Fitness Seller

Contest Log Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.."

Misschien ook eens een idee om een personal trainer te nemen voor +- een half jaar?
En dan niet zo eentje van basic fit maar dan gewoon van hier.

Veel personel trainers zijn goed om je klaar te stomen voor een wedstrijd (liefst in combinatie met aas)
maar als je zeg ik wil er gewoon naturel goed uitzien krijgen ze ??? en weten ze het ook niet meer zo goed.

• Topic Starter Topic Starter
Je doet het als natty gewoon hardstikke goed marvin, srs. Het blifjt hard werken en zoals je zegt heb je willicht op het gebied van rust nog wat te verbeteren. Vergeet niet dat je in de ogen van een leek nog steeds buff/atletisch bent, dat ga je alleen zelf steeds minder zien. Dat over kuurtjes verzwijgen heb je waarschijnlijk gelijk in, spijtig maar waar. Het blijft een deel van de sport. Maar kop op bro, hou de eer voor jezelf. Jij weet wat je doet, waarom je dat doet en voor wie je dat doet. Ik heb in ieder geval diep respect voor je toewijding, of je nou eerste of tiende wordt in een contest.
Thanks voor de hart onder de riem Bob! Merk soms wel dat ik niet goed tegen kritiek kan..de plaatsing binnen de contest maakt me ook niet veel uit. Als ik mezelf maar heb verbeterd tov de vorige contests!

Dit dus... Je moet niet te veel naar andere kijken, daar ben ik ook allang mee gestopt. Je bent gewoon goed bezig, traint en eet met veel toewijding, veel meer kan je niet doen. Ik zelf vind dit ook wel heel lastig hoor, als ik naar mijn afgelopen jaar kijk heb ik na 8-9 maanden bulken misschien net 2kg vvm gepakt maximaal. Het heeft gewoon veel tijd nodig, voor mij althans. Maar ik snap dus maar al te goed dat het wel frustrerend is als je sommige mensen dezelfde vooruitgang ziet maken maar dan 4-5x zo snel:rolleyes:.
Helemaal waar! Geduld is een schone zaak en Rome is ook niet in 1 dag gebouwd zijn hier wel aardig op van toepassing ;)

@Marv, misschien is het voor jou neit van toepassing hoor, maar sinds ik meer rust pak zit ik echt een stuk lekkerder in m'n vel. Zowel privé, op het werk als in de gym. Misschien ook voor jou om eens te overwegen.
Heb je wel een punt hoor! Misschien eens na dit schema een tijdje op een 3 daags schema gaan draaien of mezelf verplichten eerder naar bed te gaan..

Wat Bob & Jaap ook zeggen, omdat je al redelijk lang bezig bent zal progressie met steeds kleinere stappen gaan.
Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat je weinig massa hebt, want dat zeker niet waar.
Je planning qua voeding voor na de cut ziet er solid uit bro, dus gewoon proberen.
Thanks voor het hart onder de riem!:D We zien wel waar het schip strand :D
Misschien ook eens een idee om een personal trainer te nemen voor +- een half jaar?
En dan niet zo eentje van basic fit maar dan gewoon van hier.
Heb ik ook zeker overwogen en heb hier ook al contact overgehad. Vaak als ik dan aangeef hoe oud ik ben, hoe lang ik al train en wat ik eet...is de volgende vraag of ik AAS wil gaan gebruiken.

Maar ik hou het zeker in overweging! Misschien zie ik ook wel iets over het hoofd!

Veel personel trainers zijn goed om je klaar te stomen voor een wedstrijd (liefst in combinatie met aas)
maar als je zeg ik wil er gewoon naturel goed uitzien krijgen ze ??? en weten ze het ook niet meer zo goed.
Dat is een beetje het punt wat ik hierboven maakte. Ik denk dat de goede PT's je ook naturel een behoorlijk eind kunnen krijgen, maar ze kunnen natuurlijk geen wonderen verrichten.

Vanmorgen weer even gemeten en gewogen na mijn low carb dag van gisteren. Alles staat wel een beetje leeg, dus daar werd ik niet zo blij van! Gelukkig vandaag en morgen weer lekker wat carbs!

Gewicht: 78.0kg
Taille: 71.0cm
Arm: 38.0cm

De planning voor vandaag!

C2 Schouders – armen
MP: 4x8-12
Alternate hammer grip shoulder press: 4x8-12
Face pull: 4x8-12

Barbel curl: 4x8-12
Dumbbell Tricep ext.: 4x8-12
Reverse grip cable curl: 3x8-12 + pompset
Rope pushdown: 3x8-12 + pompset
BB behind the back wrist curl: 4x8-12

Voeding vrijdag 21-06-2013:
7:00 1 capsule ripped
9:00 1L groene thee
11:00 70g brinta + 30g bambix + 30g whey + 50g rozijnen + vit. D
11:45 150g rijst + 135g kipfilet + 35g spinazie
15:00 150g rijst + 135g kipfilet + 35g spinazie
Tijdens training: 1 scoop muscle protect (BCAA, Glutamine etc.)
Post workout: 25g whey + 5g BCAA + 40g dextro + banaan
18:30 Roerbaknoodles + extra kipfilet + 25g casseine

~2635kcals, E/K/V = 220g (34%) / 315g (48%) / 55g (18%)

Interessante posts hierboven. Ik begrijp jou heel goed marv. Het lijkt gewoon ondankbaar te zijn om naturel te trainen. Bijna altijd als ik in de 'post je foto's' sectie een goed fysiek ziet dan blijkt die gekeurd te hebben en in veel gevallen wordt daar dan ook nog over gelogen. En ik heb het dan echt niet over de enorme fysieken maar ook de prima beachboy fysieken die ik daar soms voorbij zie komen. En het is dan als naturel zijnde gewoon best frustrerend en ik kan me goed voorstellen dat dat helemaal het geval is als je aan de dbb foto wedstrijd mee doet zoals jij. Maargoed focus je maar zoveel mogelijk op jezelf, dat is het beste.

Ik heb wel het idee dat je het laatste half jaar wel goede fysieke gains heb gemaakt en het gaat allemaal echt de goede kant op.

Na het cutten zou ik toch wel overwegen om weer wat bij te bulken, zal je alleen maar goed doen denk ik en tijens het bulken kan je ook nog experimenten met verschillende verhoudingen in je voeding.

Ben je niet gewoon te bang om dikker te worden? Als ik lastig aan zou komen zou ik voor een poosje schijt aan me vp hebben. Eten wat ik eten kan, alles waar ik eiwitten uit kan halen.
Zo heb ik dat in het begin ook gedaan. ik ben in het eerste jaar dat ik trainde zo'n 20kg aan gekomen. Ook vet natuurlijk, maarja, boeie, eerst groot worden, daarna droog.

Als jij ieder jaar weer droog wil staan in de zomer (weet niet of dat echt zo is, maar daar ga ik even van uit), dan ben je sowieso al de maanden dat je cut niet aan het groeien, dan komt daar de beach periode bij dat je droog moet blijven. Al die maanden gaan af van de tijd dat je ook zou kunnen groeien.

Als ik het verkeerd zie moet je het zeggen hoor.

Maar als ik naar mezelf kijk, in de 6/7 jaar dat ik train, is dit eigenlijk de eerste keer dat ik echt ga cutten. De rest van de tijd heb ik alleen maar gebulkt.

Tjah, sommigen willen er het hele jaar 'goed bij staan'. En iedereen vult die beschrijving dan nog eens anders in.
Bovendien is het ook niet echt nodig om echt superveel te eten om als natural je gains te maximaliseren. Dan denk ik dat een recomp/clean bulk benadering je nog het beste resultaat oplevert, als je het bekijkt over een periode van een aantal jaar.

He Marvin, veel mensen boven mij hebben het al gezegd maar je hebt gewoon een top fysiek hoor. Zijn zat mensen op DBB en daarbuiten die graag met je zouden willen ruilen!!

En verder moet je natuurlijk ook na gaan wat je nu precies wil, laag vetpercentage en minimaal tot niks gainen in de zomer periode of nu misschien een 1 1/2 jaar door bulken/recompen en dan meer massa aanzetten.

Ik zelf ga nog door cutten tot Juli en dan weer rustig opbouwen naar een (clean)bulk toe, dus eerst op onderhoud en dan een overschot creëren. Mijn vetpercentage vind ik nu laag genoeg, zal ik nu nog langer door gaan daalt mij gewicht nog harder en gaat mij kracht op de presses gewoon achteruit.

Maar keep up the good work!!

ik zou niet veel lager als dit in kcals gaan als ik jou was, je shape is nu goed, probeer dit nog wat uit te balanceren door afentoe rond de +2500 kcals > high carb dagen te zitten icm. je cardio die je erbij doet (of?) anders lijkt het mij dat je teveel gaat verliezen aan het eind. Je bent SOWIESO goed op weg, beste shape waar ik je in gezien hebt.
En na al die jaren eindelijk doorkomende abs, weet dat dat altijd een issue was.
Hoe heb je dit nu verholpen?

Yeah buddy. Krijg je dat spul wat weggewerkt? Ik ben er alvast fan van :D
Succes vandaag!
Vind het goed te eten hoor! Denk wel dat ik het als mix houdt..

Interessante posts hierboven. Ik begrijp jou heel goed marv. Het lijkt gewoon ondankbaar te zijn om naturel te trainen. Bijna altijd als ik in de 'post je foto's' sectie een goed fysiek ziet dan blijkt die gekeurd te hebben en in veel gevallen wordt daar dan ook nog over gelogen. En ik heb het dan echt niet over de enorme fysieken maar ook de prima beachboy fysieken die ik daar soms voorbij zie komen. En het is dan als naturel zijnde gewoon best frustrerend en ik kan me goed voorstellen dat dat helemaal het geval is als je aan de dbb foto wedstrijd mee doet zoals jij. Maargoed focus je maar zoveel mogelijk op jezelf, dat is het beste.

Ik heb wel het idee dat je het laatste half jaar wel goede fysieke gains heb gemaakt en het gaat allemaal echt de goede kant op.

Na het cutten zou ik toch wel overwegen om weer wat bij te bulken, zal je alleen maar goed doen denk ik en tijens het bulken kan je ook nog experimenten met verschillende verhoudingen in je voeding.
Thanks voor de support! Ik vind zelf dat mijn fysiek wel vooruit is gegaan..danwel niet in erg veel massa op de weegschaal, maar er zijn zeker spiergroepen die iets beter gevormd zijn..
Ben je niet gewoon te bang om dikker te worden? Als ik lastig aan zou komen zou ik voor een poosje schijt aan me vp hebben. Eten wat ik eten kan, alles waar ik eiwitten uit kan halen.
Zo heb ik dat in het begin ook gedaan. ik ben in het eerste jaar dat ik trainde zo'n 20kg aan gekomen. Ook vet natuurlijk, maarja, boeie, eerst groot worden, daarna droog.

Als jij ieder jaar weer droog wil staan in de zomer (weet niet of dat echt zo is, maar daar ga ik even van uit), dan ben je sowieso al de maanden dat je cut niet aan het groeien, dan komt daar de beach periode bij dat je droog moet blijven. Al die maanden gaan af van de tijd dat je ook zou kunnen groeien.

Als ik het verkeerd zie moet je het zeggen hoor.

Maar als ik naar mezelf kijk, in de 6/7 jaar dat ik train, is dit eigenlijk de eerste keer dat ik echt ga cutten. De rest van de tijd heb ik alleen maar gebulkt.
Je hebt wel een beetje een punt..ik ben vroeger wat dikkig geweest en vind dat persoonlijk gewoon lelijk (no offence fatty's:trollface:)..Dat zorgt ervoor dat ik sinds de laatste flinke bulk waarbij ik uiteindelijk 94kg (ik kwam van 67-68kg!) woog niet meer zo ben gaan bulken, puur omdat ik zo'n vetpercentage niet kan verdragen.. ;)

Tuurlijk mag die in de bulk wat gaan oplopen, maar denk niet dat het nodig is je buikspieren te verstoppen onder een wollig jasje ;)

