Fitness Seller

Contest Log Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.."

• Topic Starter Topic Starter
Weer een goeie training en voedingsweek voldaan hoeveel weken heb je nu nog tot einde contest?
Een stuk of 5. Helaas komt er aankomende week een kleine break. Ga namelijk 6 dagen met vrienden weg! Hopelijk valt de schade mee! Daarna heb ik nog 4 weken.

Stiekem was die 30kg incline wel een werkset ;)

En ik vind dit zo iets beter te lezen.
Ik noem het geen werkset..is puur even voelen hoe sterk ik ben:o

He marvin. Het is inderdaad erg vervelend om redelijk droog te blijven (+/-10%) en dan massa/kracht te pakken. In princiepe bouw je ook niet sneller spiermassa op als je 500kcal boven onderhoud gaat eten t.o.v 200 kcal boven onderhoud. Dus het nut van dirty/heavy bulken vind ik sowieso meer iets wat begraven moet worden, we leven in 2013en sixpacks zijn nou eenmaal belangrijker dan beertenders (ook al heeft the heavy bulker over het algmeneen meer kracht, dat even daargelaten)

Als ik je een paar tips mag geven ;) (waar ik zelf ook mee kamp, dus wellicht dat je jezelf hier in herkent) heb ik voor mezelf de volgende stappen gezet.

1) Wordt zo droog als nooit tevoren (geen 4-5%), maar eerder 6-7%, ripped dus, zodat je ziet dat als je op 6-7 staat je weet met welke ''massa'' je te maken hebt... zodoende heb je ook kunnen proeven aan het gevoel om op dat percentage te staan.
2) Schrap de recomp... dat is alleen maar besteed aan gasten die 90+kg wegen bij 5-6%. Op het gewicht waar je nu zit bereik je weinig met een recomp. (me too) (hiephoi: mischien 0.5 to 1 kg VVM per jaar) dat is voor mij persoonlijk al het dieeten en trainen niet waard. Ik hou ontzettend van de lifestyle/hobby, dus wil ik er meer uit knallen dan 0.5kg per jaar door een onnozelle recomp te doen)
3) Begin nadat je een tijdje op 6-7% hebt gestaan met kcal toe te voegen. Niet elke dag. Maar bijvoorbeeld 3 dagen per week (ma, woe,vr) een hoge kcal dag houden. En hierbij dus 500kcal boven onderhoud eten. Op di,do en in het weekend op onderhoud
4) Na 6-8 weken heeft je nieuwe stofwisseling zich aangepast aan de hogere kcal inname. Je bent 2-3 kilo zwaarder, nadeel: minder scherp als 8 weken geleden... (zie stap 5 voor het vervolg)
5) eet 2 weken lang 200-250kcal onder onderhoud. Na 2 weken ben je +/- 1kg - 1.5kg kwijt: vet en ook vocht), maar oogt meteen weer wel een stuk scherper.
6) Herhaal stap 3 en 4.

Het zijn dus fases van 8-10 weken. Waarin je 6-8 weken wat meer kcal eet, en balls to the walls geeft in de gym. gevolgd door 2 weken een lichte cut en tevens kan je deze 2 weken prima gebruiken om te deloaden en wat extra rustdagen in te plannen om je weer op te laden voor de volgende fase van 6-8 weken.

Zie het als 3 stappen vooruit, 2 stappen achteruit.
De netto winst zal dus steeds 0.5kg tot 1 kg winst zijn in elke cyclus van 8-10 weken (6-8 weken wat meer kcal, 2 weken minder kcal).... Vanuitgaande dat je (althans, ik wel) medio half augustus begint met cyclus 1 van 6-8 weken, zou je theoretisch gezien 5 cyclussen hebben gedaan van 8-10 weken voordat de zomer van 2014 begint.... dat wil dus zeggen dat er 2.5kg-5kg winst zou zijn.... (t.o.v een recomp het gehele jaar/gehele maand en dag in dag uit door) en ook al is 2.5kg de minimale grens, koop maar eens 2.5kg vlees bij de slager, en leg dat thuis maar eens op een bord: dat is toch best een hoop!

Misschien vind je mijn post waardeloos, maar lees hem nog eens een keer door en geef je mening. Ik heb zelf tijden (al dan niet jarenlang) gesukkeld om vetvrije massa te pakken, door ''bulk'' en cut'' cycles in te lassen, en ook maandenlang een recomp gedaan. Beiden liepen uit op teleurstellende resultaten, dus wil ik het nu vanuit een heel ander oogpunt aanpakken, want beiden gevallen (het extreme bulken, of het doorgaanse jaar recompen als heel nederland aan de stampot zit bij de openhaard) vind ik extreem.

