XXL Nutrition

Sjorslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Voor rotator cuff is de broomstick oefening een fijne en internal en external rotations. Nooit db's gebruiken, maar een theraband.

Pullups, en dan nog 2 oefeningen latpull? What is deze? :p

• #1.383
Populaire log van DBB's nieuwste ketspop.

Wat voor schema hanteer je? Kan het niet zo opmaken uit alle slowchat.

Ketspop? Ik neuk niet hoor.

5daagse split.
ma rug - schouders achter
di borst - schouders voor
woe buik - schouders zij
do benen - glutes
vrij armen

Laatst bewerkt:
Waarom schouders voor met rug? Dag erna borst (schouders voor die dag ervoor gedaan). Schouders achter met buik. Raar schema, no offence.

• #1.385
Waarom schouders voor met rug? Dag erna borst (schouders voor die dag ervoor gedaan). Schouders achter met buik. Raar schema, no offence.

Is dat zo? Voel je vooral vrij je genius hier op los te laten. Velen zijn je voor gegaan ^_^

Maar je doet ook rug/schouders achter en borst/schouders voor. :o

Waarom niet schouders voor bij borst, dat lijkt me wel zo logisch omdat je voorkant schouders sowieso veel gebruikt bij borst. Sowieso vindt ik je schouders splitten over 3 dagen dikke overkill aangezien je schouders al meer dan voldoende pakt bij je borst etc.

Sowieso vindt ik een split schema beetje lame. Een dag voor benen (ca. helft van je lichaam) en een dag voor armen.

Maarja ben sowieso meer voorstander van een UB/LB schema of push pull oid.

Ook een rug training met pullups, en dan nog 2 oefeningen met 5 x 8 latpulls is niets iets waar ik zelf voor zou gaan.

Voor rotator cuff is de broomstick oefening een fijne en internal en external rotations. Nooit db's gebruiken, maar een theraband.

hmm zo'n theraband is wel fijn voor thuis. Wat bedoel je precies met internet en external rotations?

En broomstick is toch zo'n ding waar jij op vliegt?? Hoe helpt dat me rotator cuffs.
Sorry inkoppertje :o pls forgive me :kiss:

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 19:10 ----------

Ik snap de logica er achter wel. Persoonlijk heeft het mij voorkeur om schouders al geheel te trainen ipv in zulke delen op te spliten

Ik snap de logica helemaal niet.

Kijk ik wil niet de wijsneus uithangen. Sjors ziet er goed uit en is dedicated, dus alle respect daarvoor. Maar ik vindt het gewoon een erg onlogisch schema.

• #1.390
Waarom niet schouders voor bij borst, dat lijkt me wel zo logisch omdat je voorkant schouders sowieso veel gebruikt bij borst. Sowieso vindt ik je schouders splitten over 3 dagen dikke overkill aangezien je schouders al meer dan voldoende pakt bij je borst etc.

Sowieso vindt ik een split schema beetje lame. Een dag voor benen (ca. helft van je lichaam) en een dag voor armen.

Maarja ben sowieso meer voorstander van een UB/LB schema of push pull oid.

Ook een rug training met pullups, en dan nog 2 oefeningen met 5 x 8 latpulls is niets iets waar ik zelf voor zou gaan.

Ik zie dat je sneller was met je repliek dan ik met mijn edit; ik heb achter-voor-zij, wat echt volkomen logisch is.

Splitschema's zijn niet lame en wat je wel of niet prettig vind is natuurlijk persoonlijk. Er is geen enkele goede reden voor het afwijzen van een splitschema, tenzij het je eigen voorkeur niet heeft, maar dat is niet relevant want het is MIJN schema.

De pullups doe ik omdat ik ze moet leren en aangezien mijn dagen best vol zitten, is het niet te doen op een andere dag dan rug.
De latpulls zijn 2 verschillende tbn en supinated voor en ik merk vooruitgang in de rug en blijf het daarom doen.

Ik zie dat je sneller was met je repliek dan ik met mijn edit; ik heb achter-voor-zij, wat echt volkomen logisch is.

Splitschema's zijn niet lame en wat je wel of niet prettig vind is natuurlijk persoonlijk. Er is geen enkele goede reden voor het afwijzen van een splitschema, tenzij het je eigen voorkeur niet heeft, maar dat is niet relevant want het is MIJN schema.

De pullups doe ik omdat ik ze moet leren en aangezien mijn dagen best vol zitten, is het niet te doen op een andere dag dan rug.
De latpulls zijn 2 verschillende tbn en supinated voor en ik merk vooruitgang in de rug en blijf het daarom doen.

Zolang je maar squat en deadlift doet, boeit het met verder totaal niet welke oefening je nog meer uitvoert :heart: :heart:

• #1.392
2 keer deadlifts en 2 keer squats per wk, dus het is bij deze skyblazer-proof :o

cm's gaan lekker sjors!
Waar meet je breedste punt, lovehandles?

• #1.394
cm's gaan lekker sjors!
Waar meet je breedste punt, lovehandles?

Yeps; daar kan dus nog wel wat vanaf.
In principe zou het voor de zomer met dit tempo weg moeten zijn; maar ik heb voor de zekerheid nog een monster cut van een maand ingepland. Hopelijk is het niet nodig, want dan zou ik mijn wijn op moeten geven en dat wil ik niet. :rolleyes:

Wat doe je precies voor oefeningen bij je schema?

En voel je niet aangevallen. Er zijn imo wel genoeg redenen om een plit schema af te wijzen, daar niet van.

Een goede reden is dat je 5 dagen per week in de gym zit. Daarvan ben je 1 dag bezig met je benen. Dat wil dus zeggen dat je ca. 30-40 procent van je lichaam in 1 dag doet en de rest in 4 dagen. Ik vind dat geen goede verdeling. En daarom vind ik een split vaak slecht.

