ing flapje bij jou! Jouw schouders zijn ook mooi rond dus dat loopt netjes door.
Ik stel me dus niet aan :o

Zeker heb ik die wel, zie t wel links op foto.

Haha nou hoop dat je benen wel iets groter zijn dan mijn armen;)

• #2.608
Oh wacht, nu zie ik 'm ja.

Toch valt het veel minder op omdat jouw schouders ook echt schouders zijn. Is het bij jou minder geworden naarmate je meer groeide?

Oh wacht, nu zie ik 'm ja.

Toch valt het veel minder op omdat jouw schouders ook echt schouders zijn. Is het bij jou minder geworden naarmate je meer groeide?

Het lijkt inderdaad anders nu die spier wat groter is en er minder vet op zit. Het steekt wel uit, maar dat hou je toch wel als je aan het trainen bent.

Vind het erg meevallen bij je, misschien nog wat cutten, maar goed is niet gezegd dat het dan weg gaat aangezien plaatselijk vet verbranden nog niet is uitgevonden:D Is niet iets wat heel erg opvalt ofzo.

zijflapjes :roflol:

Als ik borst helemaal skip ben ik bang voor musculaire onbalans.

Geen goed plan inderdaad....

Kreeg gisteren de tip om borstoefeningen te reduceren tot enkel bench en flyes. Hoe denk jij erover?

Als ik zou reduceren, dan zou ik reduceren tot de incline varianten hiervan.

Die dingen zijn ook pas zichtbaar geworden in de 3e maand van mijn cut en het lijkt erop dat hoe meer mijn vp dropt, hoe dikker die bollingen worden.

Ergens wel logisch natuurlijk want daardoor worden de onderliggende spiergroepen beter zichtbaar.
Ik weet ook niet zeker of het gewoon een visueel lastige overgangfase van het cutten is.

Wat je aanwijst is dan ook wel het deel van de pecs dat doorgaans het dikst is, d.i. de 'buitenzijde' van het het sternale deel.
Vandaar ook de suggestie om incline variaties te doen. Het sternale deel wordt dan natuurlijk ook nog steeds belast, maar minder beaccentueerd.

Accepteren vind ik ook niet onoverkomelijk, maar als er iets aan te doen is dan doe ik dat liever. Ik vind het echt niet mooi namelijk.

Aandacht verleggen is misschien nog een optie, bijvoorbeeld grote schouderkoppen zullen de illusie geven dat de 'flappen' niet zo groot zijn.

• #2.618
Eer wie ere toekomt. Je hebt ook goeie benen :rolleyes:

Heb geen onderzoekjes hiervoor ofzo, maar....
ben tijdje geleden wat meer fly varianten gaan doen (dumbbells,cabel,peck-deck) en sindsdien zijn mijn "sideflaps" flink gegroeid. De grootste (in vergelijking met elkaar) en dikste deel van mijn borst is dat dus. Naast je frontale schouderkop, dat wat jij oh zo erg vindt uitzien.
Misschien wat minder flyes en zelfde aantal push-oefeningen? Het is kkwestie van kijken wat voor JOU werkt.

Terug
Naar boven