I'm stoked om deze weg te bewandelen in elk geval ;)
Koek, wederom bedankt voor je goed onderbouwde en uitgebreide post. Een interressant principe al zeg ik het zelf en misschien wel het proberen waard. Echter wordt er door meerdere kampen aan me getrokken en zie je soms door de bomen het bos niet meer. De ene party zegt gewoon heavy bulken (>500kcal boven onderhoud), de andere zegt recomp, nog een ander recomp bulk en ij zegt dit.

Het enige dat ik echt niet wil is mijn vetpercentage oeveloos laten oplopen. Het enige verschil met jou schema en recomp bulk is dat binnen jou schema op de rustdagen op onderhoud wordt gegeten. Ik neig er nu in eerste instantie naar een recomp bulk te gaan doen..maar zal me voor die tijd (heb nog ongeveer 2 maanden) wel even inlezen in het 1 en ander.:D

Nogmaals bedankt, echt top dat je altijd van de uitgebreide uitleggen er ook bij post!:thumb:

Hier de voeding van vandaag!

Voeding, zondag 23-06-2013:
7:30 1 capsule ripped
9:00 1 kop groene thee + 4g BCAA
11:00 10g BCAA
12:30 150g kipfilet + 30g whey + 35g notenmix + half plakje kaas
14:00 250g sategehaktballetjes + halve komkommer
16:00 10g BCAA
18:00 150g kipfilet + 20g casseine + halve komkommer

~1795kcals, E/K/V = 175g (39%) / 20g (4%) / 115g (57%)

20 gram... :eek:

Als je geen moer te doen hebt gaat het wel inderdaad xD. Je bent wel strikt man qua voeding, echt wel goed.

Heb zelf zo nu en dan wel moeite om niet te gaan variëren in m'n voer en er dan toch stiekem weer meer kcals in te proppen xD.

Hey, wat voor methode ook, ga na de zomer gewoon eens bulken tot je je abs nét niet meer ziet. Kijken wat er gebeurt.

Als je geen moer te doen hebt gaat het wel inderdaad xD. Je bent wel strikt man qua voeding, echt wel goed.

Heb zelf zo nu en dan wel moeite om niet te gaan variëren in m'n voer en er dan toch stiekem weer meer kcals in te proppen xD.
Ben meestal wel een beetje een alles of niet persoon! Mijn avondeten is soms ook iets minder clean...al is de definitie van clean niet altijd even duidelijk, maar dat zorgt ervoor dat het geen probleem is. Verder ben ik echt een vleeseter, dus vind ik het geen probleem alleen een stukje gekruide kipfilet te eten.

De sateballetjes gisteren waren niet van de beste voedingswaarde, maar ach ze fitten een beetje in de macro's ;)

Hey, wat voor methode ook, ga na de zomer gewoon eens bulken tot je je abs nét niet meer ziet. Kijken wat er gebeurt.
Ik wil mijn bovenste 4 abs eigenlijk nog net wel zien, maar moet even kijken hoe ik het ga aanpakken. Ik weet nu langzaam aan wel een beetje beter hoe ik moet en kan cutten, dus opzich kan ik wel weer lichtjes gaan bulken en eens kijken wat er te pakken valt.

Ik ga waarschijnlijk wel met een tekort op rustdagen en een overschot op trainingsdagen bulken. En zal tov nu op mijn rustdagen 1 meal (avondeten) gewoon weer carbs pakken.

Hier de planning voor vandaag!

B1 Benen - onderrug – buik
Squat: 5x8-12
SLDL: 4x8-12
Leg press: 4x12-15

Barbel calfraise: 4x8-12
Toepress: 4x8-12
Single leg calfraise: 3xbw till failure

Cable pull-trough: 5x8-12

Voeding Maandag 24 juni 2013:
7:00 1 capsule ripped
9:00 1L groene thee
11:00 80g brinta +20g bambix + 30g whey + 40g rozijnen + vit B & D
12:30 150g rijst + 150g kipfilet + 90g spinazie
15:00 200g rijst + 150g kipfilet + 75g spinazie
15:30 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F)
Tijdens training: 1 scoop muscle protect (BCAA, Glutamine etc.)
Post workout: 25g whey + 5g BCAA + 40g dextro + banaan
18:30 250g Aardappels + spinazie + ei + 150g kipfilet + 20g casseine

~2650kcals, E/K/V = 225g (34%) / 325g (49%) / 50g (17%)

Koek slaat de spijker op de kop :D

Succes met het trainen vandaag en carefull with your nuts bij die pull throughs :D

Ik vind de uitleg van Koek ook erg goed. Misschien ga ik het zelf na mijn cut wel zo aanpakken.
Verder veel succes vandaag met je benen man, na die 6 dagen met vrienden weg heb je nog 4 weken en je staat echt al goed droog. Dus daarna heb je naar mijn inziens nog ff tijd om de laatste procentjes eraf te burnen.

