Fitness Seller

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.361
  • #4.362
Gisteren geen training wegens nasleep van V's verjaardag. Kansloos weer.

Ik drink dus weer nooit meer.
Voelde dat ook weer in de training van vandaag. De jaren gaan echt tellen geloof ik *ril*

Anyway, thuistraining.

KTE + schouder rehab.

W.U.

4 x 20 box squats

In Wendlers programma is de 4e week een deload. Schrik dus niet van de cijfers

Deadlift

5 x 30
5 x 40
5 x 50

Good morning

10 x 30
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Pendlay row

10 x 30
10 x 40
10 x 45
10 x 50

Extra werk

Glute bridge

25 x 30
20 x 35
18 x 40
15 x 40
12 x 40

Hip thrusts ( bb, shoulder elevated )

15 x 30
12 x 30
10 x 30
10 x 30

Inverted rows

5 x 15

Begin je oud te worden sjors?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #4.367
Vandaag weer een prima deload training na een heerlijke week, afgesloten met een > 10.000cal challenge langs 12 restaurants in 12 uur te Amsterdam.
Eitje.

Vanochtend alleen pokkeveel honger :roflol:

W.u.:

TKE + shoulder rehab

Box Squat

20x
20x
20x
20x

Squat

5 x 20
5 x 25
5 x 30
3 x 35
3 x 35

Glute bridge (bb)

20 x 30
15 x 40
15 x 40
15 x 40
15 x 40

Calf raise

25 x 40
25 x 40
25 x 40
25 x 40

Weighted crunch ( 5 kg plate )

20x
20x
15x
15x

Side bends ( 20kg plate )

20x
20x
20x
20x

Foamrollen en massage knie

Verder triple ply sleeves getest, maar ik vind ze onwijs kut. Het kost me meer energie om ze aan en uit te krijgen.
Qua steun is het natuurlijk super, maar wat een geklooi. Stof is ook veel te zwaar.

Told you about the triple sleevesss

• #4.369
Je had gelijk.

• #4.371
Thuistraining.

Gelukkig ook wat minder nieuws; want het kan niet altijd top gaan natuurlijk. Laatste tijd veel last van zenuwpijn. Vooral in de kuit/scheen. Ik weet dat het een 'bijwerking' is van zo'n operatie maar het is wel fucking naar. Ik hoop ook maar dat het *ooit* overgaat.

Verder in een helder moment ontdekt dat de drukpijn op de knie bij squat en dl weleens door mijn voetstand zou kunnen komen. Stabilizer zooltjes gekocht en ja hoor, pijn weg.
Door jaren zonder kniebanden rond te lopen denk ik dat er zomaar weleens een zeer ongezonde loopbeweging zou kunnen zijn ontstaan.
Nu de afspraak met de podoloog toch maar gemaakt, die weet vast hoe we dat varkentje wassen.

De training:
( ik zit in maand 2 van Wendler ( off season 4 strenght ) en bevalt nog prima.

Tov van vorige maand zijn er grote vorderingen gemaakt, ook al leek het alsof ik veel te soft trainde, maar dat heeft blijkbaar veel effect gehad.

w.u.

foamrollen IT band, hamstrings, quads en calves
Stretchen hams en kuiten
Schouder rehab met bands

Deadlift

5 x 35
5 x 45
3 x 52.5
5 x 57.5
5 x 65
+ 5 x 75

heerlijk en makkelijk.

Good morning

10 x 30
10 x 35
10 x 40

Pendlay row

10 x 35
10 x 37.5
10 x 40

Barbell curls

10 x 25
10 x 25
10 x 25

Side bends ( 15kg plate )

20x
20x
20x

Extra werk: 80 box squats.

Goed hoor!

Je bikkelt lekker door.

Ik hoop voor je dat de zenuwpijn weggaat. Heb het zelf nog elke dag in mijn arm en het voelt bar K.

Nice train!

Wanneer train je allemaal bij rpb?
Zou het wel leuk vinden om een keer langs te komen om te trainen, dan neem ik Bosshogg ook mee :)
Ik wil wel logpress proberen maar phm is die 80, is veel te zwaar haha.

Waarom rek je etc allemaal voor het trainen? Dacht dat het altijd er na moest.. Alhoewel ik het helemaal nooit doe. :P

• #4.376
Wanneer train je allemaal bij rpb?
Zou het wel leuk vinden om een keer langs te komen om te trainen, dan neem ik Bosshogg ook mee :)
Ik wil wel logpress proberen maar phm is die 80, is veel te zwaar haha.

Bij ons is ook een 50 log. Wees welkom, lijkt me leuk!

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Waarom rek je etc allemaal voor het trainen? Dacht dat het altijd er na moest.. Alhoewel ik het helemaal nooit doe. :P

foamrollen voor trainen helpt bij mij enorm. Zeker quads, IT band en hams. Het zorgt bij mijn w.u. voor betere doorbloeding en alles zit gewoon wat losser.
Door de maand bedlegerigheid en de beperkte mobiliteit van afgelopen maanden is alles behoorlijk vast komen te zitten.
Ik merk echt dat het verschil maakt.
stretchen idem, dat kan je zoveel voor als na doen, afhankelijk van je doel.

Ik doe het eigenlijk bijna altijd als w.u., want ik ben zo hypermobiel en lenig als de pest. Na de training voegt voor mij niet veel toe.

Foamrollen na een training vind ik alleen nuttig als je een pittige training hebt gehad en last hebt van pijntjes/verzuring. Anders altijd van tevoren.
Glutes hebben voor mij daarin een uitzondering; het is zaaaalig om na een flinke training je glutes te doen. :D

Welke dagen ben jij er allemaal door de weeks en komen het beste uit?

• #4.378
Welke dagen ben jij er allemaal door de weeks en komen het beste uit?

Meestal op woensdag en zaterdag. woensdag lukt soms niet ivm werk, maar de laatste tijd kom ik er redelijk mee weg :p
Zaterdag bijna altijd wel, toevallig muv deze zaterdag ivm fysio.

• #4.379
Kleine update:

Ik heb straf.
Bij de laatste controle heeft de fysiotherapeut nogal wat geirriteerd weefsel ontdekt en mij vriendelijk verzocht om rustig aan te doen.
Blijkbaar denk ik nog te snel dat ik veel meer kan. Knee says no.

Donderdag wordt trainingsvolume/inhoud goed onder de loep gelegd zodat gekeken kan worden naar maximale belasting zonder dat ik dingen stuk maak.

Om in shape te blijven, veel rehab, veel fietsen, veel one-legged legpresses en veel loopband op de helling.
Eind deze maand naar Pardeep voor de rest.

Ergens wist ik dat ik veel te snel ging, maar ik ben een onverbeterlijke klier.

Nog even geen zinnige updates dus. :)

Je wil veel en snel...Balen dat het roet in het eten gooit.
Stapje terug doen is nooit leuk, maar voor nu even noodzakelijk. Sterkte en succes!
Vooral met het rustiger aandoen. Altijd lastig.

Terug
Naar boven