Tjah, sommigen willen er het hele jaar 'goed bij staan'. En iedereen vult die beschrijving dan nog eens anders in.
Bovendien is het ook niet echt nodig om echt superveel te eten om als natural je gains te maximaliseren. Dan denk ik dat een recomp/clean bulk benadering je nog het beste resultaat oplevert, als je het bekijkt over een periode van een aantal jaar.
Dat was daarom ook mijn insteek..na mijn cut wil ik of gewoon gaan recompen of een recomp bulk. Zeker geen conventionele bulk met een dagelijks overschot van 20% of meer (boven onderhoud)

He Marvin, veel mensen boven mij hebben het al gezegd maar je hebt gewoon een top fysiek hoor. Zijn zat mensen op DBB en daarbuiten die graag met je zouden willen ruilen!!

En verder moet je natuurlijk ook na gaan wat je nu precies wil, laag vetpercentage en minimaal tot niks gainen in de zomer periode of nu misschien een 1 1/2 jaar door bulken/recompen en dan meer massa aanzetten.

Ik zelf ga nog door cutten tot Juli en dan weer rustig opbouwen naar een (clean)bulk toe, dus eerst op onderhoud en dan een overschot creëren. Mijn vetpercentage vind ik nu laag genoeg, zal ik nu nog langer door gaan daalt mij gewicht nog harder en gaat mij kracht op de presses gewoon achteruit.

Maar keep up the good work!!
Bedankt voor de complimenten.

Tuurlijk wil ik nog wel gainen, maar heb aan den lijve al ondervonden dat flink bulken niet werkt (voor mij).
Ik moet inderdaad eerlijk toegeven dat ik liever iets langzamer gain met korte bulk periodes en dat ik er het hele jaar goed bij loop dan niet. Moet er niet aan denken 1.5jaar te bulken..denk dat ik het mijn vriendin dan zou verbieden vakantie foto's te maken ;):yarly:
Ik ben gewoon liever iets droger met minder massa, dan dat ik buff ben met een vetpercentage >15%:rolleyes:

De training van vanmiddag!:D

Voelde me een beetje slap door lichte drukte en werkstress, maar achteraf was ik tevreden!:thumb:

C2 Schouders – armen
MP: 15x27.5kg, 8x47.5kg, 2x12x52.5kg, 12x52.5kg (2 pushpress), 10x52.5kg (3 pushpress. Ging niet van harte!)
Alternate hammer grip shoulder press: 12x12kg, 12x14kg, 10x14kg, 12x14kg (2 forced), 9x14kg (2 forced)
Face pull: 12x32kg (Warm-up), 4x12x36kg (Verzwaren --> 41kg)

Barbel curl: 12x20kg (Warmup), 2x12x27.5kg, 11x27.5kg (1 forced), 10x27.5kg
Dumbbell Tricep ext.: 4x12x30kg (Verzwaren --> 32kg)
Reverse grip cable curl: 3x12x36kg, 24x23kg (:fire:)
Rope pushdown: 13x32kg, 12x32kg, 12x32kg (3 forced), 30x23kg (:sd:)
BB behind the back wrist curl: 12x40kg (warmup), 2x12x50kg, 12x50kg (2 forced), 10x50kg (1 forced)

Morgenochtend proberen fasted borst-rug te trainen..

Goed volume op de mp klasse succes morgen met borst rug

Dan is de personal trainer die je gecontact hebt niet zo best ;)

Heb ik ook zeker overwogen en heb hier ook al contact overgehad. Vaak als ik dan aangeef hoe oud ik ben, hoe lang ik al train en wat ik eet...is de volgende vraag of ik AAS wil gaan gebruiken.

Maar ik hou het zeker in overweging! Misschien zie ik ook wel iets over het hoofd!

Tja dan heb je nog niet de juiste gevonden denk ik.
Of "gewoon" een trainingsmaatje krijgen die goed bezig is.

Maarja als je niet groeit is het 90% van de tijd de voeding die niet goed is. Al is dat natuurlijk ook het aller lastigste van alles.

Geef niet op! Het komt wel goed :) Bodybuilding is een marathon geen sprint.