Koekie, is jouw aanpak niet gewoon het standaard bulken-cutten maar dan in kortere cycli met een lager BF als uitgangspunt? Of zie ik iets over het hoofd? Al vind ik 8% bf als gemiddelde wel echt te laag om fatsoenlijk te gainen, voor de meeste natties is dat te weinig marge in energievoorraden dus te veel catabool.

Koekie, is jouw aanpak niet gewoon het standaard bulken-cutten maar dan in kortere cycli met een lager BF als uitgangspunt? Of zie ik iets over het hoofd? Al vind ik 8% bf als gemiddelde wel echt te laag om fatsoenlijk te gainen, voor de meeste natties is dat te weinig marge in energievoorraden dus te veel catabool.

Ja dit dus inderdaad, je gaat dus volgens dat plan korte bulk en cut cycles elkaar laten opvolgen. Ik vind dat niet zo'n spectaculair plan en ben ook sceptisch wat je daarmee denkt over te houden na een jaar tijd t.o.v. een normale bulk/cut periode of recomp.

2) Schrap de recomp... dat is alleen maar besteed aan gasten die 90+kg wegen bij 5-6%. Op het gewicht waar je nu zit bereik je weinig met een recomp. (me too) (hiephoi: mischien 0.5 to 1 kg VVM per jaar) dat is voor mij persoonlijk al het dieeten en trainen niet waard. Ik hou ontzettend van de lifestyle/hobby, dus wil ik er meer uit knallen dan 0.5kg per jaar door een onnozelle recomp te doen)

Dit vind ik ook wel enorm kort door de bocht, jij hebt een tijdje een recomp geprobeerd en zo te lezen is dat mislukt. Dit kan dan natuurlijk ook gewoon aan jou hebben gelegen, misschien at je te weinig of juist te veel. En als een recomp voor gasten die 90+ wegen met 5-6% dan zou het natuurlijk ook voor andere mensen moeten werken met minder massa. 0,5kg Vvm winst in een jaar tijd is natuurlijk niet veel maar er zijn zat mensen waaronder ik zelf die wel gewoon een normale winst met een recomp boeken.

Voeding blijft gewoon een lastig iets, omdat het voor iedereen weer anders werkt en er nog zoveel losse factoren bijkomen.

Ik zou zeggen Marvin, volg je eigen gevoel, na 6-7 trainingsjaren weet je wel wat er voor jou wel of niet werkt, toch?!

Zelf ga ik na de cut geen IF meer volgen, maar gebruik ik delen van wat ik van IF handig vond, bv:
- Frequentie van maaltijden en om de 3 uur eten is achter haalt, dus ik eet gewoon wanneer het mij handig uit komt.
- Ik blijf een carb cycling er in houden, hoger op trainingsdagen en lager op rustdagen
- Te veel gegeten een dag, te hard gefeest? De volgende dag gewoon een korte fast inlassen, waardoor je lager in kcal komt die dag
- Carbs in de ochtend laag houden en het grootste gedeelte na mijn training eten.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen die ik handig vind van IF! Maar ik moet mijn feeding window vergroten ivm teveel kcal eten straks, ga rond de 4000+ kcal zitten

Voeding blijft gewoon een lastig iets, omdat het voor iedereen weer anders werkt en er nog zoveel losse factoren bijkomen.

Ik zou zeggen Marvin, volg je eigen gevoel, na 6-7 trainingsjaren weet je wel wat er voor jou wel of niet werkt, toch?!

Zelf ga ik na de cut geen IF meer volgen, maar gebruik ik delen van wat ik van IF handig vond, bv:
- Frequentie van maaltijden en om de 3 uur eten is achter haalt, dus ik eet gewoon wanneer het mij handig uit komt.
- Ik blijf een carb cycling er in houden, hoger op trainingsdagen en lager op rustdagen
- Te veel gegeten een dag, te hard gefeest? De volgende dag gewoon een korte fast inlassen, waardoor je lager in kcal komt die dag
- Carbs in de ochtend laag houden en het grootste gedeelte na mijn training eten.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen die ik handig vind van IF! Maar ik moet mijn feeding window vergroten ivm teveel kcal eten straks, ga rond de 4000+ kcal zitten

Dit dus.
Wat je nu eigenlijk omschrijft is Carb Back-Loading :D

je log is echt interessant geworden man, naast jouw trainingen en dergelijke staan er ook hele boeiende posts van een aantal leden:)

Koek slaat de spijker op de kop :D

Succes met het trainen vandaag en carefull with your nuts bij die pull throughs :D
Thanks...I would take great care of my nuts ;)
Ik vind de uitleg van Koek ook erg goed. Misschien ga ik het zelf na mijn cut wel zo aanpakken.
Verder veel succes vandaag met je benen man, na die 6 dagen met vrienden weg heb je nog 4 weken en je staat echt al goed droog. Dus daarna heb je naar mijn inziens nog ff tijd om de laatste procentjes eraf te burnen.
Ik hoop het...het wordt namelijk buiten de nodige protein bars en shakes een niet zo gezond weekend..maar ach, woensdag pak ik het dan weer op en heb ik nog iets minder als een maand!:D

Dat gevoel leefde ook wel een beetje bij mij..het is allemaal goed onderbouwd, maar lijkt op een gewone bulk/cut cycle..

Ja dit dus inderdaad, je gaat dus volgens dat plan korte bulk en cut cycles elkaar laten opvolgen. Ik vind dat niet zo'n spectaculair plan en ben ook sceptisch wat je daarmee denkt over te houden na een jaar tijd t.o.v. een normale bulk/cut periode of recomp.

Dit vind ik ook wel enorm kort door de bocht, jij hebt een tijdje een recomp geprobeerd en zo te lezen is dat mislukt. Dit kan dan natuurlijk ook gewoon aan jou hebben gelegen, misschien at je te weinig of juist te veel. En als een recomp voor gasten die 90+ wegen met 5-6% dan zou het natuurlijk ook voor andere mensen moeten werken met minder massa. 0,5kg Vvm winst in een jaar tijd is natuurlijk niet veel maar er zijn zat mensen waaronder ik zelf die wel gewoon een normale winst met een recomp boeken.
Ik denk dat ik toch wel ga recompen..moet nog even kijken hoe en wat.. ;) Maar wie weet wijzig ik het plan tzt!

Ik blijf mijn window denk wel klein houden, maar ga het denk ongeveer op een zelfde manier aanpakken.

Ga je op rustdagen wel onderhoud of wil je dat op onderhoud gaan doen?

Dit dus.
Wat je nu eigenlijk omschrijft is Carb Back-Loading :D
IMO ook een mooi uitgangs punt

je log is echt interessant geworden man, naast jouw trainingen en dergelijke staan er ook hele boeiende posts van een aantal leden:)
Zo is het maar net! Ik ben blij met alle verschillende inzichten en onderbouwde posts! Mental support is ook altijd meer dan welkom!

Goed weekend gehad kerel?

Veel gewerkt, maar verder gechillt! Zaterdag nog wel even langs de Mac geweest!:thumb:

Nog even snel de training van vandaag! " No balls were harmed during this workout!"

B1 Benen - onderrug – buik
Squat:
60kg: 12
80kg: 12
100kg: 10 (Warmup)
120kg: 12, 10 (nipt), 10, 9, 8 (LOODZWAAR:eek:)

SLDL:
60kg: 12 (Warmup)
100kg: 12, 12, 11, 9 (gripfail --> straps?)

Leg press:
173kg: 15, 15, 15, 15 (nipt, verzwaren naar 182kg)

Barbel calfraise:
100kg: 12, 12, 12 (nipt), 10 (Laatste set mindere MMC)

Toepress:
136kg: 12, 12, 12, 10

Single leg calfraise:
bw: 20, 14, 12

Cable pull-trough vervangen voor machine crunch ivm drukte:mad:
4 sets

Goed bezig kerel stiff leg gewoon straps pakken joh gaat om je Hammies niet om je grip

Jaja, stiekem was die 100kg squat gewoon een werkset :rolleyes:

Maar gripfail op 100kg, srs? Doe je mixed grip dan? Duim over wijsvinger? Mag toch geen probleem zijn?

Goed bezig kerel stiff leg gewoon straps pakken joh gaat om je Hammies niet om je grip

Jaja, stiekem was die 100kg squat gewoon een werkset :rolleyes:

Maar gripfail op 100kg, srs? Doe je mixed grip dan? Duim over wijsvinger? Mag toch geen probleem zijn?
De volumes nekken me een beetje, bij de laatste reps begint die een beetje weg te glippen.

En doe geen mixed grip...

Hendrie heeft echter wel een punt..ik doe die SLDL voor mijn hams en niet voor mijn grip...dus volgende keer de laatste twee sets met straps ;)

Terug
Naar boven