AndroidHealthClinic

Skip's getting ripped: Intermittent Fasting

Biertje moet kunnen. Als je je calorieën wil aanhouden die dag zou ik de calorieën van bier wel in mindering brengen.
Maak je in ieder geval niet te druk om je feeding window.

Haha hij is soms nog lager. Vorige week had ik 42 :roflol:
Of het nou komt door de vast, goeie conditie of een smerige enge lichamelijke afwijking. Geen idee

Zou maar eens een doktertje bezoeken, just in case.

• Topic Starter Topic Starter
Morning weight van de laatste week:
19-07-15: 81,0 kg Referentie dag: 15,4% vet volgens de weegschaal
18-07-15: 80,1 kg
17-07-15: 79,7 kg
16-07-15: 79,8 kg
15-07-15: 79,6 kg
14-07-15: 79,9 kg
13-07-15: 79,5 kg
12-07-15: 81,2 kg Referentie dag: 15,5% vet volgens de weegschaal

Dit bovenstaande zal ik wekelijks in mijn log knallen.
Op de referentie dagen meet ik mezelf ook op bovenop het gewicht en de vp kan ik een beetje kijken wat het met mij doet :thumbs:

Al met al zie ik er wel droger uit.
Dit merk ik voornamelijk aan de zijkant buik, de huid zit daar nagenoeg over het spier heen, geen kwabje meer.
De grote vet ophopingen lijken nou de onderrug en voorkant buik (om de navel).

Planning van vandaag:
Fasted sunday (of te wel geen eten vandaag)
45 min. low pace cardio in de vorm van wandelen (reeds afgerond)
hierbij hoort wel, twee keer, de volgende 'maaltijd':
5 grams BCAA's - vandaag in vloeibare vorm, normaal in tablet
1 Liter groene thee - mix van coconut en lemon
gedurende de dag heb ik daarbij nog zo'n 3-4 liter water
afsluitend neem ik vanavond, ca 30 minuten voor de nachtrust, een eetlepel pindakaas. (boost voor de nachtrust)

Houdt in dat ik morgen rond 12:30 mijn eerste maaltijd weer nuttig ;)

Morning weight van de laatste week: 19-07-15: 81,0 kg Referentie dag: 15,4% vet volgens de weegschaal 18-07-15: 80,1 kg 17-07-15: 79,7 kg 16-07-15: 79,8 kg 15-07-15: 79,6 kg 14-07-15: 79,9 kg 13-07-15: 79,5 kg 12-07-15: 81,2 kg Referentie dag: 15,5% vet volgens de weegschaal Dit bovenstaande zal ik wekelijks in mijn log knallen. Op de referentie dagen meet ik mezelf ook op bovenop het gewicht en de vp kan ik een beetje kijken wat het met mij doet :thumbs: Al met al zie ik er wel droger uit. Dit merk ik voornamelijk aan de zijkant buik, de huid zit daar nagenoeg over het spier heen, geen kwabje meer. De grote vet ophopingen lijken nou de onderrug en voorkant buik (om de navel). Planning van vandaag: Fasted sunday (of te wel geen eten vandaag) 45 min. low pace cardio in de vorm van wandelen (reeds afgerond)
hierbij hoort wel, twee keer, de volgende 'maaltijd': 5 grams BCAA's - vandaag in vloeibare vorm, normaal in tablet 1 Liter groene thee - mix van coconut en lemon​
gedurende de dag heb ik daarbij nog zo'n 3-4 liter water afsluitend neem ik vanavond, ca 30 minuten voor de nachtrust, een eetlepel pindakaas. (boost voor de nachtrust) Houdt in dat ik morgen rond 12:30 mijn eerste maaltijd weer nuttig ;)
What wanneer heb je dan voor het laatst gegeten? En hoelang is je fast dan ?

Dus jij eet gewoon heel de dag niet... Is dat niet een beetje overkill?
Het is een 'makkelijkere' manier om je caloric deficit te halen.
De kunst hierbij is om zaterdag meer te eten (~3000-4000 kcal) en zondag niets. Het tekort zou hierdoor alsnog uitkomen op ~<3500 kcal.
De porties die je bijvoorbeeld door de weeks eet kunnen hierdoor groter.

Planning van vandaag:
Fasted sunday (of te wel geen eten vandaag)
45 min. low pace cardio in de vorm van wandelen (reeds afgerond)
hierbij hoort wel, twee keer, de volgende 'maaltijd':
5 grams BCAA's - vandaag in vloeibare vorm, normaal in tablet
1 Liter groene thee - mix van coconut en lemon
gedurende de dag heb ik daarbij nog zo'n 3-4 liter water
afsluitend neem ik vanavond, ca 30 minuten voor de nachtrust, een eetlepel pindakaas. (boost voor de nachtrust)

Houdt in dat ik morgen rond 12:30 mijn eerste maaltijd weer nuttig ;)
t*ring..heftige shit!
Ik heb zaterdagavond (~20:30) voor het laatst gegeten.
Hierdoor is de vast van vandaag (tot morgen) dus 36 uur.
36 uur vasten:eek!:
Het is een 'makkelijkere' manier om je caloric deficit te halen.
De kunst hierbij is om zaterdag meer te eten (~3000-4000 kcal) en zondag niets. Het tekort zou hierdoor alsnog uitkomen op ~<3500 kcal.
De porties die je bijvoorbeeld door de weeks eet kunnen hierdoor groter.
Dat dan weer wel..misschien moet ik maar even een 72 urige vast doen:roflol:

72 uur is een beetje overkill volgens mij :roflol:

Net mijn eerste maaltijd weer op.
~730 kcal.
Was er ook wel aan toe, lichaam kwam in opstand :D

Hoelang ben je nu al bezig? En zijn je buikspieren al zichtbaar? Of heb je net zoals ik nog steeds dat onderbuikvet probleem.

