XXL Nutrition

Sjorslog

meeste PT gaan hun voeding / training schema niet delen;)

trouwens, wat heb je eraan?
elk lichaam is anders.

Ik zou ook niet willen als PT dat mijn clients alles zouden doorspelen;)

Gelijk heb je;) deel mijn schema ook niet.
Je training maakt niet uit?

• Topic Starter Topic Starter
Naja, het is in die zin interessant omdat het kan verklaren waarom iemand sneller sterk wordt, sneller afvalt of juist sneller aankomt.
Ik dacht voorheen zelf wel een goed schema te hebben gemaakt (voeding), tot ik die door de shredder kon halen en alles opnieuw moest. Trainingen zijn beter ( ik kan meer, zwaarder en langer ) en ik heb geen tergende spierpijn meer ( herstel is veel sneller ).

ga je ook volgen.

Oh mij boeit het niet zoveel hoor; al is het 50%, who cares. Ik heb geen enkele reden er iets anders neer te zetten dan de daadwerkelijke meting. Zal wel iets vrouwelijks zijn.
<< zo bulk zie ik er nou ook weer niet uit

Simple as that! Zolang je het bij dezefde PT of met dezelfde app meet is er niets aan de hand,... als er een afwijking inzit is dat continu dezelfde en zijn de afgevallen procenten iig correct.
Zie het als een weegschaal die 3kg teveel aangeeft,... Als die aangeeft dat er 2kg af is tov de vorige weging op die weegschaal dan boeit die afwijking totaal niet.
Spiegel blijft Nr1. indicator!

Abbotje! ben benieuwd!

En de eerste blessure is al binnen :o
Zoals ik al had verwacht is mijn schouder aan het tegenwerken. Gisteren na de lichte 'rust'-training ging het branden en fikken na het hardlopen. Wellicht dat hardlopen net de druppel was ( qua schokken oid )
Moeilijke nacht gehad, alleen op rug kunnen slapen.
Er knakt ook van alles bij rotatie, dus ik vermoed of iets met onderdoornspier ofwel bursitis-achtig iets. Knak+pijn is er vooral bij laterale beweging en rotatie. En de huid voelt warm aan, op de plek waar pijn zit ( voorkant/onder dak )
Er zit uitstraling naar de bicep en ik laat de schouder steeds hangen tov de ander, dus ik ga vandaag toch maar even langs de HAP. Hopelijk ben ik er op tijd bij. Maandag staat namelijk rug en schouder op het menu.

Als iemand adviezen heeft, voel je vooral geroepen!

En de eerste blessure is al binnen :o
Zoals ik al had verwacht is mijn schouder aan het tegenwerken. Gisteren na de lichte 'rust'-training ging het branden en fikken na het hardlopen. Wellicht dat hardlopen net de druppel was ( qua schokken oid )
Moeilijke nacht gehad, alleen op rug kunnen slapen.
Er knakt ook van alles bij rotatie, dus ik vermoed of iets met onderdoornspier ofwel bursitis-achtig iets. Knak+pijn is er vooral bij laterale beweging en rotatie. En de huid voelt warm aan, op de plek waar pijn zit ( voorkant/onder dak )
Er zit uitstraling naar de bicep en ik laat de schouder steeds hangen tov de ander, dus ik ga vandaag toch maar even langs de HAP. Hopelijk ben ik er op tijd bij. Maandag staat namelijk rug en schouder op het menu.

Geen tips.. Maar denk dat je je training voor morgen wel op buik kan schrijven.. Klinkt niet lekker.
Succes ermee

Thnx

Ipv een interessant log te zien, moest ik eerst een nutteloze discussie lezen over het wel of niet van een vetpercentage.

Wat een mierenneukerij. Ik kijk wel naar haar resultaat over een tijdje.

Vervelend zeg! Zou de training niet door laten gaan en de rust pakken. Even wat schuiven met schema.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Evenals in een topic van iemand anders,.. stretchen voor de training,... men onderschat de opwarmfase vaak echt heeeel erg. Leuk zolang blessures wegblijven, maar toch eigenlijk écht wel nodig.
niet zomaar even 1 minuutje, maar zeker 5 minuten!

Plaatje staat ook bij ander topic, maar hier nogmaals

Goed je armen strekken, schouders naar achter en vanaf voor je, naar boven en zover mogelijk naar achter,... indien te makkelijk (vrouwen zijn nogal lenig :D ) pak je de handdoek/band/bezemsteel smaller vast.

Evenals in een topic van iemand anders,.. stretchen voor de training,... men onderschat de opwarmfase vaak echt heeeel erg. Leuk zolang blessures wegblijven, maar toch eigenlijk écht wel nodig.
niet zomaar even 1 minuutje, maar zeker 5 minuten!

Plaatje staat ook bij ander topic, maar hier nogmaals

Goed je armen strekken, schouders naar achter en vanaf voor je, naar boven en zover mogelijk naar achter,... indien te makkelijk (vrouwen zijn nogal lenig :D ) pak je de handdoek/band/bezemsteel smaller vast.

