MuscleMeat

Sjorslog

Geen straps gebruiken.. Iig nog niet bij zulke gewichten... Probeer die vloeibare magnesium nu maar en idd je handen goed houden.

Waarom zou je die niet moeten gebruiken? Als het toch puur voor de bescherming is. Maakt imo niet uit als je verder niet op kracht traint.

Waarom zou je die niet moeten gebruiken? Als het toch puur voor de bescherming is. Maakt imo niet uit als je verder niet op kracht traint.

Klopt.... Maar je houd eigenlijk je zenuwen en pezen voor de gek, het is zoals met veel een balans die je moet vinden.

Klopt.... Maar je houd eigenlijk je zenuwen en pezen voor de gek, het is zoals met veel een balans die je moet vinden.

Nou als je verder niet op kracht of iets dergelijks traint maakt het echt niet uit. En het is ook niet dat je niets meer voelt als je straps gebruikt;) Puur voor wat meer bescherming en je handen niet stuk krijgen.

Nou als je verder niet op kracht of iets dergelijks traint maakt het echt niet uit. En het is ook niet dat je niets meer voelt als je straps gebruikt;) Puur voor wat meer bescherming en je handen niet stuk krijgen.

Zover ik het begreep wou Sjors toch meer kracht krijgen? Dus ben ik een voorstander van trainen zonder straps... Puur om je pezen en zenuwen eraan te laten wennen, mocht je idd echt last hebben of heel zwaar gaan ja dan kan je ze gebruiken.

Dit is slechts mijn eigen voorkeur he... ;)

Doel: Lean;)

Maar goed, maakt niet zoveel uit. Ieder zijn ding;)

• Topic Starter Topic Starter
Veel knipoogjes hier :P

Ik ga eerst de juiste grip proberen; want om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan alles wat tussen mij en ijzer komt :o
Handschoentjes vind ik ook vreselijk ( dan verlies ik zelfs grip ), dus ik ben geneigd om nekked te gaan. Omdat het beter voelt.

Misschien dat ik op een bepaald punt alsnog niet aan straps ontkom. Ik heb ze voor de zekerheid wel besteld.

Ik ga eerst de juiste grip proberen; want om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan alles wat tussen mij en ijzer komt :o
Handschoentjes vind ik ook vreselijk ( dan verlies ik zelfs grip ), dus ik ben geneigd om nekked te gaan. Omdat het beter voelt.

Misschien dat ik op een bepaald punt alsnog niet aan straps ontkom. Ik heb ze voor de zekerheid wel besteld.
;)

Je kan ze maar bij de hand hebben! :D

Handschoenen heb ik ook geen grip mee. Echt rare dingen. :p

Ik gebruik nooit handschoenen tijdens het trainen, heb het zelf eens gedaan, maar geeft me geen gevoel dat ik wat ik vast heb onder controle heb.
Kan misschien te maken hebben dat ik geen grote klauwen heb zo gezegd.

Wat porter zegt, ik heb ook geen grote handen :( Gebruik handschoenen alleen voor trainen van borst, biceps, schouders en triceps. Als ik traps train, rug train of deadlifts doe.....gebruik ik gewoon straps.
Het is eenmaal zo dat grip en/of onderarmen het eerder opgeven dan traps (bijvoorbeeld). Dan haal ik liever mijn doelaantal reps MET straps, dan de helft ervan met falende grip.

Oh wat een hel :( mijn voorpootjes doen zo'n pijn.

Work:

Pull ups

4 x 4 assisted

BOR

1 x 15 x 10kg
1 x 12 x 12kg
1 x 10 x 12kg

Cable seated row

1 x 15 x 25kg
1 x 12 x 30kg
1 x 12 x 35kg
1 x 10 x 40kg

Lat pull down BTN

1 x 15 x 20kg
1 x 12 x 25kg
1 x 10 x 30kg

Lat pulldown supinated close grip

1 x 15 x 20kg
1 x 12 x 25kg
1 x 10 x 30kg

Deadlift < handen inmiddels helemaal naar de **** , schuimrubber ertussen gedaan

1 x 15 x 20kg
1 x 12 x 30kg
1 x 12 x 35kg

-exit

Db lateral rear rais

1 x 15 x 5kg
1 x 12 x 6kg
1 x 10 x 6kg

Shrugs

1 x 15 x 12kg
1 x 12 x 14kg
1 x 10 x 14kg

Daily core: Single legged back bridge l + r elk 4 x 15 x 5sec, side planks 45sec

Dail cardio: 20 min 13% helling @ 6.5km p/u

Deze: Lat pull down BTN
Bied geen enkele meerwaarde tov langs voor te pullen. Sterker nog, je gaat de neiging hebben om wat naar
voren te gaan leunen als je vermoeid word waardoor al het gewicht op je schouders komt te zitten.

