AndroidHealthClinic

Contest Log Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.."

Zal ik even op je rug komen zitten? Kan je Donkey calve raises doen :p

• Topic Starter Topic Starter
Whut?
BBQ's zijn kei goed!

Je moet enkel wat karakter tonen tegenover al die heerlijke dingen :meal:
Dat klopt! Bijna niks beters als een goede BBQ! Maar het is voor mijn cut wel goed als ik een keer niet zo'n onbeperkt vreetfestijn heb in het weekend..:rolleyes:
Brinta + bambix?
Massive zit ook al aan de bambix, is dat lekkerder of betere voedingswaarde?
Zitten geen gluten en meer koolhydraten in bambix. En omdat ik niet in een keer over wil naar bambix heb ik het eerst maar eens gemend met brinta om te kijken hoe de smaak is. Puur om te testen dus :D
Zal ik even op je rug komen zitten? Kan je Donkey calve raises doen :p
Vind ik serieus een goed plan Rob! Donkey raises zijn een goede oefening!:thumbs: DEnk alleen dat niemand op mijn bezwete rug wil gaan zitten aan het einde van mijn training...:rolleyes:

Planning voor vandaag! Rustdagje, dus low carb, low kcals!:D

Neem nu nog maar even griekse yoghurt ondanks de lactose. Ruim 5 weken voor het einde van de contest kan dat nog wel en vind dat met aardbeien echt mijn dagtraktatie vandaag!:D:meal:

Voeding donderdag 20-06-2013:
7:00 1 capsule ripped
9:00 1L groene thee
11:00 10g BCAA
12:00 150g kipfilet + 30g whey + 50g notenmix + multivit & vit D
15:00 150g kipfilet + 30g whey
18:00 200g duitse biefstuk + 25g notenmix + 250g griekse yoghurt + 250g aardbeien

~1740kcals, E/K/V = 210g (48%) / 40g (9%) / 80g (43%)

Brinta met bambix & wat honing is echt een traktatie!
Heb je al wat kunnen oefen op posing?

Brinta met bambix & wat honing is echt een traktatie!
Heb je al wat kunnen oefen op posing?
Beetje, ik ben vooral opzoek naar de best most musculair..maar de grootste moeite heb ik met fullbody poses! Alles aanspannen vind ik ontzettend moeilijk en het poseren zonder spiegel!!

Echt zwaar respect voor de wedstrijdbodybuilders, die vaak met redelijk weinig vocht (qua drinken) alles seconden of soms wel minuten staan aan te spannen:thumbs:

Goed bezig, mooi droog aan het worden, deel wel het advies van koekie, let op dat je niet te diep gaat er zit niet veel massa!

Goed bezig, mooi droog aan het worden, deel wel het advies van koekie, let op dat je niet te diep gaat er zit niet veel massa!
Bah, wat een ondankbare rotsport is dit ook! Train al 6-7 jaar en krijg spijtig genoeg nog steeds te horen dat ik weinig massa heb. Zelf ben ik realistisch als ik zeg dat er op naturel basis voor mij niet veel meer te halen valt. Ik verwacht over een lang tijdsbestek nog zo'n maximaal 5kg VVM en dan houdt het wel op.

Ik vraag me dan bij deze ook hardop af hoeveel van de contest deelnemers niet een keer stiekum 1 kuurtje hebben gedaan en nu claimen naturel te zijn..

Uiteraard kan het ook grotendeels met genen en myostatine te maken hebben of train en eet ik toch niet zo goed als ik denk..:rolleyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

No disrespect marv maar je zit ook alsmaar te cutten man. Ok, op trainingsdagen eet je misschien meer maar
over het algemeen denk ik dat je weektotaal aan kcals gewoon veel te laag ligt steeds. Zo kan je niet gainen.
Ja, ik weet het, je hebt een vetfobie. Maar let's face it, als je niet kuurt, zal je nooit snel massa aanzetten
en droog blijven. Het is het ene ofwel het andere.

Nu, na deze cut kan je misschien wel profiteren van een rebound. Dus ja, probeer hem te pakken zou ik zeggen ;)

Bah, wat een ondankbare rotsport is dit ook! Train al 6-7 jaar en krijg spijtig genoeg nog steeds te horen dat ik weinig massa heb. Zelf ben ik realistisch als ik zeg dat er op naturel basis voor mij niet veel meer te halen valt. Ik verwacht over een lang tijdsbestek nog zo'n maximaal 5kg VVM en dan houdt het wel op.

