AndroidHealthClinic

Sjorslog

Ziet er uit alsof er hier hard getraind wordt.
Dat plotseling naar beneden drukken van de knie dat lijkt me niet zo best idee voordat je het weet scheurt er van alles uit

dat is stuk beter :D

pracht vrouw!

• Topic Starter Topic Starter
Work!

Buik/middel/schouders zij + butt

Weighted crunch voor/zij
3 x 10 x 12kg ( sets per kant )

Weighted leg hip raise
5 x 10 x bw

Dumbbell side bend ( kettlebel, sets per kant )
2 x 10 x 12.5kg
1 x 10 x 16kg

Dumbbell lateral raise
3 x 10 x 5kg
1 x 8 x 6kg ( pijnloos!! )

Dumbbell upright row
3 x 10 x 7kg ( 6 was bezet en dit ging wonderwel ook )

Superdogs ( per kant )
50 reps

Glute bridges
3 x 10 x 30

Double bench single legged hip thrusts ( 3 x de woordwaarde, 3 seconden hold op spanning )
2 x 10 x 30kg l+r
1 x 10 x 30kg r
1 x 8 x 30kg l ( burrrrrrn :( )

Volgens mij word ik sterker ^_^

superdogs? hé?

Nice oefening.

Die best wel vies tegenvalt trouwens :o
Had 'm bij nader inzien na mijn thrusts moeten doen, aan het einde van w.o. Volgende keer maar aan denken.

hoezo valt die tegen dan?

De eerste 30 gaan prima..maar langzaam gaat alles ineens branden. Ik ben volgens mij niet zo charmant van de vloer gekomen.

Moet toch ook? Maar waarom 50 achter elkaar en niet in setjes?

Omdat ze dan effectiever zijn. Ik zie zelf het nut van sets bij deze oefening niet zo.
En ja branden moet, was wel venijnig. Die ga ik ook voelen morgen.

Omdat ze dan effectiever zijn. Ik zie zelf het nut van sets bij deze oefening niet zo.
En ja branden moet, was wel venijnig. Die ga ik ook voelen morgen.

Hoezo zou dat effectiever zijn, als je korte rust pauze er tussen neemt en bijv 4 setjes van 20 herhalingen zou maken. Zeker dat je die dan ook wel gaat voelen branden.

Hoezo zou dat effectiever zijn, als je korte rust pauze er tussen neemt en bijv 4 setjes van 20 herhalingen zou maken. Zeker dat je die dan ook wel gaat voelen branden.

Ik denk dat het zinniger is om die spanning er op te houden, er zit nl al een rust moment in de beweging zelf en bij de wissel.
Je zult 'm in sets vast ook wel voelen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat in sets doet. Mij is geleerd al je herhalingen aan 1 kant te doen en daarna te switchen naar de andere kant. Doe ik ook bij bent leg eigenlijk.
Volgens mij moet je lekker zelf weten hoe je ze doet :P

Ik denk dat het zinniger is om die spanning er op te houden, er zit nl al een rust moment in de beweging zelf en bij de wissel.
Je zult 'm in sets vast ook wel voelen, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat in sets doet. Mij is geleerd al je herhalingen aan 1 kant te doen en daarna te switchen naar de andere kant. Doe ik ook bij bent leg eigenlijk.
Volgens mij moet je lekker zelf weten hoe je ze doet :P

Dan zou je dat in principe dus bij elke oefening beter kunnen doen;)
Maar idd, het is maar net wat je zelf fijn vind natuurlijk.

Nee dat gaat niet bij elke oefening op natuurlijk, want elke oefening werkt anders op de spier. Net als dat sets, breaks en reps bepalen wat het doel van de oefening is. In mijn geval is de oefening ingezet als w.u. voor glutes, dan is het mijns inziens wat onzinnig om daar sets van te maken.
De dynamiek van de oefening verandert wellicht als je weights of lange holds gaat inzetten, dan zouden sets vanzelfsprekender zijn.

Bijlagen

Thnx!! altijd handig :)

Nooit naar de gym gaan als je met je hoofd ergens anders bent..

Dumbbell lunge
2 x 10 x 12
1 x 7 x 12 < en daar ging mijn bilspier ( volgens mij gluteus medius )

Met een verrekte bilspier ruim ik vloekend de dumbbells op en realiseer me dat ik gewoon zonder uberhaupt iets op te warmen richting de gewichten ben gelopen. *facepalm*

- 5 minuutjes fietsen, weer verder

Romanian deadlift
2 x 10 x 35
1 x 10 x 40

leg extension
2 x 10 x 35
1 x 10 x 40

Standing calf raise
3 x 10 x 60

Seated calf raise
3 x 10 x 65

Daily core: planks