Deze: Lat pull down BTN
Bied geen enkele meerwaarde tov langs voor te pullen. Sterker nog, je gaat de neiging hebben om wat naar
voren te gaan leunen als je vermoeid word waardoor al het gewicht op je schouders komt te zitten.

NEE.

BTN is prima. Ik kan 'm niet voor doen omdat mijn schouder dan pijn doet.
Daarbij is mijn uitvoering 100% perfect en ik heb geen enkele neiging.:rolleyes:

NEE.

BTN is prima. Ik kan 'm niet voor doen omdat mijn schouder dan pijn doet.
Daarbij is mijn uitvoering 100% perfect en ik heb geen enkele neiging.:rolleyes:

Voor wat doe je hem? Je lats? Dan ben je beter onderhands. Of kan je dat ook niet met je schouder?

Voor wat doe je hem? Je lats? Dan ben je beter onderhands. Of kan je dat ook niet met je schouder?

Ik doe'm niet voor mijn kuiten :rolleyes:
Zoals je kunt zien heb ik vandaag btn gedaan en onderhands, welke ik met armen op schouderhoogte wel op borst trek.

Ik doe'm niet voor mijn kuiten :rolleyes:
Zoals je kunt zien heb ik vandaag btn gedaan en onderhands, welke ik met armen op schouderhoogte wel op borst trek.

Duh :p

Als je behind the neck pakt komt automatisch meer kracht vanuit je rear delts, traps & rhombs. En
minder uit de lats. Daarom dus ... maar goed, jij weet het blijkbaar weer allemaal

Als je behind the neck pakt komt automatisch meer kracht vanuit je rear delts, traps & rhombs. En
minder uit de lats. Daarom dus ... maar goed, jij weet het blijkbaar weer allemaal
Op welke studie baseer je de mindere activatie van de lats bij BTN?

Daar gaat het niet om :o
Ik heb al 10 keer gezegd waarom ik BTN doe; ik heb weinig keuze in pulldown variaties door mijn schouder.

BTN voelt voor mij prima, ik voel mijn lats behoorlijk, dus ik ga niet mee met die controverse rondom de oefening.
De onderhandse variant ging ook top en die gaat mij vast helpen bij de chins.

Ik zie gewoon niet waarom het zo'n probleem is, het is een prima rug-oefening. Zeker als de uitvoering absoluut keurig is.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 15:34 ----------

Ga nu even niet zoeken maar het is nu eenmaal zo dat wanneer je je ellebogen verder van je lichaam
houd er meer delts, traps en rhombs in het spel komen.

Mijn ellebogen komen bij btn gewoon naast mijn lijf uit hoor, maar ik zit dan ook braaf rechtop :rolleyes:

Daar gaat het niet om :o
Ik heb al 10 keer gezegd waarom ik BTN doe; ik heb weinig keuze in pulldown variaties door mijn schouder.

BTN voelt voor mij prima, ik voel mijn lats behoorlijk, dus ik ga niet mee met die controverse rondom de oefening.
De onderhandse variant ging ook top en die gaat mij vast helpen bij de chins.

Ik zie gewoon niet waarom het zo'n probleem is, het is een prima rug-oefening. Zeker als de uitvoering absoluut keurig is.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 15:34 ----------

Mijn ellebogen komen bij btn gewoon naast mijn lijf uit hoor, maar ik zit dan ook braaf rechtop :rolleyes:

Je hoeft toch ook geen x aantal variaties aan pulldowns te doen. Neem gewoon die waarbij je sterkst
bent en werk daar hard in door. BTN correct gedaan is inderdaad geen probleem. Maar onderhands
ben je gewoon sterker en haal je dus ook meer uit.

De rest van je rug heb je toch al gedaan met rows & deads.

Terug
Naar boven