Nee jij hoeft nog niet te kuren, sterker nog ik denk dat jij naturel nog mega veel massa kan pakken!

Mijn advies zou dan ook zijn na deze contest te gaan cleanbulken, en op massa trainen!

ik zou voor de contest gewoon zo droog mogelijk gaan, daarna inderdaad flink cleanbulken.

No disrespect marv maar je zit ook alsmaar te cutten man. Ok, op trainingsdagen eet je misschien meer maar
over het algemeen denk ik dat je weektotaal aan kcals gewoon veel te laag ligt steeds. Zo kan je niet gainen.
Ja, ik weet het, je hebt een vetfobie. Maar let's face it, als je niet kuurt, zal je nooit snel massa aanzetten
en droog blijven. Het is het ene ofwel het andere.

Nu, na deze cut kan je misschien wel profiteren van een rebound. Dus ja, probeer hem te pakken zou ik zeggen ;)

Nee jij hoeft nog niet te kuren, sterker nog ik denk dat jij naturel nog mega veel massa kan pakken!

Mijn advies zou dan ook zijn na deze contest te gaan cleanbulken, en op massa trainen!

ik zou voor de contest gewoon zo droog mogelijk gaan, daarna inderdaad flink cleanbulken.
Bedankt voor de support! Het is ook zeker de bedoeling na de cut weer te gaan bulken, maar ik blijf erbij dat het nonsens is daarbij heel veel vet aan te zetten.

Dat heb ik in het verleden al gedaan en dat resulteerde steeds in nagenoeg geen massa winst.

Na de cut ga ik in combinatie met IF een recomp bulk doen met het volgende als uitgangspunt:

4 trainingsdagen op of 30-40% boven onderhoud (=onderhoud x 1.3-1.4) en 3 rustdagen 10-20% onder onderhoud (=onderhoud x 0.9-0.8)

Trainingsdagen:
Eiwit: 2.5-3g/kg lichaamsgewicht
Vet: 40-65g (waar mogelijk niet te hoog)
Koolhydraat: Resterend aantal calorieen aanvullen met koolhydraten.

Rustdagen:
Eiwit: 2.5-3g/kg lichaamsgewicht
Koolhydraat: Beperken (liefst <150g) (Carbs bij avondmaaltijd)
Vet: 65-120g (hoger in vetten is geen probleem al koolhydraat redelijk laag blijft)

Echter als ik daar te snel of teveel vet mee gain ga ik gewoon weer recompen...kom toch liever langzaam aan dan te snel.:rolleyes: Ik blijf erbij dat sommige mensen overschatten wat er naturel mogelijk is..(de meso's even buiten beschouwing gelaten..)

Ik hoop dat het lukt! ik heb met deze manier nooit wat kunnen aanzetten. zelfs niet als ik elke dag boven onderhoud ging zitten... is natuurlijk wel enigzins positief dat mijn lichaam gewoon enorm veel verbrand :)

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 12:06 ----------

correctie: verbrand met IF.. ik ben namelijk niet bepaald ecto :P

Klinkt goed Marf. Zou trouwens eens havermout proberen, vind dat zelf beter te doen dan brinta.

Werkt IF wel voor je? Kan je je ook gaan afvragen dan. Of ligt je berekende onderhoudsniveau niet te laag? Berekening is immers slechts een inschatting. En vergeet ook het belang van rust niet.

Ben het helemaal met je eens dat je moet kunnen bulken zonder veel vet aan te zetten, doe zelf nu 4000kcal laag glycemisch 30/50/20 en kom ongeveer kilo per maand bij zonder procentuele vettoename. Vraag is hoe lang dat zo door kan gaan natuurlijk :). Heb ooit ook IF geprobeerd maar was voor mij echt onmogelijk om in korte tijd zoveel kcal weg te krijgen dus snel weer vanaf gestapt.

Ik hoop dat het lukt! ik heb met deze manier nooit wat kunnen aanzetten. zelfs niet als ik elke dag boven onderhoud ging zitten... is natuurlijk wel enigzins positief dat mijn lichaam gewoon enorm veel verbrand :)

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 12:06 ----------

correctie: verbrand met IF.. ik ben namelijk niet bepaald ecto :P
We zullen het zien..;)
Klinkt goed Marf. Zou trouwens eens havermout proberen, vind dat zelf beter te doen dan brinta.
Ik vind havermout persoonlijk niet zo lekker..neem het ook met water, dus dat lijkt me redelijk goor!