Ik wil je niet aanvallen op JOUW schema. Ik kan net als alle aanbidders zeggen dat het allemaal fantastisch is als je dat liever hoort. Ik geef enkel mijn mening.

• #1.396
Wat doe je precies voor oefeningen bij je schema?

En voel je niet aangevallen. Er zijn imo wel genoeg redenen om een plit schema af te wijzen, daar niet van.

Een goede reden is dat je 5 dagen per week in de gym zit. Daarvan ben je 1 dag bezig met je benen. Dat wil dus zeggen dat je ca. 30-40 procent van je lichaam in 1 dag doet en de rest in 4 dagen. Ik vind dat geen goede verdeling. En daarom vind ik een split vaak slecht.

Ik wil je niet aanvallen op JOUW schema. Ik kan net als alle aanbidders zeggen dat het allemaal fantastisch is als je dat liever hoort. Ik geef enkel mijn mening.

Ik word begeleid, dus ik kan niet zoveel over de details uitwijden ^_^

Persoonlijk vind ik een split voor dit moment erg fijn werken. Ik ben er meer dan 10 jaar uit geweest en heb deze methode als heel effectief ervaren.
Het geeft me ook een goed beeld van de vorderingen; wat achterloopt, wat juist erg snel gaat en zodoende kan ik in mijn optiek inzichtelijk maken wat er nog gebeuren moet.

Ik ben altijd benieuwd naar andermans visie, maar ik hoop dan wel een beetje op meer onderbouwing dan ' je traint 30% van je lichaam op 1 dag '
So what?

Dus als daar nog een interessante onderbouwing bij zit, dan wil ik die ook graag lezen :p

Ik zie niet direct in waarom zoiets onderbouwing behoeft. Het is toch raar om bv 6 oefeningen per week voor schouders te doen en 6 voor je benen?

Ik heb niet heel je log door gelezen dus zie zo niet wat je allemaal doet. Het zal ongetwijfeld prima zijn. Maar ik ga persoonlijk niet graag naar de sportschool voor een armen trainen of een borst zijkant schouders training. Terwijl je ook 1 dag neemt voor benen.

Je benen training is toch 3x zo intens als armen / buik+zijkant schouder training?

Ik zie niet direct in waarom zoiets onderbouwing behoeft. Het is toch raar om bv 6 oefeningen per week voor schouders te doen en 6 voor je benen?

Ik heb niet heel je log door gelezen dus zie zo niet wat je allemaal doet. Het zal ongetwijfeld prima zijn. Maar ik ga persoonlijk niet graag naar de sportschool voor een armen trainen of een borst zijkant schouders training. Terwijl je ook 1 dag neemt voor benen.

Je benen training is toch 3x zo intens als armen / buik+zijkant schouder training?

Train je nog met Berry enzo nadat je dbb contest had gewonnen?

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 20:00 ----------

Ik word begeleid, dus ik kan niet zoveel over de details uitwijden ^_^

Persoonlijk vind ik een split voor dit moment erg fijn werken. Ik ben er meer dan 10 jaar uit geweest en heb deze methode als heel effectief ervaren.
Het geeft me ook een goed beeld van de vorderingen; wat achterloopt, wat juist erg snel gaat en zodoende kan ik in mijn optiek inzichtelijk maken wat er nog gebeuren moet.

Ik ben altijd benieuwd naar andermans visie, maar ik hoop dan wel een beetje op meer onderbouwing dan ' je traint 30% van je lichaam op 1 dag '
So what?

Dus als daar nog een interessante onderbouwing bij zit, dan wil ik die ook graag lezen :p

heb je trouwens fotos van hoe je er bijstond op je top, 10 jaar geleden?

Naja ik heb niet alles gelezen. Nu de 1e 4 pagina's. Waarin AbFab al direct terecht opmerkt dat 3 dagen achter elkaar schouders trainen te veel van het goede is. Wat ik net ook al zei. Je wordt begeleid dus het zal dan wel goed zijn (beetje raar maar ok). 2 pagina's verder: schouder blessure. Aan de pijnstillers en door trainen.

Hoe veel mensen hebben wel geen last van hun schouders? Je schouders hebben over het algemeen al genoeg te verduren met benchpress en schouder press etc. Daar bovenop nog isolatie oefeningen voor schouders en dat 3 dagen achter elkaar is imo vragen om problemen.

Nou ben ik geen begeleider en kan ik het niet wetenschappelijk onderbouwen. Maar het is en hoeft ook allemaal geen rocket science te zijn imo. Met borst en rug krijgen je schouders en armen al veel werk. Daar nog veel tijd in steken met isolatie oefeningen vind ik persoonlijk wat overbodig. En daar tegenover staat dat je al die tijd ook kan steken in je lower body.

Maar genoeg van mijn gezever. Succes met je log. Aan je motivatie zal het niet liggen want dat zit overduidelijk goed. Maar begeleiders hebben ook niet alle wijsheid in pacht.

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 20:14 ----------

Train je nog met Berry enzo nadat je dbb contest had gewonnen?

Ik heb nooit gewonnen. 1 keer 5e of 6e geworden en in 2010 4e. Berry ken ik niet. Denk dat je me met iemand anders verward ;)

• #1.400

Ik ga persoonlijk graag naar een gym voor een armtraining, want ik ben wel even zoet met biceps, triceps en onderarmen. Net als mijn buiktraining eigenlijk, want dat is geen rondje cruches hoor, maar een paar solide oefeningen waar je gerust 3 kwartier mee kan vullen.

Ik denk dat jij je blindstaart op de split. Kwaliteit over kwantiteit en dat is een devies die vaker opgaat dan bij trainen alleen ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven