MuscleMeat

Contest Log Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.."

• Topic Starter Topic Starter
Waar ben je met de trip heen geweest?
We zijn begonnen in Belgie (Antwerpen & Aalst), daarna naar Frankrijk (Lille), vervolgens naar Luxemburg en uiteindelijk naar Duitsland (Wuppertal, Dusseldorf, Munster, Dortmund)

Coole pics man, & epic food! :D
Die schnitzel was echt huge!

..en hebben we niet voor betaald:rolleyes:

He man vette pics en lekker eten!!! Zo te zien ben je nu weer hard bezig met je cut... Zet hem op hé!
Ik doe mijn uiterste best..wat cardio erbij kcals nog iets omlaag en heel hard hopen dat ik de boel een beetje kan behouden en dat het laden e.d goed uitpakt...

jeugdsentiment :D

dat wat je anders doet dan voorgaande jaren werkt goed! scherper dan ik je ooit gezien heb
Het gaat inderdaad een stuk beter als voorgaande jaren. Ik hoop nog net wat scherper te kunnen staan dan dat ik nu ben. Vooralsnog lijkt het erop dat de 'shoot' gaat plaatsvinden op 27juli
toffe foto's inderdaad. Heb nog nooit gereageerd in 1 van je logs maar al wel sinds je deelname aan de contests een en ander gevolgd :P. Hoop dat je weer goed vooruit bent gegaan net zoals dat elke contest is gelukt!
Ik hoop het ook! De spiegel zegt in ieder geval dat ik vooruit ben gegaan. Misschien iets meer oefenen met poseren, want dat vind ik erg moeilijk en dan hopen dat ik het mooi weet vast te leggen op foto.

Even een algemene vraag..heeft er iemand een goed artikel of mening over aanpak van de laatste week omtrend laden/depleten (vocht inname/koolhydraten/zout)

Ik zou het niet riskeren om te depleten/laden. Veel te vaak zie je het dan gewoon mis gaan. Zeker als er
niet echt sprake is van veel ervaring. Gewoon, als het er goed uitziet, laten gaan zoals het is.

Chris Aceto:

http://www.musclechemistry.com/uplo...prep-strategies-bodybuilding-chris-aceto.html
Dat is ook het overwegen waard! Ik kom ook nooit meer zo droog te staan dat dit van belang gaat zijn. Misschien moet ik enkel mijn koolhydraatinname een beetje verhogen de dag ervoor..

Vanmiddag weer benen trainen, voorlopig de 1 na laatste keer voor de shoot!

B2 Benen - onderrug – buik
Deadlift: 4x6-8
Walking lunges: 4x8-12
Standing leg curl: 3x12-15 + pompset
Leg extention: 3x12-15 + pompset

Toepress/Seated barbell calfraise: 5x8-12
Bw calfraise: 3xtill failure

+ Ab-work (3 oefeningen)

Voeding woensdag 10 juli 2013::meal:
7:00 1 capsule ripped
9:00 1L groene thee 5g BCAA
11:00 70g brinta + 30g bambix + 30g whey + 30g rozijnen
12:00 100g rijst + 135g kipfilet + 75g spinazie + multivit & vit D
15:00 200g rijst + 135g kipfilet + 75g spinazie
15:30 8g RUSH + 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F)
Tijdens training: 1 scoop muscle protect (BCAA, Glutamine etc.)
Post workout: 30g whey + 5g BCAA + 40g dextro + banaan
18:30 275g gebakken aardappels + doperwten + wortelen + 165g biefstuk + 25g casseine

~2580kcals, E/K/V = 220g (34%) / 315g (49%) / 50g (17%)

2 weken ofzo voor je shoot geen benen meer trainen man.

No don't train them. At 2 weeks out I usually do a really light workout and go no where near failure and that's the last time I train them before a show. IMO you are too close and you don't want your legs to be sore and pumped legs aren't as cut so don't train them. I wouldn't bother doing calves either but if you want to do a couple of light sets that's fine. It's not like you are going to gain or lose any muscle any way by training them.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat als je niet in wedstrijdshape staat.
Dat laden je definitie alleen maar verkloot ;)
Dus zou sowieso zorgen dat je een goede set foto's achter de hand houd voor als het mislukt.

