AndroidHealthClinic

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.221
Ochtendtraining ivm avonddienst.
Nooit meer. Druk + boekjes lezende mensen.???

W.u. touwtje springen 5 min

Rack pulls

5 x 100
4 x 120
3 x 130
3 x 135
3 x 140
2 x 145 en toen werd het toch wat oncomfortabel, dus gestopt.

Incline DB curl

8 x 10
8 x 12

ook niet prettig, disregard

EZ bar curl

8 x 17.5
8 x 20
8 x 22.5
8 x 25

Reversed cable curl

8 x 20
8 x 25
8 x 25
8 x 25

Cable pushdown

8 x 35
8 x 40
8 x 45
8 x 45

Overhead rope

8 x 20
8 x 25
8 x 25
8 x 25

Wrist curls

4 x 10 x 6

Grip assistance/ db hold

1m. 45 > 28kg
1m. 17 > 32kg
47sec > 34kg

Na werk nog even buik en dan schouders doorschuiven naar morgen, kijken wat ik daar nog van kan doen. :)

Zware rackpulls, trek je ze net onder je knie of erboven?

Oke, vaak zie je mensen boven de knie lostrekken.. daar zie ik het nut niet van in, onder de knie wel natuurlijk, sterk dus! Persoonlijk kom ik bij rackpulls niet veel verder dan normale deads

• #3.225
Oke, vaak zie je mensen boven de knie lostrekken.. daar zie ik het nut niet van in, onder de knie wel natuurlijk, sterk dus! Persoonlijk kom ik bij rackpulls niet veel verder dan normale deads

Ik heb een onwijs sterke lock-out, dus dat is juist mijn minste probleem. Ik heb de grootste problemen bij lift-off, zodra ik voorbij mijn schenen ben dan schiet ik zo omhoog.
Enige belemmering van mijn progressie en waarom ik altijd zo gefrustreerd ben bij deads :D Ik weet dat ik meer gewicht kan liften, maar ik krijg 'm niet goed van de grond. Mijn lats zijn daarin een grote belemmering, gewoon nog niet sterk genoeg.

Rackpulls doe ik overigens alleen om mijn handen/armen/onderrug te laten wennen aan zwaardere lading.

Ik wou net zeggen, je lock out is dus geen probleem. Dan kun je beter vaker deficit doen en voor de zwaardere lading iets met chains of bands. Zodat het boven in zwaarder is en je wel normaal deadlift met 80-90kg ofzo.

• #3.228
Ik wou net zeggen, je lock out is dus geen probleem. Dan kun je beter vaker deficit doen en voor de zwaardere lading iets met chains of bands. Zodat het boven in zwaarder is en je wel normaal deadlift met 80-90kg ofzo.

Dat is mijn strategie ook, vooralsnog lijkt het te helpen. Nu mijn grip nog :rolleyes:

Dat komt vanzelf goed met deficits. Omdat de ROM groter is moet je langer vasthouden en wordt je grip beter! Win - Win!

• #3.230
Ik had nav dit artikel : http://www.wannabebig.com/training/deadlift-5-plates-like-a-champion/
mijn weaklinks uitgezocht en dat zijn bij mij volgens zijn theorie dan de quads en onderarmen ^_^
De oplettende kijker ziet in de assistance lijst ook oefeningen staan die ik regelmatig doe.

Toch heb ik zelf het idee dat het veel meer in mijn lats te zoeken is; ik voel namelijk boven de 95kg dat ik dezelfde spanning die ik heb onder dat getal bij lift-off niet meer heb.
Maw: onder de 95 heb ik de bar met volledig gespannen armen vast en zak ik naar beneden, zet mijn lats 'vast' achter mijn armen en vertrek.
Boven de 95 gebeurt hetvolgende: Ik doe precies hetzelfde als hierboven, maar zodra ik omhoog ga, schakelen mijn lats zichzelf uit ( ahw: ok, bye ) en voel ik dat mijn hamstrings aan gaan, mijn glutes activeren en mijn onderrug zich ermee gaat bemoeien.
Super irritant, want mijn baan is dan niet meer 'makkelijk' en dan gaat het eerste stuk belachelijk zwaar en schiet ik dat laatste stuk ineens met snelheid omhoog.

Pislink word ik ervan :o

Met je lats trek je niet. Die houden alleen je armen op hun plek

• #3.232
Ok, disregard eigen theorie ^_^

Zie je wijsheid in de theorie van mr Bret daarboven? ( dat mijn quads en onderarmen dan te zwak zijn )

Trek je hem mixed? Als ik pronated ga merk ik ook altijd dat ik meer lats gebruik soms

Schaamteloze plug; maar hopelijk heb je er wat aan! 3 Tips voor je deadlift

Daarnaast zijn quads denk ik vrijwel nooit een zwakke schakel met deadlifts.

Laatst bewerkt:
Wide grip deads voor lift-off, een tel pauze onder je knie en dan doortrekken, tel pauze met zakken kan ook

Tja, als je korte armen hebt wel. Of normale armen en lange benen... hangt een beetje van je bouw af.

quads zijn geen main movers in een deadlift, nooit

misschien is je startpositie gewoon niet ideaal om een gewicht los te krijgen (denk aan met je achterhoofd proberen bij je kont te komen, te holle rug, geen legdrive, heupen te hoog).

• #3.238
quads zijn geen main movers in een deadlift, nooit

misschien is je startpositie gewoon niet ideaal om een gewicht los te krijgen (denk aan met je achterhoofd proberen bij je kont te komen, te holle rug, geen legdrive, heupen te hoog).

Heupen te hoog zou misschien nog kunnen, de andere opties niet.

Ik film het volgende week wel even, misschien kan je er iets zinnigs over zeggen. Het probleem doet zich dus alleen voor bij >90% 1RM
Daaronder niet.

is ook wel logisch he dat je gewichten ver onder je max wel los krijgt

een probleem bij liftoff is trouwens niks mis mee, gewoon sterker worden

Ik heb een onwijs sterke lock-out, dus dat is juist mijn minste probleem. Ik heb de grootste problemen bij lift-off, zodra ik voorbij mijn schenen ben dan schiet ik zo omhoog.
Enige belemmering van mijn progressie en waarom ik altijd zo gefrustreerd ben bij deads :D Ik weet dat ik meer gewicht kan liften, maar ik krijg 'm niet goed van de grond. Mijn lats zijn daarin een grote belemmering, gewoon nog niet sterk genoeg.

Rackpulls doe ik overigens alleen om mijn handen/armen/onderrug te laten wennen aan zwaardere lading.

Exact dit had ik vroeger ook (weet niet hoe dit tegenwoordig is, sinds blessure geen 1-2-3rm getest), waar ik achter ben gekomen is dat het "zwaartepunt" te veel naar voren lag ookal zat de stang praktisch tegen de schenen, meer vanuit de hakken duwen heeft dit grotendeels verholpen. En m'n heupen zaten te hoog.

Weet overigens niet of je T&G doet of deadstop, maar deadstop deadlifts hebben naar mijn idee ook een groot verschil gemaakt.

Terug
Naar boven