Warm iron bends, cold iron breaks.

Ik begin elke training met gedegen opwarming. Eerst fullbody, daarna wat stabilisatie gericht op knie ( ik heb aan een kant gescheurde banden ) gevolgd door broomstick voor schouder en zaag beweging met armen zijlings voorbij je kont, met dezelfde praktische gewichtsloze stok, ook schouder.
Je zou denken dat dat voldoende is.

Ik ben over-flexibel ( jeugd doorgebracht op dans-academie ) dus het gevaar zit 'm bij mij juist in het feit dat ik TE lenig ben. Als ik bijvoorbeeld die broomstick oefening doe, dan kan ik dus een volledige rotatie maken van voor naar achter ( ik eindig dus met de stok op mijn billen ) en weer terug.
Ik vraag me dus af of ik mijn bewegingsvrijheid dus juist moet beperken ( flex stoppen ) of dat ik zo prima de 'zwakke plekken' voorbereid.

Succes meid. :thumb:

Ik begin elke training met gedegen opwarming. Eerst fullbody, daarna wat stabilisatie gericht op knie ( ik heb aan een kant gescheurde banden ) gevolgd door broomstick voor schouder en zaag beweging met armen zijlings voorbij je kont, met dezelfde praktische gewichtsloze stok, ook schouder.
Je zou denken dat dat voldoende is.

Ik ben over-flexibel ( jeugd doorgebracht op dans-academie ) dus het gevaar zit 'm bij mij juist in het feit dat ik TE lenig ben. Als ik bijvoorbeeld die broomstick oefening doe, dan kan ik dus een volledige rotatie maken van voor naar achter ( ik eindig dus met de stok op mijn billen ) en weer terug.
Ik vraag me dus af of ik mijn bewegingsvrijheid dus juist moet beperken ( flex stoppen ) of dat ik zo prima de 'zwakke plekken' voorbereid.

Das niet speciaal hoor :D,.. haal ik ook ;) Zelfs nog als ik m een redelijk stuk smaller pak.
Maar pak m dan eens heeel smal,.. over zelfs zonder stok,.. gewoon je handen vastpakken,... gaat niet om het feit hoe ver je komt, als er maar rek op komt. En idd bij de ene is dat eerder dan de ander.

Ik denk zeker niet dat je je bewegingsvrijheid moet beperken,... spieren zijn gewend alle kanten op te bewegen en niet de statische bewegingen te maken van de Bodybuild oefeningen.... daar zit vrijwel altijd het probleem, zeker met de schouders.

Probeer t eens,.. goed smal pakken, maar vooral lang,.. alleen die oef met de stok al 5 min minimaal,... tot het punt dat je denk "nu is ie warm",.... en dan nog gewoon even doorgaan :D

Dat bedoelde ik er mee te zeggen; ik kan dat dus ook met handen ineengeklemd. Mensen vinden dat goor om te zien.
Maar die flexibiliteit had ik als kind al, dus dat is wrs genetisch/hypermobiel.

Jij denkt dus dat dat geen issue is? Dat zou wel fijn zijn, want dan komt die schouder gewoon van de botbreuk in mijn elleboog.
Benieuwd wat de doc zegt, ik ga er gewoon vanuit dat ik te hard van stapel ben gelopen en dat ik mijn schouders sterker moet maken. *mind over matter*

Bedankt voor de feedback, dat scheelt al 50% in paniek :o

Twee weken fullbody is ook niet genoeg om je lichaam aan de belasting te laten wennen.

En zoals ik al zei zou ik nooit 3 dagen achter elkaar schouders trainen. Omdat ze bij iedereen nogal blessuregevoelig zijn. Maar snap dat je daarin op je PT moet vertrouwen.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen; ik kan dat dus ook met handen ineengeklemd. Mensen vinden dat goor om te zien.
Maar die flexibiliteit had ik als kind al, dus dat is wrs genetisch/hypermobiel.

Jij denkt dus dat dat geen issue is? Dat zou wel fijn zijn, want dan komt die schouder gewoon van de botbreuk in mijn elleboog.
Benieuwd wat de doc zegt, ik ga er gewoon vanuit dat ik te hard van stapel ben gelopen en dat ik mijn schouders sterker moet maken. *mind over matter*

Bedankt voor de feedback, dat scheelt al 50% in paniek :o

Denk ook op een bepaald punt gaan stoppen wbt flexibiliteit en niet overstrekken etc. En gewoon rustig aan op gaan bouwen met de oefeningen en je schouder sterk maken. Dat komt vanzelf wel!
Zou alleen geen 3 dagen doen maar alles in 1 dag, zodat je langer hersteltijd hebt. Gezien je geschiedenis lijkt mij dat wel belangrijk.

Waarom doe je precies schouders in 3 dagen?

Terug
Naar boven