Daar laat ik mij niet over uit, maar geloof me dat de top onder de begleiders een jaar of 7 geleden mij
niet echt verder kon helpen zonder aas. Toch heb ik het geprobeerd 3,5 jaar lang maar de echte resultaten die ik van een personal trainer verwacht bleven uit. Hoe begleiders nu werken met mensen die niet kuren weet ik niet.

Tja dan heb je nog niet de juiste gevonden denk ik.
Of "gewoon" een trainingsmaatje krijgen die goed bezig is.

Maarja als je niet groeit is het 90% van de tijd de voeding die niet goed is. Al is dat natuurlijk ook het aller lastigste van alles.

Geef niet op! Het komt wel goed :) Bodybuilding is een marathon geen sprint.
PM, maar even een goede coach dan ;)

Je hebt wel gelijk over het marathon en sprint verhaal...bij mij in de gym lopen echter een hele hoop sprinters..*if you know what I mean*

Daar laat ik mij niet over uit, maar geloof me dat de top onder de begleiders een jaar of 7 geleden mij
niet echt verder kon helpen zonder aas. Toch heb ik het geprobeerd 3,5 jaar lang maar de echte resultaten die ik van een personal trainer verwacht bleven uit. Hoe begleiders nu werken met mensen die niet kuren weet ik niet.
Ben ik erg benieuwd naar!

Fasted training van vandaag zit erop! En ging prima!:thumbs:

Heb mezelf nadien maar even verwend met een bakje Oreo Ice cream! AWESOME!:D:meal:

Training ga ik iets anders noteren omdat ik alle 3 of 4 werksets het gewicht gelijk houdt (notatie ' gewicht: aantal reps)!

A1, Chest & Back:
Incline dumbellpress:
14kg: 16
22kg: 12
30kg: 8 (warmup)
34kg: 12, 11, 9, 8 (nipt)

BOR:
60kg: 12 (Warmup)
80kg: 12, 11 (2f.), 10 (2f.), 8 (1f)

Incline fly's (60°):
12kg: 15 (Warmup)
20kg: 12, 12, 12 (2f.)

Reverse grip pulldown (2-3 sec hold):
73kg: 12, 11 (2f.), 10 (2f.)

Standing cable fly:
18kg: 15 (warmup)
32kg: 15 (nipt), 14 (2f.), 12 (2f.)

CG-cable row:
118kg: 15, 13 (2f.), 12 (2f.)

Barbel shrugs:
40kg: 12
60kg: 12 (warmup)
80kg: 12, 12 (3f), 10, 10 (1f.), 8

Laat even weten of jullie het zo slechter of beter leesbaar vinden! Voeding post ik zo!:thumbs:

Laatst bewerkt:
Is goed te lezen hoor maar een spatie tussen iedere oefening maakt het wat overzichtelijker. Lekkere training en geniet van je weekend!

Is goed te lezen hoor maar een spatie tussen iedere oefening maakt het wat overzichtelijker. Lekkere training en geniet van je weekend!
Done!

Hier de voeding!:D Mogen nog wel wat carbs en eiwitten bij! Maar dat komt wel goed!

Voeding zaterdag 22-06-2013:
7:00 1 capsule ripped + 5g BCAA
9:00 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F) + 5g Rush
Tijdens training: 1 scoop muscle protect (BCAA, Glutamine etc.)
Post workout: 25g whey + 5g BCAA + 50g dextro + banaan
11:30 200g gebakken aardappels + 100g duitse biefstuk + 150g broccoli + Oreo ice cream (IIFYM)
13:45 60g brinta + 20g bambix + 30g whey + 30g rozijnen + vit. D
15:00 10g BCAA
17:00-18:00 kleine BBQ (probeer te beperken tot vlees)
19:00 25g casseine

Exclusief BBQ ~1775kcals, E/K/V = 135g (30%) / 240g (53%) / 35g (17%)

Weer een goeie training en voedingsweek voldaan hoeveel weken heb je nu nog tot einde contest?

Stiekem was die 30kg incline wel een werkset ;)

En ik vind dit zo iets beter te lezen.