Werkt IF wel voor je? Kan je je ook gaan afvragen dan. Of ligt je berekende onderhoudsniveau niet te laag? Berekening is immers slechts een inschatting. En vergeet ook het belang van rust niet.

Ben het helemaal met je eens dat je moet kunnen bulken zonder veel vet aan te zetten, doe zelf nu 4000kcal laag glycemisch 30/50/20 en kom ongeveer kilo per maand bij zonder procentuele vettoename. Vraag is hoe lang dat zo door kan gaan natuurlijk :). Heb ooit ook IF geprobeerd maar was voor mij echt onmogelijk om in korte tijd zoveel kcal weg te krijgen dus snel weer vanaf gestapt.
Voor het cutten werkt IF prima! IF bulk heb ik nog niet gedaan, dus dat valt te bezien. Zelf heb ik geen problemen met veel eten, dus ik ga het op zijn minst proberen.

Voor mijn IF cut deed ik recomp, en weet onderhand mijn onderhoud wel. Rust is misschien wel een puntje..
Ik maak best veel redelijk korte nachten en heb weleens het idee dat mijn lichaam wat meer rust kan gebruiken.

Ik vraag me dan bij deze ook hardop af hoeveel van de contest deelnemers niet een keer stiekum 1 kuurtje hebben gedaan en nu claimen naturel te zijn..

Uiteraard kan het ook grotendeels met genen en myostatine te maken hebben of train en eet ik toch niet zo goed als ik denk..:rolleyes:
Je doet het als natty gewoon hardstikke goed marvin, srs. Het blifjt hard werken en zoals je zegt heb je willicht op het gebied van rust nog wat te verbeteren. Vergeet niet dat je in de ogen van een leek nog steeds buff/atletisch bent, dat ga je alleen zelf steeds minder zien. Dat over kuurtjes verzwijgen heb je waarschijnlijk gelijk in, spijtig maar waar. Het blijft een deel van de sport. Maar kop op bro, hou de eer voor jezelf. Jij weet wat je doet, waarom je dat doet en voor wie je dat doet. Ik heb in ieder geval diep respect voor je toewijding, of je nou eerste of tiende wordt in een contest.

Je doet het als natty gewoon hardstikke goed marvin, srs. Het blifjt hard werken en zoals je zegt heb je willicht op het gebied van rust nog wat te verbeteren. Vergeet niet dat je in de ogen van een leek nog steeds buff/atletisch bent, dat ga je alleen zelf steeds minder zien. Dat over kuurtjes verzwijgen heb je waarschijnlijk gelijk in, spijtig maar waar. Het blijft een deel van de sport. Maar kop op bro, hou de eer voor jezelf. Jij weet wat je doet, waarom je dat doet en voor wie je dat doet. Ik heb in ieder geval diep respect voor je toewijding, of je nou eerste of tiende wordt in een contest.

Dit dus... Je moet niet te veel naar andere kijken, daar ben ik ook allang mee gestopt. Je bent gewoon goed bezig, traint en eet met veel toewijding, veel meer kan je niet doen. Ik zelf vind dit ook wel heel lastig hoor, als ik naar mijn afgelopen jaar kijk heb ik na 8-9 maanden bulken misschien net 2kg vvm gepakt maximaal. Het heeft gewoon veel tijd nodig, voor mij althans. Maar ik snap dus maar al te goed dat het wel frustrerend is als je sommige mensen dezelfde vooruitgang ziet maken maar dan 4-5x zo snel:rolleyes:.

@Marv, misschien is het voor jou neit van toepassing hoor, maar sinds ik meer rust pak zit ik echt een stuk lekkerder in m'n vel. Zowel privé, op het werk als in de gym. Misschien ook voor jou om eens te overwegen.

Wat Bob & Jaap ook zeggen, omdat je al redelijk lang bezig bent zal progressie met steeds kleinere stappen gaan.
Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat je weinig massa hebt, want dat zeker niet waar.
Je planning qua voeding voor na de cut ziet er solid uit bro, dus gewoon proberen.

Misschien ook eens een idee om een personal trainer te nemen voor +- een half jaar?
En dan niet zo eentje van basic fit maar dan gewoon van hier.

Terug
Naar boven