Hoelang ben je nu al bezig? En zijn je buikspieren al zichtbaar? Of heb je net zoals ik nog steeds dat onderbuikvet probleem.
Er komt wel wat definitie door aan de bovenkant maar buikvet is een serieus probleem.

Ben nu sinds april weer serieus bezig daarvoor wel m'n feeding window aangehouden maar lette verder nergens op. Sporten kwam er ook vaak niet van dus werd alleen maar vetter.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

Training 20-7-2015
RPT A: Back day

Warm up
1 min plank
2x 30 sec side-plank left/right

Deadlift
5x5x 20 kg
5x 40 kg
5x 70 kg
3x 100 kg
7x 145 kg vpr
8x 130 kg

Overhead Press
6x 55 kg
7x 50 kg

Wide Grip chin-ups
9x BW
8x BW

Barbell bent over Row
10x 90 kg
9x 90 kg

Close Grip chin-ups
12x BW

Coolingdown cardio
10 minuten fiets HIIT (om de minuut, 30 sec vol gas)

Feedback
Weer terug op RPT en I love it..
Einde even klein beetje HIIT :thumbs:

Nutrition
2699 cal, 212 P, 264 C, 83 F

Training 22-7-2015
Dag B: Chest day

Fasted Training
Start: 16:40

Benchpress
5x5x 20 kg
5x 40 kg
3x 60 kg
7x 100 kgvpr
9x 90 kg

Incline barbel benchpress
7x 70 kg
9x 62,5 kg

Dips Weighted
11x BW +20kg
9x BW +20kg

Barbell preacher curl
12x 37,5kg
7x 39,5kg

Triceps overhead extension
12x 39,5kg
9x 39,5kg

Cardio
Fiets, steady state 10 minuten

Time
~45 minuten

Feedback
Lekker! de Benchpresses beide goed op gewicht, laatste rep was super zwaar.. geen spotter dus moest alles op alles zetten om ze toch weer netjes in het rack te leggen :roflol: volgende keer maar wachten op een spotter denk ik :P

Nutrition
2760 cal, 200 P, 349 C, 59 F

Netjes man! Vind je het niet veel om meteen van 60 naar 100kg te gaan? Zou je niet beter op 5x40, 3-5x60, 1-3x80 opwarmen?

Netjes man! Vind je het niet veel om meteen van 60 naar 100kg te gaan? Zou je niet beter op 5x40, 3-5x60, 1-3x80 opwarmen?

Gezien de lange fast vind ik het eigenlijk niet erg.
Ben bang te veel kracht te verliezen door een tussen stap.. het is nu 40% - 60% en dan volop
Ik zal volgende week even uit testen met een extra tussen stap.. doe ik 30% - 50% - 70%

Gezien de lange fast vind ik het eigenlijk niet erg. Ben bang te veel kracht te verliezen door een tussen stap.. het is nu 40% - 60% en dan volop Ik zal volgende week even uit testen met een extra tussen stap.. doe ik 30% - 50% - 70%

Fair enough. Volgens mij heeft Martin in zijn RPT programma veel gebaseerd op het boek Beyond Brawn. Daar worden warm-up sets toegepast van 40, 60 en 80% van de topset. Het is sowieso subjectief, kijk maar wat het beste voor je werkt. Een goede warm-up is imo wel belangrijk om de kans op blessures te minimaliseren.

Fair enough. Volgens mij heeft Martin in zijn RPT programma veel gebaseerd op het boek Beyond Brawn. Daar worden warm-up sets toegepast van 40, 60 en 80% van de topset. Het is sowieso subjectief, kijk maar wat het beste voor je werkt. Een goede warm-up is imo wel belangrijk om de kans op blessures te minimaliseren.

40 - 60 - 80 deed ik hiervoor wel, maar dat was niet in een fasted state.
nou moet ik deze week weer even wennen aan de fasted training natuurlijk :rolleyes:
goeie warming-up is nooit verkeerd maar daar waren we het al eens over eens ;)

Wow! Sick hoor dat bench volume! En dat fasted:eek!:

Hoe laat sta je op op zo'n dag? Want zou er niet aan moeten denken om 10:00uur lang fasted rond te lopen..

Wow! Sick hoor dat bench volume! En dat fasted:eek!:

Hoe laat sta je op op zo'n dag? Want zou er niet aan moeten denken om 10:00uur lang fasted rond te lopen..
Thanks. Volume is idd erg lekker :D

Ik sta, vrijwel, elke dag om 05:30 op. Vertrek naar mijn werk om 06:00 loop dus ruim 12,5 uur fasted rond.
Totale tijd in de vast is zo'n 18-20 uur :eek:

Terug
Naar boven