No don't train them. At 2 weeks out I usually do a really light workout and go no where near failure and that's the last time I train them before a show. IMO you are too close and you don't want your legs to be sore and pumped legs aren't as cut so don't train them. I wouldn't bother doing calves either but if you want to do a couple of light sets that's fine. It's not like you are going to gain or lose any muscle any way by training them.
Hmm, dan zou vandaag mijn laatste benen workout zijn..

Ook hier denk ik wel dat ik niet zo droog ben dat het heel veel uitmaakt. Mijn laatste benen workout staat gepland op maandag (11 dagen voor de shoot). Jou advies zou zijn deze niet te doen?

Thanks gozer..ik ga eens rondneuzen!

---------- Post toegevoegd 10 July 2013 om 10:29 ----------

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat als je niet in wedstrijdshape staat.
Dat laden je definitie alleen maar verkloot ;)
Dus zou sowieso zorgen dat je een goede set foto's achter de hand houd voor als het mislukt.
Goed plan..ik ga tegen het eind van de contest mijn gf ook maar vast vragen om af en toe wat foto's te maken..;)

5 dagen zou ik adviseren, maar 2 weken vind ik wel lang. Gaat dat niet ten koste van je glycogeenopslag?

8 dagen word ook wel eens gezegd ... dus ja 11 dagen zou ook wel kunnen.
Dit is gewoon omdat je dan geen pomp of extra bloed in je benen hebt. Daardoor krijg je betere separatie.
Als je van jezelf zegt, ik sta belange zo droog niet dat dat zichtbaar gaat zijn, dan moet je het misschien
niet proberen. Maar als je het niet probeert, weet je het natuurlijk niet :p

Waarom zou dit ten koste gaan van je glycogeen opslag? Het is niet dat je massa als sneeuw voor de zon
gaat verdwijnen en je lever kan heus op die tijd nog steeds evenveel opslaan

Waarom zou dit ten koste gaan van je glycogeen opslag? Het is niet dat je massa als sneeuw voor de zon
gaat verdwijnen en je lever kan heus op die tijd nog steeds evenveel opslaan

Glycogeencompensatie in de spier als gevolg van training bedoel ik, omvang dus.

Hier staan trouwens wel leuke dingen tussen (check vooral de bodybuilders alinea's):

http://members.tripod.com/jpe_sportscience/Supercompensation.htm

Bodybuilders

An apparent increase in muscle mass is certainly a bonus for bodybuilders. Therefore, successfully glycogen supercompensating can certainly be a worthwhile process for these athletes. Since bodybuilders have much more muscle mass than the average person, larger carbohydrate intakes are likely to be required to maximize glycogen synthesis. Therefore, instead of the 25 grams per hour mentioned earlier, a large bodybuilder is likely to need closer to 40 grams (This is assuming that the bodybuilder has 40% more muscle than the average person). Since we are trying to maximize glycogen supercompensation in all muscles, we must glycogen deplete all muscles. This is accomplished by performing high repetition, high volume workouts for all body parts while on a low carbohydrate diet prior to glycogen loading. A typical regimen might look like this:

Table 2. Recommendations for Bodybuilders

Day Diet Exercise
1 High protein/low CHO Vigorous
2 High protein/low CHO Vigorous
3 High protein/low carb. Vigorous
4 High CHO (.43g/kg/hr) None
5 High CHO (.43g/kg/hr) None
6 High CHO (.43g/kg/hr) None

The bodybuilder should be training the entire body over the three-day period with a large volume of high repetition exercises to enhance glycogen depletion. It is the total volume of work that will determine the degree of glycogen depletion so rest between sets should be adequate to allow a large volume of work to be performed. Bodybuilders should avoid lifting very heavy as high force eccentric contractions have been shown to interfere with glycogen synthesis (15) probably due to muscle microdamage. Additionally Doyle et al. (16) found that glycogen synthesis was 25% lower in muscle that had performed eccentric contractions 48 hours earlier. Although the bodybuilder might not normally train three days in a row, it is recommended in this case. This prevents the bodybuilder from having to remain on a low carbohydrate diet for more than three days. Determining the amount of carbohydrates that should be consumed will require some trial and error but the research literature might provide some clues. A study by Pascoe et al. (17) found that the glycogen synthesis rate following resistance exercise was 12.9 mmol/kg/hr. If you know the molecular weight of glucose and can convert mmol to grams and if we assume that each gram of glycogen is stored with 3 grams of water this would give us a value of approximately .43g/kg/hr (explaining the calculations is beyond the scope of this review). If we match carbohydrate intake to the glycogen synthesis rate this would equal 43 grams per hour for a 220 pound bodybuilder (100kg) and a total of approximately 1000g (4000 Calories) from carbohydrates in a 24 hour period. Ivy (11) recommends consuming a 1g/kg bolus (single feeding) immediately after exercise and adding protein to enhance the insulin response. Glycogen replenishment is very rapid for six hours after high intensity exercise (11) and glycogen concentrations can return to baseline levels within this six hour period if adequate carbohydrates are consumed (supercompensation occurs in the days that follow). Therefore providing a bolus as Ivy suggested might speed up the process relative to consuming a predetermined number of grams every 3 hours. On day 1 most of the carbohydrates should be in the form of simple sugars to enhance glycogen uptake. The degree of glycogen supercompensation can be estimated by the amount of weight gain. Recall that each gram of glycogen is stored with 3 grams of water. If a bodybuilder gained 1600 grams (3.5 pounds) then an extra 400 grams of glycogen was stored.

In summary, glycogen supercompensation can be a valuable performance-enhancing tool for bodybuilders and endurance athletes. However, there is no convincing evidence to recommend its use to power athletes.

---------- Post toegevoegd 10 July 2013 om 11:02 ----------

Dat is dan ook precies wat ik vorig jaar gedaan heb ;) Alleen heel licht zodat spierpijn geen roet in het eten gooit.

Tja, dan zou je natuurlijk weer kunnen opperen dat door pomp in je benen, je minder definitie zou hebben.
Een beetje zoeken denk ik wat je nu voor je werkt. Maar zo close op de shoot, is dat eigenlijk geen optie

Laatst bewerkt:
Tja, dan zou je natuurlijk weer kunnen opperen dat door pomp in je benen, je minder definitie zou hebben.
Een beetje zoeken denk ik wat je nu voor je werkt. Maar zo close op de shoot, is dat eigenlijk geen optie

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in.. Ik dacht dat de cuts alleen minder werden als je echt een heavy benen workout gedaan zou hebben.

Goed stuk trouwens!

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in.. Ik dacht dat de cuts alleen minder werden als je echt een heavy benen workout gedaan zou hebben.

Goed stuk trouwens!

Tja, spierdoorbloeding heb je al snel. En die houd soms wel even aan. Zeker als je nog supps gebruikt die ertoe bijdragen.
Maar bon, een lichte workout kan in principe nooit kwaad. Nog een amaretto voor je show/shoot en je staat er picobello bij :p
Lekker old school

Interessante discussies en artikelen komen er voorbij!

Muchos appriciated..

Tja, spierdoorbloeding heb je al snel. En die houd soms wel even aan. Zeker als je nog supps gebruikt die ertoe bijdragen.
Maar bon, een lichte workout kan in principe nooit kwaad. Nog een amaretto voor je show/shoot en je staat er picobello bij :p
Lekker old school

Hehe, tja die amaretto kan. Ik had vorig jaar een shot rode wijn, maar dit jaar doe ik dat niet. Gewoon carbs laden, pre workout erin, pompen in de gym en foto's maken.

Lache pics Marf. Ben benieuwd of je gaat laden.

Lache pics Marf. Ben benieuwd of je gaat laden.
Denk niet overdreven veel...

K*t, cut, k*t...krijg ik hier op mijn werk dikke carb cravings...hebben ze de publieke snoeppot gevuld!

En raad eens wie daar niet vanaf kon blijven...heb het gelukkig enigsinds kunnen beperken tot 3 grote en iets van 6 kleine snoepjes.

Gelukkig morgen weer cardio (naar mijn werk fietsen) en iets van 1600-1700kcals :thumbs: Ook vrijdag zak ik denk iets terug naar zeg 2400kcals..

Volgende week moet ik nog even kijken wat ik doe..wil namelijk dagelijks een uur gaan snel wandelen, maar ben aan het twijfelen of ik mijn trainingsdagen ondanks dat ook nog iets extra moet verlagen naar 2200kcals...

Iemand een idee hierover?

Hahahaha vrouw:D

Ik denk dat je niet verder hoeft te zakken in kcal.

Terug
Naar boven