He marvin. Het is inderdaad erg vervelend om redelijk droog te blijven (+/-10%) en dan massa/kracht te pakken. In princiepe bouw je ook niet sneller spiermassa op als je 500kcal boven onderhoud gaat eten t.o.v 200 kcal boven onderhoud. Dus het nut van dirty/heavy bulken vind ik sowieso meer iets wat begraven moet worden, we leven in 2013en sixpacks zijn nou eenmaal belangrijker dan beertenders (ook al heeft the heavy bulker over het algmeneen meer kracht, dat even daargelaten)

Als ik je een paar tips mag geven ;) (waar ik zelf ook mee kamp, dus wellicht dat je jezelf hier in herkent) heb ik voor mezelf de volgende stappen gezet.

1) Wordt zo droog als nooit tevoren (geen 4-5%), maar eerder 6-7%, ripped dus, zodat je ziet dat als je op 6-7 staat je weet met welke ''massa'' je te maken hebt... zodoende heb je ook kunnen proeven aan het gevoel om op dat percentage te staan.
2) Schrap de recomp... dat is alleen maar besteed aan gasten die 90+kg wegen bij 5-6%. Op het gewicht waar je nu zit bereik je weinig met een recomp. (me too) (hiephoi: mischien 0.5 to 1 kg VVM per jaar) dat is voor mij persoonlijk al het dieeten en trainen niet waard. Ik hou ontzettend van de lifestyle/hobby, dus wil ik er meer uit knallen dan 0.5kg per jaar door een onnozelle recomp te doen)
3) Begin nadat je een tijdje op 6-7% hebt gestaan met kcal toe te voegen. Niet elke dag. Maar bijvoorbeeld 3 dagen per week (ma, woe,vr) een hoge kcal dag houden. En hierbij dus 500kcal boven onderhoud eten. Op di,do en in het weekend op onderhoud
4) Na 6-8 weken heeft je nieuwe stofwisseling zich aangepast aan de hogere kcal inname. Je bent 2-3 kilo zwaarder, nadeel: minder scherp als 8 weken geleden... (zie stap 5 voor het vervolg)
5) eet 2 weken lang 200-250kcal onder onderhoud. Na 2 weken ben je +/- 1kg - 1.5kg kwijt: vet en ook vocht), maar oogt meteen weer wel een stuk scherper.
6) Herhaal stap 3 en 4.

Het zijn dus fases van 8-10 weken. Waarin je 6-8 weken wat meer kcal eet, en balls to the walls geeft in de gym. gevolgd door 2 weken een lichte cut en tevens kan je deze 2 weken prima gebruiken om te deloaden en wat extra rustdagen in te plannen om je weer op te laden voor de volgende fase van 6-8 weken.

Zie het als 3 stappen vooruit, 2 stappen achteruit.
De netto winst zal dus steeds 0.5kg tot 1 kg winst zijn in elke cyclus van 8-10 weken (6-8 weken wat meer kcal, 2 weken minder kcal).... Vanuitgaande dat je (althans, ik wel) medio half augustus begint met cyclus 1 van 6-8 weken, zou je theoretisch gezien 5 cyclussen hebben gedaan van 8-10 weken voordat de zomer van 2014 begint.... dat wil dus zeggen dat er 2.5kg-5kg winst zou zijn.... (t.o.v een recomp het gehele jaar/gehele maand en dag in dag uit door) en ook al is 2.5kg de minimale grens, koop maar eens 2.5kg vlees bij de slager, en leg dat thuis maar eens op een bord: dat is toch best een hoop!

Misschien vind je mijn post waardeloos, maar lees hem nog eens een keer door en geef je mening. Ik heb zelf tijden (al dan niet jarenlang) gesukkeld om vetvrije massa te pakken, door ''bulk'' en cut'' cycles in te lassen, en ook maandenlang een recomp gedaan. Beiden liepen uit op teleurstellende resultaten, dus wil ik het nu vanuit een heel ander oogpunt aanpakken, want beiden gevallen (het extreme bulken, of het doorgaanse jaar recompen als heel nederland aan de stampot zit bij de openhaard) vind ik extreem.

I'm stoked om deze weg te bewandelen in elk geval ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven