Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Populaire log van DBB's nieuwste ketspop.
Wat voor schema hanteer je? Kan het niet zo opmaken uit alle slowchat.
Waarom schouders voor met rug? Dag erna borst (schouders voor die dag ervoor gedaan). Schouders achter met buik. Raar schema, no offence.
Voor rotator cuff is de broomstick oefening een fijne en internal en external rotations. Nooit db's gebruiken, maar een theraband.
pls forgive me 
Waarom schouders voor met rug? Dag erna borst (schouders voor die dag ervoor gedaan). Schouders achter met buik. Raar schema, no offence.
Waarom niet schouders voor bij borst, dat lijkt me wel zo logisch omdat je voorkant schouders sowieso veel gebruikt bij borst. Sowieso vindt ik je schouders splitten over 3 dagen dikke overkill aangezien je schouders al meer dan voldoende pakt bij je borst etc.
Sowieso vindt ik een split schema beetje lame. Een dag voor benen (ca. helft van je lichaam) en een dag voor armen.
Maarja ben sowieso meer voorstander van een UB/LB schema of push pull oid.
Ook een rug training met pullups, en dan nog 2 oefeningen met 5 x 8 latpulls is niets iets waar ik zelf voor zou gaan.
Ik zie dat je sneller was met je repliek dan ik met mijn edit; ik heb achter-voor-zij, wat echt volkomen logisch is.
Splitschema's zijn niet lame en wat je wel of niet prettig vind is natuurlijk persoonlijk. Er is geen enkele goede reden voor het afwijzen van een splitschema, tenzij het je eigen voorkeur niet heeft, maar dat is niet relevant want het is MIJN schema.
De pullups doe ik omdat ik ze moet leren en aangezien mijn dagen best vol zitten, is het niet te doen op een andere dag dan rug.
De latpulls zijn 2 verschillende tbn en supinated voor en ik merk vooruitgang in de rug en blijf het daarom doen.

cm's gaan lekker sjors!
Waar meet je breedste punt, lovehandles?

Ik zie dat je sneller was met je repliek dan ik met mijn edit; ik heb achter-voor-zij, wat echt volkomen logisch is.
Splitschema's zijn niet lame en wat je wel of niet prettig vind is natuurlijk persoonlijk. Er is geen enkele goede reden voor het afwijzen van een splitschema, tenzij het je eigen voorkeur niet heeft, maar dat is niet relevant want het is MIJN schema.
De pullups doe ik omdat ik ze moet leren en aangezien mijn dagen best vol zitten, is het niet te doen op een andere dag dan rug.
De latpulls zijn 2 verschillende tbn en supinated voor en ik merk vooruitgang in de rug en blijf het daarom doen.
Wat doe je precies voor oefeningen bij je schema?
En voel je niet aangevallen. Er zijn imo wel genoeg redenen om een plit schema af te wijzen, daar niet van.
Een goede reden is dat je 5 dagen per week in de gym zit. Daarvan ben je 1 dag bezig met je benen. Dat wil dus zeggen dat je ca. 30-40 procent van je lichaam in 1 dag doet en de rest in 4 dagen. Ik vind dat geen goede verdeling. En daarom vind ik een split vaak slecht.
Ik wil je niet aanvallen op JOUW schema. Ik kan net als alle aanbidders zeggen dat het allemaal fantastisch is als je dat liever hoort. Ik geef enkel mijn mening.

Ik zie niet direct in waarom zoiets onderbouwing behoeft. Het is toch raar om bv 6 oefeningen per week voor schouders te doen en 6 voor je benen?
Ik heb niet heel je log door gelezen dus zie zo niet wat je allemaal doet. Het zal ongetwijfeld prima zijn. Maar ik ga persoonlijk niet graag naar de sportschool voor een armen trainen of een borst zijkant schouders training. Terwijl je ook 1 dag neemt voor benen.
Je benen training is toch 3x zo intens als armen / buik+zijkant schouder training?
Ik word begeleid, dus ik kan niet zoveel over de details uitwijden ^_^
Persoonlijk vind ik een split voor dit moment erg fijn werken. Ik ben er meer dan 10 jaar uit geweest en heb deze methode als heel effectief ervaren.
Het geeft me ook een goed beeld van de vorderingen; wat achterloopt, wat juist erg snel gaat en zodoende kan ik in mijn optiek inzichtelijk maken wat er nog gebeuren moet.
Ik ben altijd benieuwd naar andermans visie, maar ik hoop dan wel een beetje op meer onderbouwing dan ' je traint 30% van je lichaam op 1 dag '
So what?
Dus als daar nog een interessante onderbouwing bij zit, dan wil ik die ook graag lezen![]()
Train je nog met Berry enzo nadat je dbb contest had gewonnen?

Ik zie niet direct in waarom zoiets onderbouwing behoeft. Het is toch raar om bv 6 oefeningen per week voor schouders te doen en 6 voor je benen?
Ik heb niet heel je log door gelezen dus zie zo niet wat je allemaal doet. Het zal ongetwijfeld prima zijn. Maar ik ga persoonlijk niet graag naar de sportschool voor een armen trainen of een borst zijkant schouders training. Terwijl je ook 1 dag neemt voor benen.
Je benen training is toch 3x zo intens als armen / buik+zijkant schouder training?