XXL Nutrition

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.201
Vandaag iets minder leuk nieuws. Had sinds zaterdag last van mijn borstspier, vooral met ademen en tillen, maar aangezien V het altijd amusant vind als ik pijn heb, heb ik het ge-eyeballed.
Op aandringen van team @ gym toch maar even langs onze fysiotherapeuten gelopen en die kwamen gezien de zwelling en de rom al vrij snel tot de conclusie dat er een scheurtje moet zitten ( pars sternocostalis met uitstraling naar clavicularis ) Alles zit nog wel vast denken ze , dus het zou vanzelf moeten helen. Geen geisoleerde borst-oefeningen voor 6 weken en voor de rest uitkijken en meteen stoppen bij pijn.
Lang leve ibu-500 maar weer. Ik kan me alleen niet meer herinneren waar het nou misging, want ik deed de log vrij snel na de stones, en bij 1 van de twee weet ik nog dat ik hevige pijnscheut voelde. Baal wel, want ik wilde juist overhead wat meer aandacht geven omdat dat nog wat achterloopt. Schiet zo niet echt op.

Gelukkig is het LB-dag *O*

Full oly frontsquat

10 x 20
8 x 30
8 x 35
8 x 40
8 x 45
8 x 47,5

Full oly squat

8 x 25
8 x 30
8 x 40
8 x 50
8 x 55

Leg press

60 x 100

Leg extension

15 x 45
12 x 55
10 x 60
8 x 70

Barbell glute bridge

15 x 30
12 x 35
10 x 35

Barbell hip thrust

15 x 30
12 x 30
10 x 30

Standing calf raise

10 x 120
8 x 130
8 x 130
8 x 130

Seated calf raise

19 x 60
22 x 60
15 x 60
8 x 60 was klaar, op, vol

klote jho van je borstspier, erg vervelende blessure ook (al is elke blessure k*t). ik heb eind vorig jaar een scheurtje in de spier erboven gekregen en daar heb ik nu soms zelfs nog last van.

wat mag/kun je nou niet? bij het squaten geen last gehad? de schouder positie tijdens het squaten voelt bij mij nog altijd k*t.

• #3.204
klote jho van je borstspier, erg vervelende blessure ook (al is elke blessure k*t). ik heb eind vorig jaar een scheurtje in de spier erboven gekregen en daar heb ik nu soms zelfs nog last van.

wat mag/kun je nou niet? bij het squaten geen last gehad? de schouder positie tijdens het squaten voelt bij mij nog altijd k*t.

Ja, bij front wel, dat trekt behoorlijk als ik mijn ellebogen hoog wil houden, maar niet ondragelijk.

Ik had er wel op gerekend dat ik een keer wat zou mankeren natuurlijk. Bij RPB heeft iedereen een verzameling, dus het was wachten tot ik ontmaagd werd :rolleyes:
Wat niet mag is oefeningen die direct de borstspier aanspreken en bij indirecte belasting moet ik tot de pijngrens gaan. Vond ik alleen een wazig advies want mijn pijngrens is het enige wat echt belachelijk hoog is en dus niet echt een goede indicator, maar we zien het wel. Kijk natuurlijk wel uit!

Het beste is natuurlijk voorkomen van blessures sjors. Vooral in jouw beginnend stadium

• #3.206
Dat zou idd fijn zijn en mijn warming up/stretching mag ook zeker wel wat fatsoenlijker. Al doende leert men.

Ja en ga ook niet te vaak balls to the wall op events. Je kunt je er flink mee bezeren

• #3.208
Dan kan ik net zo goed thuisblijven. Dit had ook weinig met balls to the wall te maken, maar gewoon met een ongelukkige samenloop. Ik verdenk het feit dat die steen hoekig is en mijn arm bij het omhoog tillen natuurlijk in een misschien wat onhandige positie komt. Of misschien bij het cleanen net een iets te lomp naar mijn borst getrokken, wie zal het zeggen.

Gaat vanzelf weer over :)

En dan loop je weer een andere blessure op. Is helemaal niet stoer mevrouw :mad:
Beter het hele jaar door 95%, dan er steeds uitliggen.

60 reps leg press? :D

Nice.

K*t van je borstspier.

Rustig aan maar dat kan jij toch niet:)

• #3.211
60 reps leg press? :D

Nice.

K*t van je borstspier.

Rustig aan maar dat kan jij toch niet:)

Reppen is leuk op lp. Ik vind sets echt strontvervelend en ik kan met die knie onmogelijk op gewicht gaan, dus dan maar herhalingen draaien. Heerlijk die pomp ^_^

---------- Post added 20 August 2013 at 21:10 ----------

En dan loop je weer een andere blessure op. Is helemaal niet stoer mevrouw :mad:
Beter het hele jaar door 95%, dan er steeds uitliggen.

Ik lig nergens uit! Mag alleen geen pecs trainen. Mooiste excuus ever, had ik toch een hekel aan.

Balen van je borst spier. Hoop dat het snel goed hersteld.

K*t idd van je borstspier. Denk eerder dat het door de stones komt dan door de log.
Wel een wijze les natuurlijk. Vlad/Frank/Gijs etc. trainen al jaren(op flinke intensiteit). Je moet je niet persé willen meten met wat zij doen kwa volume en hoeveelheid oefeningen.

• #3.214
Ik denk ook dat het de stone is geweest. Rotding.

Gelukkig krijg ik binnenkort mooie ronde ballen, dan is dat euvel ook weer verholpen.

hmm balen van die blessure, maar een troost, de meeste mannen kijken naar de benen en de kont dus het valt minder op dat je daar minder traint dan

meeste mannen kijken naar je kont dusmaakt niks uit sjors goedbezig

Beterschap!

Ga vrijdag beginnen aan je eerste stone, kan je eindelijk eens een wijf met ballen worden.

Wel klote, die blessure.

das balen Sjors (nou wilde ik toch "da****" zeggen en das een hééél lelijk woord voor mij ;) )
je was zo lekker bezig!
wil je wel een beetje uitkijken jij wild konijn!... je mag jezelf dan wel af en toe oud noemen, je moet nog langer mee hé!

Terug
Naar boven